renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800X Crossrunner (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník sfv
Vloženo 18.8.2019
Aktualizováno 31.8.2021
Zobrazeno 5 391x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Cestovní SUV mezi motorkama s motorem V4 ! Letmo kyvka ,VTEC !

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Miloslav Kubálek - Motosalon Beneš - Výborná domluva s panem Kubálkem. Co se řekne to platí!

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Neschopný prodejce Auto moto Červený ČB

První dojmy - Lehká ovladatelnost do zatáček , řídítka vysoko , jiný zvuk.

Motorku bych doporučil pro - Cestovatele , pohodáře co si rádi občas zasportují , díky ovladatelnosti i pro ne tolik vyježděné jezdce.

Doplňky na motorce - Originál Honda , plexi , deflektory, centrální stojan, topcase ,tankpad.polepy.prodloužení př.blatníku ,padáky Rutan.

Recenze

Cesty kolem mého bydliště jsou na ho... , no spíš na endura , nebo na moto s vyššími zdvihy pérování.Po pár tisících km můžu hodnotit a porovnat s předchozí moto nebo jinými konkurenty.
Motorka se velmi dobře ovládá ne úplně širokými řídítky(CB500X má širší) ,která jsou hodně nahoře , dobré pro jízdu ve stoje na polňačce. Motor je velmi jemný na plynu a do cca 5000 je zvukově jako dvou válec , po překročení 6500 sepnou další 2 vetily a zvuk zhrubne a trochu kopne a letí až do 12000 otáček , kdy od cca 8000 tisíc je zvuk bližší řadovému čtyřválci.No zkrátka je to V4 s kompromisy , ale technologie VTEC dává skoro dva motory dohromady .Brzdný účinek motoru je slabý oproti starším dvouválcům.
Brzdám chybí vzadu jeden pístek ,ale nožní brzda perfektně brzdí , prvotně mi přišli velmi dobré na prst nebo dva , teď bych chtěl Bremba , nebo BMW .Regulace zásahu ABS je zase dál oproti CBF- kám na blýskavém asfaltu pěkně piští pneu na mezi adheze.Podvozek je podstatně komfortnější na dírách,záplatách a nerovnostech , sedlo je pohodlné a nebolí z něj pozadí 430 km v kuse.V zatáčkách se nekroutí ani se nepotápí jsou znát vyšší zdvihy než u klasické VFR a díky řídítkům nahoru a blíže ,ale proto není takový cit na přední kolo .Se spolujezdcem je znát váha na zadní kolo , při přidání a pod plynem na nerovnostech a horizontech radostně vrtí řídítky..Uložný prostor pod sedlem je na prd .. menší než VFRi.Palubní počítač ukazuje spotřebu o 0,5 litru větší .Servis jen olej, filtry , kapaliny .Rozdíl - iridiové svíčky jsou po 48000 km oproti Fi.
Crossrunner je ideální na zakroucené silnice nižších tříd s dobrým povrchem , velmi dobrý je i do města a na denní dojíždění do práce.
Do terénu má malou světlou výšku , kterou ještě sníží ,doplňkový centrální stojan , se kterým se spolujezdcem občas škrtnu v zatáčce.
Na cestování je motorka super jak sám ,tak v tandemu , velmi dobrá je ochrana proti větru do cca 130km/h pak je hluk a turbulence (vyšší štítek zvedá vzduch do půli přilby - původní jde na celou helmu , je tak tišší).Velmi dobrý je výhled v zrcátkách. Motorka velmi dobře svítí v noci jak potkávací tak dálkové.Na centrál jde stejně -těžce- jako Fi. chce to grif .Na nádrž 21 L se najede cca 330 km.V testu Motocykl 9/2011 prý dojezd 422km asi tlačili...No výměna za Fi byla rozumem ,ne srdcem .Crosrunner je motorka téměř bez špatných vlastností, nebo věcí co by mě vadily . No to co má např KTM 990 SM-T, tak to nemá Crossrunner a obráceně .Zátah a vibrace x jemnost a otáčky , ostré brzdy Brembo x citlivé s vyšší ovl. silou , vysoký zdvih a vlnění nad 160+ x stabilita a nepotápění př vidlice , lehká hydr.spojka x těžká ale lepší citlivost atd.No vzpomínám na 1000xr a Multistradu nebo Versys 1000 , výborné , ale jiná cenovka. Afrika je víc do terénu zdvihy a světlost a pro dlouhé nohy.
No VTEC motor je uškrcený oproti kapotě a je to znát , ano jednička jede pořád 100 , dvojka 137 ,trojka 178 a čtyřka 209 , pak je omezovač na 200 pětka i šestka(tacho 206 na pětku). ano je to cestovní rádoby enduro , ale ten motor se rád točí. Podstatně lepší je řazení a kratší krok řadičky, bez fal. neutrálu než u VFR Fi.
Na ideál budu čekat a to VFR 1000 Fi -X s Brembo M50 (ne radši Stylema!) s, el podvozkem .100kw a 220kg pohotovostní hm... nebo Multisranda V4R !Tak už jí udělali ,čekám na test...snad léto 2021?

Štve mě nejvíc přehozený blinkr a klakson ,vyšší hmotnost při manipulaci ,třes budíků na velmi špatném povrchu.

Edit -Tak jsem se dostal na 300km trase svižně na spotřebu 5,3 L/100 ,ale je potřeba pořád jet nezastavovat ,jinak leze nahoru..
Měřil jsem tachometr s GPS a překvapil přesností ! viz VFR800Fi
50 je 47 GPS
70 je 68 GPS
80 je 77 GPS
100 je 96 GPS
150 je 145 GPS
Porovnával jsem nový CR 2015 a můj CR2013 na pružné zrychlení na 5.rychlost od cca 85-135km/h jedou oba stejně.

Porovnání např s BMW F900XR to má lepší spodek záběru motoru ,ale bez špičky , lepší př. brzdy Brembo na prst , a vynikající ovladatelnost v zatáčkách ,
menší rozpětí rychlostí 1. 83km/h 2. 114km/h ,3. 144km/h ..spotřeba 5,5-6,0 litru na 100km , základní sedlo je dost tvrdé .

Přemýšlím o změně je to těžký ,po projetí mě zaujali tito kandidáti: BMW S1000Xr,KTM 1290SD,Versys 1000 ,V-Strom 1000,Z900RS, musím zkusit ZZ-R1400...Ducati MS V4 !
Tak jsem 8/2021 uskutečnil test Multistrady V4S ,no čekal jsem co změnili oproti Panigale V4 ..No výsledek se povedl motor -špička velmi jemný ochotný od 2000ot
je znát krouťák ,nahoře od 8-10,5 super zátah, QS funguje dobře od 4000ot , podvozek -bomba jak 3.třídy tak táhlé i utažené zatáčky. Brzdy na Panig.by měly být stejné Stylemy , ale tady pocit na páčce gumovější ,jinak super i regulace ABS.
Podstatně se zlepšil odvod tepla oproti Panigale , takže jen lehce topí do sedla , už nesmaží stehno a zadek.. Hmotnost je podobná 240 kg s Crunnerem takže ideální bylo tak -20 kg .Spotřeba byla kolem 8,5 L/100 což je hodně. Pro zajímavost uvádím max rychlosti na jednotlivé kvalty pro porovnání ..
1. 98 km/h 2.134 km/h 3.164 km/h 4. 221 km/h
No cena 550 tis je hodně ,než mít jednu, je lepší mít za tu cenu několik motorek.
Blbý je ,že koncepce motoru V4 se těžko nahrazuje...
Náhrada bude něco kolem 1200ccm...

Moto prodáno mladé paní , tak ať to jezdí a hlavně bez nehod!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 13.05.21 v 11:17 10b.

Kvalitní stroj, ať slouží

Hikafima
Hikafima napsal 27.05.20 v 15:45 9b.

Dobře popsáno, podobné některé pocity (hmotnost) a jiné zase ne. Každý to má jinak. U mně naprostá spokojenost a ať nám slouží!

Crake
Crake napsal 22.08.19 v 09:10 9b.

Zajimavy pohled...

Popravde tohle byla moje prvni motorka najezdil jsem s ni pres 20tis km a bez problemu... ale nemel jsem srovnani s necim dalsim v ramci dlouhodobeho uzivani. Pro me potreby byl naprosto vyhovujici a letmo zavesene kolo byla pecka

Tak hlavne at slouzi a brzy najdes svuj ideal

sfv
sfv napsal 21.08.19 v 11:48

Ano za tu cenu , jiná konkurenční V4 není , na naše silnice je výborná , nový model je zase o kousek lepší, brzdy, podvozek-předek,diodové př světlo a blinkry , spotřeba , stavitelný čel. štít

tonda0
tonda0 napsal 21.08.19 v 08:21 10b.

Profi recenze, tady se člověk o motorce fakt něco dozví. Ne jen jako často jinde čtu je to super a nejlepší stroj z nadšení z novinky. Bravo.

Více komentářů



TOPlist