globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn při podřazování
 
8.7.2010 v 11:33
Zdravím všechny,

mám takový dotaz, na který se mi tady zatím nikde nepodařilo najít jednoznačnou odpověď, a tak zakládám nové téma.

Jde o to, že když jsem v autoškole jezdil na suzuki GS500 a při podřazování jsem házel meziplyn, tak jsem dostal od učitele pojeb, že jezdim jak na simsonu a že tim meziplynem ničim motor.

Teď mám týden svoje GSko a chci se zeptat, jak to s tim meziplynem je, protože když podřazuji a otáčky spadnou na 2 tis. a kopnu tam nižší rychlost a vylítnou třeba na 7 tis. tak mi to příjde, že to pro ten motor je pecka nebo se mýlím?

Předem všem díky za rady a přeji hodně km bez problémů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:39 | Nahoru | #1

Mike70>Už se to tu řešilo snad tisíckrát, ale proč ne.... opakování matka moudrosti
Většina motorek má problém, že když při podřazování a puštění plynu spadnou otáčky rychle na volnoběh, tak se při zaklapávání kvaltu ozve menší či větší rána. Zuby do sebe narazej a to není pro převodovku dobře. Už moje MZeta a Jawa potřebovali tzv. meziplyn, aby bylo řazení dolů jako po másle. Někdy jde dokonce držet plyn pořád ve stejný poloze a rychle řadit. Nahoru je taky potřeba řadit rychle, než spadnou otáčky, jinka se může ozvat rána zrovna tak. Takže jde o cvik. Moje soudobá Honda dá taky ránu, když bych ubral plyn, vteřinku počkal a pak řadil dolů. Takže ponaučení? Řadit tak, aby to převodovce nevadilo a ať je to s meziplynem nebo ne, to už je na každým...



já jsem zase zjistil, že nejplynulejší to řazení je, když se předem LEHCE opřu o řadičku a pak místo vrkání plynem ho prostě jen podržím na místě, aby ten motor nebyl v záběru ani nebrzdil, dvěma prstama líznu spojku a ten kvalt tam spadne sám.

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 13:42 | Nahoru | #2

FiZzeR>já jsem zase zjistil, že nejplynulejší to řazení je, když se předem LEHCE opřu o řadičku a pak místo vrkání plynem ho prostě jen podržím na místě, aby ten motor nebyl v záběru ani nebrzdil, dvěma prstama líznu spojku a ten kvalt tam spadne sám.



Jka u který převodovky a jak rychle chce člověk řadit. Například u mojí Hondy zvládám řazení bez spojky nahoru jen v rozmězí 4 - 6 tisíc otáček a když jedu plážo. Pokud jedu pilu, tak potom se převodovce nějak nechce nebo to neumím Taky zvládnu řadit dolů bez vrknutí, ale musím se moc soustředit a nesmí toho bejt moc najednou (rychle brzdící auto, náhlá změna rychlosti apod.).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist