Motor u předchozích typů měl 37 kW při 8500ot a 44 Nm při 7300ot , tohle se u nového modelu změnilo na 34 kW při 8000 ot a 45 Nm při 6000, takže trochu méně točí a jde lépe od spodu .
Tyhle parametry nám zaručí dostatečný výkon pro pohodové svezení. Pro motor se používá polosyntetický olej 10W 40. Motor je 4 takt a má celkem 8 ventilů, každý válec 4. Tenhle motor se používál do mnoho dalších modelů ER 5, Ninja 500, GPZ 500, KLE 500 čím nám dává firma najevo, že se jedná o nezničitelný nezmar, který toho vydrží hodně. Nad ním je pěkná a celkem velká nádrž, která pojme 15l Naturalu a rezervu 3l .Velmi přehledná přístrojová deska spolu s tachometrem ,který z 0 na 100km/h ukáže za 6,1 sekund. Maximálka nám leží na hranici 160km/h.
Spotřeba je individuální a záleži na stylu jízdy a taky jízdy se spolujezdcem nebo solo od 4,5 l - 6,5 l. Při razantní jízdě může se vyšplhat ještě výš. Jízda je celkem luxusní a pokud jezdec neměří vyloženě přes dva metry tak se na ni v pohodě poskládá. Pěkně tvarované sedlo zaručuje poměrně solidní pohodlí,ale záleží hodně na každém jezdci. Stupačky jsou v ideální vzdálenosti,ale není problém udělat přepákování. Během jízdy jsem nezaznamenal žádné znatelné vibrace. Jízda je příjemně klidná a motor na rozdíl od ostatních cruiseru má tichý chod.
Světla jsou celkem dobře vyřešené a zaručí dobrou viditelnost. Zrcátka vám poskytnou dostatečný přehled o tom co se děje právě za vámi. Brzdy jsou k vzhledem váze 190 kg a výkonu dost účiné. V předu je vybavena kotoučovou a vzadu bubnovou. Přední kolo 100/90/19 a zadní 140 - 90 - 15 . Celkový rozvor kol je 1545.
Celkově je to ideální cruiser zlaté střední cesty. Má ideální poměr mezi spotřebou a výkonem.
Velmi dobře od počátku proveden výrobcem Kawasaki .Vhodný jak pro začátečníky, tak i pokročilé jezdce ,kteří si rádi užívají pohody na cestách. Úplně nový stál 219 000 kč což dnes se už koupit nedá, ale v bazarech ho pořídíte od 50 000 v pěkném stavu.
Tenhle pětistovkový Vulkán od firmy Kawasaki je velmi oblibeným strojem a doporučuji jej dál. Tomáš Saxn