globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn při podřazování
 
8.7.2010 v 11:33
Zdravím všechny,

mám takový dotaz, na který se mi tady zatím nikde nepodařilo najít jednoznačnou odpověď, a tak zakládám nové téma.

Jde o to, že když jsem v autoškole jezdil na suzuki GS500 a při podřazování jsem házel meziplyn, tak jsem dostal od učitele pojeb, že jezdim jak na simsonu a že tim meziplynem ničim motor.

Teď mám týden svoje GSko a chci se zeptat, jak to s tim meziplynem je, protože když podřazuji a otáčky spadnou na 2 tis. a kopnu tam nižší rychlost a vylítnou třeba na 7 tis. tak mi to příjde, že to pro ten motor je pecka nebo se mýlím?

Předem všem díky za rady a přeji hodně km bez problémů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:23 | Nahoru | #31

assassin>vsiml sis toho na modernich masinach ??



tak nahrát na smeč jsem ti musel ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:23 | Nahoru | #32

FiZzeR>ještě lepší zážitek je řídit trabiho s nabastleným motorem z warťáka... třívál cvajtakt s dvakrát takovým výkonem jako má trabi v sérii, zlo zlo



hehe mam doma rallycrosovyho trabiho, kastle orezana, drzi to pohromade ram, vzadu privarenej komplet predek ... tzn RWD, jeste jeden motor by sel i na puvodni misto dopredu:) ale nejak uz nebyl cas to dokoncit:)

cikus:
jo taky sem mel tu cest s timhle fordem. me se svezeni s timahle starejma strojema libi...
uz si poridil neco novyho? koupis nakej ultimatni stroj nebo spotrebak jako rod? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:24 | Nahoru | #33

illMedvědGuzzin>tak nahrát na smeč jsem ti musel ne?



jj to je jako kdyz si dva kulhavy starici na kurtu nahravaj vzajemne na smec

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:24 | Nahoru | #34

assassin>jj to je jako kdyz si dva kulhavy starici na kurtu nahravaj vzajemne na smec



krásný přirovnání. Děkuju ti

4 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:26 | Nahoru | #35
a jak to řešíte když brzdíte do zatáčky co to jde a podřazujete? nedokážu si představit že bych u toho ještě vrkal plynem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:28 | Nahoru | #36

posmiros>a jak to řešíte když brzdíte do zatáčky co to jde a podřazujete? nedokážu si představit že bych u toho ještě vrkal plynem



mačkej brzdu dvěma prstama a uvidíš jak to jde krásně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:33 | Nahoru | #37

FiZzeR>mačkej brzdu dvěma prstama a uvidíš jak to jde krásně


právě že máčkám 2 prstama a nejde mi to

meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:35 | Nahoru | #38
2 prsty tam mám už automaticky

[img]

2 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:35 | Nahoru | #39
Už se to tu řešilo snad tisíckrát, ale proč ne.... opakování matka moudrosti
Většina motorek má problém, že když při podřazování a puštění plynu spadnou otáčky rychle na volnoběh, tak se při zaklapávání kvaltu ozve menší či větší rána. Zuby do sebe narazej a to není pro převodovku dobře. Už moje MZeta a Jawa potřebovali tzv. meziplyn, aby bylo řazení dolů jako po másle. Někdy jde dokonce držet plyn pořád ve stejný poloze a rychle řadit. Nahoru je taky potřeba řadit rychle, než spadnou otáčky, jinka se může ozvat rána zrovna tak. Takže jde o cvik. Moje soudobá Honda dá taky ránu, když bych ubral plyn, vteřinku počkal a pak řadil dolů. Takže ponaučení? Řadit tak, aby to převodovce nevadilo a ať je to s meziplynem nebo ne, to už je na každým...

PS: V utě taky někdy řadím např. z trojky dvojku dolů s meziplynem, protože je to rychlejší. A převodovce to vůbec neva, tedy když to člověk umí...

Naposledy editováno 08.07.2010 13:36:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:36 | Nahoru | #40
assassin> koupím nějakou plečku, takzvané "meziauto" - už mám pár kousků vyhlídnutých

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:38 | Nahoru | #41

Mike70>Už se to tu řešilo snad tisíckrát, ale proč ne.... opakování matka moudrosti
Většina motorek má problém, že když při podřazování a puštění plynu spadnou otáčky rychle na volnoběh, tak se při zaklapávání kvaltu ozve menší či větší rána. Zuby do sebe narazej a to není pro převodovku dobře. Už moje MZeta a Jawa potřebovali tzv. meziplyn, aby bylo řazení dolů jako po másle. Někdy jde dokonce držet plyn pořád ve stejný poloze a rychle řadit. Nahoru je taky potřeba řadit rychle, než spadnou otáčky, jinka se může ozvat rána zrovna tak. Takže jde o cvik. Moje soudobá Honda dá taky ránu, když bych ubral plyn, vteřinku počkal a pak řadil dolů. Takže ponaučení? Řadit tak, aby to převodovce nevadilo a ať je to s meziplynem nebo ne, to už je na každým...

PS: V utě taky někdy řadím např. z trojky dvojku dolů s meziplynem, protože je to rychlejší. A převodovce to vůbec neva, tedy když to člověk umí...


když řadím rychle dolu ve vysokých otáčkách tam myslím že to nemůže tak rychle spadnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:39 | Nahoru | #42

Mike70>Už se to tu řešilo snad tisíckrát, ale proč ne.... opakování matka moudrosti
Většina motorek má problém, že když při podřazování a puštění plynu spadnou otáčky rychle na volnoběh, tak se při zaklapávání kvaltu ozve menší či větší rána. Zuby do sebe narazej a to není pro převodovku dobře. Už moje MZeta a Jawa potřebovali tzv. meziplyn, aby bylo řazení dolů jako po másle. Někdy jde dokonce držet plyn pořád ve stejný poloze a rychle řadit. Nahoru je taky potřeba řadit rychle, než spadnou otáčky, jinka se může ozvat rána zrovna tak. Takže jde o cvik. Moje soudobá Honda dá taky ránu, když bych ubral plyn, vteřinku počkal a pak řadil dolů. Takže ponaučení? Řadit tak, aby to převodovce nevadilo a ať je to s meziplynem nebo ne, to už je na každým...



já jsem zase zjistil, že nejplynulejší to řazení je, když se předem LEHCE opřu o řadičku a pak místo vrkání plynem ho prostě jen podržím na místě, aby ten motor nebyl v záběru ani nebrzdil, dvěma prstama líznu spojku a ten kvalt tam spadne sám.

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:39 | Nahoru | #43

posmiros>když řadím rychle dolu ve vysokých otáčkách tam myslím že to nemůže tak rychle spadnout



by ses divil jako já po přesednutí z karbecový motky na stříkačku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:40 | Nahoru | #44

posmiros>když řadím rychle dolu ve vysokých otáčkách tam myslím že to nemůže tak rychle spadnout


nojo ale ty potřebuješ ty otáčky dostat výš při řazení dolu

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:42 | Nahoru | #45

FiZzeR>já jsem zase zjistil, že nejplynulejší to řazení je, když se předem LEHCE opřu o řadičku a pak místo vrkání plynem ho prostě jen podržím na místě, aby ten motor nebyl v záběru ani nebrzdil, dvěma prstama líznu spojku a ten kvalt tam spadne sám.



Jka u který převodovky a jak rychle chce člověk řadit. Například u mojí Hondy zvládám řazení bez spojky nahoru jen v rozmězí 4 - 6 tisíc otáček a když jedu plážo. Pokud jedu pilu, tak potom se převodovce nějak nechce nebo to neumím Taky zvládnu řadit dolů bez vrknutí, ale musím se moc soustředit a nesmí toho bejt moc najednou (rychle brzdící auto, náhlá změna rychlosti apod.).

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:48 | Nahoru | #46

Číkus>nojo ale ty potřebuješ ty otáčky dostat výš při řazení dolu

ale zase když intenzivě brzdím?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:48 | Nahoru | #47

posmiros>a jak to řešíte když brzdíte do zatáčky co to jde a podřazujete? nedokážu si představit že bych u toho ještě vrkal plynem



ja brzdim 3ma prstama.. vrkam palcem a malickem, kdyz to tam sypu rychle tak holt to trochu cukne nebo zagumuje.. ono v tomhle stylu je to celkem sumak, pokud potrebujes tak rychle podrazovat ze nestihas, asi nejde o beznou jizdu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:49 | Nahoru | #48

Číkus>assassin> koupím nějakou plečku, takzvané "meziauto" - už mám pár kousků vyhlídnutých



no ja u meziauta asi skoncim.. tak kup taky neco takovyho 2,5+ litry jsou levny:) treba nakej 9000saab samo s tim nejvetsim turbo motorem :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:51 | Nahoru | #49
assassin> koukám po dvoulitrech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:52 | Nahoru | #50

Číkus>assassin> koukám po dvoulitrech



jo to uz lidi taky moc nechtej, vysoky poviny a moc to zere:) ty jsou taky skoro zadara...

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:53 | Nahoru | #51
assassin> ale aspoň to trochu jede

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:54 | Nahoru | #52

assassin>ja brzdim 3ma prstama.. vrkam palcem a malickem, kdyz to tam sypu rychle tak holt to trochu cukne nebo zagumuje.. ono v tomhle stylu je to celkem sumak, pokud potrebujes tak rychle podrazovat ze nestihas, asi nejde o beznou jizdu...


no třeba když si vezmu když jsem byl v sossnový ,tak před zatáčkou brzdíš to to jde a při tom to šoupneš třeba o kvalt dolu, nedokážu si představit ještě při tom vrkat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:56 | Nahoru | #53

posmiros>no třeba když si vezmu když jsem byl v sossnový ,tak před zatáčkou brzdíš to to jde a při tom to šoupneš třeba o kvalt dolu, nedokážu si představit ještě při tom vrkat



nj, tam je to o něčem jiným asi... tam jsem vrkat ani nestíhal a myslim že ty gumový čáry tam budou ještě teď

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:56 | Nahoru | #54
posmiros> Normálně, citem. Na třipade jsem s ním vrkal, na GS s tím vrkám také, zhruba dostaneš do ruky kdy kolik přidat a nepřemýšlíš nad tím, ty kvalty tam skáčou samy. Navíc když potřebuješ předjet a zkopnout o dva dolů tak to také jinak než vrknout nejde. Když jsem s ní začínal než jsem si na ní zvykl a neměl ji v ruce, tak bez srovnávání otáček dostával jak řeťaz zabrat, tak se i ozývala guma. Takže bych to o ničení bral silně s rezervou, spíš to bude naopak.

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:58 | Nahoru | #55

FiZzeR>nj, tam je to o něčem jiným asi... tam jsem vrkat ani nestíhal a myslim že ty gumový čáry tam budou ještě teď

takže to je normální a nejsem tak levej?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:58 | Nahoru | #56

dj_hroch>posmiros> Normálně, citem. Na třipade jsem s ním vrkal, na GS s tím vrkám také, zhruba dostaneš do ruky kdy kolik přidat a nepřemýšlíš nad tím, ty kvalty tam skáčou samy. Navíc když potřebuješ předjet a zkopnout o dva dolů tak to také jinak než vrknout nejde. Když jsem s ní začínal než jsem si na ní zvykl a neměl ji v ruce, tak bez srovnávání otáček dostával jak řeťaz zabrat, tak se i ozývala guma. Takže bych to o ničení bral silně s rezervou, spíš to bude naopak.


normálně řadím o 2 kvalty dolu bez meziplynu
třeba když přebrzdím zatáčku a už to nejede a škube

Naposledy editováno 08.07.2010 13:59:41

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 14:00 | Nahoru | #57

posmiros>normálně řadím o 2 kvalty dolu bez meziplynu



no to já taky hele pokud mluvíme třeba z 6 na trojku neni problém bez meziplynu ale třeba z trojky na jedničku jupí létající čestmír

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 14:01 | Nahoru | #58

stepos79>no to já taky hele pokud mluvíme třeba z 6 na trojku neni problém bez meziplynu ale třeba z trojky na jedničku jupí létající čestmír



z trojky na jedničku? tak to je u mě krajina snů těch nejhorších možnejch, a to i s meziplynem

Naposledy editováno 08.07.2010 14:01:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 14:02 | Nahoru | #59

stepos79>no to já taky hele pokud mluvíme třeba z 6 na trojku neni problém bez meziplynu ale třeba z trojky na jedničku jupí létající čestmír


jo tak to už se mi párkrát stalo že jsem z 3 šoupnul na jedničku a nebo ve vysokých otáčkách z 2 na 1, to mi párkrát klouznul zadek ale kvalt tam šel dobře bez problémů

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 14:03 | Nahoru | #60

FiZzeR>z trojky na jedničku? tak to je u mě krajina snů těch nejhorších možnejch, a to i s meziplynem


proto i když se mi líbí velký 2V tak bych si to nekoupil bo se toho bojím
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist