yamaha_demo_tour




Triumph Tiger 1200 v Miláně pouze jako prototyp, ale vlastně už hotový

Značka z britského Hinckley sice na veletrh EICMA expozici přichystala, ale co se premiér novinek týče, zůstává v online světě. Že se tak není na co koukat? Ale kdepak, přesně naopak. Zaprvé tady všechny dosud představené modely 2022 vidíte naživo a zadruhé si můžete prohlédnout i skoro finální verzi nového Tigeru 1200!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Tiger 1200 Prototype

Na nového dvanáctistovkového Tigera se těší spousta motorkářů, takže když se ukázalo, že Triumph v Miláně ukáže jenom prototyp, začaly se ozývat zklamané hlasy. Ale nebojte se, on to sice je prototyp, ale sériovka se bude lišit zřejmě jenom v detailech. Anebo taky vůbec, neboť Tiger 1200 má svou premiéru avizovanou na první prosincové úterý, takže za pár dní. To už si ho budeme moci prohlédnout ve finálních barvách a ne v tomto černo-bílém maskování, ačkoli sám za sebe říkám, že mně by se tohle provedení vlastně docela líbilo.

Triumph připravovaného Tigera již delší dobu tlačí na svém youtubovém kanálu, kam dává záběry z testování a je to vlastně všechno o terénu. To bude zásadní změna, zatímco předchozí Explorer byl především dobrodružně laděný cestovatel na kolech 19“/17“ s hmotností výrazně přesahující čtvrt tuny, novinka vypadá, že si to bude chtít rozdat se stroji, jako jsou Honda Africa Twin nebo KTM Super Adventure R. Pryč je mohutnost, tenhle Tiger výrazně připomíná menší devítistovky, a že bude opravdu do terénu, o tom svědčí i volba kol – bezdušové vyplétané ráfky mají průměr 21“ vpředu a 18“ vzadu. Elektronicky ovládané odpružení nabízí od pohledu slušné zdvihy a aby na ně přední kolo mělo dost prostoru, namísto klasického jednoho chladiče před motorem jsou tady dva menší po stranách nádrže. Zubaté stupačky s vyjímatelnými gumami, šroubovaná podsedlovka se šroubovanými stupačkami spolujezdce, pěkný kryt motoru, padáky, jo, tohle bude offroad. A Triumph navíc říká, že Tiger bude výrazně lehčí než jeho nejbližší konkurenti, což nám na jednu stranu moc nepoví, ale na druhou stranu to vypadá, že tady se odřezávala kila po desítkách, což je další věc, kterou při šotolinových radovánkách oceníte.

Ovšem jedním dechem musíme dodat, že Tiger 1200 by měl být minimálně stejně dobrý i na silnici. Stačí jediný pohled na velkoryse dimenzovaná sedla a vaše zadnice začne blahem vrnět. Nechybí centrální stojan, pod sedlem spolujezdce, doplněným o mohutná madla, vidíme elektrickou zásuvku, další je na přístrojové desce. Kokpitu jezdce vévodí obrovský TFT displej a před ním vidíme slušně rozměrné plexi, k jehož výškovému nastavení by měla stačit jedna ruka. Při pohledu na řídítka si nemůžeme nevšimnout joysticku na ovládání displeje, vyhřívání rukojetí nebo třeba faktu, že plyn je čistě elektronický – jak jinak u motoru Euro 5. Očekávat můžeme také motorové módy, nejspíše spřažené s kontrolou trakce a náklonovým ABS. Co ale cestovatele potěší určitě ze všeho nejvíc, že si velký Tiger dokázal udržet kardan!

 

Tiger Sport 660

Tohle je také Tiger, ale z úplně opačného konce nabídky, než kde se nachází dvanáctistovka. Triumph malou šestsetšedesátku představil na počátku října a my bychom si ji už příští měsíc měli vyzkoušet v Portugalsku. Naživo se potvrzuje dojem, který jsme získali už při online premiéře, a sice že půjde spíše o menší stroj, rozměrově podobný Yamaze Tracer 7. To je taky taková menší silniční adventura, hozená docela do sportu.

Co se nám při osobním setkání líbí, jak pěkně padne Tiger Sport 660 do ruky. Široká řídítka, rozumně vysoké sedlo, lehce sportovní pozice, tohle bude prostě zábavná věc. Vlastně takový Trident na vyšších nohách a s kapotou, což rozhodně není ustřelené tvrzení, neboť motor je tady stejný, tříválec o výkonu 80 koní a s točivým momentem 64 newtonmetrů. Co se nám dále líbí, jak je celá motorka designově čistá, všechno uklizené, a i když z detailů a použitých prvků vidíte, že to je rozpočtovka, nesmrdí lácí. Navíc Triumph nerezignoval na praktičnost, je tady nastavitelné plexi jednou rukou a na zadní centrále si můžete předpětí pružiny poladit pohodlně hydraulikou. Hezká prácička.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Speed Triple 1200 RR

Taky tuhle motorku už nám Triumph přes internet ukázal, ale až v Miláně jsme se jí podívali do tváře, zahalené polokapotáží. Ta je tím nejvýraznějším prvkem, kterým se erero liší od nahatého streetfighteru RS. A takhle naživo je to fakt bestie, která se svým retro čumákem snaží tvářit nevinně, ale stejně jí to nikdo nevěří. Zejména když víte, že tříválec v sobě ukrývá 180 koní. A když se potom posadíte do vysoko umístěného sedla, složíte nohy za sebe a skloníte se dvojdílným řídítkům, je vám jasné, že tohle na pohodové prdlání mezi vesnicemi opravdu nebude. Ovšem ne že by to RR nedokázalo – je to první Triumph, který dostal semiaktivní podvozek Öhlins.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Speciální edice 

Tohle jsou tak horké novinky, že by vlastně mohly být připisovány i Milánu. Různé speciální edice, ať už Gold Line pro Bonnevilly, nebo 221 pro Rockety, představil Triumph teprve před pár dny. A vida, na stánku v Itálii už si je můžete prohlédnout také!

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 40 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Kytí přispěla 20 Kč
Zdenek54 přispěl 20 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist