globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn při podřazování
 
8.7.2010 v 11:33
Zdravím všechny,

mám takový dotaz, na který se mi tady zatím nikde nepodařilo najít jednoznačnou odpověď, a tak zakládám nové téma.

Jde o to, že když jsem v autoškole jezdil na suzuki GS500 a při podřazování jsem házel meziplyn, tak jsem dostal od učitele pojeb, že jezdim jak na simsonu a že tim meziplynem ničim motor.

Teď mám týden svoje GSko a chci se zeptat, jak to s tim meziplynem je, protože když podřazuji a otáčky spadnou na 2 tis. a kopnu tam nižší rychlost a vylítnou třeba na 7 tis. tak mi to příjde, že to pro ten motor je pecka nebo se mýlím?

Předem všem díky za rady a přeji hodně km bez problémů

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 21:12 | Nahoru | #91
podle mě je to píčovina už jen z principu protože to postrádá smysl

stejně to že přidám nijak převodovce nepomůže a spojce taky ne, jedině že se neblokne kolo s čímž nemám problém pokud neřadím z velký rychlosti na 1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 21:12 | Nahoru | #92
Rampa89> a jak mas tu nohu polozenou abys mackal oba pedaly soucasne? u Peugeota 307 (vsechny pedaly shora) jsem to zkousel a moc mi to neslo, takze se rad priucim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 21:15 | Nahoru | #93
posmiros> spojce to pomuze v tom smyslu, ze nemusi zbytecne prenest cast rotacni energie kol na rotacni energii motoru (v dobe spojovani s ruznymi otackami)

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 21:18 | Nahoru | #94
ty voe taky mám 307 a dávat meziplyn mě teda nikdy nenapadlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 21:19 | Nahoru | #95

Skalda>posmiros> spojce to pomuze v tom smyslu, ze nemusi zbytecne prenest cast rotacni energie kol na rotacni energii motoru (v dobe spojovani s ruznymi otackami)

ale stejně to nechápu proč přidávat plyn když člověk potřebuje zpomalit

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 21:26 | Nahoru | #96

posmiros>ty voe taky mám 307 a dávat meziplyn mě teda nikdy nenapadlo

no vidis, a pritom Rampa89 mluvi dokonce jeste o soucasnem brzdeni

posmiros>ale stejně to nechápu proč přidávat plyn když člověk potřebuje zpomalit

treba proto, ze zpomalovani je postupna zmena rotacni rychlosti kdezto prerazeni skokova a navic otacky motoru padaji mnohem rychleji nez otacky kol pri brzdeni

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 21:28 | Nahoru | #97
u synchronizováný převodovky nemá cenu dávat meziplyn

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 21:30 | Nahoru | #98

posmiros>u synchronizováný převodovky nemá cenu dávat meziplyn

b

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 21:43 | Nahoru | #99
Skalda> Mám starou corollu, pedály taky shora, hodně záleží, jak daleko jsou od sebe poskládaný a jak "propadlej" plyn je oproti brzdě. Nohu mám celou špičkou na brzdě a patou se snažím mačkat ten plyn, problém je, že nohu musíš mít zkroucenou zešikma, aby to vůbec šlo, další problém mi dělalo, že když sem se snažil jakoby kopnout ten plyn, aby se otáčky zvýšily nárazově, tak sem měl dřevěnou nohu a samozřejmě sem kopnul aji do brzdy . Nezkouším to moc často, jenom když se nudím s autem a je volná cesta, jedu sám atd. Nejsem žádnej závodník, ani nemůžu být s takovým autem, a primární musí být vždycky brždění, člověk se nemůže zabít kvůli blbýmu meziplynu

V podstatě je pravda, že u synchronizované převodovky to nemá smysl, ale meziplyn už jsem se naučil používat při normální jízdě a teda jenom když podřazuju a po roce už to ani nevnímáš, ani to v podstatě nejde poznat - rozhodně neřadíš pomaleji, než bez toho - vyjma toho prudkýho brždění - to se učí fakt blbě, myslel sem hlavně normální jízdu. A třeba u převodovky která má 300 tisíc ty synchrony už mají svoje nejlepší léta za sebou, tak pak člověk řadí hladce jak s novým autem...

posmiros> Já ti u motorky asi neumím podřazovat bez toho vrkání, protože jinak to škube a nejde to prostě hladce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 21:56 | Nahoru | #100
Rampa89> jo, na usporadani pedalu bude zaviset urcite - u tech shora jsem narazil na ten problem s nohou sikmo, jak popisujes. Ale jeste to prilezitostne vyzkousim... taky nejsem zavodnik a jen si hraju, kdyz je volna cesta... zabavny je taky razeni bez spojky (u synchronizovany prevodovky) - tam uz to bez srovnavani plynem nejde (a taky to muze prijit dost draho, kdyz to tam clovek narve blbe)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 21:59 | Nahoru | #101
Skalda> Jo a co teprve, když musíš bez spojky dojet někam to je teprve peklíčko. Kdysi sem tohle absolvoval jako spolujezdec v Bravu

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 22:24 | Nahoru | #102
Rampa89> to je potom radno vybrat cestu s minimem semaforu

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 23:53 | Nahoru | #103
Rampa89> Jo to jsem uz své bývalé R19 taky zažil.Prdlo mi spojkové lanko,tak sem musel řadit s meziplynem (což sem samořejmě neuměl) a na semaforech se modlil ať nepadne červená,což většinou nevyšlo

Jinak na moto se snažím taky vrkat,ale né vždy to stihnu a né vždy se to uplně povede,inu chce to cvik a cit.Žádnej učenej z nebe nespad

Naposledy editováno 08.07.2010 23:54:42

meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 00:24 | Nahoru | #104
To vrkání je megacool!

(reakce na) meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 08:31 | Nahoru | #105

posmiros>ale stejně to nechápu proč přidávat plyn když člověk potřebuje zpomalit



kdyz prudce brzdis a zadni kolo(kola) jsou odlehceny tak dalsi brzdnej moment je dokaze utrhnout do smyku.. coz neni vzdy uplne vitane, ja kdyz jedu akcneji v aute tak si pri podrazeni taky "vrkam" plynem (tzn neni to opravdickej meziplyn pres neutral) protoze jinak utrhnu zadni kola do driftu... coz je sice efektni, ale ne vzdy zadane:)

(reakce na) meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 08:38 | Nahoru | #106

pijanst>pravda, meziplyn se dával, aby jsi šetřil převodovku, což znamená dávat meziplyn na neutrálu. Kde jej chceš vzít na motce !?



no vzdyt pisu ze to neni meziplyn v puvodnim slova smyslu....

meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 09:19 | Nahoru | #107
Co tomu tedy říkat předplyn, to se mi celkem líbí?

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 09:21 | Nahoru | #108
V autě "předplyn" dávám při akčnější jízdě taky, na motorce vždy.

A heel and toe (předplyn během brzdění) jsem se v autě byl nucen naučit, když mi nedržel volnoběh. Dojíždím do křižovatky krokem, stojím na brzdě, vymáčklou spojku, protože potřebuju vyřadit a část nohy na plynu aby to nezdechlo.

(reakce na) meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 09:29 | Nahoru | #109

Číkus>V autě "předplyn" dávám při akčnější jízdě taky, na motorce vždy.

A heel and toe (předplyn během brzdění) jsem se v autě byl nucen naučit, když mi nedržel volnoběh. Dojíždím do křižovatky krokem, stojím na brzdě, vymáčklou spojku, protože potřebuju vyřadit a část nohy na plynu aby to nezdechlo.



No tohle je motodiskuze jako kráva - Renault, Peugeot, Fiat (-:
Jinak ten "heel and toe" neumím, dávám to tam přes left toe a right toe .-) A na motce při podřazování předplyn (-: téměř vždy..

meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 11:31 | Nahoru | #110
Chvilku mi to dalo než jsem se to neučil, ale pak už pohodička ja i motorka jsme spokojený a navíc ten zvuk přitom žeru

meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 12:20 | Nahoru | #111
No já myslím že s řazením je to více méně jednoduchý. Když to člověk dobře odhadne jde hladce přeřadit i bez spojky (mluvíme samo o sportech), když to člověk odhadne špatně udělá to ránu i s meziplynem.
Já sem dřív jezdil bez a pak sem se to naučil s meziplynem tak teď tak jezdím, a je fakt že při podřazování o víc kvaltů nemá smysl vrkat před každým stačí jednou.
Jde spíš o to kdo má co zažitý a jak to umí řek bych...

(reakce na) meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 12:35 | Nahoru | #112

assassin>pripadne pak pres mesto jedou trvale 1 a 8tis rpm... protoze to ma voe racing zvuk... coz bude asi podobnej smysl jako u toho 4tis volnobehu:)



proto sem tu motorku kupoval prece kdyz mi 1ka jede 168 tak proc se zdrzovat razenim

meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 13:17 | Nahoru | #113
Skalda to ve svých příspěvcích popsal vážně hezky a hlavně správně.

meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 19:19 | Nahoru | #114
Musíš samo že ubrat než podřazuješ.Zmáčkne se spojka a meziplyn je přidáván jen 1/8sekundy a pak se zase brzdí a pak to samý

meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 21:19 | Nahoru | #115
Panelka má tak blbě díru zpřevodování mezi 3 a 4, že ve vyšší rychlosti podřadit bez meziplynu nejde a řvou zuby.

meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 23:53 | Nahoru | #116
Na motorce kdybych podřazoval bez meziplynu, tak bych si připadal jako amatér (mluvím jen o svém pocitu) V autě to dělám taky, a to v něm moc nejezdím, a noty nemám dlouho. Jinak mě tak napadlo, že i náš smártík dává meziplyn (nebo chcete-li před plyn) sám. Je to teda poloautomat, nebo jak tomu řikájí, a abysme nezůstali jen u toho "prdítka", tak před časem sem viděl v autosalonu, že si libovali jakej meziplyn při podřazení dává Lambo (automat).
Takže jak se tu někde výš (nečet sem vlákno celý) řešilo, jestli je to vůbec k něčemu, tak když to dělaj seriově u automatů v autech, tak asi vědi k čemu.

meziplyn při podřazování

9.7.2010 v 23:58 | Nahoru | #117
Já jsem to teda celý nečetl, ale myslím, že přímo meziplyn u motorky je blbost, protože nejsou neutrály mezi všema převodama.

Většinou se myslí předplyn - srovnání otáček před puštěním spojky - takže převodovce to nepomáhá, ale spojce dost znatelně, hlavně při agresivní jízdě, navíc tolik neposkakuje zadní kolo. Zmačkne se spojka, podřadí se, vrkne se, zvýší se otáčky a prudce se pustí spojka - tohle všechno velice rychle, já vrkám a podřazuju najednou. Když se to vymaká, tak je to plynulý a hladký. Když přidám moc otáček, tak motorka cukne dopředu. Když málo, tak se to rovná dvakrát a není to plynulý.

Když při tom prudce nebrzdím, tak se mi to docela vede, ale když musím brzdit, tak je to horší. Docela mi pomáhá, když si dám vůli na plynu na nejmenší povolenou manuálem (2 mm). Stejně ale prudce brzdit a do toho vrkat a podřazovat je na mě někdy moc Každopádně když se povede, tak je to super pocit

A ty co tvrděj, že je to v provozu na nic - ANO je, ale kdybych to dělal jen na okruhu, tak se to nikdy nenaučím... Proto to dělám i když brzdím do obce nebo sjíždím z dálnice...

meziplyn při podřazování

10.7.2010 v 00:17 | Nahoru | #118
instuktor je debil a uděláš dobře, když mu to řekneš

meziplyn při podřazování

10.7.2010 v 00:19 | Nahoru | #119
sakra, musím to někdy zkusit bez. ve 150 tam loupnu 3ku a pak si změřím, jak dlouhou čáru sem udělal.

meziplyn při podřazování

10.7.2010 v 06:51 | Nahoru | #120
Stačí nepouštět spojku jako prase a kolo se taky neblokne, otacky se pekne vyrovnaj sami a pri sportovnejsi jizde blokaci kola neresim je to i docela pekny najizdet ve smejru do zatacky takze ja meziplyn nepouzivam zbytecny

Naposledy editováno 10.07.2010 06:52:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist