globalmoto_duben_nolan




MV Agusta bodovala inovovaným Dragsterem RR a superbikem od Lewise Hamiltona

Roky piplaný vzhled motorek z Varese se nemění. Dočkaly se drobných vylepšení po stránce designu, elektroniky a obligátní Euro čtyřky. Hlavní hvězdou těchto inovací bych Dragster RR, který ve své vylepšené verzi zažil premiéru, zdatně mu sekundovala F4 v Lewis Hamilton edici.

Kapitoly článku

Tříválcový chuligán s osmistovkovým motorem vychází z naháče Brutale a tak není divu, že z ní převzal nové světlo, budíky nebo část podsedlovky, kterou má ale vyřešenou svým vlastním stylem s originálně tvarovaným zadním světlem. Motor prošel Euro 4 kůrou, po které mu zbylo všech jeho 140 koní, nová je i převodovka a uchycení motoru v rámu, které má zlepšit tuhost podvozku. Upgrade elektroniky by se měl postarat o zlepšení reakce elektronického plynu, vylepšená je také osmistupňová kontrola trakce.

U Dragsteru ještě chvíli zůstaneme, protože pro rok 2018 si ho opět můžete objednat i ve verzi RC. Teda pokud to stihnete. Vyrobí se ho jenom 350 kusů a díky závodnímu kitu Reparto Corse ze sebe dostane 150 koní, které má na starosti výfuk SC Project, jiná hlava válců, vačky, nebo řídící jednotka.

Pokud na vás nevyjde řada, můžete si spravit chuť jiným limitovaným „ercéčkem“. Třeba F3 675 RC, nebo F3 800 RC, které nově také plní Euro 4. Zvládají to se zachováním stejného výkonu, který činí 128, respektive 140 koní. Krom úprav uvnitř motoru se předělávala i převodovka, nebo samotný motor zvenku – dostal nové kryty. Komu by hodnoty výkonu nestačily, může je vylepšit namontováním přibaleného kitu. Potom ze sebe tříválce dostanou 133 koní u menšího objemu a 153 u osmistovky. Základní hodnoty výkonu a euro normy platí i pro "obyčejné" modely, ze kterých vymazlené verze vycházi.

S koupí druhé hvězdy stánku to bude ještě horší, protože té se vyrobí pouhých 44 kusů. Celým jménem se jmenuje F4 LH44 a navazuje na úspěšnou spolupráci továrny s čtyřnásobným mistrem světa formule jedna Lewisem Hamiltonem. Už loni slavila italská značka jeho titul speciální edicí Dragster 800 LH44, tehdy omezené na 144 kusů. F4 LH44 je prakticky novou a do určité míry pozměněnou interpretací verze F4 RC – tedy nejvyšší specifikace F4, připravené divizí Reparto Corse. V praxi se jedná dost možná o nejlepší způsob, kterak se technikou přiblížit k motorkám jezdců WSBK.

Změny pro Hamiltonovu edici tkví zejména ve zbarvení. Celá motorka odívá zářivě rudou barvu s decentní černou grafikou, ze které vystupuje perleťově bílý příhradový rám. Speciálního zbarvení bylo dosaženo použitím barev na bázi inkoustu, lakovaných přes klasický základ.Edici lze rozeznat také podle speciálního sedla čalouněného do kombinace kůže a Alcantary nebo podle unikátní matice zadního kola, uchyceného letmo k jednoramenné kyvce.

Čtyřválec Corsa Corta o objemu 998 ccm ždíme ze svých útrob plných 212 koní výkonu a 115 Nm točivého momentu, přičemž hmotnost motorky činí jen 175 kilogramů bez náplní. Za nízkou hmotností pochopitelně stojí hromada karbonových doplňků od předního blatníku až po krovku sedla spolujezdce. Podvozek se sestává výhradně ze špičkových a plně nastavitelných komponentů značky Öhlins. Vpředu se objevují obrácené vidlice NIX 30 s TiN povrchem (nitrid titanu), vzadu tlumič TTX36. Kontrolu trakce zajišťuje jednotka s osmi stupni nastavení a samozřejmostí je přítomnost oboustranného rychlořazení. Přední kolo brzdí čtyřpístové monobloky Brembo M50 GP, zakusující se do dvojice kotoučů, vzadu je jeden kotouč a čtyřpístový brzdič Nissin. ABS poslední generace disponuje závodním módem, jenž omezí jeho zásahy. Kovaná kola obouvají pneumatiky Diablo Supercorsa SP, které Pirelli nadesignovalo speciálně s logem LH44 a červenými linkami na bočnicích.

Aby těch limitovaných edic nebylo málo, je tu ještě Brutale 800 RR v designu Pirelli. A to hned v několika barvách. Tahle verze vznikla jako oslava partnerství dvou italských značek - Pirelli nyní bude jednotným dodavatelem pneumatik pro motorky z Varese.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist