renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250/353 Kývačka (1959)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MilanJW
Vloženo 23.6.2015
Aktualizováno 12.7.2015
Zobrazeno 4 602x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jawa 250/353 typ 04 v mírně upraveném barevném provedení Normandia (místo šedé barvy bílá)

První dojmy - Motorku jsem koupil v tomto provedení již hotovou, nicméně způsob renovace předchozího majitele byl poněkud svérázný. Vzal totiž díly nastříkal na ně barvu a složil je zpátky. Většina gumiček a gufer byla styřelá a motorka byla hrozná olejnička. Při koupi byla nepojízdná, ale to už je dnes minulost.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je v dnešní době spíše pro nadšence. Musíte zvládnout údržbu a ceny některých dílů už se nepohybují zrovna nejníž. Jako cenově dostupná by mohla fungovat pouze na lesních cestách bez papírů a nároků na původní vzhled.

Doplňky na motorce - VAPE 6V

Recenze

Po přivezení domů jsem si motorku během pár dní zprovoznil. Znamenalo to rozpůlit motor, vyměnit díly v převodovce, všechny ložiska, těsnění. Velkou chybou bylo, že jsem vynechal centrování kliky. Místo dynama a kladívkového zapalování jsem namontoval 6V VAPE. Po uvedení do provozu se okamžitě projevil problém nevycentrované kliky. Motorka měla obrovské vibrace ve vyšších otáčkách. Pohodlně se dalo jet cca 60 km/h. I tak jsem na ní ale něco najezdil...

Před pár dny jsem se rozhodl motorku dát do technicky 100% stavu, protože i po letech je schopná udělat parádu, když jede jak má. Sehnal jsem na bazaru druhý motor, tentokrát i typově odpovídající (do teď byl motor z typu 02). Válec a klika jeli na ozdravnou kůru k panu Padalíkovi do Šardic (perfektní přístup a dokonalá práce). Zbytek motoru opravuju sám. Opět se musí vyměnit hřídele a kolečka v převodovce, mosazná futra, všechna ložiska, labirint na klice a gufera. Těsnit kártry plánuju na tmel Loctite 518, tak doufám že bude dobře držet.
Zbytek motorky byl rozšroubován na prvočinitele a probíhá čištění, rám nejspíš dostane nový nástřik. Výměna kyvného čepu, repase zadních a předních tlumičů je samozřejmostí. Na motorku přijde taky kompletně nový elektrický rozvod. Nebude to nijak náročná oprava, ale už je nutná, aby Jawa nedělala ostudu.

Po tomto zásahu snad bude možné jezdit i na delší výlety a mít spolehlivý stroj.

Veteránisté namítnou rozdílnou barvu od originálního provedení a montáž VAPE, ale já mám motorku na jezdění a aby se mi líbila. Kývaček bylo vyrobeno opravdu hodně...

Po opravě
Tak už ji mám asi týden v kupě a jezdím... Záběh motoru po GO dělám prvně, takže jsem to párkrát rafnul, ale vždy "podle návodu". Zvonění kroužků, spojka, ke kraji, motor se sám zastavil a pět minut jsem čekal až zchladne. Válec a píst jsem po 500km zkontroloval a jsou bez požkození. Řetězové kolečko má o dva zuby víc (19), takže je motorka klidnější při vyšší rychlosti. Bál jsem se že ztratí tah do kopce, ale GO motoru to evidentně kompenzovalo, po zajetí bude určitě ještě lepší. Takže teď si užívám ježdění a dolaďuju mouchy co jsem udělal při skládání (povolují se mě brýle přední vidlice a spoustu jiných drobností).

Jo a DĚKUJU za pozitivní komentáře, vážím si toho!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
venkovanzkhor
venkovanzkhor napsal 06.07.15 v 14:44 10b.

Krásná práce, barevná kombinace také perfekt. Švestková modrá s šedou či bílou...

Fremron
Fremron napsal 30.06.15 v 23:34

Moc pěkný a originální stroj. :)

ThomsonMotorson
ThomsonMotorson napsal 30.06.15 v 11:40 10b.

hezký stav

TomasChlumec
TomasChlumec napsal 26.06.15 v 21:13 10b.

Moc pěkná.Taky mám Panelku upravenou pro radost z jízdy a téměř každodenní ježdění, takže Ti rozumím.Ať Ti dělá jen radost.

pp377
pp377 napsal 26.06.15 v 20:23 10b.

Máš to moc pěkné. Užívej si bezstarostné jízdy. Za mě 10b.

Více komentářů



TOPlist