renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1250 GS Adventure (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Oreleagle
Vloženo 11.7.2019
Aktualizováno 21.8.2023
Zobrazeno 5 099x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tak jsem si splnil klukovský sen a zároveň zaléčil krizi středního věku.Tomu říkám výhra.

Více fotografii

Motorka koupena od bmw (Hradec Králové)

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Spo: Ani nevím, Asi mi bylo blíž to BMW
BMW F 850 GS Adventure: To byla má první volba, ale nesedl mi podvozek (moc měkký) no a po zkušební jízdě na 1250 nebylo, co řešit.

První dojmy - První dojmy super, tedy až po odjezdu od dealera. Protože než jsem odjel, tak jsem zažil krušné chvilky. Bylo mi řečeno, že je třeba zajíždět 500-1200 km a přijít na první výměnu oleje. Nicméně čekačky na tuto srandu jsou v současné dobe 5 týdnů. To jakože za 10 dní najezdím litr jen do práce a z práce a pak můžu moto odložit k spánku? Uprostřed léta?? Tak jsem tak dlouho dělal smutné oči, až mi slečna v servisu nabídla termín na druhý den. No a tak jsem jezdil a jezdil a druhý den jsem byl zpět s 570 na tacho.

Motorku bych doporučil pro - To musí sednout každému.

Doplňky na motorce - Maximální výbava. Jedine, co chybí, je Akrapovič. Uvidíme, kdyžtak přikůpime.

Recenze

Teď k motorce. zatím jsem jen zajížděl, takže hezky do 5000 otáček, Až po 500 km jsem trochu popustil uzdu a je nádherné, jak jde pěkně za plynem.
Síly má dost a ten podvozek, ten mě prostě baví. Po rozjezdu se i ta strašná váha schová někam, kde vůbec není vidět. Takže paráda.
Teď abych pořád jen nepěl chválu. Tady je pár věcí, na které si budu muset zvyknout:
Spojka - zabírá hned na začátku chodu páčky, takže skoro na napnutých prstech a já v ní tudíž nemám takový cit. Na cestě se to dá, ale až vyrazím do terénu, kde se se spojkou hraje častěji, tak to bude chtít trochu zvykání. Ale toto je jistě individuální věc každého soudruha, ja prostě radši, když mi zabírá blíž k řidítkům. Nastavit to prý u hydraulické spojky nejde. Nevím, věřím jim.
Pak je tu nastupováni s kufry, to chce mít pořádný rozkrok a při tankování zastavit dál od stojanu, aby člověk nevypadal jak retard, kterej se nevejde mezi kufry a stojan (přesně jako já při prvním tankování). Ale s tím se dá žít. Boční jsem stejně hned sundal, použiju, až vyrazím někam dál.
Při hodně svižné jizdě, daleko za legálním limitem na našich dálnicích a blízko maximalní rychlosti stroje, docela dost topi do pravé nohy. Nevím, proč jen ta pravá, musím omrknout, jak je dělaný svod na straně levé. Každopádně tohle není motorka na dlouhodobé cestovaní v takových rychlostech, takže to nevidím jako zásadní problém (spíš postřeh). Na druhou stranu kdo by to aspon jednou nevyzkoušel, že?!
No a poslední věc, která mě trochu žere je jiný zvuk pravého válce. Četl jsem o tom už před koupí, ale tam šlo spíš o cvakání (pár videí je i na YT). ten muj spíš tak šustí, naštěstí to přes nohu neni při jízdě slyšet a neruší to. Ale určitě to je jiný zvuk než válec levý.
Dealer tvrdí, že to zatím řešit nemám, že si to stále sedá a jelikož mám 5-letou záruku, tak se nemusím strachovat. Že pokud by to nepřestalo, tak se na to můžeme podívat přes zimu. S tím se nedá, než souhlasit. Protože je léto a musí se jezdit.
Toť tedy zatím vše, kolama dolů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
scenic74
scenic74 napsal 31.05.20 v 11:19 10b.

Chlape vela stastnych km...

Freeman
Freeman napsal 16.10.19 v 12:06 10b.

Parádní kousek a skvělá volba GSo ušlo za ta léta neskutečnou proměnou a nyní s tímto motorem je to asi opravdu to nej na cestování cestou necestou. Šťastnou cestu ať už povede kamkoli

Oreleagle
Oreleagle napsal 06.08.19 v 09:27

Zdravím a přidám další zkušenosti s touto motorkou po najetí cca 3000km.
Objevila se první a popravdě dost nepříjemná závada. Při nejakých 2300km se mi při pokusu o natankování nepodařilo otevřít víčko nádrže. Mám bezklíčový přístup, takže se nádrž otvírá jen zatažením za takový zobáček na víčku při vypnutém zapalování. No a já tedy tahám a nic. Připadám si jak idiot, zkouším zapínat a vypínat zapalovaní, znovu marně tahat za zobáček, až to po 5 minutách vzdávám a potupně odjíždím. Naštěstí to byla pumpa v naší obci, takže domů nedaleko. Dojezd svítí 50 km a je neděle. k nejbližšímu dealerovi to mám nějakých 55-60 km, tak přemýšlím, co s tím budu dělat. Volám na nějakou servisní linku, ale žádná reálná rada, jak otevřít nefunkční víčko. Takže si myslím své jak o smyslu takove telefonní linky, tak i o inženýrech od BMW, kteří nemysleli na nejhorší a pro všechny případy nenechali na víčku klasický zámek na klíč. Páč tohle se mi stát daleko od domova, asi bych byl nepříčetnej.
Pročítám tedy v manuálu kapitolu o tankování, abych se ujistil, že chyba skutečně není na mé straně a došel jsem k názoru, že je to prostě rozbitý. Ale jak se teda dostanu do servisu? Ještě tedy zkusím povolit torxy, které jsou okolo víčka nádrže a snad se mi podaří se do ní dostat. A opravdu, po vyšroubování předních dvou šroubů. se víčko otvírá a ja můžu natankovat. No sláva, sice ani s fichtlem jsem nemusel tankovat se šroubovákem v ruce, ale aspoň nejsem uzemněn jak Boeing 737 MAX.
Dealer posléze vyhodnotil, že víčko je skutečně vadné a objednal nové.
Tímto tedy končí má první anabáze s nečekanou závadou a třeba to pomůže někomu v podobné situaci.
Jinak zbytek motorky funguje bez sebemenších problémů a jsem s ní tedy nadmíru spokojen. Tudíž ji tuto malou zkoušku mých nervů rád odpouštím.

CZ175_1967
CZ175_1967 napsal 15.07.19 v 18:01

Mig_35: podivej Migu_35, otazka od pocatku nezni, zda je servis motorek v CR sezonni zalezitost nebo ne. O tom neni sporu, ale kdyz uz jsi s tim zacal, tak i kdyz to sezonni zalezitost je, da se to zorganizovat. Ona je sezonni zalezitost i servisni cinnost na zemedelskych, stavebnich, drevozpracujicich atd. strojich a ver mi, ze jsou firmy, ktere se s tim popasuji na jednicku. Nemusi se vsechno zdarit, ale zakaznik musi videt snahu. Tu jsem v BMW HK nepotkal. To musi byt totiz cilem spokojeny zakaznik, coz - podle mych zkusenosti - v BMW HK neni. Je to moje zkusenost, tak mi ji neber. Jestli jsi tam nekdy byl a byl jsi spokojeny, tak to sem napis a je to.

Mig_35
Mig_35 napsal 15.07.19 v 16:43

CZ175: já jsem se servisem motorek nezabýval nikdy a stejně je mi jasné, že jejich prodej a servis je naprosto sezónní záležitost, od které se odvíjí i ceny a vytíženost. A nikdo mi nevymluví, že to je jinak. Plus to, že prostě mechanikovi nemůžeš v létě říct, že je moc práce, a tak ho na dovolenou nepustíš. Všude v autorizácích kolem /KTM, BMW, HQ/ jsou prostě v sezóně zasekaní.
Nicméně asi by bylo přinejmenším prozíravé dávat kupcům nových strojů přednost...

Více komentářů



TOPlist