Příjemná mašinka s výborným motorem pro již trochu vyzrálejší generaci motorkářů.
Výška jezdce: 189 cm
První dojmy - Teprve včera jsem ji přivezl domů, ale první krátké svezení naprosto úžasné, motorka má krásný lineární zátah. Jako nová byla kupována v ČR, najeto pouhých 10tis.km (potvrzeno rovněž servisem Honda) a je v naprosto netknutém stavu. Další zkušenosti zřejmě načerpám až na jaře, na což se samozřejmě patřičně těším :-) A slibuji, že přidám i nějaké důstojnější fotografie :-D
Recenze
Moje poslední motorka byla v roce 2002 Yamaha FZS600 Fazer a Honda CBF1000 se jeví jako adekvátní nástupce pro můj návrat k motocyklismu po dlouhých 13 letech. Je moc pěkná a za rozumné peníze se dá sehnat v perfektním stavu. Nehledám motorku na blbnutí, ale na občasná třeba i poněkud svižnější svezení a věřím, že Honda po stránce výkonu, ovladatelnosti a vlastně dnes už i trochu pohodlí, splní mé představy.
21.9.2016: Tak mám za sebou cca 3,5 tis km. Motorka dostala ještě před sezónou údržbu v podobě nových náplní (olej+filr, chladící a brzdová kapalina), nové pneu Michelin Pilot Road 4 (původní - ještě originální nebyly zdaleka sjeté, ale měl jsem obavy, že budou již tvrdé / zadní byla navíc už docela hranatá ), nové svíčky a vzduchový filtr. Pravda, vyměnit svíčku třetího válce byl poněkud oříšek, jelikož rám motocyklu je tak blízko, že se tam normálním svíčkovým klíčem nelze dostat. Museli jsme vyrobit vlastní klíč na míru. Největší devizou motocyklu je určitě motor, kterému se skutečně nedá nic vytknout. Pro danou kategorii je vyladěný takřka ideálně a jak jsem již psal, má výborný průběh výkonu a kroutícího momentu. Šestka si pobere od 50-60 km/h prakticky cokoliv a má tolik síly, že velmi často hledám ještě sedmičku Ovladatelnost a obratnost je velmi dobrá, ovšem jsou samozřejmě motocykly, které to umí ještě o něco lépe (např. Ducati Monster 1000, Moto Guzzi Sport 1200, na kterých jsem měl možnost se v poslední době svézt). CBF to zase vynahrazuje svojí stabilitou v přímé jízdě a ve vyšší rychlosti. Ta je i v maximální rychlosti, kterou jsem zatím vyzkoušel (tachometrových 240 km/h na německé dálnici ) perfektní. Brzdám se rovněž nedá nic vytknout a jsou podle mě určitě nadprůměrné. Ochrana před větrem je nesrovnatelně lepší, než na naháčích, nicméně k mé výšce (189 cm) by bylo určitě vhodnější vyšší plexi. Pohodlí je také velmi slušné a bez problému jsem absolvoval cca 500 km po okreskách za jeden den. Těžko po 3,5 tis. mluvit o spolehlivosti, ale prozatím jsem neměl žádný problém a asi to bude typická Honda Zatím mi ani nevyhořel stator alternátoru, o kterém se píše, že je slabina a častá závada tohoto modelu. Někde jsem četl, že se CBF1000 dělí na ty, kterým už vyhořel a na ty, které to teprve čeká. Zatím jsem nejspíš ta druhá skupina Na motorce nemám žádné úpravy vyjma zadního blatníčku od "ermaxu" a ani žádné neplánuji. Osobně si myslím, že je i ve standardu velmi pohledná a oproti novější verzi se mi líbí dva výfuky. Co bych jí vytknul je občasné drobné rezonování plastů v otáčkách kolem 3tis. Řekl bych, že je to ale také závislé na venkovní teplotě. Dále mi trošku vadí umístění kontrolek směrovek, které jsou dost daleko od sebe (levá a pravá) a nějak se mi hůř kontrolují rychlým pohledem. Někomu může vadit určitá "sterilita" motocyklu, ale tohle rozhodně není motorka určená ke zvedání ega. Je to motorka, která udělá skvělou práci jako každodenní pomocník, pohodlný cestovatel a udělá mnoho radosti i na víkendových vyjížďkách (tam se dovolím řadit já )
Dobrá volba pěkná barva
Paráda
Viz komentář u kolegy výše. CB-eFka byla fakt super.
Pěkná
Díky! Trochu to trvalo, ale konečně čas opět nadešel! Už se moc těším!