Ahoj všem.
Sezóna je pomalu na konci, najeto takřka 9000km a tak jsem se rozhodl vyčistit, nebo vyměnit vzduchový filtr. Měla by to být běžná operace, tak jsem byl zvědav, jak to půjde.
Demontáž probíhá následujícím způsobem:
- demontuje se sedlo spolujezdce a řidiče
- demontuje se baterie a je dobré vycvaknout držák pojistek, který je zacvaknut na pravé straně držáku baterie
- demontuje se plechová podpěra sedla, sloužící i jako držák airboxu. Tzn. povolit dva šrouby na pravé a levé straně, airbox je nasunut do pryžového silentbloku.
- víko airboxu ve kterém je filtr drží na 4 šroubech s křížovou hlavou - běžný křížový šroubovák moc nesedí, PH2 je malá. Na vrchní šrouby je přístup dobrý, na spodní o něco horší, ale díky demontáži pojistek se tam dá dostat.
- víko airboxu se vytáhne ven, filtr je držen 4 šrouby s křížovou hlavou, tady už běžné velikosti
Montáž probíhá obráceným způsobem.
Zhodnocení filtru po cca 9000km - čištění nebylo ani potřeba, natož výměna. Bordel v něm nalítán nebyl, dle barvy papíru se mě zdál v podstatě stejný jako nový. Tzn. jeho výměnu plánuji na cca 15-20 000 km po běžných cestách. V případě hodně prašného prostředí o něco dříve, ale moc nečistot se do něj nedostává.
Co bych ještě z podzimních cest zmínil, je úžasný klima komfort, který na RVM je.
Díky plexi a deflektoru je velmi dobře chráněna hlava i tělo. Větší blastry nepustí na ruce chladný vzduch a díky vykrojení a tvarování nádrže, plus kapsy na padácích, mě absolutně nefouká ani na kolena a nohy. Až mě překvapilo, jak teplo mě na té motorce je. Takže za mě rozhodně super, investice do blastrů a kapes Lojzo nelituji i tady z toho důvodu.
Dokud není sníh, tak paráda a těm co ještě jezdí, přej hodně bezpečných kilometrů.
Vlastník | Johny_R | |
---|---|---|
Vloženo | 3.10.2020 | |
Aktualizováno | 7.10.2020 | |
Zobrazeno | 12 273x |
10 šroubů než se dostaneš k filtru? Teda to je maso, no je to holt už moderní složitá motorka. Zlatá třinda...
2 reakce
Je to dost, ale věřím tomu, že jsou i složitější přístupy. :) U třindy je všechno na první dobrou, tady je to prostě už stroj nové doby a člověk může být rád, že do toho natankuje. :) Na třindě budu dělat motor, tak si tam nějakého vzrůša také užiju.