mám takový dotaz, na který se mi tady zatím nikde nepodařilo najít jednoznačnou odpověď, a tak zakládám nové téma.
Jde o to, že když jsem v autoškole jezdil na suzuki GS500 a při podřazování jsem házel meziplyn, tak jsem dostal od učitele pojeb, že jezdim jak na simsonu a že tim meziplynem ničim motor.
Teď mám týden svoje GSko a chci se zeptat, jak to s tim meziplynem je, protože když podřazuji a otáčky spadnou na 2 tis. a kopnu tam nižší rychlost a vylítnou třeba na 7 tis. tak mi to příjde, že to pro ten motor je pecka nebo se mýlím?
Předem všem díky za rady a přeji hodně km bez problémů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
assassin>vsiml sis toho na modernich masinach ??
tak nahrát na smeč jsem ti musel ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
FiZzeR>ještě lepší zážitek je řídit trabiho s nabastleným motorem z warťáka... třívál cvajtakt s dvakrát takovým výkonem jako má trabi v sérii, zlo zlo
hehe mam doma rallycrosovyho trabiho, kastle orezana, drzi to pohromade ram, vzadu privarenej komplet predek ... tzn RWD, jeste jeden motor by sel i na puvodni misto dopredu:) ale nejak uz nebyl cas to dokoncit:)
cikus:
jo taky sem mel tu cest s timhle fordem. me se svezeni s timahle starejma strojema libi...
uz si poridil neco novyho? koupis nakej ultimatni stroj nebo spotrebak jako rod? :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
illMedvědGuzzin>tak nahrát na smeč jsem ti musel ne?
jj to je jako kdyz si dva kulhavy starici na kurtu nahravaj vzajemne na smec
4 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
posmiros>a jak to řešíte když brzdíte do zatáčky co to jde a podřazujete? nedokážu si představit že bych u toho ještě vrkal plynem
mačkej brzdu dvěma prstama a uvidíš jak to jde krásně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
FiZzeR>mačkej brzdu dvěma prstama a uvidíš jak to jde krásně
právě že máčkám 2 prstama a nejde mi to
2 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování
Většina motorek má problém, že když při podřazování a puštění plynu spadnou otáčky rychle na volnoběh, tak se při zaklapávání kvaltu ozve menší či větší rána. Zuby do sebe narazej a to není pro převodovku dobře. Už moje MZeta a Jawa potřebovali tzv. meziplyn, aby bylo řazení dolů jako po másle. Někdy jde dokonce držet plyn pořád ve stejný poloze a rychle řadit. Nahoru je taky potřeba řadit rychle, než spadnou otáčky, jinka se může ozvat rána zrovna tak. Takže jde o cvik. Moje soudobá Honda dá taky ránu, když bych ubral plyn, vteřinku počkal a pak řadil dolů. Takže ponaučení? Řadit tak, aby to převodovce nevadilo a ať je to s meziplynem nebo ne, to už je na každým...
PS: V utě taky někdy řadím např. z trojky dvojku dolů s meziplynem, protože je to rychlejší. A převodovce to vůbec neva, tedy když to člověk umí...
Naposledy editováno 08.07.2010 13:36:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
Mike70>Už se to tu řešilo snad tisíckrát, ale proč ne.... opakování matka moudrosti
Většina motorek má problém, že když při podřazování a puštění plynu spadnou otáčky rychle na volnoběh, tak se při zaklapávání kvaltu ozve menší či větší rána. Zuby do sebe narazej a to není pro převodovku dobře. Už moje MZeta a Jawa potřebovali tzv. meziplyn, aby bylo řazení dolů jako po másle. Někdy jde dokonce držet plyn pořád ve stejný poloze a rychle řadit. Nahoru je taky potřeba řadit rychle, než spadnou otáčky, jinka se může ozvat rána zrovna tak. Takže jde o cvik. Moje soudobá Honda dá taky ránu, když bych ubral plyn, vteřinku počkal a pak řadil dolů. Takže ponaučení? Řadit tak, aby to převodovce nevadilo a ať je to s meziplynem nebo ne, to už je na každým...
PS: V utě taky někdy řadím např. z trojky dvojku dolů s meziplynem, protože je to rychlejší. A převodovce to vůbec neva, tedy když to člověk umí...
když řadím rychle dolu ve vysokých otáčkách tam myslím že to nemůže tak rychle spadnout
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
Mike70>Už se to tu řešilo snad tisíckrát, ale proč ne.... opakování matka moudrosti
Většina motorek má problém, že když při podřazování a puštění plynu spadnou otáčky rychle na volnoběh, tak se při zaklapávání kvaltu ozve menší či větší rána. Zuby do sebe narazej a to není pro převodovku dobře. Už moje MZeta a Jawa potřebovali tzv. meziplyn, aby bylo řazení dolů jako po másle. Někdy jde dokonce držet plyn pořád ve stejný poloze a rychle řadit. Nahoru je taky potřeba řadit rychle, než spadnou otáčky, jinka se může ozvat rána zrovna tak. Takže jde o cvik. Moje soudobá Honda dá taky ránu, když bych ubral plyn, vteřinku počkal a pak řadil dolů. Takže ponaučení? Řadit tak, aby to převodovce nevadilo a ať je to s meziplynem nebo ne, to už je na každým...
já jsem zase zjistil, že nejplynulejší to řazení je, když se předem LEHCE opřu o řadičku a pak místo vrkání plynem ho prostě jen podržím na místě, aby ten motor nebyl v záběru ani nebrzdil, dvěma prstama líznu spojku a ten kvalt tam spadne sám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
posmiros>když řadím rychle dolu ve vysokých otáčkách tam myslím že to nemůže tak rychle spadnout
nojo ale ty potřebuješ ty otáčky dostat výš při řazení dolu
FiZzeR>já jsem zase zjistil, že nejplynulejší to řazení je, když se předem LEHCE opřu o řadičku a pak místo vrkání plynem ho prostě jen podržím na místě, aby ten motor nebyl v záběru ani nebrzdil, dvěma prstama líznu spojku a ten kvalt tam spadne sám.
Jka u který převodovky a jak rychle chce člověk řadit. Například u mojí Hondy zvládám řazení bez spojky nahoru jen v rozmězí 4 - 6 tisíc otáček a když jedu plážo. Pokud jedu pilu, tak potom se převodovce nějak nechce nebo to neumím Taky zvládnu řadit dolů bez vrknutí, ale musím se moc soustředit a nesmí toho bejt moc najednou (rychle brzdící auto, náhlá změna rychlosti apod.).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
posmiros>a jak to řešíte když brzdíte do zatáčky co to jde a podřazujete? nedokážu si představit že bych u toho ještě vrkal plynem
ja brzdim 3ma prstama.. vrkam palcem a malickem, kdyz to tam sypu rychle tak holt to trochu cukne nebo zagumuje.. ono v tomhle stylu je to celkem sumak, pokud potrebujes tak rychle podrazovat ze nestihas, asi nejde o beznou jizdu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
Číkus>assassin> koupím nějakou plečku, takzvané "meziauto" - už mám pár kousků vyhlídnutých
no ja u meziauta asi skoncim.. tak kup taky neco takovyho 2,5+ litry jsou levny:) treba nakej 9000saab samo s tim nejvetsim turbo motorem :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
Číkus>assassin> koukám po dvoulitrech
jo to uz lidi taky moc nechtej, vysoky poviny a moc to zere:) ty jsou taky skoro zadara...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
assassin>ja brzdim 3ma prstama.. vrkam palcem a malickem, kdyz to tam sypu rychle tak holt to trochu cukne nebo zagumuje.. ono v tomhle stylu je to celkem sumak, pokud potrebujes tak rychle podrazovat ze nestihas, asi nejde o beznou jizdu...
no třeba když si vezmu když jsem byl v sossnový ,tak před zatáčkou brzdíš to to jde a při tom to šoupneš třeba o kvalt dolu, nedokážu si představit ještě při tom vrkat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
posmiros>no třeba když si vezmu když jsem byl v sossnový ,tak před zatáčkou brzdíš to to jde a při tom to šoupneš třeba o kvalt dolu, nedokážu si představit ještě při tom vrkat
nj, tam je to o něčem jiným asi... tam jsem vrkat ani nestíhal a myslim že ty gumový čáry tam budou ještě teď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
dj_hroch>posmiros> Normálně, citem. Na třipade jsem s ním vrkal, na GS s tím vrkám také, zhruba dostaneš do ruky kdy kolik přidat a nepřemýšlíš nad tím, ty kvalty tam skáčou samy. Navíc když potřebuješ předjet a zkopnout o dva dolů tak to také jinak než vrknout nejde. Když jsem s ní začínal než jsem si na ní zvykl a neměl ji v ruce, tak bez srovnávání otáček dostával jak řeťaz zabrat, tak se i ozývala guma. Takže bych to o ničení bral silně s rezervou, spíš to bude naopak.
normálně řadím o 2 kvalty dolu bez meziplynu
třeba když přebrzdím zatáčku a už to nejede a škube
Naposledy editováno 08.07.2010 13:59:41
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
posmiros>normálně řadím o 2 kvalty dolu bez meziplynu
no to já taky hele pokud mluvíme třeba z 6 na trojku neni problém bez meziplynu ale třeba z trojky na jedničku jupí létající čestmír
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
stepos79>no to já taky hele pokud mluvíme třeba z 6 na trojku neni problém bez meziplynu ale třeba z trojky na jedničku jupí létající čestmír
z trojky na jedničku? tak to je u mě krajina snů těch nejhorších možnejch, a to i s meziplynem
Naposledy editováno 08.07.2010 14:01:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
stepos79>no to já taky hele pokud mluvíme třeba z 6 na trojku neni problém bez meziplynu ale třeba z trojky na jedničku jupí létající čestmír
jo tak to už se mi párkrát stalo že jsem z 3 šoupnul na jedničku a nebo ve vysokých otáčkách z 2 na 1, to mi párkrát klouznul zadek ale kvalt tam šel dobře bez problémů