jak na tom budou asi s kvalitou?
a o kolik procent budou levnější, když v Polsku mají stavět o 40% levněji?
stane se z toho bič na české drahé dálnice, na české lobby stavebníků+politiků?
"pustí si je" tady vůbec?
viz článek - Po čínských dálnicích přijíždějí miliardy navíc
(ps: jinak výhodu dálnic vnímám hlavně tak, že se uvolní některé silnice více pro motorky a taky když člověk někdy spěchá)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?
joone>s tím rozhodně nesouhlasím, pozemek má právě hodnotu podle toho, jak může být eventuelně zhodnocen, co na něm může stát. V tomhle případě hodnotu pozemku potřebného k výstavbě dálnice ... když už si někdo osobuje dělat tak brutální zásah jako odebírat soukromé vlastnictví
Tohle je hnaná voda na mlýn právě zmiňovaných spekulací a korupce a nikde jinde se to nepraktikuje. Půjde dálnice přes tvoje pole? OK, dostaneš cenu o něco vyšší, než je tržní a ne cenu několikanásobně vyšší jako za stavební parcelu. Nesouhlasíš, chceš víc a zbohatnout? Dostaneš pozemek náhradní adekvátní plus nějakou kompenzaci. To si myslíš, že není fér?
Znovu opakuju, pozemek má hodnotu podle toho, jak může být zhodnocen, to znamená že z pole za pár korun za metr se rozhodnutím o stavbě dálnice stane pozemek za stovky za metr. Jestliže chceš řešit spekulace s pozemky, narovnej neprůhlednost rozhodování o trasách dálnic, informuj majitele pozemků ve všech možných i nemožných trasách okamžitě, jak se o stavbě začne přemýšlet. Pak si majitelé hodnotu pozemků uvědomí a pro spekulanty to přestane být zajímavé.
Věci je potřeba řešit systémovými kroky, né používat nesmyslné záplaty a trestat majitele pozemků proto, že v době výkupu část nebo většinu pozemků drží spekulanti. Ten problém způsobili státní orgány, ty za to mají nést důsledky a snažit se o nápravu.