Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Naladění 4K válce jawa 23
Zdravím,
Mám mustanga, na zakázku 4K válec, dellorto 21. Najeto něco přes 20mth. Jezdil jsem s nim v terénu, teď jsem s ním začal jezdit na silnici. Nastal problém, že má špatné přechodové režimy, z 2000 rpm se nad 2500 na 3. rychlostní stupeň nechce rozjet, když už se rozjede na těch 6-7k rpm, tak už jede jak z praku. Někdy se nerozjede ani na 5 km rovince. Mám tam origo výfuk kvůli hlučnosti a origo zapalování. Karburátor mám naladěný (cihlová směs). Nad 7k rpm ve válci cinká a přestane táhnout jako omezovač (nejspíš špatná ojnice). Pomůže rezonanční výfuk? Nějaké nápady?

Naladění 4K válce jawa 23

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2021 v 07:42 | Nahoru | #1
Čau, mustanga som mal , od nova, všetko origo, bolo to roku pána 1976. No, k veci. To čo tu popíšem nemám z vlastnej skúsenosti, len čo som čítal na fóre a ešte u nás v Bajči sa jazdí Pionier Cup. Na Mustangu vraj pomôže zmeniť tú hadicu čo ide do filtru. Tú krabicu na filter to má ináč ako Pionier. K tomu valcu, zväčšením výfukového kanálu stratíš spodok. Zvýšiš max otáčky. Musíš to držať v otáčkach to sa ľahko píše, ale ťažko v skutočnosti urobí, lebo 3 kvalty. Ešte odľahčiť prevodovku, aby si dvojku ľahšie vytočil a trojka sa chytla, čiže menšie koliesko na sekundárny prevod. Možno by pomohol origo karbec, (typujem, že má menši difuzor) stratíš vrch, čím väčší difuzor na karburátore, tým dosiahneš vyššie otáčky, ale stratíš spodok. Preto aj veľké jednoválce majú karbeci dva. Na nízke otáčky idú na jeden. Hlavne poriadne nafúkaj gumy. Je to cítiť. Dá sa to vyriešiť, lebo som to zažil. Šiel som z tréningu motokrosu domov už na cestnej motorke závodnú som nechával v klube. Jazdil som po ceste na ČZ 175 477.01 . Zrazu v klesaní počujem vytočený motor, ale fest a ja som šiel cca 90 km/hod a mňa predbehol Pionier , červený a stratil sa mi v dialke. Čumej som jak mucha puk.

2 reakcí na tento příspěvek Naladění 4K válce jawa 23

18.10.2021 v 07:33 | Nahoru | #2
Jak zminil Krokos. Zkusit par filtru, par vyfukovyvh kolen a vyfuku. A cihlova barva svicky je za me spatne. Pionyra ladim na lehce cernou ( samozrejme tak aby se v maly rychlosti zase nezalil) Mas valec na zakazku, tak se porad s vyrobcem

(reakce na) Naladění 4K válce jawa 23

18.10.2021 v 11:40 | Nahoru | #3
Frantas> Zkusím rezonanční výfuk, který nám přímo od výrobce válců. Jinak dám větší trysku, aby byla černější svíčka

Naladění 4K válce jawa 23

18.10.2021 v 12:34 | Nahoru | #4
Bez správného výfuku to dobře nepojede. A u tohoto motoru (3 rychlosti) bude po tomto ladění potřeba vytočit dvojku do maxima a teprve potom přeřadit na 3 a pokračovat v rozjezdu (určitě by tomu pomohlo zpřevodování více do pomala, aby se vůbec dostal do správných otáček na tu trojku.) Ne čekat na rozjetí se na trojku od 2,5tisíce otáček. Řešil jsem kdysi totéž u 125ccm a i tam je potřeba dát lehčí převod a pak využít přesun výkonu do vyšších otáček. A to je 6-ti kvalt a na tu šestku to taky zpomalovalo po přeřazení z 5-tky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění 4K válce jawa 23

22.10.2021 v 18:26 | Nahoru | #5
Frantas> Výfuk jsem dal od výrobce, jede to lépe, ale ve vyšších otáčkách vynechává a to jak kdyby to bylo omezovač. Do 7k rpm jede a potom se zastaví a dál nejede, jako kdyby omezovač, takže to bude zapalovaním. Nenapadá mě, co bych mohl opravit v zapalování nebo nestíhá??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění 4K válce jawa 23

22.10.2021 v 20:16 | Nahoru | #6
FICHTLEM> Opravit asi nic, spíš vyměnit za nějakej bezkontakt, předpokládám, že máš kladívkový. Jinak 7k rpm na 4k válci je strašně málo, tohle točej běžně 2k válce.
S těmi přechody v nízkých je to problém právě s vícekanály. Naladíš je na vršek, přijdeš o spodek, jak psal Krokoš. Ony celkově tyhle upravený strojky jsou náročný na seřízení a občas se to bez výměny některých částí ani nemůže povést. Aneb dodneška jsem na S85 nevyřešil přechod z volnoběhu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění 4K válce jawa 23

24.10.2021 v 08:59 | Nahoru | #7
Krovak> 7K je málo. Ptal jsem se Ragnara a jeho 4K válec normálně stíhal s origo zapalování do 10K. Mně v 7K začne vynechává, dal jsem nová kladívko a posunulo se to asi do 7,5K rpm. Takže mám změnit předstih na větší? Tím zase ztratim spodek

(reakce na) Naladění 4K válce jawa 23

24.10.2021 v 09:45 | Nahoru | #8
FICHTLEM> S kladívkovým zapalováním ti moc nepomůžu, to jsem měl v ruce naposled tak před sto lety. Na předstih bych, pokud je nastaven správně, moc nehrabal. Spíš si zkontroluj odtrh kladívka, kontakty ti, předpokládám, dosedaj jak maj.

No a ještě jeden tip. Ač se to zdá neuvěřitelný, tak pár kluků kdysi tvrdilo, že jim takhle závadilo blbý gufero na klice. Mě se to osobně nikdy nestalo, stejný příznaky mi ale jednou vytvořilo povolený magneto a dvakrát vadný polovodičový zapalování. V motoru tenkrát začalo chrastit, cinkat a jak kdy zatáhneš ruční brzdu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
urvane odlitky na válci Jawa 50/23 Mustang damic 4 1.11.2021 v 05:06 honzabiker
Jawa pionýr nefunkční startování po... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... _Houba_ 4 29.10.2021 v 21:53 damic
2t vyfuk Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... damic 8 24.10.2021 v 00:23 kafeacigaro
změkčení/ nastavení vidlice Jawa 50/23 Mustang, Čína Pitbike damic 9 17.10.2021 v 14:59 Radek2107
naladění Jawa 50/23 Mustang damic 11 15.10.2021 v 08:50 Bugs

TOPlist