PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800X Crossrunner (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník sfv
Vloženo 18.8.2019
Aktualizováno 27.9.2020
Zobrazeno 3 023x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Cestovní SUV mezi motorkama s motorem V4 !

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Miloslav Kubálek - Motosalon Beneš - Výborná domluva s panem Kubálkem. Co se řekne to platí!

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Neschopný prodejce Auto moto Červený ČB

První dojmy - Lehká ovladatelnost do zatáček , řídítka vysoko , jiný zvuk.

Motorku bych doporučil pro - Cestovatele , pohodáře co si rádi občas zasportují , díky ovladatelnosti i pro ne tolik vyježděné jezdce.

Doplňky na motorce - Originál Honda , plexi , deflektory, centrální stojan, topcase ,tankpad.polepy.

Recenze

Cesty kolem mého bydliště jsou na ho... , no spíš na endura , nebo na moto s vyššími zdvihy pérování.Po pár tisících km můžu hodnotit a porovnat s předchozí moto nebo jinými konkurenty.
Motorka se velmi dobře ovládá ne úplně širokými řídítky(CB500X má širší) ,která jsou hodně nahoře , dobré pro jízdu ve stoje na polňačce. Motor je velmi jemný a do cca 5000 je zvukově jako dvou válec , po překročení 6500 sepnou další 2 vetily a zvuk zhrubne a trochu kopne a letí až do 12000 otáček , kdy od cca 8000 tisíc je zvuk bližší řadovému čtyřválci.No zkrátka je to V4 s kompromisy , ale technologie VTEC dává skoro dva motory dohromady .Brzdný účinek motoru je slabý .
Brzdám chybí vzadu jeden pístek ale nožní brzda perfektně brzdí , prvotně mi přišli velmi dobré na prst nebo dva , teď bych chtěl Bremba , nebo BMW ...Regulace zásahu ABS je zase dál oproti CBF- kám na blýskavém asfaltu pěkně piští pneu na mezi adheze.Podvozek je podstatně komfortnější na dírách,záplatách a nerovnostech , sedlo je pohodlné a nebolí z něj pozadí 430 km v kuse.V zatáčkách se nekroutí ani se nepotápí to je stejné jak VFRi jen je znát vyšší zdvih a díky řídítkům není takový cit na přední kolo .Se spolujezdcem je znát váha na zadní kolo , při přidání a pod plynem na nerovnostech a horizontech radostně vrtí řídítky..Uložný prostor pod sedlem je na prd .. menší než VFRi.No kde udělali inženýři z Japonska chybu ?? SPOTŘEBA . oproti Fi kde se lítalo 200 + ,130 , 18.km/h atd a spotřeba byla do 5,6 L/100( bohužel ale tachometr hodně přeměřoval až +20 km/h !! ) , tak tady jsem se nedostal pod 5,6 L/100 s jízdou kolem 90 , 120 občas 14. km/h No chybí jedna lambda a největší rozdíl je v teplotě Fi měla stabilně 88 až 116 st a X má jen 78 st a stovku jsem viděl jen v třicítkách , tzn podstatně méně topí do sedla a na nohy od chladičů.Palubní počítač ukazuje spotřebu o 0,5 litru větší .Servis jen olej, filtry , kapaliny .Rozdíl -svíčky jsou po 48000 km oproti Fi.
Crossrunner je ideální na zakroucené silnice nižších tříd s donbrým povrchem , velmi dobrý je i do města a na denní dojíždění do práce.
Do terénu má malou světlou výšku , kterou ještě sníží ,doplňkový centrální stojan , se kterým se spolujezdcem občas škrtnu v zatáčce.
Na cestování je motorka super jak sám ,tak v tandemu , velmi dobrá je ochrana proti větru do cca 130km/h pak je hluk a turbulence (vyšší štítek zvedá vzduch do půli přilby - původní jde na celou helmu , je tak tišší).Velmi dobrý je výhled v zrcátkách. Motorka velmi dobře svítí v noci jak potkávací tak dálkové.Na centrál jde stejně -těžce- jako Fi. chce to grif .Na nádrž 21 L se najede cca 330 km.V testu Motocykl 9/2011 prý dojezd 422km asi tlačili...No výměna za Fi byla rozumem ,ne srdcem .Crosrunner je motorka téměř bez charakteru , což na jízdu ,ovladatelnost ,a pohodlí nemá vliv . No to co má např KTM 990 SM-T, tak to nemá Crossrunner a obráceně .Zátah a vibrace x jemnost a otáčky , ostré brzdy Brembo x citlivé s vyšší ovl. silou , vysoký zdvih a vlnění nad 160+ x stabilita a nepotápění př vidlice , lehká hydr.spojka x těžká ale lepší citlivost atd.No vzpomínám na 1000xr a Multistradu nebo Versys 1000 , výborné , ale jiná cenovka. Afrika je víc do terénu zdvihy a světlost.
No VTEC motor je uškrcený oproti kapotě a je to znát , ano jednička jede pořád 100 , dvojka 137 ,trojka 178 a čtyřka 209 , pak je omezovač na 200 pětka i šestka(tacho 206 na pětku). ano je to cestovní rádoby enduro , ale ten motor se rád točí.Podstatně lepší řazení a kratší krok řadičky, bez fal. neutrálu.
Na ideál budu čekat a to VFR 1000 Fi -X s brembo M50 (ne radši Stylema!) s, el podvozkem .100kw a 220kg pohotovostní hm... nebo Multisranda V4R !

Štve mě nejvíc přehozený blinkr a klakson ,vyšší hmotnost při manipulaci ,třes budíků na velmi špatném povrchu.

Edit -Tak jsem se dostal na 300km trase svižně na spotřebu 5,3 L/100 ,ale je potřeba pořád jet nezastavovat ,jinak leze nahoru..
Měřil jsem tachometr s GPS a překvapil přesností ! viz VFR800Fi
50 je 47 GPS
70 je 68 GPS
80 je 77 GPS
100 je 96 GPS
150 je 145 GPS
Porovnával jsem nový CR 2015 a můj CR2013 na pružné zrychlení na 5.rychlost od cca 85-135km/h jedou oba stejně.

Porovnání např s BMW F900XR to má lepší spodek záběru motoru ,ale bez špičky , lepší př. brzdy Brembo na prst , a vynikající ovladatelnost v zatáčkách ,
menší rozpětí rychlostí 1. 83km/h 2. 114km/h ,3. 144km/h ..spotřeba 5,5-6,0 litru na 100km , základní sedlo je dost tvrdé .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hikafima
Hikafima napsal 27.05.20 v 15:45 9b.

Dobře popsáno, podobné některé pocity (hmotnost) a jiné zase ne. Každý to má jinak. U mně naprostá spokojenost a ať nám slouží!

Crake
Crake napsal 22.08.19 v 09:10 9b.

Zajimavy pohled...

Popravde tohle byla moje prvni motorka najezdil jsem s ni pres 20tis km a bez problemu... ale nemel jsem srovnani s necim dalsim v ramci dlouhodobeho uzivani. Pro me potreby byl naprosto vyhovujici a letmo zavesene kolo byla pecka

Tak hlavne at slouzi a brzy najdes svuj ideal

sfv
sfv napsal 21.08.19 v 11:48

Ano za tu cenu , jiná konkurenční V4 není , na naše silnice je výborná , nový model je zase o kousek lepší, brzdy, podvozek-předek,diodové př světlo a blinkry , spotřeba , stavitelný čel. štít

tonda0
tonda0 napsal 21.08.19 v 08:21 10b.

Profi recenze, tady se člověk o motorce fakt něco dozví. Ne jen jako často jinde čtu je to super a nejlepší stroj z nadšení z novinky. Bravo.

marin35
marin35 napsal 21.08.19 v 07:04 9b.

Jsem s ní taky spokojený , mám na ni nalitano kolem 20000 km a bez výtky za tu cenu

Více komentářů



TOPlist