renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki GPZ 500 (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník speedee
Vloženo 7.8.2014
Aktualizováno 30.6.2015
Zobrazeno 3 506x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Asi nejlepší 2válcová 5tistovka na trhu, v Americe prodávaná jako nejmenší z Ninja rodiny.
Její mnohaletá výroba svědčila o jejich kvalitách a úspěšných prodejích, přesto ji možná zastínila Honda CB 500 a Kawasaki ER 5

Více fotografii

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500: důvod neuveden

První dojmy - První dojem byl solidní odpych a na 5tistovku naprosto nečekaný výkon, motor je však kultivovaný zřejmě díky řadovému uspořádání. Jako celek je poměrně lehká, rám se však projevuje trochu měkčí než je dnes zvykem. Na svá léta vypadá stále dobře a funguje jako švýcarské hodinky, což dnes u většiny výrobků nebývá tak dlouho zvykem.

Motorku bych doporučil pro - Výkon je na 500 ccm skutečně nevídaný, každopádně na nejmodernější supersporty to rozhodně nestačí. Spíš se zavděčí někomu kdo ocení svižnou jízdu za rozumnou cenu.

Doplňky na motorce - Válečkové ložiska řízení, CNC krátké páky, držák kufru, pevnostní šrouby třmenů, iridiové svíčky

Recenze

Začal bych motorem což je asi největší plus GPZety, v klidu se rozjede od 4 tis. a v 8 tisících znovu ožije a odmění se krutým zátahem až do 11 tis. Převodovku si umím přestavit lépe odstupňovanou, jednička je celkem dlouhá, další kvalty jsou nasekané rychle za sebou a 6ka se ve dvou lidech na dálnici docela trápí protože už nestíhá výkon. Spolehlivost motoru a jeho jednoduchost je až nepochopitelně solidní vzhledem k tomu že konkurenční motory zaostávají výkonem, otáčkama a servisní intervaly jsou obvykle stejné.
Spotřeba se může dostat i ke 4,5 l ale dá se jezdit i k 6,5 l Průměr je řekl bych tak kolem 5,5 l při běžném ježdění, ve 2 lidech to bude min. o 1/2 l víc.
Posez je velmi pohodlný, řídítka jsou ale úzká a jsou níž než u naked bike, ale výš než u supersportů.
Rám je citelně měkčí než jsou moderní deltaboxy, nebo pevné páteřové rámy, ale pro potřeby 5tistovky řekl bych stačí.
Přední pneu je 110 mm šíře což je OK, zadní 130 mm - mohla být o něco širší, jízda by se sklidnila a zvýšilo by to její životnost, na druhou stranu se supr ovládá a snadno překlápí do zatáčky.
Odpružení je v pohodě, zadní tlumič je přepákovaný což je fajn, ale není k němu skoro žádný přístup
Originál hlava je na kuličkách, ty bývají většinou po smrti, když jsem GPZ kupoval tak v podstatě nezatáčela a blokovalo se řízení, objednal jsem druhou hlavu v náhradě, přišla válečková, pasovala perfektně a bez většího násilí, načež ovládat tohle řízení je pohádka namíle vzdálená původní hrůze. Životnost válečků proti kuličkám je od pohledu jasná, dřív zreziví, než se vytlučou.
GPZ jsem koupil vůli její nenáročnosti na servis a údržbu, její levné náklady na provoz, pro její spolehlivost japoncům vlastní a protože jsem chtěl řadový 2válec. Vše se z mého pohledu projevilo jako správná volba.
Žádné závažné poruchy mě dosud nepotkaly, z těch méně závažných budu jmenovat:
- ohrnutý O kroužky předních třmenů - třmeny jsem rozebral, vyčistil, gufera a čepy namazal, kapalinu vyměnil, posléze vše jako nové.
- strhlé hlavy šroubů kotvící třmeny k vidlici, vyměněny za imbusové pevnostní
- rozpadlý vzduchový filtr - vypadá že toho moc nevydrží, a vysát ho vysavačem rozhodně nepostačí.
- usazeniny v nádrži umí časem ucpat sítko rezervy - nutno občas vyčistit

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
speedee
speedee napsal 03.02.15 v 23:42

Díky hoši za vaše hodnocení, taky zdravím předchozí majitele!
Nálepky tam jsou původní to jo lehce jsem ji upgreadoval, ale stejně je supr, že ji tady někdo pozná.

Mám teď ještě v garáži SV650 ale té staré Kawy se asi nedokážu vzdát. Teď jsem na ni koupil nové Savy - předek i zadek za 2300 Kč! Krásné nové měkoučké gumy s pěkným moderním vzorkem, to se pak člověk těší vyrazit
Ve finále je jedno na jaké mašině jezdíš, jsou důležitější věci

Berikh
Berikh napsal 20.01.15 v 19:15

Mám radost, že po letech vidím, že pořád jezdí a vypadá dobře! je to už nějakej pátek, ale stávala mě doma dokonce se dívám, že v zadu na posedlovce pořád zustaly nálepky naší starý bandy Tak ať slouží a dělá radost

biovirus
biovirus napsal 12.08.14 v 11:51 10b.

Mos pekna GPZetka , tak at to frci.

Datlík
Datlík napsal 07.08.14 v 22:55

Pěkný nezničený kousek

Vlada-XX
Vlada-XX napsal 07.08.14 v 17:53

Vypadá jako GPZ, na které jsem před 13 lety začínal . S nostalgií dávám 10 bodů .

Více komentářů



TOPlist