renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Enduro (1987)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník S.M-A-RT
Vloženo 28.7.2012
Aktualizováno 17.5.2021
Zobrazeno 9 146x
HODNOCENÍ PROFILU OD 31 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Výstižný popis? 70/4/3 Hebo Racing, membrane, 5Q

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Je to simson, první dojmy zatím nejsou, to všechno přijde časem, pořád se ladí detaily. Na jaře snad vyjede už v plné parádě. Bohužel jak už bývá zvykem, vždycky se něco pokazí, ale to by prostě nebylo ono :)

Recenze

Přestavba začala po nepříliš povedené poslední podzimní jízdě, která skončila trochu předčasně díky mokré silnici, bíle čáře, sjeté gumě a jak jsem později zjistil i vadnému zadnímu tlumiči, zkrátka jsem s tim fláknul :)

Původní záměr byla pouze úprava motoru a lakování estetických dílů jako blatníky, kaslíky nádrž atd. ale nakonec jsem se rozhodl pro kompletní renovaci, no přece to neubudu rozebírat dvakrát :D

Takže se to celé rozebralo, šlo do krabic a na lakování, mezitím jsem vymýšlel co s motorem. Požadavky byly jednoduché cestovní rychlost alespoň 90-100kmh, proto jsem rozhodně nehodlal jít pod 70ccm obsah. Sehnal jsem tedy nový válec 70/4 s pomocnými výfuky, bohužel provedení tragické, životnost při letmém pohledu nepřesahovala dvě sezony a tak šel válec rovnou na zakázkovou úpravu ke znalci firesnekovi alias FK Racing. Ten zděšen nad provedení řekl, že takhle by to nešlo a pustil se do úprav, první bylo odstranění naprosto nevyhovujícího sání a umístění klapkového domečku, kde se usídlila sklolaminátová klapka Hebo, rozšířil sací kanál a dále provedl mírné úpravy přepouštěcích kanálů a přidal akcelerované sání, zkrátka taková nenápadná bestie. Úpravy neskončily jenom u válce, taky nové hlavy stojí za starou bačkoru a tak bylo rozhodnuto o vyfrézování staré 50ky na 70ku, která bude mít zvýšený kompresní poměr. O pístu radši nemluvě, ten zprasili rákosníci dokonale. Uřízlej jak na cirklárce a třešnička na dortu byly zámky pístních kroužků, které byly přesně do výfukových kanálů. Ve finále se to naštěstí všechno opravilo, píst byl navíc o nějaký ten gram odlehčen takže se je na co těšit.

Na takový válec samozřejmě nelze použít původní zbytek motoru a tak jako na každou 70ku byly vyfrézované kartery, usazena 70ková odlehčená klika v nových SKF ložiskách a 70kový primár, jenže ani to se nezdálo jako finální provedení a tak bylo rozhodnuto pro pětistupňovou převodovku. Tento výkon samozřejmě sériová spojka nedokáže přenést, proto byla vyměnena přítlačná pružina za silnější 1.8mm (původní 1.5mm), časem se ukáže zdali je to dostatečné nebo bude potřeba přidat další lamely.

Původní 6V elektroinstalace taky nebyla dvakrát vyhovující, proto bylo rozhodnuto o přestavbě na 12V a provedení pár specifických úprav, mimo jiné kompletní přestavba na LED (vyjma hlavního světlometu), pro snížení odběru soustavy, jenom tak letmo:
- 3W Oranžové led do blikačů
- Zadní led světlo včetně osvícení SPZ
- Přídavné červené brzdové LED kroužky do směrových blikačů
a pár dalších



Dále trochu k tragické spínací skřínce, která neposkytovala zrovna dvakrát dobré zabezpečení a šla otočit šroubovákem, bylo rozhodnuto o umístění klíčové spínací skřínky mezi budíky, o zabezpečení se nebudu příliš rozepisovat co kdyby si to tu někdo přečetl :D

Vzhledem k plánované vyšší rychlosti se samozřejmě muselo odpovídajícím způsobem upravit pérování. Do přední vidlice byly dány zesílené a prodloužené 3.4mm pružiny, do zadní části rovnou se koupili nové tlumiče po zjištení, že jeden je zničený a oba mají značně oběhané tlumící pístky, no po těch 25ti letech žádné překvapení.

Naopak u brzd zatím zůstávám u sériového stavu, s účinkem jsem byl překvapivě velmi spokojen a tak jsem se rozhodl nic neměnit. Možná časem do předu pujde kotoučová brzda, ale spíš pro vzhled a především o tom rozhodnou finance.

Na simsona bylo koupeno spoustu dílů což je celkem patrné z fotografií a přestavba stále není kompletní ač se na ní usilovně pracuje, ale v brzké době by měl stroj vyjet :)

Vzhledem k nemalé investované částce, se rozhodně simson prodávat nebude, ba naopak dále se bude vylepšovat k technické dokonalosti :)







Celková konfigurace:
Válec : 70ccm, 4 kanály přepouštěcí, 3 výfukové, zvětšený hlavní sací kanál, akcelerované sání přes jazýčkovou sklolaminátovou membránu
Převodovka : Pětistupňová, převod do rychlosti
Spojka : Čtyřlamelová,pružina 1.8mm
Primární převod : 21:62
Sekundární převod : 15-17:34 (dle potřebné konfigurace)
Karburace : Bing 21 (zatím nenastryskováno)
Brzdy : Bubnové dvoučelisťové Ferodo
Pneu : Vee Rubber 2.75x16 (Přední : VRM094, Zadní : VRM185)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
RiderDanny
RiderDanny napsal 23.02.18 v 20:27 10b.

Máršl
Máršl napsal 02.04.16 v 20:16 8b.

raid
raid napsal 05.12.15 v 10:48 10b.

no teda, až na ty obří blinkry je to parádní stroj. Hlavně technické úpravy super a celkový přístup jasná 10

Driver-toys
Driver-toys napsal 03.10.15 v 19:59 10b.

Tak takhle luxusního Síma jsem ještě neviděl! Jasnej plnej počet bodů!!!

FTW
FTW napsal 13.01.14 v 16:15 10b.

Více komentářů



TOPlist