PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 (1991)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník romla411
Vloženo 5.2.2016
Aktualizováno 9.12.2019
Zobrazeno 5 157x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Stačila jedna opilecká návštěva kamarádovy garáže a bylo jasno.

Více fotografii

Výška jezdce: 177 cm

První dojmy - Špinavá, nepojízdná, zapadlá v garáži, papíry v depozitu, ale mám jí doma :-D

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny blázny, co se nebojí ušpinit si ruce.

Doplňky na motorce - - Digitální tachometr sigma MC10
- Kuželíkové ložiska V KRKU řízení
- Chrániče rukou
- Pancéřová hadice

Průměrná spotřeba - 5.57054 l/100km

Recenze

Po 8. letech, kdy jsem brázdil naposledy silnice na MZ ETZ 150, pořídil si ženu potomka a plechovku na čtyřech kolech, se mi připletla do cesty tato černá kráska. V jedné opilecké chvilce a exkurze kámošovy garáže na mě z poza plachty mrkla a nešlo odolat. Opět jsem byl jako malý kluk, co rajtuje na fichtlu.
5 let stála v garáži nevyužitá, proto jsme se dohodli na přijatelné ceně a i přes nevoli manželky (na jaké bestii chci jezdit ) sem si jí týden před vánoci 2015 přitlačil domů.












Najeto má cca 56 tis, motor po GO 25 tisíc, prakticky v původním stavu, lehce opřená o patník. Musím se na ní vyřádit aby byla k světu. Připomíná mi to období, kdy jsem se neustále rýpal ve fichtlu .

Nyní jsem ve fázi čištění a demontáže. Prakticky si osahám každý šroubek. a štěrbinku

Plánované práce:
*Kuželíková ložiska v krku
*Renovace předních vidlí
*Nová ložiska v kolech a rozetě
*Nový řetěz možná sekundární kolečko s rozetou
*Vyčištění výfuků a kolen (M2T udělalo řádnou paseku)
*Nové gumy + duše
*Nová baterka
a spoustu dalších věcí, co mi při práci cvrnkne do nosu.

Snad nejpozději v létě vyjedu.
5.2. 2016 Současný stav při nocích strávených v garáži:
















7.1.2016
Konečně jsem dočistil karbec. Je to dobře fungující Jikov 2855. Po rozebrání plovákové komory jsem čuměl jak tele na vrata od chleva. Zelený nános všude kam se podíváš.










Chtělo to odmočit v ARVĚ, tyden nechat naložené v benalu a pak 3 hodiny sobotního čištění a karbec vypadá skoro jak nový
















22.2.2016
Provedena dekarbonizace výfuků





















10.4.2016
Odkarbonované písty, hlavy a vyčištěné válce. Dána nová těsnění, pístní kroužky. Provedl jsem slícování příruby s válci a prožíznul jsem clonu před karbecem na plný průměr.











Dále jsem zrepasoval přední vidle, tedy nové gufera, manžety, segerovky, těsnění, podložky pod pružiny, nástřik.






28.4.2016
Čím více se těším na sezonu, tím více mi ubývá dílů z motorky. Když už to myju, tak udělám repas zadních tlumičů, No když už mám dole tlumiče, zrepasuju zadní kyvku... Neverending story.











17.6. 2016.
Skoro všechny díly už mám doma. Momentálně není čas jí složit, ale začátkem července se mi to snad už povede a konečně znovu zahraje to své ddm ddm.







9.9.2016
Čekání se vyplatilo. Bezproblémová STK, na úřadě jak by smet. Konečně je moje i na papíře. Je to krásný pocit, sednout si na motorku, kterou si dáš sám do kupy. Jede krásně, má hezký zvuk, jen mi pravý válec kouří vice než levý - u Jawy prý běžný jev. Liju do toho Castrol 2T v poměru 1:40 pro první nádrž. Poté přecházím na poměr 1:50. Momentálně mě zlobí karburátor. Poladívm výšku hladiny plovákové komory a pokud to nepomůže, koupím nový origo od Jawy.

Plechy pod sedlem a nádrž jsem nestříkal. Líbí se mi jejich patina původního laku a nálepek.

vyměněno a upraveno:
- kuželíková ložiska v krku řízení
- ložiska v obou kolech
- vyčištěný karburátor
- gumy METZELER ME22 PŘEDEK, MITAS E-03 zadek
- přední vidle: nová gufera, vyčistění, nové prachovky
- odkarbonování válců, hlav a pístů, nové pístní kroužky a svíčky
- odkarbonování kolen a výfuků + nová těsnění
- brzdové desky Goldfren AD
- nové těsnící gumičky brzd válce + skleněné okénko nádržky vlastní výroby
- nová baterka
- vyčištěná nádrž
- zadní LED světlo s původním sklem
- nástřik plastových dílů a kostry
- nové gumy řetězu
- nový vzduchový filtr + úprava vstupu filtru

Do budoucna plánuju:
Nosič kufrů + kufry
Bezkontaktní zapalování VAPE

Věřím, že mé úsilí zato stálo a Jawka mi bude dělat radost.
























23.9.2016
Jedna z posledních věcí, co mě trápila, byl karburátor. I když jsem původní vyčistil, stále to nebylo ono. Otáčky byly nestabilní, hůře startoval a byl takový "nervozní". Obětoval jsem 1500 kč a pořídil si originál Jawa. Výsledek mě mile překvapil. Absolutně stabilní otáčky při volnoběhu, bezproblémové startování, konstantní snižování otáček po zátěži a dokonce vymizelo cukání při brzdění motorem. Pokud máte problémy se seřiditelností karbece, vřele doporučuji ale pouze ORIGINÁL JAWA! Existuje totiž kopie Thaiwan, která stojí za hovno.

















26.9.2016
Poslední věc, co mi nešla byl tachometr. Ukazoval překvapivě přesně, ale nenačítal kilometry. Sehnal jsem si starší za 400kč. Ten zase ukazoval o 10 méně než byla skutečná rychlost. Ze zvědavosti jsem rozebral původní (původ ze škodovky), odříznul jsem fušersky udělanou tyčku na vynulování km. (ve skle byla díra), promazal jsem to a světe div se, ono to funguje
Ukazuje přesně +- 2 km, což je na Jawu úspěch a jako bonus mi ukazuje i stovky metrů a to vše bez kmitání rafičky. Z "nově" koupeného tachometru jsem použil pouze sklo na původní tachometr. Takže jsem koupil sklíčko za 400Kč. Nejdražší sklíčko v celé Evropě .











2.10.2016
Doplnil jsem na motorku pár drobností. Nyní mohu konstatovat renovaci za úspěšně dokončenoou A jak jede babča jedna. Jak z praku















27.2.2017
Konečně začala nová moto sezona. Dnes jsem absolvoval zkušení jízdu alespoň po vesnici. A je to prostě paráááda







21.7.2017 (nájezd 58 400km)
Přestaly se mi načítat kilometry, proto jsem instaloval digitální tachometr SIGMA MC10. Jednoduchá instalace a je přesný. Rázem jezdím cca za 4L/100KM






S jawou jezdím denně 50 km do práce. Až na vibrace do stupaček kolem 90 km/h a lehký únik oleje kolem spojkové tyčky šlape jak hodinky.
Budí velkou pozornost. Vše mám originál.
2x jsem musel "jawit" kvůli ucpanému palivovému filtru. Upustil jsem od filtrů a na hadičce udělal smyčku pro záchyt nečistot. Opět je 100%.
Letos chci pokořit hranici 10 000 najetých km.

5.4. 2018 POKOŘENÁ HRANICE 60 000 KM!!!
Aktuálně na tachometru 60 003 KM. Zatím 2 jízdy do práce a je to opět paráda. Zima byla dlouhá . Vše funguje, z výfuku se line voňavý modrý dým. Přimíchal jsem více oleje, ať se holka po zimě promaže. Baví mě ta moje Jawka.

13.8.2018 (64 000 km)
Vyřešen problém s uchycením pravého zrcátka a upadlou kontrolkou (více v deníku). Čekám na objednanou panceřovou hadici, blastry z trampa a další drobné díly.
Nově přecházím z oleje do benzínu MOGUL TS na MOGUL ALFA 2T. Hlavní důvod je neskutečná kouřivost, která není únosná (více v deníku). Jinak motorka šlape jak hodinky. V září mě čeká technická a výměna zadní MITASKY, která je již na hranici použitelnosti.






12.9.2018 (64650 km)
Jedu z STK jsem OK. Za 2 roky najeto 8500km. Oficiálně (od stk k stk jsem ale ujel jenom 650km) Technika zajímal budík, né skutečný stav (měřím pomocí SIGMY MC 10)
Vyřešen únik oleje kolem spojkové tyčky.
Před STK vyměněna zadní guma nově MITAS H-03 (stará MITAS H-06)
Shrnutí změny oleje, nově MOGUL ALFA 2T
Více v deníku

Shrnutí 2. let na jawě: Pokud počasí dovolí, jezdím denně. Závady jen drobné, Největší byl únik oleje kolem spojkové tyčky.












23.1.2019.(65942 km)
Souhrn sezony 2018: Najezdil jsem 5760 km, tankoval jsem 18x plnou nádrž, spálil jsem 243 litrů benzínu a 5,8 litrů oleje (mogul TS a ALFA 2T), zaplatil jsem 8040kč za benzín, Průměrnou spotřebu mám 4,01 l/100 Km.Sezonu jsem končil 1.12. 2018. Definitivně jsme přešel na olej Mogul ALFA 2T.

2.5.2019 (66700 km)
A jedeme dále.
- Výměna provozních kapalin, nový potah sedla, chrániče rukou, pancéřovka, nové svíčky N17C, fajfky, kabely.
Začalo mi netěsnit sklíčko brzdové pumpy, nahrazeno těsnícím šroubem.











25.7.2019 (68759 km)
Moto jezdí parádně. Panceřová hadice se osvědčila a došlo k rapidnímu zlepšení brzdného účinku. Vřele všem doporučuji zainvestovat.
Po namontování blastrů se mi zvedla spotřeba o 1L. Aktuálně jezdím lehce nad 5 L/100 km. Zkoušel jsem jezdit hodně na spotřebu, ale dostal jsem se max na 4,8 L/100 Km. Loni jsem jezdil s přehledem za 4,2 L/100 Km.
Na Jawě nemám brašny a chyběl mi odkládací prostor. Po dlouhém bádání a hledání tankvaku nebo brašny na sedlo, jsem zajel do army shopu a koupil Malou polní brašnu vzor 85. Více v deníku.







30.11.2019 (71260km) A je tu konec sezony. Letos najeto 5318km, projel jsem 279l benzínu. Celou dobu jeto na olej Mogul ALFA 2T. Na další sezonu mě čeká výměna přední gumy Metzeler ME-22, na které jsem najel 15 000km.





V listopadu jsem si pořídil další legendu Hondu VFR 750 stejného roku výroby tedy 1991.









Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pesoun
Pesoun napsal 25.08.20 v 23:40 10b.

Zdá se, že je v dobrých rukách!.

pp377
pp377 napsal 03.05.19 v 10:40 10b.

Moc pěkné. Gratuluji.

Reno77
Reno77 napsal 02.01.18 v 22:34 10b.

Beranidlo
Beranidlo napsal 19.08.17 v 08:54 10b.

To chci taky!

vlk44
vlk44 napsal 02.07.17 v 19:08

Parádní práce

Více komentářů



TOPlist