PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Enduro (1988)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník dadanek1999
Vloženo 6.11.2015
Aktualizováno 27.6.2017
Zobrazeno 4 112x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po odladění super společník, na kterého je spolehnutí a vím, že dojede kam má, ačkoli ze začátku to tak úplně nebylo :)

Více fotografii

Výška jezdce: 172 cm

První dojmy - První dojmy? Samozřejmě super. Jako patnáctiletý kluk jsem na ni sedl a ta vzpomínka, jak se poprvé rozjíždím na polňačce.. Ta radost, když jsem tam poprvé kopnul "za čtyři", něco nepředstavitelného. Prostě nezapomenutelná vzpomínka z první jízdy :) Motorka úplně blbuvzdorná, hlavně co se řazení a práce se spojkou týče (oproti třeba YBR v autoškole), takže super. Jedinné co mě zaráželo, proč motorka tak hrozně moc točí (do 9 tis. skoro nejela). Nakonec se ukázalo, že někdo z předchozích majitelů vykuchal výfuk...

Motorku bych doporučil pro - Hlavně pro začátečníky, protože je to lehoučká a snadno ovladatelná motorka, pak lidem, kteří potřebují nějaké přibližovadlo a nepotřebují se řítit po silnici aspoň kilo.

Doplňky na motorce - Jiné budíky, kufr, homemade přístrojovka (origo hliníkový držák obroušený a vyleštěný, v něm schované diody a 4 stabilizátory), laděný výfuk, molitanový open - filter, alarm, nabíječka

Recenze

27.6.2017 dohodnut prodej. Tak už jen evidenčku a přepis. Byla to "moje první", padly do ni tisíce korun a stovky hodin práce, strávili jsme spolu 3 roky a nějakých 7 tisíc kilometrů plných zábavy a blbnutí, což se zdá jako málo. Ale není, byla to spousta času co jsme spolu kravili v terénu, lítali po polňačkách nebo zkoušeli zvedání na zadek, aby se dalo "zafrajeřit před holkama". Bohužel s velkou motorkou už tu jen stála a zabírala místo, tak doufám, že bude novému majiteli, klučinovi, dělat jen radost a že ho naučí spoustu věcí, stejně jako mě.
Nezapomenu na tebe...

Poprvé jsem po nějaké motce začal koukat tak ve třinácti letech. Tehdy jsem koukal tak maximálně po pionýrech, a když to táta zjistil tak řekl "Na to zapomeň, podívej se radši na Simsona!" Tak jsem se podíval a byla to "láska na první pohled." Designově se mi hrozně líbil. A když jsem si vyslechl tátovo vyprávění o tom, jaké to bylo, když ho měl nového, věděl jsem, že ho musím mít.
Na prvního Simsona jsme se jeli podívat, když mi bylo 14. A pak ještě několik dalších, vždycky to kvůli něčemu neklaplo. Nakonec se objevil na inzerci Simál za 8 tisíc, nedaleko Pardubic, kde mám strýce motorkáře, tak jsme ho vyslali, ať to omrkne :) Když řekl, že OK, vyrazili jsme tam rovnou s vozíkem pro motorku. Tehdy to bylo něco úžasnýho, když jsme jeli domů a já věděl, že je moje.
Motorka měla ojeté lamely, předchozí majitel mi dal nové, ať si je vyměním. Pustil jsem se do toho a objevil naprosto neskutečnou vůli na ložiscích v motoru, na ložisku spojkového koše (velkém) to byl skoro milimetr, na tom malém to byly skoro dva milimetry! FK Racing, který mi později dělal motor řekl, že nic takového ještě neviděl :D Nonic, bylo rozhodnuto pro kompletní GO. Rám byl napatlaný štětkou, takže všechno obrousit a nalakovat, vyměnit mističky a ložisko řízení, to, co bylo napadeno kutilem, jako například stupačky napevno přivařené k rámu se muselo vrátit do původního stavu... Kola totál humus, ale rozplétat jsem je nechtěl, takže jsem k nim prostě sedl a hodiny a hodiny je čistil a leštil, dokud se neleskly jak psovi kulky :) Pak jsem jen vyměnil ložiska v kolech za nová, krytá, tak, jak mají být. Jeden zadní tlumič byl úplně v háji, takže jsem koupil rovnou nové. Přední teleskopy jsem rozebral, seřídil ty stavěcí tyčky, vyměnil gufera, pružiny, spodní těsnící O-kroužky a dal nový olej. Velké změny čekali elektroniku, nechtěl jsem investovat další peníze do 12V soustavy, protože i tak moje studentská peněženka fakt dost krvácela.. :D Takže se pustil do práce táta a vyřešil stabilizaci pro kompletní LED světla, vyjma hlavního světlometu. V blinkrech jsou 3W LED, brzdové je 3W LED, obrysovka je 1W a osvícení SPZ také 1W. Vzhledem k tomu, že se později objevily problémy se zapalováním, musel jsem vyměnit ještě snímač otáček, zapalovací cívku a tyristor, který jsem doma postavil. Originální lak byl v dobrém stavu, navíc na nový by mi nezbyly peníze, proto jsem ho nechal být. A teď co s motorem? Ten putoval k FK Racing na úpravu válce na klapkové sání + GO motoru, protože jsem neměl stahováky a nehodlal jsem půlit motor kladivem, nebo takněco. Z origo válce se udělala klapková šedesátka, motor dostal novou sportovní kliku + centrování kliky, ložiska SKF a nové kolo první rychlosti. Když jsem měl motor doma, už jsem jen nasadil nový primár S70 (62:21z), udělal komplet spojku a zadekloval motor. Vzduchový filtr jsem dal nový, ale origo, žádnou "tjůningovou" drátěnku. Karbec osvědčený BVF 19N1-11. Když už byl konečně Simál zase kompletní, už jsem měl papíry a tak nic nebránilo tomu, abych legálně vyjel na cesty. Byl jsem ze začátku docela opatrný, měl jsem strach, abych to nepřidřel, ačkoli do motoru liju plně syntetickej Elf 2XT a byl na záběh 1:20. Po ujetí zhruba 30km už měl motor tendence se přetáčet a nakonec jsem mu po asi 150km plazivé jízdy nasadil 16z sekundární kolečko. Zhruba od 300km jsem za to začal fakt brát, když se na to podívám s odstupem času, bylo to docela nezodovědný :D Ale oleje bylo dost a motor to snesl, v týhle fázi "záběhu" už dával po rovince okolo 75km/h. Od 500km už jsem nebral žádné ohledy, akorát jsem ještě odmítal baťůžky.. :D Po najetí 2000 km kontrola válce, žádné příznaky přidření, takže paráda :) Nejdelší cesta, co jsem zatím absolvoval byla zhruba 160km za jeden den, když jsem jel letos na ukončení sezóny do Prostějova. Při této cestě jsem z něj dostal podle cyklotachometru 86km/h z mírnýho kopce, ale není to hodnota, na kterou by se dalo normálně jezdit.

Edit: Tak už jsem doplnil fotky :)
17.11. jsem dojezdil. Povolil hliník v bubnu zadního kola a tím se utrhlo uložení ložiska, takže mě čeká koupě nového kola a zároveň s tím i nový výfuk a kopa věcí... :(

10.12.2015 - tak Simson už zase jezdí :) Výfuk nakonec Reso C32 Sport a masakr, zatím maximálka byla 86 km/h s 15z sekundárním kolečkem, pak dám nejspíš 16z. Je to fakt masakr, na neutrál to dostanu z volnoběžných (cca 1500) otáček na 10 000 maximálně do sekundy. Docela mě překvapilo, že to dává originální zapalko. Snad mi rotor neutrhne klínek, ale klikovka je nová a rotor pořádně dotažený, tak to snad nehrozí :)

25.3.2016 - Tak, v novém roce nás čekal menší problém. Motor měl tendence se více hřát, příčina byla ve zmáčklém těsnění pod válcem - příliš se zvýšila komprese. Do předních tlumičů padly 3,6mm silné pružiny a silikonová gufera, takže taky paráda.
Z elektropalby bych zmínil to, že přibyl 12V měnič s USB nabíječkou a dálkově ovládaným alarmem, takže se konečně nemusím bát zaparkovat motorku na parkovišti. Jinak po komplet odladění maximálka okolo 80 km/h. :)

Po rozlítnutí motoru přechod na LT85, už nemám moc sílu to sem vše dopisovat. Myslím, že následující video to docela dobře shrne.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Honza-K
Honza-K napsal 15.07.20 v 10:04 10b.

Moc pěkný Krásný origo stav
Ale starostí tedy opravdu mraky...

Potok01
Potok01 napsal 16.08.16 v 21:40 10b.

Pěkně udělanej stroj. Gratuluji.

Stoormzender
Stoormzender napsal 11.11.15 v 10:32 10b.

Super popis, nejdřív se postarat, pak jezdit

dadanek1999
dadanek1999 napsal 10.11.15 v 13:03

Díky moc kluci Já se právě snažil aby všechny zásadní díly byly Německé, nebo z Taiwanu (třeba klikovka), protože jsou mnohem kvalitnější než čína/polsko/maďarsko.

čzťák
čzťák napsal 09.11.15 v 19:36 10b.

Krásný Simson, byla to moje první motorka, to byly časy! Máš tam desítku a jen tak dál

Více komentářů



renocar_duben
Objednat reklamu
TOPlist