globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa 1000
24.4.2009 v 09:54
Dočetl jsem se, že týnecká Jawa za peníze EU vyvíjí nový motocyklový motor o objemu 1000 ccm. Máte někdo nějaké podrobnosti? Mně osobně to přijde jako vyhazování peněz oknem, výrobců motorů je po světě hafo a Jawa na tom zase není tak dobře, aby s tím nějak významně prorazila. To samé si myslím i o motoru FGR 2500 za peníze ze státního rozpočtu. Při vší úctě, kterou chovám k těmto nadšencům oboru - kdo to ve finále zaplatí??? Nebo se najde někdo, kdo si koupí za podobné peníze radši Jawu 660 než Yamahu se stejným motorem? Určitě se pár fandů najde, ale z ekonomického hlediska to nevypadá reálně.

Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 12:12 | Nahoru | #391
babajezi: a zahranicni motorky se koupit daly, ale vetsina lidi na ne nemelo, treba muj otec jako leteckej konstrukter na ni nevydelal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 12:23 | Nahoru | #392
assassin> proboha!Pochopte už, že ta pračka se ždímačkou a sušičkou v Týnci nemá s Jawou nic společnýho. Jawa přestala existovat v roce 89

mimochodem, kde pracoval otec? Třeba se známe :)

Naposledy editováno 26.11.2010 12:24:46

Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 12:30 | Nahoru | #393
Ale i ti lidé kteří by na ně měli se do nákupu motocyklu který stál víc než v tý době třeba Lada 1600 moc nehrnulo. Samozřejmě nás pár zapálenejch šílenců kteří si tyhle motorky koupili bylo ale "normální" kluci v patnácti blbli na pionýrech (později Simsonech), potom si koupili na masírku nějakou Californii, Tatouška nebo Kladivo na kterou sbalili patřičnou roštěnku, oženili se, pořídili potomka a mezitím dávno vyměnili motorku za auto. 40 letejch strejců lítajících na motorce fakt moc nebylo

(reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 12:35 | Nahoru | #394
curdaracer> Moje řeč. Jak je Jawka seřízená a pečlivě poskládaná, tak spolehlivě slouží. Jezdíme každoročně do různých koutů Evropy a vercajk jsem zatím potřebovbal tak maximálně na žárovku, či plynový lanko. Když se podíváte pořádně na mou galerii z dovolených, tak uvidíte kvůli jakému stroji (a né jednou) se vercajk tahal... lanka, dobíjení, apod... Nechme ale toho. Každý stroj je spolehlivý, když má to, co potřebuje..

[img]

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 12:41 | Nahoru | #395

babajezi píše: assassin> proboha!Pochopte už, že ta pračka se ždímačkou a sušičkou v Týnci nemá s Jawou nic společnýho. Jawa přestala existovat v roce 89

mimochodem, kde pracoval otec? Třeba se známe :)



ja nic kolem jawy moc nezkoumal takze se nehodlam o nic prit, jen chapu tvuj argument ze za podminek jaky byly mohla byt jawa velice uspesna, ale podminky se zmenily a to nejen u nas a na to asi v jawe nebyli pripraveni at uz to co je ted je jakejkoliv pozustatek...

v Cenkovskejch strojirnach, ale byly soucasti aera takze z konstrukce/vyvoje by mohl znat i lidi z ostatnich fabrik.. (BTW Cenkovsky strojirny taky delaly tisice sedacek pro rusky letadla, ale ke konci uz to neodebirali ani rusaci a jeste nedavno byly v cenkove haly narvany sedackama ktery nikdo nechtel, delaly se na sklad. pak se jednalo s recarem atd na ruznejch spolupracich ale proste to po nejspis podobne zmene podminek nefungovalo stejne jako v ty jawe..) hele ja te asi chapu, treba je mi taky lito spousty technologii i co jsou v tom blbym cenkove - kovarna kam parni buchary pritahl uz Hitler a kovali se tam dily na V1(nebo V2-ted nevim) ale proste pro tyhle vyrobky neni odber a jde to do hajzlu, drahej dil jako vykovek krom leteckyho prumyslu nikdo nezaplati a takhle mala zeme a leteckej prumysl nejde moc dohromady.. zvlast v konkurenci velkejch konsorcii ala airbus...

Naposledy editováno 26.11.2010 12:47:13

(reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 12:54 | Nahoru | #396
assassin> Nejhorší na tom je, že oni připraveni byli. Již delší dobu se snažím dostat k jednomu záznamu z TV reportáže před řízenou likvidací Jawy. Shodou okolností jsem předevčírem už mluvil s člověkem který kopii tohoto okamžitě zlikvidovaného materiálu zřejmě vlastní. Pokud se mi podaři ho získat tak se asi neudržím a zveřejním ho.

Ale dnes už je to vážně zbytečný . Nic už se s likvidací Jawy dělat nedá. Hlavně je teď potřeba aby lidé pochopili že to co je v Týnci už Jawa není a lidé kteří byli schopni zašmelit značku JAWA na čínské mopedy by měli být .................

I když o tom nerad mluvím - představ si Bitraka s motorem kde vršek by byl upravenej 4 ventil Divišov !!

(reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 12:58 | Nahoru | #397

curdaracer píše: prosim tě mohl bys napsat něco o motocyklu jawa manark 350??? je ted jeden na prodej za 40tis na I -veteran . dik



Jeden docela pěknej stál vystavený a na prodej letos kousek od nás ve východním Německu. Koukal jsem na něj a celkem pěknej stroječek. Co si pamatuji, tak nebyl ani nijak závratně drahý..

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 13:00 | Nahoru | #398
assassin> Tahle "malá" země měla jeden z nejrozvinutějších leteckých průmyslů na světě ! Měla neuvěřitelně úspěšná letadla která létají dodnes! Dělala největší serie proudových letounů na světě !! ........škoda slov Zeptej se otce co mu říkají jména jako např. Šimůnek, Kamarýt apod! S leteckým průmyslem to byla stejná lumpárna jako s Jawou. Něco o tom s dovolením vím. U zkázy našeho leteckého průmyslu jsem byl dost blízko a poslední reportáž s gen. ředitelem Matouškem bych asi ještě v archivu našel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 13:25 | Nahoru | #399

babajezi píše: assassin> Tahle "malá" země měla jeden z nejrozvinutějších leteckých průmyslů na světě ! Měla neuvěřitelně úspěšná letadla která létají dodnes! Dělala největší serie proudových letounů na světě !! ........škoda slov Zeptej se otce co mu říkají jména jako např. Šimůnek, Kamarýt apod! S leteckým průmyslem to byla stejná lumpárna jako s Jawou. Něco o tom s dovolením vím. U zkázy našeho leteckého průmyslu jsem byl dost blízko a poslední reportáž s gen. ředitelem Matouškem bych asi ještě v archivu našel



to je mi jasny jak na tom leteckej prumysl byl, ale bylo to za urcitejch podminek, rusko bralo kupu letadel,dilu.. stat rval prachy do tech fabrik... jakmile ten trh zmizel tak je tezky aby si tohle na sebe komercne vydelalo.. zvlast kdyz prodej takovyhle techniky se urcite ridi uplne jinak nez jen tim jestli to letadlo je kvalitni.. urcite se v kseftu se zbranema delali neskutecny veci, ale to je velka hra do ktery nevidim. Do techniky trochu jo a s produkci jakou v te dobe aero melo asi nebyla moc sance na uspech. Ono zas spousta schopnejch lidi se z toho trhla a zacali delat soukrome sportovni letadla a dalsi veci a celkem uspesne je prodavaji do usa atd(s tim jim asi tamnejsi krize taky dost zamotala hlavu) jestli si byl v pribrami na letisti na tom prodejnim veletrhu tak tam spousta malejch ceskejch firem vystavovalo moc pekny vyrobky, takze bych rekl ze v tomhle oboru se ta tradice zas uplne neztratila, u tech motorek je to skoda, v puvodni podobe to asi nemelo sanci, ale urcite z toho slo vybudovat vic nez to co je ted.

btw. ono toho vedeni v tech socialistickejch podnicich bylo dost, otec byl s reditelem v cenkove na noze furt, vysetrovani kriminalky.. mel bych k tomu podobny "konspiracni" historky jako mivas ty,ale to se asi na verejne forum nehodi. Proste v cenkove i kovane komouske vedeni kradlo jako straky a neslo s tim nic delat...

Naposledy editováno 26.11.2010 13:28:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 13:41 | Nahoru | #400
assassin> "Kované komoušké vedení" připravilo celou tu šaškárnu s "pádem socialismu" v celém RVHP. Tenhle majetkový momunistický puč se vážně zdařil

Já se pohyboval hlavně ve Vodochodech a v Letovu. Soukromí výrobci kteří po převratu začli vyrábět malá letadla jsou docela úspěšní. Vzpomínám na začátky a byly dost veselé. Tajfuna od J. Tlustého jsem při přistání v Budějovicích roztřískal tak, že o mě psaly troje noviny

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 15:12 | Nahoru | #401
Kurna chlapi, zamacknete predsudky a uvedomte si, ze Jawa je ceska znacka a ze bychom ji meli podporovat, jinak zmizi nadobro, takze nebylo by lepsi trocha optimismu?

(reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 15:25 | Nahoru | #402
Jenik789> Bohužel máš 20 let zpoždění Jawa neexistuje!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 15:31 | Nahoru | #403

babajezi píše: assassin> "Kované komoušké vedení" připravilo celou tu šaškárnu s "pádem socialismu" v celém RVHP. Tenhle majetkový momunistický puč se vážně zdařil

Já se pohyboval hlavně ve Vodochodech a v Letovu. Soukromí výrobci kteří po převratu začli vyrábět malá letadla jsou docela úspěšní. Vzpomínám na začátky a byly dost veselé. Tajfuna od J. Tlustého jsem při přistání v Budějovicích roztřískal tak, že o mě psaly troje noviny



jo ve vodochodech asi byli celkem casto.. delali ten vozejk k l39.

tajfuna tu nekdo ze znamych taky lital.. ono nez sem skoncil na CVUTu na letadlovy technice tak tam spousta tech firmicek nabirala lidi, jezdilo se po exkurzich a tak.. no na tohle radsi nemyslet, sem pak na sebe nasranej ze sem debil a nedodelal sem to

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 16:31 | Nahoru | #404
assassin> S MS 39 jsem nalítal přes 30 hodin Když jsem v tom letěl poprvé tak jsem byl trošku vykulenej protože jsem ty síly při akrobacii stíhačky dost podcenil

http://www.youtube.c...#p/a/u/2/VfhiEiUgU80

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 16:36 | Nahoru | #405

babajezi píše: assassin> S MS 39 jsem nalítal přes 30 hodin Když jsem v tom letěl poprvé tak jsem byl trošku vykulenej protože jsem ty síly při akrobacii stíhačky dost podcenil

http://www.youtube.c.../VfhiEiUgU80 [/quote]

zavidim, s tim bych se taky rad svez

(reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 16:53 | Nahoru | #406

babajezi píše: assassin> S MS 39 jsem nalítal přes 30 hodin Když jsem v tom letěl poprvé tak jsem byl trošku vykulenej protože jsem ty síly při akrobacii stíhačky dost podcenil

http://www.youtube.c.../VfhiEiUgU80 [/quote]
Člověče, není to po takové "jízdě" odvar na mašině? Taky závidím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 23:57 | Nahoru | #407

Kovi píše: proč zahodil? že to má motokrosovej vibrující motor? to mohl být docela oheň


jj, chvíli by tě to bavilo, ale potom by ti asi ten vibrátor lezl na mozek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

27.11.2010 v 00:28 | Nahoru | #408
Prusa #94> kromě toho ten motor nebyl motokros. Bylo to s ohledem na alespoň minimální životnost na silnici výrazně upraveno a moc to tedy nejelo. To enduro ještě k tomu žralo 10 litrů . Mělo měkký pružiny a v terénu s tím moc nešlo. Rozhodně to líp vypadalo než fungovalo. Měl jsem to sezonu a byl jsem rád že jsem se toho zbavil.

[URL=

(reakce na) Nová Jawa 1000

27.11.2010 v 14:20 | Nahoru | #409
curdaracer> Našel jsem jen menší článek o klasickejch "švédech"... byla tam zmínka že Jawa dodala švédské armádě kromě celých motocyklů ještě asi 1000 motorů pro zástavbu do vlastních podvozků, nic konkrétnějšího...

(reakce na) Nová Jawa 1000

28.11.2010 v 00:23 | Nahoru | #410
babajezi> vypadalo to jako 980 s 513 hlavou

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

15.12.2010 v 21:11 | Nahoru | #411
Letos na přelomu října a listopadu byl z naší katedry vznesen požadavek, abychom se jako studenti zapojili do jakési projektové výuky. Mezi nabízenými projekty byl také mimo jiné projekt společnosti JAWA Moto, spol. s. r. o. Týnec nad Sázavou. Jednalo se o návrh asi 4 prvků konstrukčního řešení
u motoru 1000 ccm. Bohužel se do tohoto nikdo nezapojil a tak nevím v jaké fázi motor je. Tyto projekty ale měly být řešeny hlavně v rámci diplomek. Tak že realizace měla být cca až za rok. Na stránkách jawy je uveřejněno, že také spolupracují s univerzitou v Liberci.
http://www.jawa.eu/n...wa-660-sportard.html
Třeba tam o tom budou vědět víc.

Nová Jawa 1000

14.4.2011 v 22:33 | Nahoru | #412
no koukám že tady už stejně všechno je

Naposledy editováno 14.04.2011 22:46:56

(reakce na) Nová Jawa 1000

15.4.2011 v 06:43 | Nahoru | #413
lucky88> s univerzitou v LBC spolupracují jelikož např. proděkan ekonomické fakulty je "testovací jezdec" jawy:) jinak v LBC vím o už dvou diplomkách s tématem konstrukční úpravy a návrh kyvné vidlice pro motocykl s objemem 1000-1200ccm

Nová Jawa 1000

18.4.2011 v 12:53 | Nahoru | #414

Nová Jawa 1000

2.5.2011 v 00:00 | Nahoru | #415
Něco jsem pročetl, na něco nebyl čas. Myslím si, že jawa bude vsázet prostě na tradici..

Nová Jawa 1000

2.5.2011 v 07:29 | Nahoru | #416


Nová Jawa 1000

2.5.2011 v 10:23 | Nahoru | #417
Zachycena? Mázlá fotka, to určitě někdo udělal ze zaostřené fotky rozmázlou .

Je mázlý všechno jak pozadí i motorka (stojící i pohybující se objekt) a ještě k tomu se mi zdá že vznikly všude stejně dlouhý šmouhy jak z Photoshopu .

Asi nějak tak.




Naposledy editováno 02.05.2011 10:30:58

Nová Jawa 1000

14.5.2011 v 23:06 | Nahoru | #418
Někde v tom linku, sem si přečetl, že by novej litr měl být českou tradiční luxusní záležistostí (co je na rotaxu českého nevím, ale budiž..), a měl by vrátit jawu do konkurence na světový trh, samozřejmě složený ze špičkových komponentů.. a teď to co mě dostává ... cena by prý neměla klesnout pod 200 tisíc .... to, myslím už hovoří samo za sebe ... Jawě velice fandím, ale realita je trochu jiná... Dle mě, jestliže se jawa chce "udržet" tak by se měla ponaučit z chyb 30. let, kdy vyráběla, tuším pětku ohc a ještě cosi..., a pak zjistili že na to nikdo nemá, a tak začaly vyrábět 175ccm ++ ... a to bylo samozřejmě dostupný, takže se jawa mohla rozjet.
Dnes? Jawa vyrábí luxusní exotický stroje, který si ale ovšem málokdo koupí, tím myslím jednotlivce kteří na to opravdu mají.. a chtějí ...
Nechápu jak jawa chce rozjet konkurenci-schopnost s takovýhlemi plány..
Krom toho, zde taky je faktor a to ten, že hodně lidí kupuje ojeté stroje včetně mě.
Nemám na nový.. To si opravdu někdo myslí že ojeté stroje tohohle typu budou na trhu?
Těch málo kteří na to budou mít, a kteří si ji opravdu budou chtít koupit, se jí asi nebudou chtít zbavit.. ale třeba se mýlím..
Mimochodem značka jawa, myslím, že je ve světě, jestli známá, tak známá jako značka historická... Takže jaké bude předcházet ve světě jméno Jawy, aby si ji lidé začali kupovat?... Vždyť i u nás se hovoří o Jawě především jako o značce historické..Natož ve světě..(velmi rád bych se mýlil..)
Zdá se, že tahle cesta ani přinejmenším tou cestou jakou by se jawa měla upírat.
Cestou by byl třeba náháč 350-500 a například "normální" cestovní enduro 600-700(normální říkám proto, že ta 650 se mi přijde jako kdyby se vyvíjela na Marsu...)
Postupovat krůček po krůčku.. a dostávat se tak do konkurence, především by to měli být stroje levné a spolehlivé...a když tradiční české tak i se vším českým okolo... (Rotax prostě není český, nevím jak tu můžeme hovořit o něčem tradičním českém..A motor je dle mě srdce motorky...)
Já ovšem neznám podrobnosti, proto můj názor může být subjektivní, chci se ohradit i k těm univerzitám, je dobře, že Jawa funguje i na tomto poli - nabízí a motivuje mladé lidi k práci pro českou značku - Ale když by to mělo být tím směrem, že Jawa prostě nemá na to vytvářet nové stroje, tak úkoluje univerzity, tak říkám ne.. srdcem tohohle musí být samotná Jawa..
Ale jak říkám, neznám podrobnosti, proto může být tenhle můj názor nadnešený a agresivní..jen sem cítil, že to chci říct..
Navíc nevím, jak by fungovala po administrativní stránce, v tomhle státě kde je poloviční nedokončená demokracie.. ale každý si sáhne do svého svědomí a zjistí že to není jen o politice ale též o nás...to už je ale kapitola jiná..
Čest poctivé Jawě ! ....

Naposledy editováno 14.05.2011 23:11:54

Nová Jawa 1000

15.5.2011 v 08:27 | Nahoru | #419
Já bych si od JAWY přál novodobou panelku dvěstěpadesátku. Lehkou a dostupnou motorku s motorem který už jede i se dvěma. Ať už retro, nebo modernu. Ale hlavně spolehlivou, která mě nebude stát majlant. A klidně ať je to dvoutakt!

Nová Jawa 1000

15.5.2011 v 09:17 | Nahoru | #420
Výroba nového motoru se jawě nemůže nikdy zaplatit.. Takže udělat novou, levnou motorku s VLASTNÍM motorem je nesmyl. 2T je téměř nereálné udělat tak, aby splňoval emisní normy. (I když některé značky to u ostrých endur umí.)

Jawa 660 už nemá rotax, ale Minarelli. Nový litr by ale údajně mel mít i jawacký motor, aspoň kolovaly fámy, že si nechavali dělat bloky s tvarem podobným OHC-éčku.

A levnou, dostupnou dvěstěpadesátku Jawa už dávno dělá.. 250 Travel za 65tis, což je o polovinu levnější než konkurence, např. YBR stojí 90tis.



Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba 125ccm 27 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba derryn 44 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba Fidlous 32 24.10.2018 v 06:34 MartinED250
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba Roman2bk 239 18.5.2015 v 00:03 markus
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba wrag 33 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973


TOPlist