Tak hledám alternativu jak ušetřit na těch kotoučích - chtěl bych si je totiž sám vyrobit ale nevim z jakého mátroše. Na litinu jsou si myslim moc slabý, ale co takhle litá ocel ???
Děkuji vám za vaše rady .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký materiál na brzdový kotouč ???
smrzak>Čus. Nehledej žádný křehký, ani ušlechtilý materiál. Je to jednodušší než se zdá. Absolutně nejlevnější řešení je použít nejlevnější a nejběžnější 11373. Je to sice bláto, ale brzdí na něm všechny směsi a hlavně se přehřátím a následným schlazením nijak nemění jeho mechanicko-fyzikální vlastnosti. Nevýhodou je že rychle ubývá, ale je to otázka pár korun. Na celý samovýrobě je nejdražší obroušení kotouče na správnou tloušťku s tolerancí 0.02 max 0.03mm. Kolem 0.04 už začínaj kotouče drnčet (pulzovat). Jestli je to kotouč do průměru 270mm je ideální bruska na kulato. Větší kotouče se daj brousit na žraloku nebo cnc fréze ve dvou kolmých směrech na každý straně. Polotovar zase nejlíp vypálit laserem. Když bys chtěl vědet víc, napiš sz. Jirka
Chlapi u nás přetáčej kotouče (litinový na auta) normálně v soustruhu radekem. Podle mě nemůžou čela házet ani setinu za předpokladu že budu stáčet obě čela na jedno upnutí.
Druhá věc je tolerance tlouštky kotouče. Tu je potřeba dodržet.
Jirka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyroba ventilovych pruzin Honda XL 500 | spilmik | 7 | 12.4.2024 v 11:16 spilmik |
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4114 | 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa |
Pálí žárovky [1, 2] Honda XL 500 | quix301 | 52 | 7.1.2024 v 01:19 quix301 |