mám takový dotaz, na který se mi tady zatím nikde nepodařilo najít jednoznačnou odpověď, a tak zakládám nové téma.
Jde o to, že když jsem v autoškole jezdil na suzuki GS500 a při podřazování jsem házel meziplyn, tak jsem dostal od učitele pojeb, že jezdim jak na simsonu a že tim meziplynem ničim motor.
Teď mám týden svoje GSko a chci se zeptat, jak to s tim meziplynem je, protože když podřazuji a otáčky spadnou na 2 tis. a kopnu tam nižší rychlost a vylítnou třeba na 7 tis. tak mi to příjde, že to pro ten motor je pecka nebo se mýlím?
Předem všem díky za rady a přeji hodně km bez problémů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
Mike70>Už se to tu řešilo snad tisíckrát, ale proč ne.... opakování matka moudrosti
Většina motorek má problém, že když při podřazování a puštění plynu spadnou otáčky rychle na volnoběh, tak se při zaklapávání kvaltu ozve menší či větší rána. Zuby do sebe narazej a to není pro převodovku dobře. Už moje MZeta a Jawa potřebovali tzv. meziplyn, aby bylo řazení dolů jako po másle. Někdy jde dokonce držet plyn pořád ve stejný poloze a rychle řadit. Nahoru je taky potřeba řadit rychle, než spadnou otáčky, jinka se může ozvat rána zrovna tak. Takže jde o cvik. Moje soudobá Honda dá taky ránu, když bych ubral plyn, vteřinku počkal a pak řadil dolů. Takže ponaučení? Řadit tak, aby to převodovce nevadilo a ať je to s meziplynem nebo ne, to už je na každým...
PS: V utě taky někdy řadím např. z trojky dvojku dolů s meziplynem, protože je to rychlejší. A převodovce to vůbec neva, tedy když to člověk umí...
když řadím rychle dolu ve vysokých otáčkách tam myslím že to nemůže tak rychle spadnout
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
posmiros>když řadím rychle dolu ve vysokých otáčkách tam myslím že to nemůže tak rychle spadnout
nojo ale ty potřebuješ ty otáčky dostat výš při řazení dolu