1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
mimochodem, kde pracoval otec? Třeba se známe :)
Naposledy editováno 26.11.2010 12:24:46
[img]
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
babajezi píše: assassin> proboha!Pochopte už, že ta pračka se ždímačkou a sušičkou v Týnci nemá s Jawou nic společnýho. Jawa přestala existovat v roce 89
mimochodem, kde pracoval otec? Třeba se známe :)
ja nic kolem jawy moc nezkoumal takze se nehodlam o nic prit, jen chapu tvuj argument ze za podminek jaky byly mohla byt jawa velice uspesna, ale podminky se zmenily a to nejen u nas a na to asi v jawe nebyli pripraveni at uz to co je ted je jakejkoliv pozustatek...
v Cenkovskejch strojirnach, ale byly soucasti aera takze z konstrukce/vyvoje by mohl znat i lidi z ostatnich fabrik.. (BTW Cenkovsky strojirny taky delaly tisice sedacek pro rusky letadla, ale ke konci uz to neodebirali ani rusaci a jeste nedavno byly v cenkove haly narvany sedackama ktery nikdo nechtel, delaly se na sklad. pak se jednalo s recarem atd na ruznejch spolupracich ale proste to po nejspis podobne zmene podminek nefungovalo stejne jako v ty jawe..) hele ja te asi chapu, treba je mi taky lito spousty technologii i co jsou v tom blbym cenkove - kovarna kam parni buchary pritahl uz Hitler a kovali se tam dily na V1(nebo V2-ted nevim) ale proste pro tyhle vyrobky neni odber a jde to do hajzlu, drahej dil jako vykovek krom leteckyho prumyslu nikdo nezaplati a takhle mala zeme a leteckej prumysl nejde moc dohromady.. zvlast v konkurenci velkejch konsorcii ala airbus...
Naposledy editováno 26.11.2010 12:47:13
Ale dnes už je to vážně zbytečný . Nic už se s likvidací Jawy dělat nedá. Hlavně je teď potřeba aby lidé pochopili že to co je v Týnci už Jawa není a lidé kteří byli schopni zašmelit značku JAWA na čínské mopedy by měli být .................
I když o tom nerad mluvím - představ si Bitraka s motorem kde vršek by byl upravenej 4 ventil Divišov !!
curdaracer píše: prosim tě mohl bys napsat něco o motocyklu jawa manark 350??? je ted jeden na prodej za 40tis na I -veteran . dik
Jeden docela pěknej stál vystavený a na prodej letos kousek od nás ve východním Německu. Koukal jsem na něj a celkem pěknej stroječek. Co si pamatuji, tak nebyl ani nijak závratně drahý..
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
babajezi píše: assassin> Tahle "malá" země měla jeden z nejrozvinutějších leteckých průmyslů na světě ! Měla neuvěřitelně úspěšná letadla která létají dodnes! Dělala největší serie proudových letounů na světě !! ........škoda slov Zeptej se otce co mu říkají jména jako např. Šimůnek, Kamarýt apod! S leteckým průmyslem to byla stejná lumpárna jako s Jawou. Něco o tom s dovolením vím. U zkázy našeho leteckého průmyslu jsem byl dost blízko a poslední reportáž s gen. ředitelem Matouškem bych asi ještě v archivu našel
to je mi jasny jak na tom leteckej prumysl byl, ale bylo to za urcitejch podminek, rusko bralo kupu letadel,dilu.. stat rval prachy do tech fabrik... jakmile ten trh zmizel tak je tezky aby si tohle na sebe komercne vydelalo.. zvlast kdyz prodej takovyhle techniky se urcite ridi uplne jinak nez jen tim jestli to letadlo je kvalitni.. urcite se v kseftu se zbranema delali neskutecny veci, ale to je velka hra do ktery nevidim. Do techniky trochu jo a s produkci jakou v te dobe aero melo asi nebyla moc sance na uspech. Ono zas spousta schopnejch lidi se z toho trhla a zacali delat soukrome sportovni letadla a dalsi veci a celkem uspesne je prodavaji do usa atd(s tim jim asi tamnejsi krize taky dost zamotala hlavu) jestli si byl v pribrami na letisti na tom prodejnim veletrhu tak tam spousta malejch ceskejch firem vystavovalo moc pekny vyrobky, takze bych rekl ze v tomhle oboru se ta tradice zas uplne neztratila, u tech motorek je to skoda, v puvodni podobe to asi nemelo sanci, ale urcite z toho slo vybudovat vic nez to co je ted.
btw. ono toho vedeni v tech socialistickejch podnicich bylo dost, otec byl s reditelem v cenkove na noze furt, vysetrovani kriminalky.. mel bych k tomu podobny "konspiracni" historky jako mivas ty,ale to se asi na verejne forum nehodi. Proste v cenkove i kovane komouske vedeni kradlo jako straky a neslo s tim nic delat...
Naposledy editováno 26.11.2010 13:28:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Já se pohyboval hlavně ve Vodochodech a v Letovu. Soukromí výrobci kteří po převratu začli vyrábět malá letadla jsou docela úspěšní. Vzpomínám na začátky a byly dost veselé. Tajfuna od J. Tlustého jsem při přistání v Budějovicích roztřískal tak, že o mě psaly troje noviny
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
babajezi píše: assassin> "Kované komoušké vedení" připravilo celou tu šaškárnu s "pádem socialismu" v celém RVHP. Tenhle majetkový momunistický puč se vážně zdařil
Já se pohyboval hlavně ve Vodochodech a v Letovu. Soukromí výrobci kteří po převratu začli vyrábět malá letadla jsou docela úspěšní. Vzpomínám na začátky a byly dost veselé. Tajfuna od J. Tlustého jsem při přistání v Budějovicích roztřískal tak, že o mě psaly troje noviny
jo ve vodochodech asi byli celkem casto.. delali ten vozejk k l39.
tajfuna tu nekdo ze znamych taky lital.. ono nez sem skoncil na CVUTu na letadlovy technice tak tam spousta tech firmicek nabirala lidi, jezdilo se po exkurzich a tak.. no na tohle radsi nemyslet, sem pak na sebe nasranej ze sem debil a nedodelal sem to
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
http://www.youtube.c...#p/a/u/2/VfhiEiUgU80
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
babajezi píše: assassin> S MS 39 jsem nalítal přes 30 hodin Když jsem v tom letěl poprvé tak jsem byl trošku vykulenej protože jsem ty síly při akrobacii stíhačky dost podcenil
http://www.youtube.c.../VfhiEiUgU80 [/quote]
zavidim, s tim bych se taky rad svez
babajezi píše: assassin> S MS 39 jsem nalítal přes 30 hodin Když jsem v tom letěl poprvé tak jsem byl trošku vykulenej protože jsem ty síly při akrobacii stíhačky dost podcenil
http://www.youtube.c.../VfhiEiUgU80 [/quote]
Člověče, není to po takové "jízdě" odvar na mašině? Taky závidím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Kovi píše: proč zahodil? že to má motokrosovej vibrující motor? to mohl být docela oheň
jj, chvíli by tě to bavilo, ale potom by ti asi ten vibrátor lezl na mozek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
[URL=
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
u motoru 1000 ccm. Bohužel se do tohoto nikdo nezapojil a tak nevím v jaké fázi motor je. Tyto projekty ale měly být řešeny hlavně v rámci diplomek. Tak že realizace měla být cca až za rok. Na stránkách jawy je uveřejněno, že také spolupracují s univerzitou v Liberci.
http://www.jawa.eu/n...wa-660-sportard.html
Třeba tam o tom budou vědět víc.
Dnes? Jawa vyrábí luxusní exotický stroje, který si ale ovšem málokdo koupí, tím myslím jednotlivce kteří na to opravdu mají.. a chtějí ...
Nechápu jak jawa chce rozjet konkurenci-schopnost s takovýhlemi plány..
Krom toho, zde taky je faktor a to ten, že hodně lidí kupuje ojeté stroje včetně mě.
Nemám na nový.. To si opravdu někdo myslí že ojeté stroje tohohle typu budou na trhu?
Těch málo kteří na to budou mít, a kteří si ji opravdu budou chtít koupit, se jí asi nebudou chtít zbavit.. ale třeba se mýlím..
Mimochodem značka jawa, myslím, že je ve světě, jestli známá, tak známá jako značka historická... Takže jaké bude předcházet ve světě jméno Jawy, aby si ji lidé začali kupovat?... Vždyť i u nás se hovoří o Jawě především jako o značce historické..Natož ve světě..(velmi rád bych se mýlil..)
Zdá se, že tahle cesta ani přinejmenším tou cestou jakou by se jawa měla upírat.
Cestou by byl třeba náháč 350-500 a například "normální" cestovní enduro 600-700(normální říkám proto, že ta 650 se mi přijde jako kdyby se vyvíjela na Marsu...)
Postupovat krůček po krůčku.. a dostávat se tak do konkurence, především by to měli být stroje levné a spolehlivé...a když tradiční české tak i se vším českým okolo... (Rotax prostě není český, nevím jak tu můžeme hovořit o něčem tradičním českém..A motor je dle mě srdce motorky...)
Já ovšem neznám podrobnosti, proto můj názor může být subjektivní, chci se ohradit i k těm univerzitám, je dobře, že Jawa funguje i na tomto poli - nabízí a motivuje mladé lidi k práci pro českou značku - Ale když by to mělo být tím směrem, že Jawa prostě nemá na to vytvářet nové stroje, tak úkoluje univerzity, tak říkám ne.. srdcem tohohle musí být samotná Jawa..
Ale jak říkám, neznám podrobnosti, proto může být tenhle můj názor nadnešený a agresivní..jen sem cítil, že to chci říct..
Navíc nevím, jak by fungovala po administrativní stránce, v tomhle státě kde je poloviční nedokončená demokracie.. ale každý si sáhne do svého svědomí a zjistí že to není jen o politice ale též o nás...to už je ale kapitola jiná..
Čest poctivé Jawě ! ....
Naposledy editováno 14.05.2011 23:11:54
Jawa 660 už nemá rotax, ale Minarelli. Nový litr by ale údajně mel mít i jawacký motor, aspoň kolovaly fámy, že si nechavali dělat bloky s tvarem podobným OHC-éčku.
A levnou, dostupnou dvěstěpadesátku Jawa už dávno dělá.. 250 Travel za 65tis, což je o polovinu levnější než konkurence, např. YBR stojí 90tis.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba | 125ccm | 27 | 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K |
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba | derryn | 44 | 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA |
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba | Fidlous | 32 | 24.10.2018 v 06:34 MartinED250 |
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba | Roman2bk | 239 | 18.5.2015 v 00:03 markus |
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba | wrag | 33 | 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973 |