Tak hledám alternativu jak ušetřit na těch kotoučích - chtěl bych si je totiž sám vyrobit ale nevim z jakého mátroše. Na litinu jsou si myslim moc slabý, ale co takhle litá ocel ???
Děkuji vám za vaše rady .
1 reakcí na tento příspěvek Jaký materiál na brzdový kotouč ???
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???
memphis.unv>desítka ocel, konkrétně 10 000
To je bláto, to se mě nezdá ....2 reakcí na tento příspěvek Jaký materiál na brzdový kotouč ???
No a jinak pokud jsi socka a nechceš si koupit origokotouče, tak vím, že na veteránský závodní motorky se dělají kotouče z ocelového kotelního plechu, potažmo plechu na vysokotlaké nádoby . . . .
2 reakcí na tento příspěvek Jaký materiál na brzdový kotouč ???
Bond_age>Litá ocel? Ty asi nebudeš strojař, co? Lít se dá litina, to by jsi se asi nedoplatil, pak je ocelolitina, ta má nižší obsah uhlíku a pak je ocel a ta se lít nedá, za to se dá kovat, válcovat, lekgovat, kalit a jinak zpracovávat.
No a jinak pokud jsi socka a nechceš si koupit origokotouče, tak vím, že na veteránský závodní motorky se dělají kotouče z ocelového kotelního plechu, potažmo plechu na vysokotlaké nádoby . . . .
No jasně, jsem strojař a jakej ! Vim že se daj dělat z kotloviny, co když je ale něco lepšího ? Myslim že ta lítá ocel by nemusela bejt špatná. Zejtra to pujdu zjistit do slévarny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???
smrzak>Čus. Nehledej žádný křehký, ani ušlechtilý materiál. Je to jednodušší než se zdá. Absolutně nejlevnější řešení je použít nejlevnější a nejběžnější 11373. Je to sice bláto, ale brzdí na něm všechny směsi a hlavně se přehřátím a následným schlazením nijak nemění jeho mechanicko-fyzikální vlastnosti. Nevýhodou je že rychle ubývá, ale je to otázka pár korun. Na celý samovýrobě je nejdražší obroušení kotouče na správnou tloušťku s tolerancí 0.02 max 0.03mm. Kolem 0.04 už začínaj kotouče drnčet (pulzovat). Jestli je to kotouč do průměru 270mm je ideální bruska na kulato. Větší kotouče se daj brousit na žraloku nebo cnc fréze ve dvou kolmých směrech na každý straně. Polotovar zase nejlíp vypálit laserem. Když bys chtěl vědet víc, napiš sz. Jirka
Chlapi u nás přetáčej kotouče (litinový na auta) normálně v soustruhu radekem. Podle mě nemůžou čela házet ani setinu za předpokladu že budu stáčet obě čela na jedno upnutí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???
jestli chceš kvalitu tak 19802.8
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???
memphis.unv>Orgovany> samozřejmě, určený do železobetonu bez jediné zaručené vlastnosti
jestli chceš kvalitu tak 19802.8
Nástrojovou ocel ?! Neni křehká ?
Druhá věc je tolerance tlouštky kotouče. Tu je potřeba dodržet.
Jirka
a pamatuju si to proto že jsem navrhl ozubený kolo z desítky a hřídel z devatenáctky. a když lapal po dechu co to má znamenat tak jsem prohlásil že je to pro extrémně namáhaný součásti
takže mě neber vážně a já už budu držet hubu
1 reakcí na tento příspěvek Jaký materiál na brzdový kotouč ???
Naposledy editováno 21.10.2009 21:45:40
smrzak>Čus. Nehledej žádný křehký, ani ušlechtilý materiál. Je to jednodušší než se zdá. Absolutně nejlevnější řešení je použít nejlevnější a nejběžnější 11373. Je to sice bláto, ale brzdí na něm všechny směsi a hlavně se přehřátím a následným schlazením nijak nemění jeho mechanicko-fyzikální vlastnosti. Nevýhodou je že rychle ubývá, ale je to otázka pár korun. Na celý samovýrobě je nejdražší obroušení kotouče na správnou tloušťku s tolerancí 0.02 max 0.03mm. Kolem 0.04 už začínaj kotouče drnčet (pulzovat). Jestli je to kotouč do průměru 270mm je ideální bruska na kulato. Větší kotouče se daj brousit na žraloku nebo cnc fréze ve dvou kolmých směrech na každý straně. Polotovar zase nejlíp vypálit laserem. Když bys chtěl vědet víc, napiš sz. Jirka
No já nevim, vypálení mě stálo 300 a přebroušení 200 co je teda dražší
A materiál "corten". Zdá se mi to měký ale funguje to bezvadně.
Naposledy editováno 22.10.2009 03:43:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???
gnat>S tou tloušťkou to není nijak žhavé. Rozhodně ne, jak někdo chytrej tady psal o 4 setinách mm. Kotouč se při používání sjíždí běžně až o několik mm. Důležitá je jen rovnoběžnost (souběžnost) obou ploch. Stačí vzít obě na jedno upnutí na velkym soustruhu. Samozřejmě přebroušení na magnetce je ideální.
A vočem sem asi psal vtipálku. Rozhodně sem nepsal o tloušťce kotouče, ale o toleranci tloušťky po obvodu kotouče.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???
smrzak>A vočem sem asi psal vtipálku. Rozhodně sem nepsal o tloušťce kotouče, ale o toleranci tloušťky po obvodu kotouče.
Ať to čtu po tobě jak to čtu, tak píšěš o toleranci tloušťky Taky občas napíšu něco jiného než myslím. Reagoval jsem na to právě proto, že to nešlo pochopit jinak.
gnat>Ať to čtu po tobě jak to čtu, tak píšěš o toleranci tloušťky Taky občas napíšu něco jiného než myslím. Reagoval jsem na to právě proto, že to nešlo pochopit jinak.
ja teda souhlasim se smrzakem... tolerance tloustky je podstatna.. staci malo a uz to pulzuje.. tolerance ve smyslu ze je vsude stejna tloustka kotouce.. jen je jedno jestli to je 4,5 nebo 5,5mm ....
podle me to smrzak napsal spravne...
Bond_age>Litá ocel? Ty asi nebudeš strojař, co? Lít se dá litina, to by jsi se asi nedoplatil, pak je ocelolitina, ta má nižší obsah uhlíku a pak je ocel a ta se lít nedá, za to se dá kovat, válcovat, lekgovat, kalit a jinak zpracovávat.
No a jinak pokud jsi socka a nechceš si koupit origokotouče, tak vím, že na veteránský závodní motorky se dělají kotouče z ocelového kotelního plechu, potažmo plechu na vysokotlaké nádoby . . . .
Pan strojar neslysel o oceli na odlitky? Tak at se podiva do strojnickych tabulek pro stredni skoly...
1 reakcí na tento příspěvek Jaký materiál na brzdový kotouč ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???
Dawe02 píše: Co to je nitovat? To je neco jako zroubovat?
Patrně to šije nití...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???
tak tak
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyroba ventilovych pruzin Honda XL 500 | spilmik | 7 | 12.4.2024 v 11:16 spilmik |
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4114 | 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa |
Pálí žárovky [1, 2] Honda XL 500 | quix301 | 52 | 7.1.2024 v 01:19 quix301 |