PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 (1990)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martin__K
Vloženo 10.6.2010
Aktualizováno 10.10.2015
Zobrazeno 6 487x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.9

Popis motorky


Jawku jsem koupil v r.91 s najetými 3500km jetou jednu sezonu.Vydržela neskutečné věci plně naložená ve dvou a zpočátku výhradně na nekvalitní M2T.Ted ma přes 93000km a jezdi stale vyborne se spotrebou 3,6-4l.

Více fotografii

První dojmy - První dojem už asi nic nepřekoná. Mix radosti vzrušení a respektu z velkého stroje by ted nepřekonal ani novej auták přímo ze salonu.

Recenze

Výhody:
• opravdu velký a pohodlný motocykl i pro spolujezdce.
• Krytej řetěz. Nechápu proč tento výborný nápad dnes všichni výrobci opomíjí - řetěz má mnohem větší životnost a prakticky (kromě obč.napínání) se o něj není třeba starat. Řetěz u Jawy vydrží cca 20t km a řetězový kolečka 80 tisíc a víc (zatím jsou OK-upřesnuji-přední jsem měnil po 70tisících za větší ).
• Neutrály mezi všemi rychlostmi. U jinejch motorek mi chybí možnost občas vyřadit, obzvlášt když jedu v koloně. Např. u jednoválcových endur 650, bez plynu motor brzdí tak , že by se dalo jezdit i bez brzd.
• Jednoduchej stroj kterej lze opravit kdekoliv na světě v jakékoliv vesnické dílně nebo i u cesty.
• Slušnej dojezd se 17l nádrží ( v mém případě 420-560km ).
• Není moc atraktivní pro zloděje u nás. Občas mi stála i měsíc v kuse před panelákem a nikdy nic, jen kdysy jednou na Vysočině mi místní během půlhodiny na koupališti šlohli zrcátka.

Nevýhody:
• U typu 639 není k mání sériový zadní nosič. Dal jsem si ho udělat na míru, lze ho zastrčit do zadních trubek, ty se ale snadno ohýbají…( kdyžtak někdo napište jak jste to vyřešili…)
• Smrad z výfuku a mnohem víc mastný špíny ( na stroji i za nehtama) než u 4 taktu. Když jedu sám, je to OK, ale při jízdě za jiným 2 taktem celej den je mi večer občas docela blbě a místo hospody pak musím jít spát. Asi by dost pomohl oilmaster, ten může mazat přesně podle momentální potřeby a dá se dosáhnout i poměr mazání 1:80, což už je stejnej poměr jako stará škodovka stodváca, co sežere litr oleje na 1000km, ovšem s poloviční spotřebou.
• Když už srovnávám Jawu i s ostatními stroji, musím přiznat, že pár koníků navíc plus 5.rychlost bych docela uvítal. Jsem proti zásahům do motoru, ale odvrtání vložek výfuků jsem si hned, jak jsem jí koupil neodpustil. Stejně ale při dlouhých jízdách nejedu víc než 110, tak to všude kromě dálnice stačí.
• Vibrace do řídítek. Na dlouhých trasách mě občas docela nepříjemně brní palec na pravé ruce. Pokud nejedu zrovna v terénu, tak se tomu da předejít, když rukojeť držím lehce.

Když to shrnu, tak s Jawkou mám za minimum pěněz ty nejlepší zkušenosti a super zážitky.

Cestování srazy:
Rád jezdím pořádný dálky, nejdál jsem byl v Baru (Černá Hora) a jinak skoro každý rok na Slovensku. Mnohem radši než sterilní západ mám východ, kde si nemusím připadat jak chudej příbuznej a namísto v kempu můžu spát v hotelu. V případě, že neprší,s přespáním nadivoko taky není žádný problém.
Na žádným srazu jsem zatím nebyl a dálky jezdím většinou s kamarádem s MZ 250. Dříve ve dvou na mý Jawě s dalším skalním kamarádem. Samotnýho mě to baví tak maximálně 1 až 2 dny. Jízda jde, ale když není večer s kým do hospody…

Zkušenosti:

• Spotřeba:
Předesílám, že takhle už nejezdím, ale na následujících řádkách popisuji, jak je možné dosáhnout 2,9l na 100:
Z dlouhýho kopce je možné vypnout motor ( potom hlavně nekopat rychlost za jízdy, ale za jízdy našlápnou pákou a pěkně s meziplynem zařadit ),karburátor je seřízenej na chudou směs tj.1,5 - 2 otáčky šroubu zpět od utažení(v návodu je 0.5-2ot.,takže žádnej extrém).Taky pozor na různý přídavný světla, na spotřebě se to projevuje taky.U auta udělaj normální světla tak 2 deci na 100 km, u motorky nevím přesně-odhaduju tak 1 deci na 100km. A ještě ke stylu jízdy dodám, že do kopce včas podřadit za 3 a udržovat to kolem 60km/h, na 4 jet těsně pod 80, kdy si motor jen tak ševelí a vůbec nevibruje. Pokud nepotřebuju zrychlovat a nejedu do kopce,motor může jet i na 2000 otáček a málo žere. Další dobrej tip je větší řetězový kolečko o 1 zub.Pokud jezdíš sám, tak se to vyplatí.Na spotřebě se to sice příznivě projeví, tachometr ale počítá s "delšími" kilometry, takže se spotřeba zdánlivě může i zvýšit. Dále pomůže trochu víc nahustit gumy(ne moc-pak zas trpí tlumiče nebo se přední guma zvlní). Další tip je nekvedlat za jízdy moc s rukojetí plynu ale držet ho v konstantní poloze ( stačí rukou trochu přehmátnout vedle na nepohyblivou část)
Část z těhle doporučení mě nestojí žádné přemáhání a i když jezdím 80-110, nejde mi přes 4l. Krom toho na malejch silničkách ani rychlost kolem 80km/h nemusí být nuda.

• Mazání a výdrž motoru: s M2T to bylo 1:50 a ted s TS nebo TSF 1:60. I když je v návodu 1:40, nikdy jsem neměl problém.
Vtip s nekonečnou životností motoru je hlavně v mírném ježdění ne moc pod plynem. Všeobecně u vzduchem chlazených motorů se dá využívat maximální výkon jen krátkou dobu. Když je motor přetížený je slyšet takové kovové cvrdlikání, přestane po přidání plynu ( to se chladí palivem ), ale to nejde dlouho, takže podřadit a zpomalit. Jeden výbrus jsem dával po 47t km, asi uplně zbytečně - tedˇ má to samé najeto znovu a komprese je stále dobrá.

• Oblečení: Nechci aby mě motorka omezovala, když si chci vylézt nějakej kopec a třeba celej den chodit. Kufry nemam a tak si s sebou beru spíš věci,který bych moh oželet-ty nechávám na motorce (ještě nikdy se mi nic neztratilo, ikdyž je fakt, že u cikánský osady bych neparkoval). Cennější věci si beru do batůžku nebo do ledvinky a po kapsách.
Boty: Nejpohodlnější je jízda v teniskách a přes normální ponožky používám neprofukavý pononožky z widstopperu (při pěších túrách si je sundám). Když je zima, dá se jet v pohorkách.
Kalhoty: nejlépe se mi osvědčily jeansy a navíc nákoleníky z windstopperu.Když se večer ochladí, tak přes všechno přetáhnu šustáky ( černý barvy – at nevypadám jak stíhací balón) Speciální zateplený motokalhoty mám taky, ale je mi v nich většinou moc vedro a na moje dálkový cesty jsou moc objemný a nepraktický, takže je používám jen když je opravdu zima.
Bunda: Tady se vyplatí nešetřit a koupit si něco pořádnýho.Vždy si beru ledvinák a nákčník z windstopperu.
Za tropických veder používám lehkou bundu, kterou jsem koupil coby pláštěnku, ale to se dá použít cokoliv.

• VAPE sada SZ 17 - V srpnu 2015 (po závadě dobíjení ) jsem si nechal namontovat VAPE. Trochu jsem váhal vzhledem k ceně a jak ted málo jezdim, ale po cca 1000 km musím uznat, že to stálo za to. Už si ani nepamatuju, kdy jela takhle pravidelně a bezporuchově. Ted má 99400km. Poslední dobou bylo třeba pořád něco řešit ohledně elektriky. Dokonce největší vibrace v určitých otáčkách jsou menší a hlavně nehrozí vystřelení vložky výfuku, jak se mi už párkrát stalo při nepravidelném chodu zapalování. Další výhodou je dostatek proudu na svícení, takže už nemusím využívat fígl s H6W - 6W halogenkou namísto parkovačky. Svítí to pak trochu mdle, ale
oproti starým 6V jawám to není velký rozdíl a ve dne se to nepozná.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lenfi
Lenfi napsal 30.11.16 v 11:10 10b.

Tak to je fakt MAZEC!!!
100.000 km...dokonalý stroj...


Skvělý článek, super fotky.
Držím moc palce a jsem zvědav, kolik s tím ještě nalítáš

mastalko
mastalko napsal 17.02.16 v 20:31 10b.

zřejmně trochu srdcař ne? klobouk dolu za tu věrnost a ty kilometry,
jen tak dál.

CadLubeen
CadLubeen napsal 20.12.15 v 14:05 10b.

Neuvěřitelná věrnost motorce. A ten proběh kilometrů. Tleskám!

pp377
pp377 napsal 09.10.15 v 18:03 10b.

Za mě 10b.

falcon1100f
falcon1100f napsal 31.10.13 v 20:03

Více komentářů



TOPlist