globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "potuněná" rozeta 48 zubů?
 
22.5.2009 v 20:15
ahoj, nemáte někdo prosím zkušenost s výměnou rozet? mám ZX9, seriově je tam 44 zubů, to mi nevyhovuje, nebot pětka netáhne a na Brněnském ohruhu nestihnu 4ku vytočit a pětku vůbec nezařadím...Jinak 5ka je pěkně líná třeba na dálnici:((((přemýšlel jsem nad rozetou 47 zubů. Co byste mi doporučili, abych se zbavil mého problému? Popřípadě o kolik se projeví jeden zub navíc? Nevadí mi, když se topspeed motorky sníží třeba o 30 km/h, hlavně když bude pořádně tahat a stihnu to vytočit na rovinkách. Máte někdo na moto rozetu co má 48 zubů? to už je asi extrém,lol Jinak přední koleřko mám seriový (16 zubů) a to se mně měnit nechce...Díky moc za rady

1 reakcí na tento příspěvek "potuněná" rozeta 48 zubů?

22.5.2009 v 20:34 | Nahoru | #1
Petka je lina a netahne?A co teprv sestka tu si tam nekdy dal,nebo ji tam nemas?

"potuněná" rozeta 48 zubů?

22.5.2009 v 20:37 | Nahoru | #2
do lehciho prevodu je lepsi menit rozetu, protoze pastorek by mel malo zubu a zbytecne by se pres nej vic lamal retez, navic rozeta ma vic zubu a tudiz lze prevod ladit jemneji. Co se rozdilu topspeed tyce, pro konkretni otacky se zmeni proste v pomeru poctu zubu, ale jelikoz se ti max. kroutici moment posune do nizsich rychlosti, je klidne mozne, ze se motor necha na topspeed vytocit vic, nez s tezsim prevodem, a rychlost se bude tudiz lisit mene. Na prevodove vypocty si poexperimentuj s webem www.gearingcommander.com

"potuněná" rozeta 48 zubů?

22.5.2009 v 20:47 | Nahoru | #3
ja sem menil retezovku ve stredu. objednal sem original podle manualu a tam mam 48/15. na prvni pohled mi prisla velka, tak sem koukal co ze to na masine bylo doted, a vono 40/16 a pak proc to na dvojku jelo 180 takze ted mam rozetu o 8 zubu vetsi nez driv, motorka je daleko zivejsi se starou sadou na sestku 5000 = 120km/h, s novou 5000 = 100 km/h

"potuněná" rozeta 48 zubů?

22.5.2009 v 21:11 | Nahoru | #4
alexandros777: co to máš za rok??

1 reakcí na tento příspěvek "potuněná" rozeta 48 zubů?

22.5.2009 v 22:13 | Nahoru | #5
ahoj já jsem měl na sv 650s 46 zubů originál je 44 na tom sem ani nejel, na 46 zubů to jezdilo 230 na šestku v omezovači, teď jsem tam dal 47 zubů jezdí to jen 221km/h ale zátah je mnohem lepší všichni mi tvrděj že jeden zub navíc že se to nedá na zátahu poznat ale je to fakt znát můžu jen doporučit na okruh sice nejezdím ale pocitově je to super

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "potuněná" rozeta 48 zubů?

22.5.2009 v 23:59 | Nahoru | #6

Micin>ahoj já jsem měl na sv 650s 46 zubů originál je 44 na tom sem ani nejel, na 46 zubů to jezdilo 230 na šestku v omezovači, teď jsem tam dal 47 zubů jezdí to jen 221km/h ale zátah je mnohem lepší všichni mi tvrděj že jeden zub navíc že se to nedá na zátahu poznat ale je to fakt znát můžu jen doporučit na okruh sice nejezdím ale pocitově je to super



mě Busa ukazovala 350 když jsem dal o 3 zuby větší rozetu

Nezapomeň, že pak tachometr víc proměřuje, tudíž jsi nejel 230 ale tacháč ukazoval 230,v tom je rozdíl...

"potuněná" rozeta 48 zubů?

23.5.2009 v 00:13 | Nahoru | #7
no 5 netahne??Hledal bych problem jinde

(reakce na) "potuněná" rozeta 48 zubů?

23.5.2009 v 08:46 | Nahoru | #8

mari>Micin>ahoj já jsem měl na sv 650s 46 zubů originál je 44 na tom sem ani nejel, na 46 zubů to jezdilo 230 na šestku v omezovači, teď jsem tam dal 47 zubů jezdí to jen 221km/h ale zátah je mnohem lepší všichni mi tvrděj že jeden zub navíc že se to nedá na zátahu poznat ale je to fakt znát můžu jen doporučit na okruh sice nejezdím ale pocitově je to super

mě Busa ukazovala 350 když jsem dal o 3 zuby větší rozetu

Nezapomeň, že pak tachometr víc proměřuje, tudíž jsi nejel 230 ale tacháč ukazoval 230,v tom je rozdíl...



s tím je počítáno

"potuněná" rozeta 48 zubů?

23.5.2009 v 08:51 | Nahoru | #9
Kamoš má na Firebladovi 954 v zadu 65zubů a nestěžuje si že by byla líná šestku staví plynem bez spojky

1 reakcí na tento příspěvek "potuněná" rozeta 48 zubů?

23.5.2009 v 09:51 | Nahoru | #10
vyměň vepředu pastorej za 15z a máš to to samé. Navíc tě to bude stát polovinu peněz. Jinak můžu doporučit, taky jsem takový převod míval než jsem dal dozadu +10z a je to příjemná změna. topspeed stejně nevyužíváš, motorka bude žrát o nějakou deci víc, ale stojí to za to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "potuněná" rozeta 48 zubů?

23.5.2009 v 09:57 | Nahoru | #11
RUTAN> přesně tak ale zase to celkem žere zadní gumu a vytahuje řetěz
ale stojí to zato

Naposledy editováno 23.05.2009 09:57:56

(reakce na) "potuněná" rozeta 48 zubů?

23.5.2009 v 11:48 | Nahoru | #12
Micin> hehe, tak vám všem moc děkuju za rady, asi dám přední kolečko 15 zubů a když efekt nebude dostatečný dám do zadu rozetu 48 zubů......gumy mě neštvou, jezdím slicky a ty moc nestojí no s řětězem je to horší, ale myslím že to stojí za to a spořeba je diskutabilní, když člověk točí 3 do omezovače, protože ví, že 4ku by nevyužil, tak je to taky "žrout"

"potuněná" rozeta 48 zubů?

23.5.2009 v 17:03 | Nahoru | #13
alexandros777 - přesně jde hlavně o to si to užít

"potuněná" rozeta 48 zubů?

2.6.2009 v 22:16 | Nahoru | #14
hm, tak jsme zmenšil přední kolečko z 16 na 15 zubů a výsledek mě zklamal, je to stále docela "líný"....co ted? vzadu mám 44 zubů, co tam dát 48 a nebo radši ještě víc?

1 reakcí na tento příspěvek "potuněná" rozeta 48 zubů?

2.6.2009 v 22:26 | Nahoru | #15
no kdyz to chces jeste lehci, tak dej . tech 48 oproti 44 by melo byt znat jeste o ctvrtinu vic nez prechod z 16 na 15

(reakce na) "potuněná" rozeta 48 zubů?

3.6.2009 v 10:21 | Nahoru | #16
Skalda> tak já to zkusím, nebude to ale málo? já v Brně na okruhu vůbec nestihl zařadit nejvyší kvalt (pětku), a 4ku jsem nevytočil.....

(reakce na) "potuněná" rozeta 48 zubů?

3.6.2009 v 13:27 | Nahoru | #17

mari>Micin>ahoj já jsem měl na sv 650s 46 zubů originál je 44 na tom sem ani nejel, na 46 zubů to jezdilo 230 na šestku v omezovači, teď jsem tam dal 47 zubů jezdí to jen 221km/h ale zátah je mnohem lepší všichni mi tvrděj že jeden zub navíc že se to nedá na zátahu poznat ale je to fakt znát můžu jen doporučit na okruh sice nejezdím ale pocitově je to super

mě Busa ukazovala 350 když jsem dal o 3 zuby větší rozetu

Nezapomeň, že pak tachometr víc proměřuje, tudíž jsi nejel 230 ale tacháč ukazoval 230,v tom je rozdíl...



No a nepočítá motorka rychlost dle otáček předního kola??? tudíž by změna převodů neměla mít vliv na funkčnost rychloměru.....nebo jak je to??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "potuněná" rozeta 48 zubů?

3.6.2009 v 13:29 | Nahoru | #18
NoFear4> ne šestku ta naštěstí nemám jinak je to rok 1996, měl jsme ji na naučení se jezdit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "potuněná" rozeta 48 zubů?

3.6.2009 v 13:41 | Nahoru | #19

alexandros777>NoFear4> ne šestku ta naštěstí nemám jinak je to rok 1996, měl jsme ji na naučení se jezdit



ty jo na 96zx9 sem jezdil a skoro bych rekl ze mela 6 kvaltu... nechapu.. ale je to uz skoro 10let takze i to je mozny....

na netu jsou programky ktery ti spocitaj jak se ti zmeni topspeed, jaky rychlosti budu na ktery kvalty.. ale to muzes i ty sam...jestli origo je 16/44 tak to je prevodovej pomer 2,75 u 15/47 je to 3,13 .. tzn nakejch 13procent rozdil.. tzn tam kde si jel 200 (stejnej kvalt,otacky) budes mit 174.... jestli ti jednicka dala kilo tak da 87.... atd...

tacho bere ruzne, vetsinou od kolecka tzn prevody na to maji vliv... u kawy 96 uz si to nepamatuju...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "potuněná" rozeta 48 zubů?

3.6.2009 v 13:58 | Nahoru | #20
assassin> no nejlepší bude jít to asi odszkoušet do brna na okruh, možná to ubrání jednoho zubu vpředu bude stačit....tyjo,ale čekal jsme od toho větší oživení
Hodil jsme to do tabulky a na vytočenou 4ku by mě to ted mělo jet lehce přes 230, to by tam na ty rovinky mohlo stačit možná....a za 5 holt řadit nebudu....
Není tu někdo kdo jezdí Brno? co používáte za převod?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "potuněná" rozeta 48 zubů?

3.6.2009 v 14:00 | Nahoru | #21

alexandros777>assassin> no nejlepší bude jít to asi odszkoušet do brna na okruh, možná to ubrání jednoho zubu vpředu bude stačit....tyjo,ale čekal jsme od toho větší oživení
Hodil jsme to do tabulky a na vytočenou 4ku by mě to ted mělo jet lehce přes 230, to by tam na ty rovinky mohlo stačit možná....a za 5 holt řadit nebudu....
Není tu někdo kdo jezdí Brno? co používáte za převod?



no vzhledem k tomu ze uz dneska malokdo trapi na okruhu starou zx9 tak tezko rict.. jestli to ma fakt jen 5 kvaltu tak bude ten prevod asi dost specifickej proti modernim litrum...

jako zase nemuzes cekat ze prevodem dozenes tech 50koni co maj nove litry navrch:)

BTW: ja na TL jezdim 16/39 ... okresky radim nejvejs za 3 .... 4na rychlejsich usecich.... a 6ku na dalnici

Naposledy editováno 03.06.2009 14:02:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "potuněná" rozeta 48 zubů?

3.6.2009 v 14:14 | Nahoru | #22
assassin> no mně to jede za 3 200 km/h, dřív jsme jezdíval na 5 po dálnici 270... ted s tím zubem o jeden mín vpředu to musím vyzkoušet,ale dle tabulky bych z toho měl dostat 250 km/h....jako mě nevadí, že tu 5 ku nezařadím v Brně....ale zase na druhou stranu asi tak nevyužívám optimálně potencionální výkon stroje když to někde jedu "relativně nižšíma otáčkama".....loni s 16/44 jsem řadil za dva jen po esíčku ve stoupání, jinak jsme jel furt za 3 (150-220 km/h) a výjimečně za 4 (ale to jsem přeřadil snad jen na posledních 100 metrů rovinky-což nebylo moc výhodné většinou).....výsledek ježdění většiny okruhu na 3ku: velká spotřeba benzínu i oleje, relativně vice zahřívající se motor (okolo 100 stupnů)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "potuněná" rozeta 48 zubů?

3.6.2009 v 14:20 | Nahoru | #23

alexandros777>assassin> no mně to jede za 3 200 km/h, dřív jsme jezdíval na 5 po dálnici 270... ted s tím zubem o jeden mín vpředu to musím vyzkoušet,ale dle tabulky bych z toho měl dostat 250 km/h....jako mě nevadí, že tu 5 ku nezařadím v Brně....ale zase na druhou stranu asi tak nevyužívám optimálně potencionální výkon stroje když to někde jedu "relativně nižšíma otáčkama".....loni s 16/44 jsem řadil za dva jen po esíčku ve stoupání, jinak jsme jel furt za 3 (150-220 km/h) a výjimečně za 4 (ale to jsem přeřadil snad jen na posledních 100 metrů rovinky-což nebylo moc výhodné většinou).....výsledek ježdění většiny okruhu na 3ku: velká spotřeba benzínu i oleje, relativně vice zahřívající se motor (okolo 100 stupnů)



jasny, chapu, ale to vychytani idealniho prevodu je asi na tobe, pochybuju ze najdes jeste nekoho se zx9 kdo by kvuli idealnimu razeni na okruhu resil prevody...

pokud se tam ukazes jednou za rok je to celkem fuk, pokud casteji a honis casy.. tak stejne koupis neco ostrejsiho:)

(reakce na) "potuněná" rozeta 48 zubů?

3.6.2009 v 15:00 | Nahoru | #24
assassin> já se chystám koupit něco ostřejšího ,ale je mě líto prodávat to starý, když to ještě tak dobře jezdí, tak čekám až to rozstřelím Jinak mě lákalo dát dozadu 48 zubů (+4),ale když jsme zjistil, že by mi to zas na dálnici jelo na 12000 jen 230, tak se mi do toho moc nechce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist