globalmoto_kveten





Téma: Podřazování - Rev-matching
10.1.2023 v 18:51
Ahoj! Tak mistři, jsem zvědav na názory a postřehy. Před nějakou dobou jsem měl rozhovor o stylu jízdy s par přáteli a narazili jsme na téma podřazování.

Jaký dle vás ten správný postup.

A) stisk spojky - drknout do plynu - šlápnutí nižšího kvaltu - uvolnění spojky

B) stisk spojky - šlápnutí nižšího kvaltu - drknuti do plynu - pusteni spojky.

Já osobně jsem zastával postup dle B) ovšem v poslední době jsem narazil na názor, ze správný postup je dle A). Na internetových tématech je to tak 50/50. Tak co myslíte?

Díky a čáu
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 19:00 | Nahoru | #1
Resilo se to tu asi tak 1000x … za me A)

Naposledy editováno 10.01.2023 19:00:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 19:07 | Nahoru | #2
assassin> Díky za odpověď. A proč volíš tento postup? Není kontraproduktivní zvyšovat otáčky před změnou rychlostního stupně? Není vhodnější otáčky zvýšit až v momentě, kdy před uvolněním spojky potřebuji otáčky vyrovnat? Díky

Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 19:25 | Nahoru | #3
Taky za A.

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 19:34 | Nahoru | #4

Tyčoví_Visavač píše: assassin> Díky za odpověď. A proč volíš tento postup? Není kontraproduktivní zvyšovat otáčky před změnou rychlostního stupně? Není vhodnější otáčky zvýšit až v momentě, kdy před uvolněním spojky potřebuji otáčky vyrovnat? Díky



Lip tam ten kvalt zapadne. Zalezi stroj od stroje, nekde to znat je nekde ne…

Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 19:42 | Nahoru | #5
zdar, zima bude dlouhá.jinak taky za A

Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 19:43 | Nahoru | #6
Hod anketu
Za me A,druha moznost mi nedava smysl,ale mechanickejm vecem nerozumim

Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 19:55 | Nahoru | #7
Jeden by řekl, že takové věci by ve vlastním zájmu měla učit autoškola aby jí žáci neočesávali převodovku.

Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 20:03 | Nahoru | #8
Když to rozeberu celé tak podrazuju většinou na nižší když mám plyn zaklaplej a tudíž se přikláním k variantě A
Dle mě drnkat do plynu po zařazení je už nanic jediné čeho bych se bál u varianty B že to brnknuti bude větší a při puštění spojky to nadavkovani ještě rozhodí motku víc než při A ale to je můj názor..

Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 20:05 | Nahoru | #9
Motorkové převodovky nemají synchronizační kroužky jako auto. Při podřazování je třeba zvýšit otáčky na vstupu = srovnat otáčky vstupu a výstupu = varianta B je "s křížkem po funuse".

2 reakcí na tento příspěvek Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 20:13 | Nahoru | #10
Nemá to žádný vliv,jenom to hezky zní . Musel by být mezi každou rychlostí neutrál a v neutrálu meziplynem srovnat otáčky kol. Jinak se můžeš klidně uvrkat ,ale kola máš pořád v záběru.

Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 20:16 | Nahoru | #11
Spojka je dneska snad jenom na rozjezd, pak už k ničemu...

Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 20:20 | Nahoru | #12
možnosť A vždy, má to dva dôvody, prvým je, že som robil vodičský na Liazke a nejak ti to zostane, druhý dôvod je, že možnosť B je asi o dosť pomalšia, tým pádom to tak trošku stráca zmysel celé.

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 20:21 | Nahoru | #13
Valve> Myslíš, ze to zvýšení otáček při podřazování nemá žádný vliv? Jako jedna věc je, ze to hezky zní, každopádně ja v tom vidim alespoň ten smysl, ze průběh podřazeni je “jemnější”. Každopádně ten neutrál tam není, jelikož nejde o klasicky meziplyn. Spíše o vyrovnání otáček před vypuštěním spojky, meziplyn v právem slova smyslu je zase někde jinde.

Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 20:38 | Nahoru | #14
Samozřejmě #A#.

Naposledy editováno 10.01.2023 20:42:05

Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 20:44 | Nahoru | #15
Když jsem jako mladej jezdil v ČSAD ,garážmistr říkal, míň poslouchej a přemýšlej a víc jezdi!

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 20:45 | Nahoru | #16
Já dělám C: Stisk spojky - drknout do plynu+šlápnutí nižšího kvaltu - uvolnění spojky. Ale je fakt, že plynem pohnu dříve než řadičkou, takže to má blíže k A než k B.

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 20:50 | Nahoru | #17
Valve> presne si to popisal. Preto sme na skodovkach vedeli jazdit aj bez spojky-v pripade jej poruchy. V neutrali sme priblizne zosynchronizovali otackami motora prevodovy stupen voci stalemu prevodu a rychlost tam isla zasunut (okrem 1). No skus to na motke bez spojky....

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 21:22 | Nahoru | #18

1100Virago píše: Já dělám C: Stisk spojky - drknout do plynu+šlápnutí nižšího kvaltu - uvolnění spojky. Ale je fakt, že plynem pohnu dříve než řadičkou, takže to má blíže k A než k B.


Ja teda D: zavru plyn,dam nizsi kvalt,zbytek obstara qs

Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 21:28 | Nahoru | #19
Kubák>

Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 22:15 | Nahoru | #20
A je správně.

Podřazování - Rev-matching

10.1.2023 v 22:35 | Nahoru | #21
Nevím co řešíte, dyť v tu chvíli je zmáčknutá spojka, to znamená, že mezi motorem a převodovkou je díra. Převodovka neví, kdy drkáte do plynu a motor neví, kdy šlapete do převodovky. Záleží až na podobných otáčkách v okamžiku pouštění spojky. Co a v jakým pořadí se dělo před tím je jedno. Já to dělám najednou: 1) spojka, 2) kvalt zároveň s plynem, 3) spojka.

3 reakcí na tento příspěvek Podřazování - Rev-matching

Skvělá odpověď, děkuji! 10.1.2023 v 22:50 | Nahoru | #22
Tazatel by mohol uviesť aký stroj má konkrétne na mysli lebo to taktiež hrá rolu.

Správne je B.

FrancisR ako aj liazkar Destroyer - božekriste! Ako Valve napísal, motocyklová prevodovka má ozubené kolieska t.j. páry tvoriace každý rýchlostný stupeň trvale v zábere. Cez ktoré sa aktuálne prenáša krútiaci moment ďalej na sekundárny prevod je dané čelnými ozubeniami (laicky výstupkami na bočnej strane ozubených kolies)

Preto som sa pýtal na stroj lebo rolu hrá:
1) 2takt / 4takt
2) zdvih piesta - dlhší zdvih má typicky vyšší brzdný účinok čo pri zmene prevodu hrá rolu
3) zdvihový objem - malé a stredné objemy sú iná pesnička než vysoké
4) počet valcov pri zohľadnení bodu 3)
5) antihoppingová spojka áno/nie

Samozrejme hrá rolu či jazdím turisticky alebo pretekám. V zásade stačí pomaly púšťať spojku, motor zdvihne otáčky len vďaka postupnému zaťaženiu na potrebnú úroveň a počas púšťania spojky plynulo otvárať plyn. Ale pri litroch a väčších to už celkom neplatí, aj V2 motory sú v tomto špecifické.

Zdvihový objem je zaujímavý faktor: pri bežnom kochacom tempe na veľkých zdvihových objemoch netreba zvyčajne podraďovať pri iných než nižších stredných otáčkach, ale brzdný efekt týchto motorov je významný a treba na to dávať pozor pri prejazdoch zákrutami. Na nich tam preraďujem fakt s opatrnosťou, to stredné objemy motorov veľa oproti nim vedia odpustiť.

Iná téma je ostrá jazda s využívaním max. potenciálu, kde sa podraďuje pri pomerne vysokých otáčkach v nájazdoch zákrut. Dnes riešia QS.

A prečo je B správne? Pretože nejde o radenie v prevodovke, ale o vyrovnanie rozdielu otáčok lamiel spojky, o predídenie high-sideru na výjazde zo zákruty.
To vrknutie trvá tak krátko, je to len impulz, že kým by som podradil podľa postupu A, otáčky už dávno klesli.

V návode k jednému 650cm3 V2 bez antihoppingu výrobca vyslovene píše niečo ako give it a jug - vrknite plynom.

Práca s plynom je pri podraďovaní zaujímavý moment - keď stlačíš spojku a nepohol by si plynom, otáčky by na nezaťaženom motore vyleteli k obmedzovaču. Ty ich potrebuješ len mierne zvýšiť na úroveň zodpovedajúcu nižšiemu prevodovému stupňu pri danej rýchlosti jazdy. Čiže dobrý systém je nezavrieť plyn po stlačení spojky úplne, len privrieť, a keď vtedy po preradení začneš pomaly alebo lepšie povedané plynule púšťať spojku, motor nebeží na voľnobežné otáčky ale na nejaké otáčky nad tým, a ako sa na motor začne prenášať rýchlosť odvaľujúceho sa zadného kolesa, motor sa prispôsobí a nabehne na tie správne otáčky. Nie je vlastne potrebné ani vrknúť, len tie tri kroky urobiť plynule a nesnažiť sa to robiť čo najrýchlejšie.

Každý motor a každá spojka sú svojská kombinácia a zžívanie sa so strojom znamená aj to, že nájdem si spôsob ako s nimi optimálne pracovať.

edit - chýbalo upresnenie k zdvihovým objemom + k bodu A + preklep

Naposledy editováno 11.01.2023 07:54:33

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování - Rev-matching

11.1.2023 v 07:06 | Nahoru | #23
Na vojně jsme jezdili na Praga V3S. Bez meziplynu jsi tam tu rychlost ani nedostal, jelikož existuje moment setrvačnosti převodovky. Proto se přikláním k variantě A. Stejně ale bude záležet na rychlosti jakou jedete a v kterém pásmu otáček chcete zařadit.

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

11.1.2023 v 07:47 | Nahoru | #24
Nien> motorka má inú konštrukciu prevodovky.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

11.1.2023 v 07:48 | Nahoru | #25
marna> Tolik textu a pritom takova blbost.

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

11.1.2023 v 07:53 | Nahoru | #26
marna> teda neviem človeče na čom jazdíš, ale ja som motorku kde by stihli klesnúť otáčky po zaradení ešte nezažil, nerobila to ani R1 ani Fireblade a už vôbec nie Ducati 900 SS i.e. (kde to musíš robiť), veď to je tak rýchly proces. No napríklad taký Transalp (alebo iné Hondy, cb500x....) by si tvojou metódou zbytočne trápil, pretože od otočenia plynovej rukoväte po pridanie motora prejde čas na cigáro...

(reakce na) Podřazování - Rev-matching

11.1.2023 v 07:54 | Nahoru | #27
assassin> to muselo dát práce....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

11.1.2023 v 07:57 | Nahoru | #28
assassin> Ak si niečomu nerozumel prečítaj si to ešte raz, doplnil som 2 slovné spojenia ktoré chýbali a preto to možno nedávalo zmysel. Teraz je to už jasné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

11.1.2023 v 08:00 | Nahoru | #29
marna> Zkus do toho jese zakomponovat jev zvany falesny neutral a unaseni spojky …jo a za domaci ukol si zkus zmerit jak dlouho trva, nez spadnpu otacky po tom co udelas "give it a jug"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování - Rev-matching

11.1.2023 v 08:11 | Nahoru | #30
assassin> človeče ty nie si niekto kto by mohol zadávať úkoly. Včera 22,35 ti Snow vysvetlil prečo je blbosť čo si napísal. Trochu sebareflexie by ti prospelo.

Keď stlačím spojku a zaklapnem plyn, trvá okamih, dajme tomu do 0,3 sekundy kým mi otáčky klesnú na voľnobeh. Od zaradenia cieľového prevodu do úplneho pustenia spojky to môže trvať aj 2 sekundy - záleží ako ti je milá spojka a či ti vadí jej zbytočne rýchle opotrebenie alebo nie, ak nie môžeš ju samozrejme pustiť na hulváta rýchlo.

Tiež záleží na prevode - na 5. a 6. ničomu nevadí keď sa spojka púšťa pomerne rýchlo, zatiaľ čo na nižších to opotrebenie je už vyššie.

Veď vysvetli čo je podľa teba blbosť, ale vyzerá že argumentovať moc nezvládaš.
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist