paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa 1000
24.4.2009 v 09:54
Dočetl jsem se, že týnecká Jawa za peníze EU vyvíjí nový motocyklový motor o objemu 1000 ccm. Máte někdo nějaké podrobnosti? Mně osobně to přijde jako vyhazování peněz oknem, výrobců motorů je po světě hafo a Jawa na tom zase není tak dobře, aby s tím nějak významně prorazila. To samé si myslím i o motoru FGR 2500 za peníze ze státního rozpočtu. Při vší úctě, kterou chovám k těmto nadšencům oboru - kdo to ve finále zaplatí??? Nebo se najde někdo, kdo si koupí za podobné peníze radši Jawu 660 než Yamahu se stejným motorem? Určitě se pár fandů najde, ale z ekonomického hlediska to nevypadá reálně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 13:25 | Nahoru | #1

babajezi píše: assassin> Tahle "malá" země měla jeden z nejrozvinutějších leteckých průmyslů na světě ! Měla neuvěřitelně úspěšná letadla která létají dodnes! Dělala největší serie proudových letounů na světě !! ........škoda slov Zeptej se otce co mu říkají jména jako např. Šimůnek, Kamarýt apod! S leteckým průmyslem to byla stejná lumpárna jako s Jawou. Něco o tom s dovolením vím. U zkázy našeho leteckého průmyslu jsem byl dost blízko a poslední reportáž s gen. ředitelem Matouškem bych asi ještě v archivu našel



to je mi jasny jak na tom leteckej prumysl byl, ale bylo to za urcitejch podminek, rusko bralo kupu letadel,dilu.. stat rval prachy do tech fabrik... jakmile ten trh zmizel tak je tezky aby si tohle na sebe komercne vydelalo.. zvlast kdyz prodej takovyhle techniky se urcite ridi uplne jinak nez jen tim jestli to letadlo je kvalitni.. urcite se v kseftu se zbranema delali neskutecny veci, ale to je velka hra do ktery nevidim. Do techniky trochu jo a s produkci jakou v te dobe aero melo asi nebyla moc sance na uspech. Ono zas spousta schopnejch lidi se z toho trhla a zacali delat soukrome sportovni letadla a dalsi veci a celkem uspesne je prodavaji do usa atd(s tim jim asi tamnejsi krize taky dost zamotala hlavu) jestli si byl v pribrami na letisti na tom prodejnim veletrhu tak tam spousta malejch ceskejch firem vystavovalo moc pekny vyrobky, takze bych rekl ze v tomhle oboru se ta tradice zas uplne neztratila, u tech motorek je to skoda, v puvodni podobe to asi nemelo sanci, ale urcite z toho slo vybudovat vic nez to co je ted.

btw. ono toho vedeni v tech socialistickejch podnicich bylo dost, otec byl s reditelem v cenkove na noze furt, vysetrovani kriminalky.. mel bych k tomu podobny "konspiracni" historky jako mivas ty,ale to se asi na verejne forum nehodi. Proste v cenkove i kovane komouske vedeni kradlo jako straky a neslo s tim nic delat...

Naposledy editováno 26.11.2010 13:28:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 13:41 | Nahoru | #2
assassin> "Kované komoušké vedení" připravilo celou tu šaškárnu s "pádem socialismu" v celém RVHP. Tenhle majetkový momunistický puč se vážně zdařil

Já se pohyboval hlavně ve Vodochodech a v Letovu. Soukromí výrobci kteří po převratu začli vyrábět malá letadla jsou docela úspěšní. Vzpomínám na začátky a byly dost veselé. Tajfuna od J. Tlustého jsem při přistání v Budějovicích roztřískal tak, že o mě psaly troje noviny
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba 125ccm 27 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba derryn 44 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba Fidlous 32 24.10.2018 v 06:34 MartinED250
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba Roman2bk 239 18.5.2015 v 00:03 markus
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba wrag 33 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973


TOPlist