renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 S (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník raidercz
Vloženo 11.12.2016
Aktualizováno 11.12.2016
Zobrazeno 4 482x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Baculatá bavorská cestovní kráska oblečená do slušivého sportovního kabátku.

I přes nějaké to kilo navíc se dokáže pěkně rozdovádět - anebo vás pohodlně přepravit kamkoliv si řeknete.

Více fotografii

Motorka koupena od Drtikool - Soukromý prodej - solidní férové jednání, výborná domluva.

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1100 RS: Úplně první stroj od BMW po kterém jsem pokukoval, víceméně přesně odpovídal mým požadavkům které jsem měl i na kapotovanou Jawu. A taky kvůli ceně, která byla vcelku nízká.
BMW K 1200 GT: Krásný cestovní stroj - ale po zvážení kolik a kam toho za rok najedu mi vyšla jako zbytečně velký koráb.
BMW R 1150 RS: To samé jako u R1100RS, jenom novější, 6-ti kvalt a trošičku hezčí. Taky ale o dost dražší...
BMW R 1150 GS: Tahle ikona nemohla v seznamu kandidátů chybět, nakonec ale neprošla do finále - terén není zrovna moje krevní skupina, raději trošku svižnější cestování, a ceny pěkných kousků byly setsakra vysoko.
Suzuki DL 1000 V-Strom: Jeden z horkých favoritů, ale nakonec rozhodly dva důvody: řetěz versus kardan byl první, a druhý, no prostě jsem chtěl BMW :)
Suzuki GSF 1200 Bandit: Už jako malý kluk jsem nad touhle motorkou slintal nad katalogem, ale nakonec jsem zvolil baworáka. Ale jako druhou moto určite ano.

První dojmy - Do té doby jsem mohl víceméně porovnávat jen s Jawou 350, když nepočítám občasné svezení na nějakých 600stovkách - takže první dojmy byly takovéhle, zhruba v tom pořadí: - bacha je dost těžká - ježiš to má sílu - sakra ten kruhák se blíží ňák rychle... a je moc malej A po necelém kilometru úsměv od ucha k uchu a rozhodnutí že musí být moje. Jinak trošku s odstupem času můžu říct, že největší dojem a změna byla citlivost reakce na plyn - milimetr žádná míra tady rozhodně neplatilo - a také posaz, který byl sice dost vzdálený "klasickým" motorkám, ale překvapivě pohodlný.

Motorku bych doporučil pro - Sko bych každopádně doporučil někomu kdo netouží překonávat rychlostní rekordy ani závodit s kolegy, má to v hlavě už trošku srovnané a hledá spíš motorku která mu dovolí jak vydat se pohodlně na delší cestu, tak i na krátký výlet okolo komína a trochu se vyřádit - alespoň v rámci možností - na klikatých okreskách.

Doplňky na motorce - Já osobně vůbec nic, všechno už bylo na motorce buď od výroby, nebo instalované předchozím majitelem. Takže jen pro shrnutí:
- cestovní plexi MRA
- navigace Garmin Zumo s komplet Evropou
- zvýšená řídítka (přesunuty nad horní brýle)
- vyhřívané rukojeti
- stavitelné páčky
- ukazatel zařazené rychlosti GIPro
- brzdy s integral ABS a servo posilovačem
- zásuvka 12V
- original kufry BMW
- karbonové kryty hlav válců
- spodní díl kapotáže pod motorem
- malý ale velmi praktický tankpad Givi na bajonet okolo víčka nádrže

Recenze

Celý tenhle BMW příběh začal vcelku smutně, a slovy klasika by se dal shrnout do jedné věty: "Prodal jsem Jawu, pánové."

A tak to také všechno začalo. Po několika letech strávených se "třiapůlou" jsem se rozhodl že je načase přejít na nějaký silnější stroj. Ne že by Jawka na cestování nestačila, ale v dnešním provozu už tak akorát držela krok, o předjíždění se moc mluvit nedalo a být předjížděn auty typu litrový Hyundai nebo Fabia HTP taky moc klidu na duši nepřidalo - zvlášť když by na to jejich piloti často potřebovali celou ranvej a ne jen kousek dvojky okresky.
Po zvážení cen a mých financí mi vyšlo "nejdřív prodej pak koupě" takže jsem nakonec s těžkým srdcem vyvěsil inzerát, Jawku prodal a stal se motocyklovým sirotkem.

Pak už následovalo jen období ležení v recenzích a sledování inzercí - představu jsem zhruba měl, stačilo jen počkat na tu pravou. Jak to ale bývá, tohle čekání se docela protáhlo a hlas srdce volající po BMW často a hlasitě překřikovala peněženka. Naštěstí se jí podařilo na nějaký čas umlčet a zrovna v době kdy se objevila tahle kráska, kterou jsem už dávno obdivoval a vždy si říkal "tu stejně nikdy mít nebudu".












No a teď stojí v mojí garáži, nablýskané Sko v plné vybavě a barevné kombinaci Titangrau / Mandarin která se mi vždycky strašně líbila... a já se nemůžu toho pohledu nabažit. A stejně tak i jízdy která je na téhle motorce opravdu radost.

A proč jsem si jí vlastně vybral?
Jednoduše proto že je to alespoň pro mě ideální kombinace vlastností které od motorky očekávám a které dokáže bez problému splnit. A když ještě vezmu v úvahu že se mi prostě vždycky líbila, nebylo co řešit.
Dostatek výkonu, motor který když nechcete nemusíte vytáčet a přesto má zátah jako diesel už od spodu, špetka vibrací abyste věděli že sedíte na solidní mašině a k tomu sice trochu sportovní ale rozhodně ne nepohodlný posez, ze kterého nebolí záda ani po několika stovkách kilometrů v kuse.
Navíc stabilita při jízdě a parádní ovládání, perfektně přehledná palubka s klasickými analogovými budíky, nádrž která i při ostřejší jízdě vydá na 250km+ a možnost přibalit i macatější baťůžek se spoustou věcí do kufrů, aniž by to ubralo na komfortu jízdy či cestování.







Ale abych se jenom nerozplýval nad svým miláčkem, a uvedl taky pár informací pro případné zájemce zvažující koupi Ska:
Jízda / manipulace
na místě je znát vyšší váha (cca 250kg), je nutné s tím počítat i při parkování, kdy couvat s naloženou mašinou proti kopci není nejlepší nápad. Jinak po rozjezdu velmi stabilní, nejsou nijak extra znát ani vyjeté koleje, ani boční vítr. Na tvrdších cestovních gumách které mám obuté ještě od předchozího majitele se musí trošičku nutit do náklonu, s kvalitním sportovně cestovním obutím prý toto zmizí. Sám hodlám vyzkoušet příští sezónu, nejspíš koupím Dunlop Sportmaxx tak jako pro čtyřkolové BMW, nebo jejich moto ekvivalent.
Cestovní rychlost je pro mě kdekoliv od 80 do 160 km/h, podle podmínek a nálady. Nad oněch 160 samozřejmě lze, ale čím výše, tím méně pohodlné jak pro jezdce, tak pro moto. Pro dálniční přesuny stylem 200+ bude vhodnější jiná motorka, i když jsou samozřejmě možné.
Asi nejlépe se Sko cítí na kvalitnějších zakroucených okreskách nebo jakýchkoliv techničtějších pasážích kde si můžete do sytosti vychutnat zátah motoru a podvozek držící stopu jako přibitý.
Motor
pokud nehledáte vysokoobrátkovou pilu pro překonávání rychlostních rekordů, ale spíše chcete svižněji cestovat, může být pro vás Skový boxer ta správná volba. Použitelné spektrum otáček od cca 2500 až do maxima 8000, v úzkém pásmu zhruba kolem 4000 se trochu víc projevují vibrace, ale nic zásadního. A pokud máte náladu na ostřejší jízdu, alespoň vám napoví že právě teď je ta nejlepší chvíle vzít za plyn a nechat otáčky vylétnout až k červenému poli :)
Jinak Sko je nejvýkonnější z baworáckých boxerů té doby, se 72kW (98 koní). Moje je údajně otevřená na 110 koní, stejně jako některé závodní verze - jestli to je pravda nevím, nedokážu to poznat a je mi to vcelku jedno. Výkonu je víc než dost, a v porovnání s kamarádovým 1150GS je rozdíl opravdu znát.
Za pozornost také stojí klopný a brzdný efekt motoru - na obojí si rychle zvyknete a začnete využívat při jízdě. V cestovních rychlostech prakticky nemusíte sahat na brzdy, stačí jen trochu předvídat.
Převodovka
6ti kvalt, odstupňovaná tak akorát, přesná, je vhodné řadit ráznějším ale nenásilným "kopnutím". Alespoň pro mě překvapivě malý rozdíl mezi 5. a 6. stupněm, na druhou stranu to znamená slušnou akceleraci i na 6ku.
Existuje jen jedna varianta, na rozdíl od GS, kde je buď standard nebo economy (dlouhá dálniční) šestka.
Brzdy
na Skách original BMW, a pokud jsou vybaveny integral ABS se servoposilovačem jako ta moje, jsou excelentní. Strašně rychle si zvyknete brzdit jediným prstem na páčce přední brzdy, o zbytek se postará řídící jednotka a servo.
A díky podvozku který se nepotápí se dost často můžete ocitnout nacpaní na nádrži, zvlášť když za brzdy vezmete trochu víc než jste chtěli.
Podvozek
nejsem žádný znalec ani závodník ale můžu říct že naprosto vyhovuje jak pro běžnou jízdu kdy krásně žehlí nerovnosti okresek, tak i pro sportovnější jízdu na kvalitních silnicích.

Cestování
velmi vhodná i pro jezdce vyšší postavy - mám 186 cm a poskládám se v pohodě. Ať už chcete vyrazit jen na nedělní projížďku kolem komína, do města pro pivo nebo na měsíční okružní jízdu po Evropě, Sko vám to umožní. Tahle univerzálnost byla jedním z hlavních důvodů proč jsem si ho vybral.
Sám zatím cestuji jenom po vlastech českých, ale rád bych to v blízké době změnil a vyrazil za hranice na některé tak profláknuté a mnohými zatracované motorkářské modly typu GG nebo Stelvio.
Každopádně s předchozím majitelem projelo téměř celou Evropu takže nějaké cestovatelské geny určitě má.

Servis a závady
podle mého jdou ruku v ruce, a zatím jsem právě díky poctivému servisu nemusel žádnou závadu řešit.
Po koupi samozřejmě obligátní výměna všech kapalin, a vzhledem k počtu najetých kilometrů, celková velká kontrola / servis. Vše jsem nechal udělat v Praze v Carservisu, protože radši svěřím mašinu lidem co mají s jejím servisem zkušenosti, a taky chci mít jistotu.
Za mě je ideální dodržovat předepsané servisní intervaly, nebo je případně i trochu zkrátit. Odměnou vám bude nejen spolehlivá motorka a dobrý pocit, ale i lehčí peněženka která vám ještě vylepší poměr kW/kg :D




















Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jardakovarik
jardakovarik napsal 04.09.22 v 23:11

mam jí taky tu žluto šedou krasavici a zatím vše super

MartVonD
MartVonD napsal 22.06.22 v 22:08 10b.

Delta
Delta napsal 31.01.17 v 15:38 10b.

Boss.trx850
Boss.trx850 napsal 16.12.16 v 16:20 10b.

Taky se mi vždycky líbila. Hlavně tahle barevná kombinace! Hodně spokojených km přeji.

Miklasek
Miklasek napsal 16.12.16 v 03:32

No tak ale tá je krásna Tak nech robí radosť a čmelákom zdar :D

Více komentářů



TOPlist