globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM 690 Enduro
15.6.2008 v 16:05
nějak o tomto stroji vázne diskuse. Tak snad se někdo chytne s vlastními zkušenostmi.

Zatím jsem vyčmuchal toto:

http://www.euworld.n.../ktm-690-enduro.html
http://www.visordown...6sa%3DG%26ie%3DUTF-8

http://www.1000ps.at...8-KTM_690_LC4_Enduro

KTM 690 Enduro

17.11.2009 v 19:27 | Nahoru | #421
Ja je tam dal, abych snizil riziko proseknuti krytu motoru pakou brzdy nebo jinym predmetem.
Diky za kontakt na calounika!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 00:12 | Nahoru | #422
beba>Nakonec jsem to přilepil nějakým speciálním silikonovým lepem. Snad to bude držet. Je to tam dost na fest.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 00:18 | Nahoru | #423
Paji>

Dnes jsem po zajetí a prvním servisu prvně vyrazil do terénu. A co čert nechtěl, při otáčení na mokrý trávě jsem motorku jen tak lehce odložil na pravý bok. Zvednu ji k mému zděšení zpoza pravého plastu teče zelená chladicí kapalina!!!

Doma po rozebrání jsem zjistil, že ti rakouští chytráci mají boční plasty přišroubovaný na nasouvací spony s ostrejma hranama na úchytech přinejtovaných k chladiči. Stačí opravdu jen velice malý náraz na bok a úchyt se trochu ohne a ostrá hrana spony prosekne chladič jako nic.

No prostě naprostej šlendriján. Úplně se děsím, co se s motorkou stane, když nedejbože spadne třeba ze stojanu nebo dokonce někde do písku.

[img]

Naposledy editováno 18.11.2009 00:29:19

(reakce na) KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 07:13 | Nahoru | #424
Paji> Ano, chladič a páku zadní brzdy kluci z KTM opravdu z pohledu enduristy odflákli.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 07:48 | Nahoru | #425
Bohužel, k tomu tu už bylo pár informací. Holt nemůže to být úplně dokonalé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 09:09 | Nahoru | #426

XarlieN>Bohužel, k tomu tu už bylo pár informací. Holt nemůže to být úplně dokonalé.



Chápal bych nějaké konstrukční nedostatky u motorky z Číny za 30 tis Kč. Ale u motorky za 200 tis Kč z továrny, která se hodledbá dlouhou tradicí výroby teréních strojů, je takový šlendriján podle mě neomluvitelný.

Opravdu se děsím co se s motorkou stane, až s ní opravdu někam vyjedu (což je bohužel už příští týden). Nejsem si jist, zda se mi do té doby podaří odstranit všechny ty konstrukční zmetky, a co jsem jich při odmontovávání chladiče viděl.

Ale asi jsem zaujatej. Normálně jezdím na starých bavorácích. Tam když motorka spadne, tak se zvedne a jede se dál. Tady se sice zvedne taky, ale shání se pak nějaký odovoz. Jak rád bych se mýlil!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 09:15 | Nahoru | #427
Paji> No to záleží zda-li máš v srdci modrobílou vrtulku a o terénu jenom sníš či máš pomerač a v tom případě těch pádů je mnohonásobně více

Není to až tak hrozný. Mám těch "položení" již mnoho a nikdy jsem na vleku ještě nejel

KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 10:14 | Nahoru | #428
2paji: No zrovna to bmw bych asi neřešil, na vlasní kůži jsem rovnal 2x brzdový pedál na X650 po lehkém odložení do sněhu. Jedná se o to, že je nutné tam mít padáky. Proč je nemontují v základu je jasné, jde jim o nižší prodejní cenu a pak se nabalit na prodeji ochrany. A to není jen KTM. Je to u všech výrobců. Podívej se třeba na BMW F800GS (což se mi dost líbí, a až budu starý tak na cetsování něco takového budu chtít) ale bez padáků bych s tím do terénu vůbec nevlez.

Jediné moto co je od výroby dobře vybaveno je asi velké GSko v Adventure výbavě, ale to jsme cenově jinde (nehledě na to že se to asi moc nedá srovnávat, protože co já na 690 projedu/vyjedu s klidem, tam si BMW může nechat zdát, ale zas na delší cestovaní a spolehlivost to je mnohem lepší, ale to už bychom zabíhali do jiné story)

Shrnu to tak, že to určitě mohli udělat lépe a neprůstřelněji (za toto bych jim rozhodně strhnul prémie), ale zas na druhou stranu dovybavení padacíma rámama atp. to řeší. Pro mě osobně tato motorka na to co preferuju já nemá konkurenci a bohužel ji tudíž musím tyto drobnosti odpustit a dodělat si je sám. A je mi ultraputna jestli je motorka oranžová nebo modrá.

Jinak si projdi celou tuto debatu od začátku, je tam i pár informací na téma tuning chladiče (ohledně ochrany) a taky rozhodně doporučuji projít celou debatu na ADVrider (i když to asi bude na dlouhé večery. Narazíš tam na všechny možné zádrhely a detraily co lidi řešili a můžeš se na to připravit, případně to vyřešit předem a předejít možným problémům. Moto bez problému neexistuje.

Naposledy editováno 18.11.2009 10:15:59

(reakce na) KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 10:53 | Nahoru | #429

wimpi>Paji> No to záleží zda-li máš v srdci modrobílou vrtulku a o terénu jenom sníš či máš pomerač ... Mám těch "položení" již mnoho a nikdy jsem na vleku ještě nejel



Me je uplne jedno, zda mam pod prdeli motorku s tripismenny logem zacinajcim 'Beckem' ci 'Kackem'. Jde mi o to, aby byla motorka maximane spolehliva, vykonna a v terenu dostatecne obratna. Z toho pohledu jasne vitezi moje GS 1100. Nikdy se mi nestalo, ze by neprojela v terenu neco, co projely lehky krosky a take se mi nikdy nestalo, ze bych na i nekam nedojel. To same plati o GSA1150. A to mam na obou dohromady najeto skoro 150 tis km

KTM 690R jsem byl nucen si poridit jen a jen pro to, ze by se mi velke GSo pri prekonavani rozsahlych dunovych poli na Sahare zahrabavalo. O to vic me mrzi, jak konstrukcne nedokonala motorka to je. Ale treba ty vsechny mouchy dokazu vychytat.

Naposledy editováno 18.11.2009 11:02:19

(reakce na) KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 18:43 | Nahoru | #430
beba> Kdyz tak mam k dispozici original sedlo z KTM Rallye Replica 690. Tak by se dalo podle nej. Fotku muzu poslat hned.

Mohl bys mi tu fotku poslat? Já bych chtěl sedlo na Advíkovi udělat taky ve stylu rally. Obrácená kůže, kapsička. Maila ti písnu. Díky

(reakce na) KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 22:55 | Nahoru | #431

beba>Tak jsem objevil strihly sroub, co drzi nadrz na ramu. Doporucuji kontrolovat.



střihlý který šroub?
měl jsem problém s jedním na pravé straně (šroub držící plast procházející šroubem co drží nádrž do matky navařené na rámu)

(reakce na) KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 23:00 | Nahoru | #432

Paji>Paji>

Dnes jsem po zajetí a prvním servisu prvně vyrazil do terénu. A co čert nechtěl, při otáčení na mokrý trávě jsem motorku jen tak lehce odložil na pravý bok. Zvednu ji k mému zděšení zpoza pravého plastu teče zelená chladicí kapalina!!!

Doma po rozebrání jsem zjistil, že ti rakouští chytráci mají boční plasty přišroubovaný na nasouvací spony s ostrejma hranama na úchytech přinejtovaných k chladiči. Stačí opravdu jen velice malý náraz na bok a úchyt se trochu ohne a ostrá hrana spony prosekne chladič jako nic.

No prostě naprostej šlendriján. Úplně se děsím, co se s motorkou stane, když nedejbože spadne třeba ze stojanu nebo dokonce někde do písku.



jsem to tu na jaře psal. stačí obrousit rohy a namontovat padáky (mám tt)
mně to padlo u malacek zlehka do písku

(reakce na) KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 23:09 | Nahoru | #433
ZeroDRV> kde jsi sehnal kryt víka? a kolik stál?

i pro ostatní - sháním kryt vík...bohužel rozhoduje cena

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 23:13 | Nahoru | #434
[quote]Paji>Paji>

Dnes jsem po zajetí a prvním servisu prvně vyrazil do terénu. A co čert nechtěl, při otáčení na mokrý trávě jsem motorku jen tak lehce odložil na pravý bok. Zvednu ji k mému zděšení zpoza pravého plastu teče zelená chladicí kapalina!!!

Doma po rozebrání jsem zjistil, že ti rakouští chytráci mají boční plasty přišroubovaný na nasouvací spony s ostrejma hranama na úchytech přinejtovaných k chladiči. Stačí opravdu jen velice malý náraz na bok a úchyt se trochu ohne a ostrá hrana spony prosekne chladič jako nic.

No prostě naprostej šlendriján. Úplně se děsím, co se s motorkou stane, když nedejbože spadne třeba ze stojanu nebo dokonce někde do písku.

[img] to hotvý a postup sem dal sem : BMWGS

[img]

Naposledy editováno 18.11.2009 23:14:16

(reakce na) KTM 690 Enduro

18.11.2009 v 23:19 | Nahoru | #435
robert.adv> O víkendu jsem jí smažil v Ralsku a pár foto zde.....Ralsko
Tutok sobotu co bude bych šel zas. Kdo se přidá.

Naposledy editováno 19.11.2009 13:40:37

1 reakcí na tento příspěvek KTM 690 Enduro

19.11.2009 v 16:15 | Nahoru | #436
Myslím že svár je svár. Svaří to každej lehce šikovnej hliníkosvářeč. Ne bubák v africe - vyzkoušeno pokusem :)

(reakce na) KTM 690 Enduro

19.11.2009 v 19:56 | Nahoru | #437
HonzaM>
Když jsem honil opravu svého chladiče tak ně to právě nikdo nechtěl vařit že to je slabé ( cca 0,6 mm ) že jim to schoóóóří pod rukama a všude mě vyfuc.kovaly tak jsem se to musel udělat sám.

Naposledy editováno 19.11.2009 19:58:21

1 reakcí na tento příspěvek KTM 690 Enduro

19.11.2009 v 20:26 | Nahoru | #438
Ad vaření. Mám tu v Opavě kluky co fakt vaří špičkově cokoliv od nerezu přes hliník atp. Prostě co lze vařit to umí a umí to hodně dobře.

Na druhou stranu na chladič si netroufli, protože na to nemají svářečku (mají jich více typů) ale říkali, že na takhle tenkostěnný hliník je ještě nějaká speciální a že na toto opravdu musí být specialista.

Mě to lepili. Zezadu se mi udělala malá dírka na žebru od konektoru co vede k větráku a i ten plast větráku už tam byl solidně obtištěný, takže jsem to poupravil decentně.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 690 Enduro

20.11.2009 v 16:41 | Nahoru | #439
XarlieN > Sorry tak to jsou asi moulové, nebo pleteš hrušky s jablkama !!!

- Pokud vím, tak se bavíme o držáku chladiče a ten je přidělán v silnější části chladiče
Tady v tom tématu je moje fotka jak je ovařený ten vnitřní závit vařeno obyč. svářečkou

[URL= pokud se jedná o vaření těch podélných trubiček mezi voštinama tak to je jiná !!!
to je třeba vyhledat nějakou "lepší" firmu. Ale jde to !!! minimálně chladič BMW F650 odzkoušeno

(reakce na) KTM 690 Enduro

20.11.2009 v 17:11 | Nahoru | #440
HonzaM> nepletu ani jabka s melounama, a rozhodně to nejsou moulové (podle mě ti kluci patří ke špičce ve svém oboru). Však taky píšu v tom postu, že se mi udělal konektor od ventilátoru dírku na žebru. Tak příště víc číst a míň být hrrr.

(reakce na) KTM 690 Enduro

23.11.2009 v 00:09 | Nahoru | #441
Ahoj. Pro ty, co to ještě neví. Sváření slitin Al mne živí. Co se vašeho dohadování ohledně chladičů týče. Boční úchyty nejsou problém. Proražená část žebra se dá zavařit také, jen to už nebude vypadat jako nové. Je důležitá paráda, nebo funkčnost? Kolega tímto způsobem opravoval desítky chladičů.

KTM 690 Enduro

8.12.2009 v 22:13 | Nahoru | #442
Řešily se na této lajně změny vstřikovacích map pro KTM 690?
Měl bych dobré info.
Je to od Tuneboy.Mapuje se přesně na osazení motorky výfuk origoš,nebo laďák.
Sání papír,KN,molitan.Odstranění cukání,možnost důrazu na spodek,střed nebo vrch výkonu.
Zatím snad nejlepší možnost přesně vyladit pro potřeby jezdce.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 690 Enduro

9.12.2009 v 06:47 | Nahoru | #443
Používá někdo z vás K&N vzduchový filtr? Cenově vychází skoro stejně jako molitan od TT či KTM. Jen asi ta kvalita bude trochu jinde. Máte nějaké zkušenosti?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 Enduro

9.12.2009 v 09:57 | Nahoru | #444
Jo,já používám vzducháč KN na mojí 690 SMC.Filtr stojí asi 1800 Kč.Ale je potřeba motorku
nechat přemapovat.Bo směs je moc chudá a nejede to.
V KTM ti nahrají novou mapu pro ot.sání-origoš výfuk,nebo ot.sání-laďák.
Nebo potom super vstřikovací mapy od Tuneboy.To je v současnosti špička pro 690 všechny typy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 Enduro

9.12.2009 v 13:55 | Nahoru | #445
Papírus> Tuneboy nahrávají jen v Olomouci? či i někde jinde? Kolik tak cca stojí přemapování?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 Enduro

9.12.2009 v 15:00 | Nahoru | #446
wimpi>
Hej,seš borec,to jsem nečekal,že to budeš vědět.
Jo v Olomouci Śevčík,ten si toho Tuneboye nemůže vynachválit.Dává ho na různý motky.
Ale doprčic ne na KTM.
Už jsem ho lámal. ,Je v pohodě,naladil by to bez problému.
Ale jsem jedinej,kdo oficiálně projevil zájem.
Musel by totiž na 690 koupit připojovací kabel.Stají 15 litrů,tak se mu kvůli jednomu stroji nechce.
Mapy pro SMC,Enduro,SM,Duke se stahujou z webu zdarma.
Pro srandu si přečti jak borci ladili s Tuneboy:
www.monomaniacs.nl/mpeople/KTMax/KTM-690-Tuneboy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 Enduro

9.12.2009 v 21:25 | Nahoru | #447
Papírus> ty jo, to je sakra věda. Jen ty díry z boku airboxu u Endura asi není to pravé ořechové, ale za to ten graf s nástupem krouťáku již od 3200 ot/min je více než uhrančivý.

(reakce na) KTM 690 Enduro

9.12.2009 v 21:38 | Nahoru | #448
Nojo,ty díry v airboxu jsou jenom okrajovka.
KN filtrem tam letí tolik vzduchu,že žádný díry nejsou potřeba.Navíc to je u SM.
Ty máš enduro,ne?Tam je airbox vepředu.Jako u mýho SMC.
Hej,víš co by bylo maso?Nemáš pár kámošů,který by si nechali namapovat Tuneboy.
Kdybychom někoho sehnali,nevím tak 5 lidí.Ten borec z Olomouce by ten kabel koupil a my
by jsme si nechali vytetovat nový mapy na pořádnej mazec.
Vezme to na brzdu,nasype tam mapu,přímo do ECU a doladí na brzdě.
To je už za pár korun.
Ty vogo,já bych do toho šel.
Ty magoři na Německých KTM forech o tom furt melou.

2 reakcí na tento příspěvek KTM 690 Enduro

9.12.2009 v 21:59 | Nahoru | #449
... já teda nevím proč by ty mapy přímo ve fabrice neudělali pořádný. Nechce se mi věřit že by to někdo udělal tak výrazně lépe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690 Enduro

9.12.2009 v 22:15 | Nahoru | #450
Ty fabrický mapy nejsou špatný.Jsou to tzv.komerční mapy.Ani tam není možný vyladit tu stříkačku dokonale.Myslím mapu na např.otevřený sání,nebo výfuk..
Jelikož se jedná o jednoválec,tam je znát každý Ps,Nm..A změna je ohromná.
Ku příkladu,jel jsem na motard Husabergu 650 tovární nastavení cca 60 PS.
A s upravenou vačkou cca 65 Ps.Vopravdu jiná motorka.Radost z odpichu mnohem větší.
I když třeba na enduru,tam beru,že v terénu není potřeba kotlit jak o život.
Ale cukající spodek (výkonostní)v terénu,to je o zranění.
Ten Tuneboy vyladí průběh do hladka,jelikož se dodělává na brzdě.A tam už se mapuje profi.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 39 1.10.2023 v 22:23 Firecracker
Max provozní T chladící kapaliny HQ... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 53 25.9.2023 v 20:18 ZdendaZB
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R pospa5 18 14.6.2023 v 20:11 tucnak66
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... Gumish 28 11.6.2023 v 18:44 Matess727x
Repas tachometra KTM 690 Enduro KTM 690 Enduro čilipanda 4 30.5.2023 v 22:44 čilipanda


TOPlist