PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Enduro (1984)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Huny
Vloženo 21.2.2010
Aktualizováno 28.1.2015
Zobrazeno 10 193x
HODNOCENÍ PROFILU OD 39 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Cesty na něm jsou bezva, protože vím, že mě vždy doveze kam má. U nej jde hlavně o požitek z jízdy a krajiny. Nemám rád, když někdo simsony ničí pokusy o nějaké triky a pod. To že je to starší stroj neznamena, že je na odpis..

Více fotografii

První dojmy - První dojmy.. no na simíka jsem sedl poprvé, když se vezl od koupy. Sice jsem se neuměl pořádně rozjet, ale ten pocit byl skvělý. Po čase naprosto bomba, simálek se ovládá perfektně, tah má, není nic, co by překonalo ten pocit, někam si vyjet, kor s řidičským průkazem. To že můžete jet kam chcete, ta volnost, vítr co fouká při zběsilé 60ce :-) Auto hadra.

Recenze

Se simsonkem jsme už načli čtvrtou sezónu, stal se z něj opravdu dobrý a věrný společník, který mi ochotně a bez větších problémů slouží doteď. Najel jsem s ním zhruba 11tis kilometrů, první sezóna byla bez tachometru. Nikdy mne nezklamal a tak se mu odvděčuji péčí, kterou hned tak nějaký simson nemá. Kolik peněz jsem do něj dal, to nějak nepočítám, a popravdě.. nesejde na tom.



Mé poznatky
Co se týče mích zkušeností se simíkem, nasbíral jsem jich za tu dobu docela dost. Na naučení je to opravdu ta nejlepší motorka, koho pak chytne za srdce, třeba jako mne, tak i víc než jen něco, na čem se naučíš. Jak by řekl jeden můj kamarád, ze starých padesátek ta nejlepší. Kam se hrabe, a jawaři odpusťte, fichtl a jemu podobní. Celý simson váží něco kolem 80kg a jeho nosnost je cca 176kg. Má opravdu solidní spotřebu, jezdím kolem 2,5l na 100km. Nejméně pak 2,2l. Cestovní rychlost se pohybuje mezi 55-60 km/h, pak už je to spíš trápení a stejně z toho víc jak 70 nevymáčknu. Kopce zvládá simi na pohodu, zvláště pak s vrtáním na 60ccm. Co mi vadí, je fakt, že si spolujezdec při jízdě ve dvou po našich "krásných" komunikacích moc neužije. Né že by simson nebyl pohodlný, to je, a předčí tím kdejakou motorku.,ale jde spíš o tlumiče. Ty z elektronika jsou opravdu měkké a tak je spolujezdec jako na houpačce.

V bodech bych rád shrnul klady a zápory:
+ síla (do 60km/h táhne opravdu krásně)
+ spolehlivost
+ užasná ovladatelnost
+ spotřeba (pod 3l/100km)
+ jednoduchost
+ vzhled
+ cena
+ povinné ručení (platím pod 300kč/rok)
+ relativně dobré ceny náhradních dílů
- rychlost
- špatná viditelnost blinkrů u 6v verze
- problémy s praskáním žárovek
- snesl by i pátý rychlostní stupeň
- spínač v zadní brzdě často blbne, spíná stále.
- měkké tlumiče u elektronika

Obecně o Sjednapdadesátce
Model S51 byl představen na Lipském veletrhu roku 1981. Koncepčně vychází z S50ky, ta se začala vyrábět už 1975. S51 je dělen na enduro a elektronik. Endura snadno poznáte, mají vysoká řídítka, výfuk ve výšce a výztuhy rámu, sám mám elektronika, typ S51-B-2-4, ročník 1984, avšak přestavěný částečně na enduro. Motor je dvoudobý, benzínový o objemu 49,8cm3 chlazený vzduchem, váží zhruba 15kg a maže se směsí oleje a paliva v poměru 1:50. Válec je v základu vrtán na 38mm. Já si nechal udělat výbrus na 60ccm, jezdím totiž často ve dvou. Zvětšil se tím výkon a má spokojenost.
Převodovka je 4rychlostní, snesla by klidně o jeden převod navíc. Na internetu se dá taková převodovka sehnat, avšak zaplatíte za ni zhruba 4000kč. Zapalování má simson elektronické, ale né vždy tomu tak bylo.


Převodový olej, olej do benzínu,svíčky

-Převodový olej používám: Mogul Trans 80w-90 (cena zhruba 80Kč/L)
- Olej do benzínu Dříve Mogul TSF (-160Kč/L)
Nyní Motul 510 Powerlube 2T (-223Kč/L)

-Svíčky : Dříve jsem měl: Brisk N17C, avšak dusí se to v nízkých otáčkách.
nyní: Brisk N14YC, ta je nejvhodnější,případně Brisk N14C












Rok 2015
-Zima je dlouha, nekonecna. Je cas chystat se na zkousky, ale..
radeji jsem v dilne. Tam je nejlepe. Musim pripravit simsonka na sezonu. Vymenit olej, osetrit akumulator a zapojit nabijecku na mobil. Doufam, ze regulator bude fungovat tak jak ma = 5V 1A
. Je to snad vse. Vice se budu venovat MZ, kde je spousta prace a ceka ji i novy lak.

Rok 2014
-Tento rok byl poklidný. Dalsi stovky km pribyly tachometru do jeho pocitadla. Zda se mi, ze kazda moto sezona je kratsi a kratsi. Asi jako den v zimnim obdobi. Tak mi to pripada. Semik dostal par vychytavek jako elektronicky prerusovac, a take zarovky v blinkrech byly nahrazeny ledkami. Uz mam konecne klid :) krasne blikaji, jsou spolehlive. Take mne cekalo stk. Tu jsem v Brne bez problemu udelal a do roku 2018 nas neuvidi. Sezona tedy utekla rychle a zima je tu. Nezbyva nic jineho nez preckat.

Rok 2013
- Je zima, stále sneží, dokola a dokolečka. Motorky většiny motorkářů čekají na své odzimování. Já se přes zimu pustil do kopletní generálky. Rámu, elektroinstalace, a snad se co nejdříve pustím i do motoru. Ten bohužel v sezóně 2012 dostal fatální ránu. Takže hurá do práce, ještě je a není jí málo. PS: ať už je teplo)

Co nového se pořídilo
..tak toho je.. jelikož se simson stal mým koníčkem, chci aby také vypadal. No a aby byl v pěkném stavu. Za tu dobu jsem koupil tolik věcí za tolik peněz, že i kdybych chtěl, tak je tu stejně všechny nesepíšu. Nejzásadnější, možná i největší položky byly: tachometr, nové tlumiče, lanka, boční stojánek, blinky, výbrus smím li počíta..no prostě moc věcí.:) Jasné, jsem holt blázen ,-) nebo fanda.

Úpravy, opravy, repas

Zrepasovány tlumiče, vyměněna kabeláž. Motor prošel v roce 2011 generální opravou (všechna gufera, těsnění, ložiska vyměněna-na klice SKF, zbytek ZKL). 2010 udělán výbrus na 60ccm, nový píst, kroužky. Simsonka mi poctivě zajel kamarád, asi 300km, zbytek jsem zajížděl sám. Vše co se dalo jsem vyleštil, včetně nádrže a kastlů. Není snad nic, co by neprošlo renovací.

Co my na simíku chybělo, bylyhodiny . Tak jsem je umístil mezi budíky, vyrobil si krytku a myslím si, že to vypadá celkem k světu. Viz fotky. Také mě štval spínač brzdového světla v zadním bubnu, jelikož pořád blbnul a často nevypínal. Pořídil jsem tedy univerzální tahový spínač a dosavadní odpojil. Problém je tím vyřešen.

Moje další plány jsou originál otáčkoměr, brzdový spínač u páčky přední brzdy.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
context
context napsal 12.09.13 v 13:55

jo to jsi napsal mo pěkně to ja taky nemam rad jak se kním někteří lidé chovaji a maš ho fakt v luxusním stavu

Chrolux
Chrolux napsal 16.07.13 v 00:50 10b.

Krásny,čo by som ja za takého dal :´- Vela štasních km

Sitic46
Sitic46 napsal 25.10.12 v 20:35

Koukám že jsi taky veliký fanda Simsonů stejně jako já je krásne, ať slouží

Kacka4ever
Kacka4ever napsal 15.10.12 v 10:22

doufám,že přesto šecko se pojedem příští rok spolu někam projet...

Kacka4ever
Kacka4ever napsal 18.04.12 v 23:08

konečně budem spolu jezdit po naší vlasti simálek a honda 4ever

Více komentářů



TOPlist