ktm_srpen




Speed Triple RR je první sportovní Triumph s elektronickým podvozkem

V Anglii dělají věci po svém. Většina továren dělá výkonné sportovní naháče tak, že jednoduše vysvlékne svůj superbike. V Triumphu to ale udělali přesně naopak. Roky broušený nahatý diamant se jménem Speed Triple totiž ve verzi RR oblékají do atraktivní polokapoty a přidávají k tomu navíc poprvé v historii sportovních motorek Triumph semiaktivní podvozek Öhlins.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Příchod RR není žádným překvapením. Triumph nás, jak už to u něj bývá zvykem, nalákal na novinku před měsícem, kdy ukázal siluetu a pár detailů. Teď ukazuje kompletní motorku s veškerými technickými údaji a za sebe musím říct, že to stojí za to. Občas najdete na internetu starší Speedy přestavěné na kafáče, ale málokdy se povede přední polokapota sladit se zbytkem motorky. Tady to hraje pěkně i díky tomu, že tvar kapoty není čisté retro, ale je to pěkně poslané do moderny. Podtržené to je dvojicí atraktivních barev, červeno-černá i bílo-černá Ereru vážně sluší. Tady by si měl nahatý Speed se svou nabídkou barev vzít příklad. Hlavní křivky jsou jasně rozpoznatelné na první pohled, při detailnějším zkoumání člověk objeví pro Triumph typické prémiové detaily – karbon na spodním lemu kapoty, na krytech chladiče, na předním blatníku, nově také pod nádrží a podle tiskové zprávy se kladl důraz na estetiku i z druhé strany kapotáže. Všechny kabely a hadice mají být úhledně schované, aby nekazily výhled a celkovou atmosféru na palubě, která ale nebude nijak výrazně evokovat závodní stroje z minulosti. Těm se totiž o 5“ barevném TFT displeji ani nesnilo. RR má navíc konektivitu s mobilním telefonem už v základu.

Přístrojová deska je celkem logicky shodná s dárcem orgánů, tedy Speedem RS. Naprostou samozřejmostí je tedy přítomnost všech jeho elektronických systémů - ABS, kontrola trakce, obojí náklonové, kontrola zvedání předního kola, pět jízdních režimů, oboustranné rychlořazení, zkrátka vše, na co si vzpomenete, a nechybí ani bezklíčové zapalování nebo tempomat. Tím jsme se pomalu dostali k tomu, co není rozdílné oproti nahatému sourozenci. V podstatě se dá říct, že celý hardware. Tříválec o objemu 1160 cm3 má stejné naladění, což rozhodně není špatně. 180 koní a 125 newtonmetrů je rozhodně velké slovo do pranice i během agenturního okruhového ježdění. Motor je uložený ve stejném hliníkovém rámu, tady také není třeba vymýšlet žádné divokosti, přesto několik změn na šasi najdeme. První je použití odpružení Öhlins Smart EC 2.0. Elektronicky řízené semiaktivní odpružení jsme u sportovních motorek znali zatím pouze u konkurence, a i když špičkové mechanické komponenty na nahatém Speedovi fungují výborně, absence elektronických tlumičů je mu stejně často vytýkána. Teď už se jich tedy konečně dočkal i Speed Triple. Není to ale jediný rozdíl na podvozku, protože tu máme navíc ještě o 6 milimetrů kratší rozvor.

Řízení napůl oblečeného Speed Tripla tak bude na pocit dost odlišné. Větší vliv na to ale bude mít spíš jízdní pozice, než pár milimetrů na rozvoru. Jak se u takové motorky sluší a patří, místo rovných jednodílných řídítek tu máme dvojdílné vlaštovky přimontované pod horními brýlemi. Jsou o 135 milimetrů níže a o 50 mm dál, takže tu bude mnohem víc váhy na rukou a na předním kole. Jízdní pozici odpovídá také upravená pozice stupaček, zatímco sedlo zůstává stejné. Drobností na závěr je použití pneumatik Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 namísto Metzelerů a s kapotou navíc tu máme také kilogramový přírůstek hmotnosti. I tak se ale pořád vejdeme pod 200 kilogramů s natankovanou motorkou, jen už to není o dvě, ale jenom o jedno kilo. Problém s oním kilogramem navíc nebudou mít určitě ani brzdy ve specifikaci třmeny Brembo Stylema spolupracující s radiální pumpou MCS.

Je jasné, že Triumph s touhle motorkou nechce primárně konkurovat „ostrým“ superbikům. Místo toho nám představuje alternativu především pro silniční ježdění. Výkonnou, krásnou a bezesporu rychlou kapotovanou motorku, se kterou jistě dokáže její majitel dělat vrásky na čele spoustě lidem během okruhového ježdění. Zájemci se na motorku můžou těšit na přelomu listopadu s prosincem a na svém kontě by si pro ni měli vyčlenit 512 000 korun.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 7.5 Kč od 3 uživatelů.
Motokatalog.cz



TOPlist