bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký materiál na brzdový kotouč ???
Konkrétně na 4kolku kterou máme momentálně v servise. Na jaře jsme na ni koupili zbrusu nový obložení Brembo (pěkně mastný), od tý doby nenajeli snad ani 100 km a Brembáče jsou prostě fuč ! Když jsem vyděl kotouč detailně, tak mě připomínal povrch Masarikova okruhu . Holt struhadlo ......
Tak hledám alternativu jak ušetřit na těch kotoučích - chtěl bych si je totiž sám vyrobit ale nevim z jakého mátroše. Na litinu jsou si myslim moc slabý, ale co takhle litá ocel ???
Děkuji vám za vaše rady .
Předchozí
1 2
Následující

Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 18:39 | Nahoru | #1
Jeden borec taky kdysis sám vyráběl, neměl moc peněz a tak mu postačil kotouč z malý cirkulárky, kterej zbrousil do příslušný velikosti a následně vyvrtal větrací otvory. Fakt to brzdilo.

1 reakcí na tento příspěvek Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 18:42 | Nahoru | #2
desítka ocel, konkrétně 10 000

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 18:44 | Nahoru | #3

memphis.unv>desítka ocel, konkrétně 10 000

To je bláto, to se mě nezdá ....

2 reakcí na tento příspěvek Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 18:45 | Nahoru | #4
Litá ocel? Ty asi nebudeš strojař, co? Lít se dá litina, to by jsi se asi nedoplatil, pak je ocelolitina, ta má nižší obsah uhlíku a pak je ocel a ta se lít nedá, za to se dá kovat, válcovat, lekgovat, kalit a jinak zpracovávat.

No a jinak pokud jsi socka a nechceš si koupit origokotouče, tak vím, že na veteránský závodní motorky se dělají kotouče z ocelového kotelního plechu, potažmo plechu na vysokotlaké nádoby . . . .

Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 18:46 | Nahoru | #5
nerez už se to tady řešilo xyzkrát

2 reakcí na tento příspěvek Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 18:50 | Nahoru | #6
Čus. Nehledej žádný křehký, ani ušlechtilý materiál. Je to jednodušší než se zdá. Absolutně nejlevnější řešení je použít nejlevnější a nejběžnější 11373. Je to sice bláto, ale brzdí na něm všechny směsi a hlavně se přehřátím a následným schlazením nijak nemění jeho mechanicko-fyzikální vlastnosti. Nevýhodou je že rychle ubývá, ale je to otázka pár korun. Na celý samovýrobě je nejdražší obroušení kotouče na správnou tloušťku s tolerancí 0.02 max 0.03mm. Kolem 0.04 už začínaj kotouče drnčet (pulzovat). Jestli je to kotouč do průměru 270mm je ideální bruska na kulato. Větší kotouče se daj brousit na žraloku nebo cnc fréze ve dvou kolmých směrech na každý straně. Polotovar zase nejlíp vypálit laserem. Když bys chtěl vědet víc, napiš sz. Jirka

(reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 18:51 | Nahoru | #7

Bond_age>Litá ocel? Ty asi nebudeš strojař, co? Lít se dá litina, to by jsi se asi nedoplatil, pak je ocelolitina, ta má nižší obsah uhlíku a pak je ocel a ta se lít nedá, za to se dá kovat, válcovat, lekgovat, kalit a jinak zpracovávat.

No a jinak pokud jsi socka a nechceš si koupit origokotouče, tak vím, že na veteránský závodní motorky se dělají kotouče z ocelového kotelního plechu, potažmo plechu na vysokotlaké nádoby . . . .



No jasně, jsem strojař a jakej ! Vim že se daj dělat z kotloviny, co když je ale něco lepšího ? Myslim že ta lítá ocel by nemusela bejt špatná. Zejtra to pujdu zjistit do slévarny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 18:55 | Nahoru | #8

smrzak>Čus. Nehledej žádný křehký, ani ušlechtilý materiál. Je to jednodušší než se zdá. Absolutně nejlevnější řešení je použít nejlevnější a nejběžnější 11373. Je to sice bláto, ale brzdí na něm všechny směsi a hlavně se přehřátím a následným schlazením nijak nemění jeho mechanicko-fyzikální vlastnosti. Nevýhodou je že rychle ubývá, ale je to otázka pár korun. Na celý samovýrobě je nejdražší obroušení kotouče na správnou tloušťku s tolerancí 0.02 max 0.03mm. Kolem 0.04 už začínaj kotouče drnčet (pulzovat). Jestli je to kotouč do průměru 270mm je ideální bruska na kulato. Větší kotouče se daj brousit na žraloku nebo cnc fréze ve dvou kolmých směrech na každý straně. Polotovar zase nejlíp vypálit laserem. Když bys chtěl vědet víc, napiš sz. Jirka



Chlapi u nás přetáčej kotouče (litinový na auta) normálně v soustruhu radekem. Podle mě nemůžou čela házet ani setinu za předpokladu že budu stáčet obě čela na jedno upnutí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 19:26 | Nahoru | #9
Orgovany> samozřejmě, určený do železobetonu bez jediné zaručené vlastnosti
jestli chceš kvalitu tak 19802.8

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 19:28 | Nahoru | #10

memphis.unv>Orgovany> samozřejmě, určený do železobetonu bez jediné zaručené vlastnosti
jestli chceš kvalitu tak 19802.8



Nástrojovou ocel ?! Neni křehká ?

(reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 19:29 | Nahoru | #11
Jedna věc je házivost kotouče. Kotouč může házet a přesto je ve všeh místeh stejně tlustej a nebude produkovat rázy, maximálně rozhodí desky dál od sebe a prodlouží se krok brzdovýho pedálu nebo páčky. Minimální házivost je tedy žádoucí.
Druhá věc je tolerance tlouštky kotouče. Tu je potřeba dodržet.
Jirka

(reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 19:45 | Nahoru | #12
Orgovany> tohle jsou jediný dva mateiály co si pamatuju, strojařinu jsme měli akorát okrajově jeden rok dvě hodiny za týden
a pamatuju si to proto že jsem navrhl ozubený kolo z desítky a hřídel z devatenáctky. a když lapal po dechu co to má znamenat tak jsem prohlásil že je to pro extrémně namáhaný součásti
takže mě neber vážně a já už budu držet hubu

Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 19:53 | Nahoru | #13
Nerez, klido austeniticky 17021, 17023...

Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 21:18 | Nahoru | #14
Pokud budeš vyrábět kotouč,tak potom napiš na kolik tě to vyšlo a kolik jsi ušetřil a možná zjistíš,že to nestálo zato.Dobrej je třeba materiál,který se používá na sklářský formy.Na soustruhu se udělat nedá a musíš mít taky brusku,magnetka nejde použít a vyřezat nějaký tvar jedině laserem.

1 reakcí na tento příspěvek Jaký materiál na brzdový kotouč ???

21.10.2009 v 21:39 | Nahoru | #15
S tou tloušťkou to není nijak žhavé. Rozhodně ne, jak někdo chytrej tady psal o 4 setinách mm. Kotouč se při používání sjíždí běžně až o několik mm. Důležitá je jen rovnoběžnost (souběžnost) obou ploch. Stačí vzít obě na jedno upnutí na velkym soustruhu. Samozřejmě přebroušení na magnetce je ideální.

Naposledy editováno 21.10.2009 21:45:40

(reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

22.10.2009 v 03:42 | Nahoru | #16

smrzak>Čus. Nehledej žádný křehký, ani ušlechtilý materiál. Je to jednodušší než se zdá. Absolutně nejlevnější řešení je použít nejlevnější a nejběžnější 11373. Je to sice bláto, ale brzdí na něm všechny směsi a hlavně se přehřátím a následným schlazením nijak nemění jeho mechanicko-fyzikální vlastnosti. Nevýhodou je že rychle ubývá, ale je to otázka pár korun. Na celý samovýrobě je nejdražší obroušení kotouče na správnou tloušťku s tolerancí 0.02 max 0.03mm. Kolem 0.04 už začínaj kotouče drnčet (pulzovat). Jestli je to kotouč do průměru 270mm je ideální bruska na kulato. Větší kotouče se daj brousit na žraloku nebo cnc fréze ve dvou kolmých směrech na každý straně. Polotovar zase nejlíp vypálit laserem. Když bys chtěl vědet víc, napiš sz. Jirka



No já nevim, vypálení mě stálo 300 a přebroušení 200 co je teda dražší

A materiál "corten". Zdá se mi to měký ale funguje to bezvadně.

Naposledy editováno 22.10.2009 03:43:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

22.10.2009 v 06:45 | Nahoru | #17

gnat>S tou tloušťkou to není nijak žhavé. Rozhodně ne, jak někdo chytrej tady psal o 4 setinách mm. Kotouč se při používání sjíždí běžně až o několik mm. Důležitá je jen rovnoběžnost (souběžnost) obou ploch. Stačí vzít obě na jedno upnutí na velkym soustruhu. Samozřejmě přebroušení na magnetce je ideální.



A vočem sem asi psal vtipálku. Rozhodně sem nepsal o tloušťce kotouče, ale o toleranci tloušťky po obvodu kotouče.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

22.10.2009 v 11:46 | Nahoru | #18

smrzak>A vočem sem asi psal vtipálku. Rozhodně sem nepsal o tloušťce kotouče, ale o toleranci tloušťky po obvodu kotouče.



Ať to čtu po tobě jak to čtu, tak píšěš o toleranci tloušťky Taky občas napíšu něco jiného než myslím. Reagoval jsem na to právě proto, že to nešlo pochopit jinak.

(reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

22.10.2009 v 11:52 | Nahoru | #19

gnat>Ať to čtu po tobě jak to čtu, tak píšěš o toleranci tloušťky Taky občas napíšu něco jiného než myslím. Reagoval jsem na to právě proto, že to nešlo pochopit jinak.



ja teda souhlasim se smrzakem... tolerance tloustky je podstatna.. staci malo a uz to pulzuje.. tolerance ve smyslu ze je vsude stejna tloustka kotouce.. jen je jedno jestli to je 4,5 nebo 5,5mm ....

podle me to smrzak napsal spravne...

(reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

22.10.2009 v 20:59 | Nahoru | #20
Orgovany>Na minibike jsem si v práci nechal vyřezat laserem kotouč z nerezu, ale v kombinaci s tvrdým obložením to těměř nebrzdilo. Tak jsem si nechal tentýž kotouč vypálit z obyčejné trojky černoty(třídu teda nevím) a teď je to kusadlo.

(reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

23.10.2009 v 08:40 | Nahoru | #21

Bond_age>Litá ocel? Ty asi nebudeš strojař, co? Lít se dá litina, to by jsi se asi nedoplatil, pak je ocelolitina, ta má nižší obsah uhlíku a pak je ocel a ta se lít nedá, za to se dá kovat, válcovat, lekgovat, kalit a jinak zpracovávat.

No a jinak pokud jsi socka a nechceš si koupit origokotouče, tak vím, že na veteránský závodní motorky se dělají kotouče z ocelového kotelního plechu, potažmo plechu na vysokotlaké nádoby . . . .



Pan strojar neslysel o oceli na odlitky? Tak at se podiva do strojnickych tabulek pro stredni skoly...

Jaký materiál na brzdový kotouč ???

28.11.2011 v 18:09 | Nahoru | #22
Zdravim mam takovy plan ze chci koupit suzu gsxr 750 a jsou na ni prave spatny kotouce. Napdlo me ze bych si udelal kotouce v praci mat. asi 11 500 nebo 11 370 jenom nevim... neni to nebezpecne?? a taky by me zajimalo jak se to nituje? nebo nevite o nekom kdo to dela??

1 reakcí na tento příspěvek Jaký materiál na brzdový kotouč ???

28.11.2011 v 18:23 | Nahoru | #23
Co to je nitovat? To je neco jako zroubovat?

Jaký materiál na brzdový kotouč ???

28.11.2011 v 18:40 | Nahoru | #24
druh spoje

konkretne mam na mysli to co spojuje samotna brzdova plocha se zbytekem kotouce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

28.11.2011 v 18:44 | Nahoru | #25

Dawe02 píše: Co to je nitovat? To je neco jako zroubovat?


Patrně to šije nití...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

28.11.2011 v 18:46 | Nahoru | #26
BlackSabbath>

tak tak

(reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???

29.11.2011 v 11:26 | Nahoru | #27
sorry myslel jsem nytovani

Jaký materiál na brzdový kotouč ???

22.3.2015 v 18:25 | Nahoru | #28
zdarec, máte teda někdo osobní zkušenost s výše uvedenými materiály?Potřebuju udělat kotouče na enduro... Nerez by byla fajn, ale odrazuje mě, že se to (při výrobě) kroutí, navíc magnetická (nerez) je drahá a málo k sehnání, aspoň teda pro mě.Jsem sice strojař, ale s vypalováním zkušenosti nemám, nezkroutí se ten plech mnohem víc, než formou obrábění, nebo je to nastejno? V případě výpalku, je nutné materiál popustit?Pokud možno, zajímaly by mě vyzkoušené věci.díky

Jaký materiál na brzdový kotouč ???

22.3.2015 v 19:17 | Nahoru | #29
Dr. Vostep: hele da se to rezat i vodnim paprskem - pak by ti teplotni ovlivneni od rezu nemelo delat problemy :)

Jaký materiál na brzdový kotouč ???

22.3.2015 v 20:12 | Nahoru | #30
Ano i o této technologii vím, ale já mám k dispozici cnc centrum, nebo přes známého laser. Na cnc je to trošku náročnější na výrobu, ale jde to, jen jsem si chtěl usnadnit práci, ale ne za cenu, abych to oje_bal Než shánět/jezdit někam, kdo má "vodu", to si ten kotouč můžu zrovna koupit, sériovku fakt neplánuju ale aspoň dík za reakci...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyroba ventilovych pruzin Honda XL 500 spilmik 7 12.4.2024 v 11:16 spilmik
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Pálí žárovky [1, 2] Honda XL 500 quix301 52 7.1.2024 v 01:19 quix301


TOPlist