Téma: JAWA 21 problém s předstihem
23.3.2024 v 14:05
Zdravím, mám problém při nastavení předstihu...
Odtrh nastavím v HÚ na 0,4 podle spárové měrky...a když už mam píst posunutý na 1,4 před HÚ, tak točím statorem, ale na kladívku je pořád obrovská mezera (rozhodně ne na spárovou měrku 0,05). Díky tomu to nemůžu furt nastavit a nevím co už s tím.
Díky za rady
Odtrh nastavím v HÚ na 0,4 podle spárové měrky...a když už mam píst posunutý na 1,4 před HÚ, tak točím statorem, ale na kladívku je pořád obrovská mezera (rozhodně ne na spárovou měrku 0,05). Díky tomu to nemůžu furt nastavit a nevím co už s tím.
Díky za rady
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 21 problém s předstihem
Zdar, natočíš HU, nastavíš odtrh, otočíš o hodnotu předstihu zpět ,kolik to poznáš na měrce předstihu a kontroluješ odtrh. otočíš rotorem směrem vlevo.pokud je velký nebo naopak malý, povolíš šrouby který drží desku na statoru a otočíš jemně doprava nebo doleva, abys ho seřídil. pak to zkontroluješ a je to. nic na tom není. jinak sorry, hodnoty předstih odtrh z hlavy nevím a nechce se mi hledat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 21 problém s předstihem
rg250> Ale právě že to nejde seřídit...můžu točit jak doprava tak doleva, ale nejde to na tu správnou hodnotu dostat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 21 problém s předstihem
moje-moto> vačku máš dobrou, kladívko není omleté?
moje-moto: odtrh na kladívku nastav, když vačka kladívko zvedne svým vrcholem na maximální výšku. Připrav si cigaretový papírek a vlož ho mezi otevřené kontakty u kladívka. Pootáčej motorem po směru rotace za jízdy, papírek se stiskne mezi kontakty a v momentě, kdy cigaretový papírek při pootáčení motorem ve směru jízdy půjde vytáhnout, změř předstih. Nebude-li správně, přenastav ho.
Naposledy editováno 23.03.2024 16:56:07
Naposledy editováno 23.03.2024 16:56:07
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 21 problém s předstihem
Kvalita slovenských supersportů odpovídá zemi původu.
Je obvyklé, že otočíš rotorem, do míst kde očekáváš seřízení odtrhu (seřídíš) a po otočení dál se kladívko ještě víc otevře.
Uplně jsem nepochopil tvůj problém, ale připadá mi to tak. Teda, chci poukázat na to, že v HU neni uplně vhodný seřizovat odtrh.
Po x tém přečtení, mi došlo, že ti nejde otočit stator na patřičnej předstih ? A jakej předstih tam teda máš ?
Máš správnej stator/rotor ? 20/30W ? (05/20 označení)
Nemáš střihlej čep polohy rotoru ?
Starší motory měly menší vybrání na cívky statoru, tak tam pak vychází občas hůř novější 30W zapalování.. (nelze s ním moc hýbat)
Naposledy editováno 23.03.2024 18:32:56
Je obvyklé, že otočíš rotorem, do míst kde očekáváš seřízení odtrhu (seřídíš) a po otočení dál se kladívko ještě víc otevře.
Uplně jsem nepochopil tvůj problém, ale připadá mi to tak. Teda, chci poukázat na to, že v HU neni uplně vhodný seřizovat odtrh.
Po x tém přečtení, mi došlo, že ti nejde otočit stator na patřičnej předstih ? A jakej předstih tam teda máš ?
Máš správnej stator/rotor ? 20/30W ? (05/20 označení)
Nemáš střihlej čep polohy rotoru ?
Starší motory měly menší vybrání na cívky statoru, tak tam pak vychází občas hůř novější 30W zapalování.. (nelze s ním moc hýbat)
Naposledy editováno 23.03.2024 18:32:56
Frantas> stator a rotor má označení 20 na nálitcích-je to tedy 30W. Rotor čep má, to jsem kontroloval jako první. A předstih je tam obrovský, takže to nechce táhnout od spodu...ale asi to dřív bylo jediné možné seřízení, které šlo nebo nevím. Samozřejmě jsem zkoušel měnit vačku, ale nepomohlo...
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 21 problém s předstihem
A máš to vačku na Pionýra? Vačka na 125,175,250 a 350 je trochu jiná a na tu předstih neseřídíš.
Čau, niekedy sa to pohyblivé kladívko vie posrať a to tak, že to nevidno. Odmontuj ho a pozri či ten plech čo drží pertinax=to čo sa šmýka po vačke, nie je prasknutý. Niekedy, je tá plsť suchá a keď to nemažeš tak to vie prasknúť. Potom ďaľšia vec, tie plechy skrutky a všetko okolo zapaľovania je už v takomto čase poriadne doje..ané. Viem, opravoval som to roku pána 1975-90. Už vtedy to bolo poničené. Ja sám som mal Mustanga, fungľovku, tam to ešte šlo nastavovať ako si písal v úvode. Postup čo si popísal máš správny, no musíš sa s tým trošku pohrať. Ja som to robil aj s tým cigaretovým papierikom a s odtrhom , 0,4 v hornej úvrati. Lepší spôsob je robiť to s baterkou a žiarovkou. Ja som používal 4,5V baterku a žiarovku. Vieš ako to funguje? Keď sa tie platiny=kladívka rozpoja vtedy to hodí iskru. Polohu piestu vo valci som meral indikátorovými hodinkami , keď som nemal tak skrutkovač, naň nalepiť tú žltú pásku ( dá sa na ňu kresliť), na tú pásku si urobíš čiarky hornú úvrať a bod zápalu, to je tých ako si písal 1,4 mm. Hornú úvrať = keď je piest v najvyššej polohe, bod zápalu =piest nižšie o 1,4 mm. Napojíš drôtiky a keď žiarovka zhasne tak sa platinky rozpoja a vtedy to hodí iskru. No a v hornej úvrati to musí mať okolo tých 0,4 mm. Tak to dookola robíš, kľúčom č. 10 vrátiš piest pred hornú úvrať , pomaly otáčaš kľukovkou v smere chodu motoru až žiarovka zasvieti. Druhou rukou si držíš skrutkovač a opieraš ho o piest. Musí zasvietiť na ryske bod zápalu, potom nasleduje horná úvrať. Vtedy musí byť odtrh 0,4 . A teraz zas, otočiť kľukou späť proti chodu motoru a znovu otáčať v smere chodu motoru a sledovať kedy sa žiarovka rozsvieti. Keď to nepôjde, tak si zavolaj k tomu nejakého starého dedka ako som ja , čo to vie a nech ti to urobí. Do roku 1975 mi to tiež nastavovali dedkovia, čo to vedeli, až potom ma to strýko naučil ako 15.ročného.
Platí všetko, čo tu starí puberťáci už napísali, chcem len dodať, že aj vybehané uloženie kľukovky ( = ložiská) to nastavovanie predstihu vie riadne skomplikovať.
Mne sa v praveku neraz s mojimi šrotmi stalo, že pri nastavovaní to bolo O.K. ( 0,4 mm) a po dvoch otáčkach kľuky už tam bola iná hodnota. Teda vačka lieta, otvára kladívko, ako sa jej zachce. Navyše tam občas aj poriadne iskry lietajú a veľmi rád potom odchádzajú aj kondenzátory.
Mne sa v praveku neraz s mojimi šrotmi stalo, že pri nastavovaní to bolo O.K. ( 0,4 mm) a po dvoch otáčkach kľuky už tam bola iná hodnota. Teda vačka lieta, otvára kladívko, ako sa jej zachce. Navyše tam občas aj poriadne iskry lietajú a veľmi rád potom odchádzajú aj kondenzátory.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nemohu nastartovat Jawu 21 pionýr (... Jawa 50/21 Pionýr | DanCZ | 13 | Dnes v 19:16 nemako |
Nemohu nastartovat Jawu 21 pionýr (... Jawa 50/21 Pionýr | DanCZ | 5 | Dnes v 12:41 Krautkopf |
Zadní světlo Pionýr Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | Vacíno | 4 | 6.3.2025 v 17:00 Vacíno |
Malá SPZ na Jawu [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr | Hanysekk | 37 | 5.3.2025 v 19:00 cmiral |
Vyřazeno z provozu (ale z depozitu) Jawa 50/21 Pionýr, Jawa 250/592 panelka | Johny_Servis | 25 | 19.2.2025 v 17:23 Johny_Servis |