globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Řemen pohonu
14.1.2015 v 17:54
Zdravím pánové,mám dotaz.Koupil jsem dceři EN 500.Vše celkem v pohodě až na řemen.
Když tlačím nenastartovanou moto dopředu,je slyšet od primáru takové gumové cvakání.
Při couvání to žádné zvuky nevydává.Řemen vypadá OK bez známek opotřebení.Napnutí se zdá být také OK.Je to normální,nebo se mám začít bát.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Řemen pohonu

15.1.2015 v 00:13 | Nahoru | #1
Možná je řemen "posunutý" a nesedí přesně "zub na díru" a dobře našponovaný má takové tření, že si nemusí dokázat "sednout". Takže zuby řemenu "zaskakují" do drážek v kolech. Zkusil bych řemen povolit, s motorkou zarumplovat sem, tam, sem, tam, třeba přitom i "přimáčknout" na drážky, aby si sedl, našponovat, klidně šponovat postupně a mezitím s motorkou pohybovat. Tak by si měl řemen sednout.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen pohonu

15.1.2015 v 12:15 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: Možná je řemen "posunutý" a nesedí přesně "zub na díru" a dobře našponovaný má takové tření, že si nemusí dokázat "sednout". Takže zuby řemenu "zaskakují" do drážek v kolech. Zkusil bych řemen povolit, s motorkou zarumplovat sem, tam, sem, tam, třeba přitom i "přimáčknout" na drážky, aby si sedl, našponovat, klidně šponovat postupně a mezitím s motorkou pohybovat. Tak by si měl řemen sednout.



Ještě mě napadá, jestli je tam řemen,který tam má být ? není totiž levný a tak by tam mohl být podobný,který nesedí 100% do kol...
Zkontroluj to a ještě zkoukni ,jestli jsou kola v ose!

(reakce na) Řemen pohonu

15.1.2015 v 13:26 | Nahoru | #3
fatman> Pravda, to mě nenapadlo, každopádně i to by mohlo být příčinou.

Řemen pohonu

15.1.2015 v 14:01 | Nahoru | #4
No divný je to,že to ten zvuk vydává jen při pohybu vpřed.Při pohybu vzad je to tichoučký.
Typ řemenu by měl být OK,na to jsem koukal už při koupi.Četl jsem příspěvky na foru o savage,kde tvar zubů taky řešili a samo i u ENka.Zuby by měli být konusové,ne půlkulaté a konusové tam jsou.

(reakce na) Řemen pohonu

7.2.2015 v 12:51 | Nahoru | #5

fatman píše: Ještě mě napadá, jestli je tam řemen,který tam má být ? není totiž levný a tak by tam mohl být podobný,který nesedí 100% do kol...
Zkontroluj to a ještě zkoukni ,jestli jsou kola v ose!


Cena nového je opravdu maso-cca 13700Kč+-,ale zkusil bych ne tlačit,ale moto zvednout aby byl zadek ve vzduchu,zkus s tím hýbat a sledovat v jakém momentě vydává onen zvuk,popřípadě prohlédnout zub po zubu-může tam být něco zaseklé z vnitřní strany : tlačíš dopředu-záběr,tlačíš dozadu-odlehčení.
Po koupi nového - každý rok stříknu teflonovým sprejem,snad mně přežije

Řemen pohonu

8.2.2015 v 09:01 | Nahoru | #6
Sledoval jsem to při odkryté řemenici,při pohybu do předu zub přesně nezapadal(nejdřív lehce narazil),při pohybu zpět bez problému.Jako kdyby byl v tom jednom směru vytahanej
,což nezní moc logicky .Ještě mě napadlo,jestli ho minulý majitel neotočil,ale ten řemen vypadá zachovale.
O tý ceně vím,je to darda,přemýšlel jsem o tom,že pokud bych musel koupit nový řemen,tak bych to raději překopal na řetěz(jestli to nebude problém).

2 reakcí na tento příspěvek Řemen pohonu

8.2.2015 v 11:37 | Nahoru | #7
Cena je sice vysoká,ale životnost cca 50-70000km je dost slušná,dáš-li řetězovku,tak budeš věčně čistit a na nějaký peníz to taky vyjde.
Asi by to chtělo kolo sundat a podívat se na vše podrobněji (vůle apod.),jak to popisuješ(což je hodně málo pravděpodobné) to vypadá na posunutý řemenový kolo,ale drží to na šesti šroubech,to by muselo dostat pořádnou ránu od řemenu...i když třeba přeřazení ze čtyřky na jedničku by se to možná stát mohlo.No a když bude kolo dole,tak zkuste ten řemen otočit a zjistit zda to dělá pořád.Vytahaný určitě nebude,to dřív praskne-jako mně

1 reakcí na tento příspěvek Řemen pohonu

8.2.2015 v 12:19 | Nahoru | #8
No,mám to ve studený garáži,tak to okouknu až bude tepleji.Jinak,na jízdu to zatím žádný vliv nemá.
Taky jsem možná tak trochu HNIDOPICH ,to se ukáže časem.
Romane,pokud by ti to nevadilo,mohl bych se za tebou stavět a prokonzultovat tuto anomálii?
Samo při lepším počasí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen pohonu

8.2.2015 v 12:44 | Nahoru | #9
roman689> Koukali jsme na to a skutečně, zub řemenu nepadá přesně do drážky kola, ale napřed se "opře" o hranu a vzápětí "seskočí" do mezery. Jako by řemen byl vůči kolu "posunut" vzad (což by se teoreticky mohlo stát při prudkém rozjezdu, ne?) a díky tření vlivem nepnutí nebyl štonc si "sednout" zpátky. Proto nejspíš "necvaká" při pohybu vzad. Napadlo mě i motorku zvednout, řemen povolit a zacukat s ním, jestli si sedne. A zuby nevypadají moc opotřebené, i když náběhové hrany jsou znatelně zkosené. Ale to víceméně střílím od boku, motorku s řemenem jsem nikdy neměl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen pohonu

8.2.2015 v 14:03 | Nahoru | #10

roman689 píše: Cena je sice vysoká,ale životnost cca 50-70000km je dost slušná,dáš-li řetězovku,tak budeš věčně čistit a na nějaký peníz to taky vyjde.
Asi by to chtělo kolo sundat a podívat se na vše podrobněji (vůle apod.),jak to popisuješ(což je hodně málo pravděpodobné) to vypadá na posunutý řemenový kolo,ale drží to na šesti šroubech,to by muselo dostat pořádnou ránu od řemenu...i když třeba přeřazení ze čtyřky na jedničku by se to možná stát mohlo.No a když bude kolo dole,tak zkuste ten řemen otočit a zjistit zda to dělá pořád.Vytahaný určitě nebude,to dřív praskne-jako mně


Ahoj. Zajímá mne v kolika odjetých km ti řemen praskl a zda znáš příčinu.

(reakce na) Řemen pohonu

8.2.2015 v 18:57 | Nahoru | #11

PepeBurgman píše: No,mám to ve studený garáži,tak to okouknu až bude tepleji.Jinak,na jízdu to zatím žádný vliv nemá.
Taky jsem možná tak trochu HNIDOPICH ,to se ukáže časem.
Romane,pokud by ti to nevadilo,mohl bych se za tebou stavět a prokonzultovat tuto anomálii?
Samo při lepším počasí.


Jasně,domluvíme se

(reakce na) Řemen pohonu

8.2.2015 v 19:07 | Nahoru | #12

dědoušek píše: Ahoj. Zajímá mne v kolika odjetých km ti řemen praskl a zda znáš příčinu.


Jelikož jsem to koupil v bazaru,kde na tacho bylo asi 25000km-prodejce mně ujistil,že je určitě stočeno odhadem o 15-20000km-a mně praskl po nějakých 1600km,tak odhaduji 46000km+-,jsou na něm viditelná poškození asi od kamínků a předchozí majitel se o něj asi vůbec nestaral.
Největší sranda byla doba kdy praskl,předjížděl jsem fáčko a když jsem se chtěl zařadit,tak jsem uslyšel chod motoru naprázdno v otáčkách a mně míjí předjížděný favorit,pohled do zrcátka a za mnou ležel "had" na silnici ...mazec ,pak jsem čekal dvě hodiny na auto s károu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen pohonu

8.2.2015 v 19:09 | Nahoru | #13

J.M.K. píše: roman689> Koukali jsme na to a skutečně, zub řemenu nepadá přesně do drážky kola, ale napřed se "opře" o hranu a vzápětí "seskočí" do mezery. Jako by řemen byl vůči kolu "posunut" vzad (což by se teoreticky mohlo stát při prudkém rozjezdu, ne?) a díky tření vlivem nepnutí nebyl štonc si "sednout" zpátky. Proto nejspíš "necvaká" při pohybu vzad. Napadlo mě i motorku zvednout, řemen povolit a zacukat s ním, jestli si sedne. A zuby nevypadají moc opotřebené, i když náběhové hrany jsou znatelně zkosené. Ale to víceméně střílím od boku, motorku s řemenem jsem nikdy neměl.


Zkuste vzít za zadní řemenici-dopředu,dozadu jestli tam není cítit nějaká vůle.

(reakce na) Řemen pohonu

9.2.2015 v 00:17 | Nahoru | #14
roman689> Jako vůle mezi řemenicí a kolem, že by byly vakly v uchycení ke kolu? Napadlo mě i jestli jsou vůbec osy řemenic rovnoběžné, ale kdyby bylo vyosené zadní kolo, pozná se to na tom , že na jednu stranu se motorka bude klopit sama, kdežto na druhou se jí nebude chtít vůbec. A koukal jsem i na to, zda řemen "neškrtá" o čela přední řemenice a tam problém není - ze zadní strany se tam sice nedá sáhnout, ale bylo vidět, že řemen je tam špinavý od prachu, takže třít se tam o čela nemůže a u předního čela měl vůli cca na nehet.

Řemen pohonu

9.2.2015 v 10:46 | Nahoru | #15
Mslel jsem vůli na šroubech,jestli nedošlo při špatném zařazení z vyššího stupně na nižší(např.4-2)k jejich zahryznutí,ale fakt nevím,zkusil bych řemen ještě otočit a zkusit jestli zuby budou vrzat a každopádně stříknout teflonovým sprejem,určitě se dočteš,že to dělají i mýdlovou vodou,ale řekl bych,že teflon je trvanlivější.Kdyby bylo vyosené zadní kolo,tak by byla asi jízda velký zážitek .

1 reakcí na tento příspěvek Řemen pohonu

10.2.2015 v 16:36 | Nahoru | #16
Dneska jsem se odvážil do garáže,abych se podíval na ty vůle.Na zadní rozetě je vůle v uložení silentbloku cca 1 mm,což předpokládám je v pohodě.Jinak jsem jinou vůli nenašel.
Jinak ještě trochu teorie s tím naskakováním řemenu do řemeničky-teoreticky když zařadím kvalt a rozjedu se tak si myslím,že řemenice řemen trochu přišponuje ten si pak sedne jak prdel na hrnec,ale když se ubere plyn,tak zase přestane řemen přesně dosedat.
No už aby bylo jaro

(reakce na) Řemen pohonu

11.2.2015 v 12:23 | Nahoru | #17
PepeBurgman> Když budeš mít ještě další odvahu a chuť,tak kolo sundej a řemen taky a pořádně ho prohlídni,aby nebyl někde poškozený a Ty byl připravený na možnou výměnu.Jinak ta vůle je O.K.,pravda-už aby se dalo jezdit

Řemen pohonu

24.2.2015 v 23:36 | Nahoru | #18

Řemen pohonu

25.2.2015 v 14:57 | Nahoru | #19
Díky za info.

Zatím nic z toho není potřeba a snad to tak i zůstane .

1 reakcí na tento příspěvek Řemen pohonu

9.3.2015 v 09:13 | Nahoru | #20
Tak jsem se včera podíval blíže na ten řemen,a našel jsem 3 prasklinky ve vnějších drážkách řemene-je to problém nebo to mám jen sledovat?Vnitřek je OK.
Jinak dneska zkusím řemen namazat provizorně mýdlem jestli si náhodou nesedne.

(reakce na) Řemen pohonu

9.3.2015 v 23:37 | Nahoru | #21
PepeBurgman> jestli není vidět skrz,tak to problém nebude

Řemen pohonu

11.3.2015 v 07:51 | Nahoru | #22
UF,tak aspoň že tak.

Řemen pohonu

11.3.2015 v 10:24 | Nahoru | #23
To já měl v tom starým řemenu díru jak po střelbě...asi od kamínku

2 reakcí na tento příspěvek Řemen pohonu

15.3.2015 v 18:24 | Nahoru | #24
Tak zvuková závada odstraněna ,bylo to tím,že mechanik nechal kolo vyosený .Takže ty zuby šli do řemenice poněkud zešikma a proto ten pazvuk .Tak jsem ještě vyndal malou řemenici,vyčistil,promazal a skompletoval dohromady .No,bál jsem se ,že to bude složitější
Tak snad bude sloužit.

Řemen pohonu

16.3.2015 v 00:51 | Nahoru | #25
Takže to nakonec bylo vyoseným kolem. Ale přitom na obou čelech řemenice byla vůle na nehet, tak tam zuby cvrnkat nemohly - leda, že by dosedly do drážek křivě a na jedné straně cvrnkaly. Hlavně, že je to vyřešené, jen mně nejde do hlavy, že to vyosené kolo nebylo znát na jízdních vlastnostech - ale je možné, že stačí už nepatrné vyosení, aby řemen začal klapat.

(reakce na) Řemen pohonu

16.3.2015 v 15:32 | Nahoru | #26

PepeBurgman píše: Tak zvuková závada odstraněna ,bylo to tím,že mechanik nechal kolo vyosený .Takže ty zuby šli do řemenice poněkud zešikma a proto ten pazvuk .Tak jsem ještě vyndal malou řemenici,vyčistil,promazal a skompletoval dohromady .No,bál jsem se ,že to bude složitější
Tak snad bude sloužit.


No sláva,říkal jsem,že to bude nějaká kravina,ale že bude vyosené kolo??? To byl teda nějakej divnej mehanick

Řemen pohonu

17.3.2015 v 18:31 | Nahoru | #27
Zítra asi kawinku trochu protáhnu,jestli se ještě něco neobjeví,aby to dcerku pak někde nepřekvapilo na cestě .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen pohonu

18.3.2015 v 00:43 | Nahoru | #28
PepeBurgman> Nechci ti kazit náladu, řemen lze sice vyosit tím, že ho špatně našteluješ napínacíma šroubama , ale malá řemenice má takové osazení že takový stranový posun řemenu (aby přeskakoval nedovoluje) Pokud máš pazvuky na malé řemenici, tak je řemenice vykloktaná na hnací hřídeli. Pokud si pazvuky odstranil, tak si asi přešponoval řemen (vůle má být cca 2,5 cm) Přestane to cvakat, ale řemen ti pude do prdele. Jinak je to můj názor mrkni když tak na moje stránky http://www.gold-smith.estranky.cz/ , nebo pošli mejla Čus Luky

(reakce na) Řemen pohonu

18.3.2015 v 18:55 | Nahoru | #29

pghoust píše: PepeBurgman> Nechci ti kazit náladu, řemen lze sice vyosit tím, že ho špatně našteluješ napínacíma šroubama , ale malá řemenice má takové osazení že takový stranový posun řemenu (aby přeskakoval nedovoluje) Pokud máš pazvuky na malé řemenici, tak je řemenice vykloktaná na hnací hřídeli. Pokud si pazvuky odstranil, tak si asi přešponoval řemen (vůle má být cca 2,5 cm) Přestane to cvakat, ale řemen ti pude do prdele. Jinak je to můj názor mrkni když tak na moje stránky http://www.gold-smith.estranky.cz/ , nebo pošli mejla Čus Luky


...no konečně si se taky ozval,vypadá to,že jsi vegetil jako medvěd...přes zimu spící
...mmch.:doufám,že přijedeš v květnu na Zvůli
www.motorkari.cz/motoakce/akce/

(reakce na) Řemen pohonu

18.3.2015 v 19:58 | Nahoru | #30
pghoust> Ta malá řemenice byla přirezlá,což asi byl důvod pazvuku.Když jsem ji odklepl a promáznul,zaznamenal jsem jistý posuv řemenice po hřídeli.Ale tak to asi má být(jelikož to tak bývá i u řetězu).Jinak jsem znovu prošel napnutí řemene a pro jistotu malinko povolil(pro klid v duši).
Jinak,díky za odkaz,rád si ho projdu.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
pomoc - Rotor alternátoru EN 500 Kawasaki EN 500 PepeBurgman 7 27.10.2022 v 20:47 roman689
Kawasaki en 500 Kawasaki EN 500 Aneke 1 11.9.2022 v 12:37 Ariete
Kufry na Kawasaki EN500 Kawasaki EN 500 grz 0 22.5.2022 v 21:23 grz
Sedlo Kawasaki en 450 Kawasaki EN 500, Kawasaki EN 450 dyks 0 26.1.2021 v 07:33 dyks

TOPlist