globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn při podřazování
 
8.7.2010 v 11:33
Zdravím všechny,

mám takový dotaz, na který se mi tady zatím nikde nepodařilo najít jednoznačnou odpověď, a tak zakládám nové téma.

Jde o to, že když jsem v autoškole jezdil na suzuki GS500 a při podřazování jsem házel meziplyn, tak jsem dostal od učitele pojeb, že jezdim jak na simsonu a že tim meziplynem ničim motor.

Teď mám týden svoje GSko a chci se zeptat, jak to s tim meziplynem je, protože když podřazuji a otáčky spadnou na 2 tis. a kopnu tam nižší rychlost a vylítnou třeba na 7 tis. tak mi to příjde, že to pro ten motor je pecka nebo se mýlím?

Předem všem díky za rady a přeji hodně km bez problémů

3 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

10.7.2010 v 07:48 | Nahoru | #121
No já nevím jak to vlastně funguje a nechce se mi to tady celý číst, ale můj názor je asi ten že meziplyn je spíše důležitý max. ke zvýšení otáček pro řazení nahoru a né dolů

Spíše bych řek že na motorce je meziplyn používán při podřazování jen jako zvukový efekt když máš namontovanej laďák.

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

10.7.2010 v 11:22 | Nahoru | #122
meziplyn při podřazování u motorek je zbytečnej. jediný k čemu se to hodí, je asi roztočení motoru a jeho přizpůsobení k rychlosti otáčení zadního kola, tak aby nedošlo ke smyku nebo velkýmu štosu

(reakce na) meziplyn při podřazování

10.7.2010 v 14:35 | Nahoru | #123

radous.s>No já nevím jak to vlastně funguje a nechce se mi to tady celý číst, ale můj názor je asi ten že meziplyn je spíše důležitý max. ke zvýšení otáček pro řazení nahoru a né dolů

Spíše bych řek že na motorce je meziplyn používán při podřazování jen jako zvukový efekt když máš namontovanej laďák.



Když řadíš nahoru, tak se právě otáčky sníží, předplyn používat při řazení nahoru je pěkná blbost. Předplyn se používá pouze při řazení dolů a není to jen zvukový efekt. Bez toho se ti blokuje kolo při agresivní jízdě při podřazování a brždění do zatáčky. Jak brzdíš, tak se ti odlehčuje zadní kolo, někdy je dokonce semtam nad zemí. Při podřazení a puštění spojky začne víc brzdit motor a zadní kolo se na chvilku zablokuje a začne poskakovat.

(reakce na) meziplyn při podřazování

10.7.2010 v 16:15 | Nahoru | #124

radous.s>No já nevím jak to vlastně funguje a nechce se mi to tady celý číst, ale můj názor je asi ten že meziplyn je spíše důležitý max. ke zvýšení otáček pro řazení nahoru a né dolů

Spíše bych řek že na motorce je meziplyn používán při podřazování jen jako zvukový efekt když máš namontovanej laďák.



sim tě, prodej motorku, auto, traktor a všechno, kde je řadící páka.

(reakce na) meziplyn při podřazování

10.7.2010 v 16:16 | Nahoru | #125

markus>meziplyn při podřazování u motorek je zbytečnej. jediný k čemu se to hodí, je asi roztočení motoru a jeho přizpůsobení k rychlosti otáčení zadního kola, tak aby nedošlo ke smyku nebo velkýmu štosu



je důležité, že v tom máš jasno. napřed napíšeš, že je to zbytečné a pak napíšeš, proč to většina lidí dělá...

meziplyn při podřazování

10.7.2010 v 19:42 | Nahoru | #126
no a?

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

10.7.2010 v 21:50 | Nahoru | #127
Tak jsem si to dneska skoušel a docela je to lepší, při té ostřejší jízdě no ale někdy to fakt nestíhám všechno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

10.7.2010 v 21:52 | Nahoru | #128

dareckov>Tak jsem si to dneska skoušel a docela je to lepší, při té ostřejší jízdě no ale někdy to fakt nestíhám všechno

To sis jen vsugeroval, že je to lepší

(reakce na) meziplyn při podřazování

10.7.2010 v 22:02 | Nahoru | #129

lignator>To sis jen vsugeroval, že je to lepší



No tak logicky ty otáčky byly jinde.

meziplyn při podřazování

10.7.2010 v 22:44 | Nahoru | #130
Při podřazování brnknu o plyn aby se zvýšili otáčky.Jinak se ni šmejkne kolo a je za mou pulmetrová čára.

(reakce na) meziplyn při podřazování

11.7.2010 v 00:30 | Nahoru | #131

radous.s>No já nevím jak to vlastně funguje a nechce se mi to tady celý číst, ale můj názor je asi ten že meziplyn je spíše důležitý max. ke zvýšení otáček pro řazení nahoru a né dolů

Spíše bych řek že na motorce je meziplyn používán při podřazování jen jako zvukový efekt když máš namontovanej laďák.



Napsat takové blbosti , za to bys měl dostat metál.!!

To jsi o ježdění na motce někde čet a pak sis poplet pojmy , to není jinak možný

meziplyn při podřazování

11.7.2010 v 10:39 | Nahoru | #132
Při podřazování taky vrknu plynem, je to asi lepší ohledně důvodů výše psaných, a prostě se mi to líbí

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

11.7.2010 v 11:43 | Nahoru | #133
prostě je to jen pro to aby se neblokovalo zadní kolo ostatní je blbost

(reakce na) meziplyn při podřazování

11.7.2010 v 11:48 | Nahoru | #134
posmiros> a od toho se odvíjejíci věci: opotřebení pneumatiky, řetězovky, převodovky, spojky, kliky, rozvodů...

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

11.7.2010 v 15:20 | Nahoru | #135
No ja jsem se naucil ten "meziplyn" davat z duvodu toho, ze bez nej pri podrazovani jsem musel na tu paku poradne zatlacit aby tam rychlost spadla a jeste se ozvala desna rana (V-max ma sice z principu humpolackou prevodovku , ale stejne se mi to neposlouchalo nejlip) , takhle zmacknu spojku, malinko otocim plynem a rychlost tam spadne krasne hladce jak po masle... a navic je mensi pravdepodobnost ze se kousne zadni kolo

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

11.7.2010 v 18:01 | Nahoru | #136
Nechce se mi to číst celé tak sorry jestli se už někdo ptal.Meziplyn před podřazením nebo po podřazení a před puštěním spojky (k zvýšení otáček)? Už několikrát jsem četl,že nahoru kvalty co nejrychleji a dolů s myziplynem

Naposledy editováno 11.07.2010 18:04:22

(reakce na) meziplyn při podřazování

11.7.2010 v 19:19 | Nahoru | #137
DaliboRR> s vymacknutou spojkou je prevodovka odpojena od motoru, takze je to jedno (jestli otacky pred pustenim spojky srovnas pred nebo po odrazeni)... ja delam vetsinou oboji soucasne

meziplyn při podřazování

11.7.2010 v 20:08 | Nahoru | #138
jooo už se mi jednou kolo bloklo a radši sem ten den toho nechala at něco nevyvedlo.Chtěla sem do zatáčky jet tak na 10tisíc ot a nepodívala sem se na otáčkoměr a rup to tam a kolo podklouzlo-nepříjemná situace

meziplyn při podřazování

11.7.2010 v 21:05 | Nahoru | #139
Jo tak to bejvá, když má člověk velkou kliku, tak si tímhle malinko pomůže i u omylem nakoplý 1 před zatáčkou v zápalu boje. Fuj nestává se to často, ale když už, bejvá hnědej pruh v textilu hned.:)) Čím méně válců ,tím více práce s plynem a spojkou při řazení je třeba, v kombinaci s kardanem bez antihopu je to nejznatelnější. Na rady jak dobře hladce a rychle podřadit s velkým rozdílem otáček, bych se zeptal zejména lidí co jezděj dvouvál s kardanem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

12.7.2010 v 09:43 | Nahoru | #140

toulic>No ja jsem se naucil ten "meziplyn" davat z duvodu toho, ze bez nej pri podrazovani jsem musel na tu paku poradne zatlacit aby tam rychlost spadla a jeste se ozvala desna rana (V-max ma sice z principu humpolackou prevodovku , ale stejne se mi to neposlouchalo nejlip) , takhle zmacknu spojku, malinko otocim plynem a rychlost tam spadne krasne hladce jak po masle... a navic je mensi pravdepodobnost ze se kousne zadni kolo


už z principl to co říkáš je nesmysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

12.7.2010 v 11:34 | Nahoru | #141
posmiros: Proč?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

12.7.2010 v 12:43 | Nahoru | #142

1100Virago>posmiros: Proč?

protože když má zmáčklou spojku a přidá plyn tak to vůbec nemá vliv na to jestli tam ty kvalty jdou líp a nebo hůř

Naposledy editováno 12.07.2010 12:44:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

12.7.2010 v 13:23 | Nahoru | #143
posmiros: U mě jo. Pokud chci bez protočení skopnout kvalt, musím na řadičku více silou. Pravděpodobně z toho důvodu, že dýl trvá, než kameny na ozubených kolech trefí polohu, kdy do sebe zapadnou. Zatímco při protočení pravděpodobnost trefy vzroste, protože v jednom okamžiku se oba hřídele točí stejně rychle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

12.7.2010 v 13:43 | Nahoru | #144

1100Virago>posmiros: U mě jo. Pokud chci bez protočení skopnout kvalt, musím na řadičku více silou. Pravděpodobně z toho důvodu, že dýl trvá, než kameny na ozubených kolech trefí polohu, kdy do sebe zapadnou. Zatímco při protočení pravděpodobnost trefy vzroste, protože v jednom okamžiku se oba hřídele točí stejně rychle.


při vymáčklý spojce nemájí otáčky motoru vliv na otáčky převodovky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

12.7.2010 v 13:46 | Nahoru | #145
posmiros> jsi si jistý?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

12.7.2010 v 13:50 | Nahoru | #146

Číkus>posmiros> jsi si jistý?



no jasne, obzvlast u mokrejch spojek, tam to poznas hned kdyz se zmacklou spojkou na miste zaradis jedna, jak to jen tichounce cvakne:)

(reakce na) meziplyn při podřazování

12.7.2010 v 13:51 | Nahoru | #147
assassin> cvakne? to máš nějaký rozštelovaný, u mě jen zhasne kontrolka neutrálu

meziplyn při podřazování

12.7.2010 v 13:53 | Nahoru | #148

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

12.7.2010 v 13:56 | Nahoru | #149
nečetl jsem to celý ale správnej meziplyn u motorky jaksi nejde - vymáčknout spojku odřadit na neutrál, pustit spojku , přidat plyn, zmáčknout spojku podřadit - pustit spojku... 5adilo se tak u liazek a starších aut- které neměli synchronizaci - nevidím důvod proč dávat meziplyn u motorek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

12.7.2010 v 13:56 | Nahoru | #150
assassin> tak mám pravdu a nebo kecám?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist