renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Enduro (1988)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Dalers
Vloženo 10.4.2016
Aktualizováno 16.4.2016
Zobrazeno 4 751x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Je to spolehlivá motorka oblíbená hlavně mladší generací a sběrateli
Videa z jízdy najdete zde: http://motorkari.cz/a/dqc

První dojmy - Už co jsem se na ní před 2 roky jel před koupí dívat, už mě v hlavě skákaly myšlenky, jak si s ní užiju spoustu prožitých kilometrů v sedle bez větších problémů. A jak jsem tak přemýšlel nedávno, byla to pravda.

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně pro začínající jezdce. Je lehká, takže i 15-ti letý nemá problém udržet rovnováhu i při jízdě. A samozřejmě také pro sběratele nebo jen oblíbence starších strojů.

Recenze

Úvod a stručný popis
V první řadě jsem zvažoval mezi výběrem dvou typů, a to Elektronik a Enduro.
Abych pravdu řekl, ten můj je takový hybrid-v papírech napsaný jako Elektronik, ale konstrukcí se spíš podobá právě Enduru.
Bývalý majitel totiž kvůli vzhledu přesunul pozici výfuku nahoru jako u Endura. To je sice jediná úprava, ale taky ta nejhlavnější, podle které lidé poznají, o jaký typ se jedná. Ono totiž Enduro má kromě zvedlého výfuku taky dost dalších změn- Zvýšená řidítka, vzpěry rámu podél motoru, mohutnější a nastavitelné chromové zadní pružiny, jiné pneu, koleno výfuku a samozřejmě pak loga, nálepky a zapsání v TP.






Ikdyž mám už silnější motorku, se kterou se mi jezdí lépe po městě a pohodlněji za ním, pořád jsem na Simsona nezapomněl.
Každý člověk by pro koupi nové motorky udělal to, že starou prodá, aby měl peníze právě na tu novou- já udělal opak. Bylo mi líto vzdát se tak pěkného stroje, který svým zachovalým stavem rok co rok přibývá na hodnotě.

Hlavní výhodou je široká dostupnost náhradních dílů a hlavně pak samotná oprava, která se dá zvládnout téměř na koleni a bez návštěvy servisu.

Jízdní vlastnosti
Jízda na této motorce je pohodlná díky vynikající jemnosti přední olejové vidlice. Skvěle zvládá nerovnosti na silnici a menší díry jsou téměř necitelné. Sedlo není vůbec tuhé, a tak je pro řidiče pohodlná i delší jízda. Já jel zatím maximálně 150 km vkuse s jednou zastávkou a na nějaké potíže pohodlnosti jsem si nemohl stěžovat.





Doplňky
LED žárovky v blinkrech a s nimi i elektronický přerušovač
Předělaná spínací skříňka z boku na klasický klíček na řidítkách
Vypínač baterie
Kapsička z kola na olej, nářadí a lékárničku
Motokufr Kippo- objem 28 litrů
LED žárovka obrysového světla
Nabíječka na mobil
Elektronický otáčkoměr místo lankového
Držák mobilu
Orignální zrcátka
Výměna silničních pneu za kostky-spíš šlo o samotný vzhled Endura

Úložný prostor
Ten na této motorce není až tak domyšlený. Pod sedlo se nijak dostat nelze, a ikdyby jo, stejně by se nám tam vlezla tak maximálně lékárnička na podélno. Pak se dá využít malé místo uvnitř schránky zapalování. Tato chránka má 2 strany, ale jde o to, že z jedné strany je vzduchový filtr a tyristorové zapalování se svorkovnicí, kam se nevleze nic a druhá strana, kde je zase zapalování, regulátor dobíjení a baterka. Podél baterky se vleze tak akorát malý obal s nářadím.
Já tento problém vyřešil koupí motokufru značky Kippo o objemu 28 litrů a ještě jsem si z levé strany přidělal obyčejnou kapsičku z kola. Ta šla pěkně páskama obtáhnout kolem tlumiče a rámu pod sedlem.












Poruchy
Skoro každá motorka má své klady a zápory, a proto se se jim musí věnovat taky trochu péče.
za celou dobu mě nechala ve štychu jen jednou a to, když se mi po cestě ucpal palivový filtr. To šlo jednoduše vyřešit bez jakýchkoliv oprav profouknutím, ale jelikož už byl i bordel v karburátoru, musel jsem se u silnice dát do rozebírání a čištění trysek.
Dále to byl asi problém s nízkou svítivostí blinkrů. Ten jsem vyřešil koupí elektronického přerušovače a LED žárovek místo vláknových.
Pak mi ještě slabě svítilo a pořád svítí zadní světlo. Ještě jsem zatím nepřišel na to, čím by to mohlo být. Ale nejspíš mám někde buď moc velký odběr, nebo je někde špatný nebo zaoxidovaný kontakt.
A jako poslední problém byl únik vzduchu z výfuku ještě před jeho vložkou, jelikož majitel předemnou použil při zvýšení výfuku nedbal na uchycení krytu výfuku, který mí mít své 2 objímky a navrtal přímo 2 samořezky do výfuku, které se postupem času začali povolovat a zvětšovat závity. Díry jsem zalepil tekutým kovem a koupil originální objímky. Rozdíl jde poznat nejen na zvuku, ale hlavně i na vzhledu.

Průměrná spotřeba okolo 3 litrů/ 100km. Na plnou nádrž se dá se slušným stylem jízdy najet 400 i víc kilometrů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Gurun
Gurun napsal 14.04.16 v 18:52 10b.

Když jsem si tento stroj v roce 1984 pořídil za 6 000 Kčs byl jsem v tranzu z toho, co mám a zároveň pyšný jak páv na to, co mám.
A pořád jsem jen jezdil, jezdil a jezdil. Celkem jsem na něm najezdil neuvěřitelných 62 000km bez jediné poruchy.
Tak ať Ti stejně spolehlivě slouží jak kdysi mě a máš z něj stejné potěšení, co jsem míval já.

stařík62
stařík62 napsal 14.04.16 v 08:29 9b.

Originál enduro by bylo lepší, tak za 9. Ale je moc pěknej. I když Simsoni už šly tak nějak mimo mě. Přeci jen jsem vyrůstal na Pionýru.

hruso25
hruso25 napsal 10.04.16 v 20:45 10b.

Simson je kultoví stroj.Tvoje "skoro" endure je krásny. Tiež mám túto srdcovku.

ronin10
ronin10 napsal 10.04.16 v 18:36 10b.

super strojek,měl jsem electronic z 83 roku a paráda,pohodlná,rychlá,málo papá velká nádrž super ,na simson nemohu říct špatné slovo

p.epanica
p.epanica napsal 10.04.16 v 17:47 10b.

Ať ještě dlouho a dobře slouží ...

Více komentářů



TOPlist