globalmoto_kveten





Téma: budeme mít u nás čínské dálnice?
 
25.11.2009 v 08:30
co myslíte, budeme mít čínské dálnice?
jak na tom budou asi s kvalitou?
a o kolik procent budou levnější, když v Polsku mají stavět o 40% levněji?
stane se z toho bič na české drahé dálnice, na české lobby stavebníků+politiků?
"pustí si je" tady vůbec?

viz článek - Po čínských dálnicích přijíždějí miliardy navíc


(ps: jinak výhodu dálnic vnímám hlavně tak, že se uvolní některé silnice více pro motorky a taky když člověk někdy spěchá)
Anketa: co vy na to?
čínské dálnice nebrat
12%
5
jo,pokud se dodrží kvalita a zrychlí výstavba
88%
37
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 13:45 | Nahoru | #31

Bludevil>Horší už ta kvalita snad ani být nemůže. Kterou dálnici teď dokonce odmítl stát převzít? Proto je kvalita už na dně. Přinejhorším dopadnem tak, že kvalita bude stejná, aspoň za menší peníze...



hm, aspoň neco :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 13:45 | Nahoru | #32

uncompromised>no a neodrazí se ta nízká cena na těch dálnicích, stejně tak jako na jejich motorkách? i když těch 40% ze současného stavu zvládne, jak sem psal výše, kde kdo



no tak ono bude nejaka primerena cena kdy je mozny za ty prachy udelat kvalitni produkt - treba dalnici... kdyz bude neco levnejsi tak se asi bude setrit na materialech apod.. ale pokud je u nas cena vyssi nez v zapadni evrope myslis ze je to dukaz toho ze tu mam o to kvalitnejsi tu dalnici jo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 13:54 | Nahoru | #33

assassin>no tak ono bude nejaka primerena cena kdy je mozny za ty prachy udelat kvalitni produkt - treba dalnici... kdyz bude neco levnejsi tak se asi bude setrit na materialech apod.. ale pokud je u nas cena vyssi nez v zapadni evrope myslis ze je to dukaz toho ze tu mam o to kvalitnejsi tu dalnici jo?



všude čtu, že na západě je možné udělat kvalitnější cesty za nižší peníz než se dělají u nás, a obávám se, že až sem přijdou číňani, kesne sice cena, ale akorát o ty náklady, nikoliv o "odměny" pro úředníky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 13:59 | Nahoru | #34

uncompromised>všude čtu, že na západě je možné udělat kvalitnější cesty za nižší peníz než se dělají u nás, a obávám se, že až sem přijdou číňani, kesne sice cena, ale akorát o ty náklady, nikoliv o "odměny" pro úředníky



takze vlastne konkurence je skodliva a ten stav jakej je je OK? to si chtel rict? podle me nebude cinska firma tolik propojena s politiky/uredniky co vypisuji soutez.. malo pravdepodobny ze syn starosty je cinskej majitel stavebni firmy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 14:08 | Nahoru | #35

uncompromised>zrovna se tady řeší spojení Brna s Vídní, jsou dvě varianty, jedna půjde po hotové D2 přes Břeclav a druhá se bude muset postavit kolem Palavy přes Mikulov. Je asi dílem náhody, že vítězí varianta 2 za kterou se pere jistá místní politička z ódées mj. kamarádka vinaře Marcinčáka, který náhodně skoupil louky zrovna pod budoucí cestou



to je taky šílená kauza....
při prvním pohledu do mapy je jasné, že mohli na našem území z větší části použít dálnici na Bratislavu a hodně tak ušetřit.... ale to už je mělo napadnou dříve a dálnice na Rakouské straně měla vést více na šikmo, směřovala by k Břeclavi (ať už severně, nebo jižně kolem břeclavi, ať už blíže či dále). Výsledkem by bylo to, že by mezi Brnem a Vídni bylo potřeba postavit dálnici až o třetinu kratší, navíc hlavně na jejich území ale to by se dalo jednáním domluvit.... popř. nějakou kompenzací která by byla samozřejmě řádově o hodně nižší, než stavit tatko dvě dálnice, relativně blízko vedle sebe.
Tolik letmý pohled do mapy a selský rozum.
Ale když už to nechali dohnat tak daleko, když už na naši straně postavili většinu dálnice a smlouva z Vídni byla už dávno podepsaná a Rakušáci už dálnici staví, tak už to nemá cenu řešit.
A to že známý místní političky skoupil pozemky pod připravovanou trasou - to je už jen třešinka na dortu celé kauzy (věřím že pozemky druhé varianty zase skoupili jiní lidé...)

Naposledy editováno 25.11.2009 14:10:22

budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 15:14 | Nahoru | #36
myslim, že jste zapomněli, že žijeme v kocourkově, spousta firem to zvládne podstatně levněji, nemaj ale nikoho tam nahoře nemyslím v nebi

(reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 15:14 | Nahoru | #37

poky1>že Tě spíše nezaráží proč u nás máme 1Km dálnice nejdražší v Evropě? Moc tunelů a mostů v horách protkanýma dálnicemi jsem tady nezahlídl.



tunelů máme daleko víc než alpské státy, jenom nejsou vidět

budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 15:15 | Nahoru | #38
jinak teda o rychlosti výstavby, kvalitě a ambicióznosti čínských stavebních projektů si může strabag nebo skanska nechat jenom zdát. Co tam se děje, o tom se nám ani nezdá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 15:19 | Nahoru | #39

assassin>treba jsou nekvalitni... ale ja zadnou cinskou motorku nevidel... to co se tu prodava jako smejd (jawa new pionyr, yuki) asi nejsou cinske motorky ale jak pises evropske ktere se nechali vyrobit v cine za co nejmin penez...



No zrovna Yuki, Betka v New Pionyru, Kentoya atd jsou zrovna normální čínské motorky značek Lifan, TMEC, QuinQi atd, které si tam evropští dovozci (Yuki, MotoScout, Kentoya) objednávaj rovnou se svýma nálepkama. Ti pečlivější si nechaj udělat i odlitky víka motoru se svým názvem.
Je to jako když koupíš Tesco mouku. Není mletá na zakázku pro Tesco Stores, ale jen ta samá mouka balená kromě pytlíků s potiskem výrobce i do pytlíků s potiskem odběratele.

(reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 15:25 | Nahoru | #40

Deadman>No zrovna Yuki, Betka v New Pionyru, Kentoya atd jsou zrovna normální čínské motorky značek Lifan, TMEC, QuinQi atd, které si tam evropští dovozci (Yuki, MotoScout, Kentoya) objednávaj rovnou se svýma nálepkama. Ti pečlivější si nechaj udělat i odlitky víka motoru se svým názvem.
Je to jako když koupíš Tesco mouku. Není mletá na zakázku pro Tesco Stores, ale jen ta samá mouka balená kromě pytlíků s potiskem výrobce i do pytlíků s potiskem odběratele.



jasny, asi jsem nejak spatne zformuloval myslenku, ale ani ted me nenapada jak to chytre napsat...

tak snad jen.. tady by nikdo za ty prachy nevyrobil ani motor - stejnej smejd - natoz pak celou moto...

tezko srovnavat japonskou motorku za 300tis s motorkou za 30tis...

(reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 15:48 | Nahoru | #41

assassin>takze vlastne konkurence je skodliva a ten stav jakej je je OK? to si chtel rict? podle me nebude cinska firma tolik propojena s politiky/uredniky co vypisuji soutez.. malo pravdepodobny ze syn starosty je cinskej majitel stavebni firmy...



jak už psal Bluedevil. Ono i český firmy určitě nejsou tak drahý, ale nedostávaj ty zakázky napřímo, dostane je ten kdo je "nejšikovnější" a ten si to pak nechá levně udělat. A část peněz jde potom asi různou formou jako všimné. Tenhle problém asi čínský firmy nevyřešej, maximálně zvednou přerozdělitelnou částku co jde zúčastněným do kapes.

budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 15:54 | Nahoru | #42
Já bych se toho nebál, kdyby nad nima stála důrazná kontrola.
Jeden příklad.
U nás se opravovala silnice cca 10km a spolufinancovata to EU. Vyfrézovali to, udělali nový asfalt, nové obrubníky, nové chodníky.
Všechno bylo dokončený a pak přijela kontrola z EU, odebrala vzorky asfaltu a co se stalo?
Zjistili, že kvalita neodpovídá normám EU a že asfalt není dostatečně kvalitní a tím je snížená životnost. A co následovalo?
Milý Strabag vyfrézoval komplet 10km fungl nového asfaltu a musel ho položit znova na svoje náklady, jinak by nedostali $$.
Podle mě, tak to má být. Už vidím situaci, kdyby se na tom nepodílela EU, tak by se vystačilo s pár obálkama na příslušných místech a za 10 let máme silnici zase nasračku.
Mimochodem se mně dost líbí kontola EU v Čezu a JT. Když jsou místí úřady zkorumpovaný, tak ať jim šlape na krk EU. Měli by to dělat častěji na více místech, ať si uvědomí, že nemůžou všechno.

Naposledy editováno 25.11.2009 15:56:36

1 reakcí na tento příspěvek budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 16:41 | Nahoru | #43
Zdravím ve spolek, toho času z Shanghaie a okolí :)
Dneska jsem po jejich dálnicích párset kilometrů najezdil a mohu fakt potvrdit, že až budeme umět to co oni (a třeba i za naše ceny) budeme štěstný. Jo a jinak to obvykle umí tak za 25% našich cen.
A jen ještě k té kvalitě.
Až se bude zase němec s Francouzem hádat kdo má rychlejší vlaky, tak tady jezdí Maglev už asi 4 roky 431 km/ hod. Vřele doporučuju. Běžný vlaky pro socky 200, rychlovlaky 280 Km/hod.
Takže čau, a držte jim palce, třeba nás zase naučej si vážit práce...

[img]

budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 17:34 | Nahoru | #44
Poláci at si to stavěj za kolik chtěj,nechtěl bych dojet na konec dálnice a zjistit,že zbytek je o pár set metrů vlevo Nebo tunel,do kterýho se nevejde vlak.. Oni uměj,to jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 18:03 | Nahoru | #45

_George_>Další problém je, že soukromé pozemky na dálnice se nejdříve složitě převedou na pozemky stavební a potom se odkupují státem, čož je další nesmysl.
Všude to funguje tak, že "přes tvoji louku povede dálnice, tak ti zaplatím jako za louku" a ne, že z toho udělám stavební pozemek a zaplatím ti 10x víc.



s tím rozhodně nesouhlasím, pozemek má právě hodnotu podle toho, jak může být eventuelně zhodnocen, co na něm může stát. V tomhle případě hodnotu pozemku potřebného k výstavbě dálnice ... když už si někdo osobuje dělat tak brutální zásah jako odebírat soukromé vlastnictví

(reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 18:10 | Nahoru | #46

Dave81>Zavedl bych hodně dobře placený znalce (soukromé osoby), který budou státní zakázky přejímat - hlavně ty stavební. Jakkoli by se později prokázala nekvalita jím převzané stavby, náklady na nápravu by mu padaly na hlavu. To byste pak viděli, jak by nikdo nic nepřevzal



ale taky by nikdo schopný a rozumný toho znalce dělat nešel za jakékoliv peníze, jenom člověk co by se neštítil ničeho ... ne ne, tudy cesta určitě nevede

(reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 20:20 | Nahoru | #47
[quote]Mike77>Zdravím ve spolek, toho času z Shanghaie a okolí :)
Dneska jsem po jejich dálnicích párset kilometrů najezdil a mohu fakt potvrdit, že až budeme umět to co oni (a třeba i za naše ceny) budeme štěstný. Jo a jinak to obvykle umí tak za 25% našich cen.
A jen ještě k té kvalitě.
Až se bude zase němec s Francouzem hádat kdo má rychlejší vlaky, tak tady jezdí Maglev už asi 4 roky 431 km/ hod. Vřele doporučuju. Běžný vlaky pro socky 200, rychlovlaky 280 Km/hod.
Takže čau, a držte jim palce, třeba nás zase naučej si vážit práce...

[img] čekal jsem jestli někdo napíše a je to tady.
Prostě vyrovnejte se psychicky s tím, že obchodní a průmyslové zóny v Číně jsou daleko před námi, dohnat je nemáme šanci, můžem se jen pokusit "neztratit stopu", jak se dříve říkalo....
Naopak v Číně jsou daleko větší rozdíly mezi rozvinutými oblastmi a těmi nerozvinutými.

(reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

25.11.2009 v 23:37 | Nahoru | #48

Roman2bk>to je taky šílená kauza....
při prvním pohledu do mapy je jasné, že mohli na našem území z větší části použít dálnici na Bratislavu a hodně tak ušetřit.... ale to už je mělo napadnou dříve a dálnice na Rakouské straně měla vést více na šikmo, směřovala by k Břeclavi (ať už severně, nebo jižně kolem břeclavi, ať už blíže či dále). Výsledkem by bylo to, že by mezi Brnem a Vídni bylo potřeba postavit dálnici až o třetinu kratší, navíc hlavně na jejich území ale to by se dalo jednáním domluvit.... popř. nějakou kompenzací která by byla samozřejmě řádově o hodně nižší, než stavit tatko dvě dálnice, relativně blízko vedle sebe.
Tolik letmý pohled do mapy a selský rozum.
Ale když už to nechali dohnat tak daleko, když už na naši straně postavili většinu dálnice a smlouva z Vídni byla už dávno podepsaná a Rakušáci už dálnici staví, tak už to nemá cenu řešit.
A to že známý místní političky skoupil pozemky pod připravovanou trasou - to je už jen třešinka na dortu celé kauzy (věřím že pozemky druhé varianty zase skoupili jiní lidé...)



nevím přesně kudy měla vést ta trasa z D2 k hranicím, ale kolem Břeclavi se bude dělat obchvat, jen se neví kdy, protože to jednou zabrzdí zelení prej sou tam nějaké žaby, nebo majité pozemků, ale... naše známá tam má zahradu, není to žádná louka, prostě obdělávaná zem, z jejich strany byla vůle to prodat za rozumnou cenu, ale město nabídlo maximálně pár korun a nehodlá se s nima bavit tak si řekli, že si nenechají srát na hlavu a prodat nechcou

1 reakcí na tento příspěvek budeme mít u nás čínské dálnice?

26.11.2009 v 09:40 | Nahoru | #49
tak pozor - Průlom: Soud ruší plán s dálnicí do Vídně !
přesněji rečeno zrušil územní plán Břeclavska, ve kterém je tato trasa zanesena.

co to znamená?
že musí začít řešit všechno znovu a teď není nic jisté. Kocourkov.

Rakušáci si o nás musí myslet pěkné věci.... přirovnání ke Švejkovi sedí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

26.11.2009 v 10:14 | Nahoru | #50

joone>s tím rozhodně nesouhlasím, pozemek má právě hodnotu podle toho, jak může být eventuelně zhodnocen, co na něm může stát. V tomhle případě hodnotu pozemku potřebného k výstavbě dálnice ... když už si někdo osobuje dělat tak brutální zásah jako odebírat soukromé vlastnictví



Tohle je hnaná voda na mlýn právě zmiňovaných spekulací a korupce a nikde jinde se to nepraktikuje. Půjde dálnice přes tvoje pole? OK, dostaneš cenu o něco vyšší, než je tržní a ne cenu několikanásobně vyšší jako za stavební parcelu. Nesouhlasíš, chceš víc a zbohatnout? Dostaneš pozemek náhradní adekvátní plus nějakou kompenzaci. To si myslíš, že není fér?

(reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

26.11.2009 v 13:04 | Nahoru | #51
jistěže to není fér. Jedna věc je nedotknutelnost soukromého vlastnictví. Uznávám že bez institutu vyvlastnění by nebylo možné téměř žádnou silnici postavit, ale stejně vyvlastnění vidím jako obrovskou nespravedlnost.
Znovu opakuju, pozemek má hodnotu podle toho, jak může být zhodnocen, to znamená že z pole za pár korun za metr se rozhodnutím o stavbě dálnice stane pozemek za stovky za metr. Jestliže chceš řešit spekulace s pozemky, narovnej neprůhlednost rozhodování o trasách dálnic, informuj majitele pozemků ve všech možných i nemožných trasách okamžitě, jak se o stavbě začne přemýšlet. Pak si majitelé hodnotu pozemků uvědomí a pro spekulanty to přestane být zajímavé.
Věci je potřeba řešit systémovými kroky, né používat nesmyslné záplaty a trestat majitele pozemků proto, že v době výkupu část nebo většinu pozemků drží spekulanti. Ten problém způsobili státní orgány, ty za to mají nést důsledky a snažit se o nápravu.

1 reakcí na tento příspěvek budeme mít u nás čínské dálnice?

26.11.2009 v 13:32 | Nahoru | #52
Co se tyce velke stavebni lobby, tak se obavam, ze predstava jakychkoli zasadnich zmen je hruba naivita. Predstava o spravedlnosti v tomto state na tydle urovni - ve veci ziskavani statnich zakazek - bez jakychkoli iluzi. Ukazte mi vyberko nad 1M, kde nejsou podminky usite na miru konkretni firme

i u evropskych projektu - nedavno jsme podavali nabidku na jedno ministerstvo - max cena 1,5M az me udivilo, ze tam neni zadne diskriminacni kriterium typu "minimalni obrat 60M, posledni tri roky" ... a co myslite - vyberko zruseno, pan namestek to skrecoval

po trech mesicich vyberko nove a ejhle podminky - uchazec musi mit za sebou minimalne jednu realizaci tehoz projektu, predmet projektu nebyl nijak unikatni - v principu obyc portal, hacek byl v tom, ze se muselo jednat opravdu o stejnou referenci a tech se za posledni roky realizovalo v CR dohromady asi 6

pribyly i dalsi podminky (nektere vice, ci mene zhovadile)

za kazdou politickou stranou je nejaka lobby - ve finale je jedno, kdo je u moci - uplne, pac to nejsou lidi s vlastnim mozkem - limitne nikdo! s volbama se meni pouze to, komu se tahle levarna hrne ...

a nakonec jedna viditelna levarna pro vsechny - DATOVE SCHRANKY - system, ktery funkcnosti nepresahuje ani seznamacky FREEMAIL nas vsechny stal ca MILIARDU v primarnich nakladech (tzn. na vytvoreni projektu) a dalsi stovky milionu se pohrnou na obce, aby si system DS nejak integrovali do svych systemu (tady kdyz uz nic, aspon nejaka soutez je mozna)

doted (minimalne donedavna) se resi zcela zasadni problemy projektu - system za mld zvladnul v prvni den odeslat nekolik desitek tisic zprav s pomerne vyraznou chybovosti (tak to je fakt luxus)

pokud pominu, ze osobne celou konkretni realizaci projektu povazuju za zhovadilost, tak minimalne to slo udelat radove levneji

ve state, kde uz je naprosto beznou praxi todle delat v podstate zcela otevrene ...

v nedeli (sobotu?) jsem mel pustenou ct24 a sledoval proslovy lidi z ods - vsechny plne sebereflexe a otazek a oznameni, ze je potreba jit do sebe super ...

ty lidi uz jsou tak mimo, ze nevidi to, co normalni clovek - polovina proslovu pres cteci zarizeni, cele se to kona v jednom z nejdrazsich hotelu v CR - doprdele, to je takova sebereflexe, ze by se jeden posral

prijde mi to jako kdybych v diskuzi s kolegou nasral jen tak mimodek sousedovi na rohozku a pritom rikal "ja fakt nevim, proc s nim nemam dobry vztahy" ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

26.11.2009 v 17:07 | Nahoru | #53

Roman2bk>tak pozor - Průlom: Soud ruší plán s dálnicí do Vídně !
přesněji rečeno zrušil územní plán Břeclavska, ve kterém je tato trasa zanesena.

co to znamená?
že musí začít řešit všechno znovu a teď není nic jisté. Kocourkov.

Rakušáci si o nás musí myslet pěkné věci.... přirovnání ke Švejkovi sedí.



my o vlku a vlk za dveřma

je mi bližší varianta přes Břeclav bar je D2ka v hroznám stavu a už teď se začíná plnit, ale aspoň se snad začne něco dělat s obchvatem Břeclavi, protože přejet ji z jednoho konce na druhý, bývá ve špičce hodina, skoro jak v Praze

a Rakušáci si za to můžou sami, nebo se k našim hranicím přestěhovali před nedávnem?

(reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

26.11.2009 v 17:34 | Nahoru | #54
uncompromised> mě jenom vadí, že se něco dohodne, dokonce na mezinárodní úrovní a pak se to možná ani nedodrží.... prostě Rakušáci staví směr k Mikulovu, nebo vlevo/západně od Mikulova a u nás se to bude brzdit, zpožďovat a nebo jako vrchol všeho jsou ti politici odsouhlasit "kliku", jako že by dálnice z Vídně vedla někam na západ od Mikulova, pak ostrá zatáčka a po našem území na východ, kamsi k Podivínu a nebo až k Břeclavi a napojení na stávající dálnici.......

že nevěříte, že jsou toho politici schopni???
už se to stalo jednou!
takže co se stane jednou, to se klidně může opakovat.....

Mám na mysi to, že D1 měla původně vést přímo, nebo příměji v úseku od Vyškova k Přerovu. Teď je z toho tak brutální klika, že člověk neví, jestli to bude z Ostravy do Brna kratší dálnici přes olomouc nebo Hulín??? protože obojí je to tak nějak naokolo.

Naposledy editováno 26.11.2009 17:35:19

budeme mít u nás čínské dálnice?

26.11.2009 v 17:42 | Nahoru | #55
George: ještě ti dám takový příklad toho co ty navrhuješ

představ si že vlastníš zahradu a pěstuješ si tam v klidu rajčata. Územní plán tvoji zahradu změní na stavební pozemek a za tebou příjde někdo a říká že by tvoji zahradu chtěl koupit a postavit si tam domek. Ty, že ji prodat nechceš, jednou si tam postaví dům tvůj synek, proč bys ji prodával? On na tebe vytáhne "zákon na podporu výstavby pro bydlení" a to je tak zkurv*nej zákon, že pokud si na stavebním pozemku nechceš postavit ty, musíš ho prodat tomu kdo tam stavět chce. Nemáš prachy aby jsi stavěl, rezignovaně sedíš s hlavou v dlaních a smiřuješ se s tím, že o zahradu příjdeš, co se dá dělat, tak si za ty peníze pořádně opravíš aspoň svůj domek. Jenže ouha, kupec na tebe vytáhne další zákon(tvůj zákon), že ti za něj zaplatí jen pár tisícovek, protože ty jsi ten pozemek užíval jako zahradu a je úplně jedno, že teď je to stavební pozemek.

budeme mít u nás čínské dálnice?

27.11.2009 v 13:46 | Nahoru | #56
tak jenom trosku do mlyna: http://ekonomika.ihned.cz/c1-39221150-konec-drkotani-po-d1-obri-projekt-za-18-miliard-prinese-rozsireni-a-novy-povrch

animace na konci prirovnava ceny stavby suezu, panamy, ... jakkoli to z meho pohledu uplne nesedi, rozhodne to neco vypovida ...

edit:link

Naposledy editováno 27.11.2009 13:47:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

27.11.2009 v 13:50 | Nahoru | #57
jacobo> O těch věcech mi ani nemluv, čím víc se tomu věnuju, čím víc děláme zadávaček (zadávacích dokumentací) apod., tak tím víc jsem tím znechucenej. Víme to ve firmě všichni, kdo na tom pracujeme (jenže v podstatě v pozici vysoce kvalifikovaných dělníků), jenže udělat s tím nic nemůžeme, podmínky my neurčujeme... :\ A opravdu naděje na zlepšení není...

(reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?

27.11.2009 v 14:41 | Nahoru | #58

Bludevil>jacobo> O těch věcech mi ani nemluv, čím víc se tomu věnuju, čím víc děláme zadávaček (zadávacích dokumentací) apod., tak tím víc jsem tím znechucenej. Víme to ve firmě všichni, kdo na tom pracujeme (jenže v podstatě v pozici vysoce kvalifikovaných dělníků), jenže udělat s tím nic nemůžeme, podmínky my neurčujeme... :\ A opravdu naděje na zlepšení není...



ja si taky nedelam iluze, ze by mohlo dojit na zlepseni - tohle je otazka politiky - vymena ty politicky pakaze?

hehe ty firmy hned zacnou aktivne jednat s novymi a dohodnou se - pokud se nedohodnou oni, tak jedine z toho duvodu, ze nove nastupujici papalas uz ma svoji firmu - s tou udelaji smlouvu na oko o 10% nizsi, puvodni dodavatele oznaci za podvodniky a zbyvajicich 10% + dalsich 20 navrch pujde jako viceprace, ci jeste lepe se to bude tvarit jako jina dodavka :)

a todle vsechno v pripade, ze novy dodavatel nepouzije toho puvodniho jako subdodavatele (a jsme tam, kde jsme byli)

poslat ty kapitalisticke "uplatkare" do basy ? ... tak v pripade politiky je to vysmech, do tydne nahrazen jinym ochotnym

v pripade vedeni nejake firmy je to spis fikce a kazdopadne na nejake takovedle tlaky dojde jedine v pripade konkurencniho boje - coz fakticky znamena pouze to, ze nas ojebe nekdo jiny

plebs zajasa, ze ten ci onen byl zabasnut, jak se neco konecne vysetruje a jak bylo spravedlnosti ucineno zadost, v praxi se odstreli nekdo, kdo nebyl dostatecne "komunikativni" a vysetrovani jde do ztracena ...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist