bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 23 Mustang vynechává na trojku
2.4.2024 v 12:22
Zdravím. Mám dotaz ohledně Jawy 23 Mustang. Při jízdě na trojku jakoby vynechává (tahne ale cuká), je jedno jestli jedu do kopce, po rovině nebo z kopce pod plynem. Když uberu přestane ale pouze do doby než jde znovu do tahu. Dělá to pouze na trojku!
Motor je cca 300 km po výbrusu a celkově po opravě. Dělá to po celou dobu od té go, předtím nevím, motor byl rozebrán v krabici…
Nevím si s tím rady. Může být nějaká chyba v převodovce? Zapalování mám vape.
Díky za radu

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 23 Mustang vynechává na trojku

2.4.2024 v 12:36 | Nahoru | #1
a benzín ti stíhá dotékat? Víčko nádrže, ucpaný kohout, špatná hladina....atd

(reakce na) Jawa 23 Mustang vynechává na trojku

2.4.2024 v 12:55 | Nahoru | #2
kokoška.> a dělalo by to jen při té trojce? Víčko nádrže je nové při té go, kohout byl také rozebraný a vyčištěný… zkusím to vše překontrolovat
Dělalo to řekl bych míň ale v neděli jsme byli na vyjížďce a začalo to dělat takřka neustále..

Jawa 23 Mustang vynechává na trojku

2.4.2024 v 13:12 | Nahoru | #3
Převodovka. Boční ozuby na kole, které řadí přímý záběr a díry, do kterých ozuby zapadají.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 23 Mustang vynechává na trojku

2.4.2024 v 13:20 | Nahoru | #4
taky bych tipnul vypadavajici kvalt viz kolega vyse...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 23 Mustang vynechává na trojku

2.4.2024 v 15:28 | Nahoru | #5
assassin> rychlost je ale stále zařazena..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 23 Mustang vynechává na trojku

2.4.2024 v 15:31 | Nahoru | #6
jirkaven> Zařazeno je, ale nedrží to v sobě.

(reakce na) Jawa 23 Mustang vynechává na trojku

2.4.2024 v 16:10 | Nahoru | #7
Krautkopf> To by asi vyskočilo do neutrálu, myslím si že by to ta divná kulisa neudržela

Jawa 23 Mustang vynechává na trojku

2.4.2024 v 17:18 | Nahoru | #8
Omlete kameny na kolečkách v převodovce, jak píší nade mnou

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 23 Mustang vynechává na trojku

2.4.2024 v 18:12 | Nahoru | #9
Zajímavý. To opravdu vypadá na špatný čelní zuby (díry)
Ale standardně dřív trojka vyskočí (notorickej problém) než že by se projevil takovej problém.

Nedavno jsem neustále vylítající trojku opravil, až je mi hanba. Nechce se mi to ani rozvádět, ale účel světí prostředky
Vyndal jsem řetězový kolečko, gufero, rozpěrku. Ségrovku zajišťující ložisko výstupního hřídele. Velkym vořechem praštil do vnějšího kroužku ložiska (NEmít zařazenou trojku). Posunul jsem ložisko axiálně sotva milimetr. Pod ségrovku vystřih ze slabýho plíšku podložku (mezi vnější kroužek ložiska a segrovku-asi 0,5mm)
A teď skoro dobrý

Ale tobě mohl vletět jen bordel do díry v kole, a protikolo nezaskakuje na plno. To že jsi dotahl automat, řetězový kolečko, a ta ségrovka pod ním je, beru jako automatický. Tím se primárně začíná při hledání vylítávající trojky.
Jestli ti to někdo dělal, zkusil bych reklamaci Muj návod je těžkej středověk. A střílení kolečkama převodovky do šrotu !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 23 Mustang vynechává na trojku

4.4.2024 v 11:06 | Nahoru | #10

Frantas píše: Zajímavý. To opravdu vypadá na špatný čelní zuby (díry)
Ale standardně dřív trojka vyskočí (notorickej problém) než že by se projevil takovej problém.

Nedavno jsem neustále vylítající trojku opravil, až je mi hanba. Nechce se mi to ani rozvádět, ale účel světí prostředky
Vyndal jsem řetězový kolečko, gufero, rozpěrku. Ségrovku zajišťující ložisko výstupního hřídele. Velkym vořechem praštil do vnějšího kroužku ložiska (NEmít zařazenou trojku). Posunul jsem ložisko axiálně sotva milimetr. Pod ségrovku vystřih ze slabýho plíšku podložku (mezi vnější kroužek ložiska a segrovku-asi 0,5mm)
A teď skoro dobrý

Ale tobě mohl vletět jen bordel do díry v kole, a protikolo nezaskakuje na plno. To že jsi dotahl automat, řetězový kolečko, a ta ségrovka pod ním je, beru jako automatický. Tím se primárně začíná při hledání vylítávající trojky.
Jestli ti to někdo dělal, zkusil bych reklamaci Muj návod je těžkej středověk. A střílení kolečkama převodovky do šrotu !


Když kouknes z čeho je vidlička v automatu, tak pochopíš že se chová jako pero, tu trojku tam dáš, ale bude díky spatnym kamenum pumpovat,

Jawa 23 Mustang vynechává na trojku

5.4.2024 v 21:39 | Nahoru | #11
Děkuji všem za radu. Vše jsem překontroloval a dělalo to stálé. Tak jsem to tedy rozpůlil. Kameny omleté nejsou a ani bordel v dírách nebyl. Na první pohled tedy nebylo nic vidět…
při zařazení trojky však kola do sebe nezapadli dobře, zůstala cca 1mm mezera. A jak píšeš o té vidličce, tak to prostě vyskakovalo…
Na vině je ohnutý automat, který tu trojku nedotlačil.. čili jsem vyměnil automat, při rozdělané převodovce se zdálo, že to bude snad lepší…
Ještě jsem to nestihl zkompletovat a projet.. jakmile to dodělám, dám vědět ?
Ještě jedno díky za rady

(reakce na) Jawa 23 Mustang vynechává na trojku

6.4.2024 v 14:59 | Nahoru | #12

ja1 píše: Když kouknes z čeho je vidlička v automatu, tak pochopíš že se chová jako pero, tu trojku tam dáš, ale bude díky spatnym kamenum pumpovat,



Jestli myslíš řadící vidličku, tak ta rozhodně jako pero neslouží. Ta smí být zatěžována pouze při změně převodu.
Jestli myslíš jazýček, ovládající v automatu směř řazení (podřazení) -jsou dva. Tak ten se po dokončení operace uvolní.
A nakonec vidlička, kterou by jsi mohl myslet, je aretace zařazeného převodu na kulise. Ta logicky přes pružinu je. A tam bývá problém protože jawa/horní uhry/cena/doba (dle uvážení každého pochlebovače)
Protože když - navážu na poslední příspěvek autora. Vypadává trojka (nejčastější nemoc). Automat má kulisu řazení špatně "vybroušenou" a trojka nedořazuje - kolíčky dvojkovýho soukolí (toho jednoho kolečka) nejsou na plno v dírách výstupní hřídele.

Jádro pudla.
Poskládat si vše do pravého karteru, a zařadit trojku. Výše popsaný problém eliminovat vybroušením patřičného zářezu v kulise správným směrem.

Samozřejmě nesmí být ty kolíky omletý, stejně jako díry.
A hlavně ! nesmějí být prohozená dvojková kolečka. Jak tomu bylo v minulosti u "teréních" ladičů (ale i chybně z fabriky). Do výstupního hřídele musí zaskakovat kolo 20z. Když do něj zaskakuje kolo s 18-ti zuby. Tak to má čelní zuby kratší !

Když se toto nedaří odstranit, jsou tu ladiči s novými díly/převodovkami. Třeba Martin Choc. Vyrábí kola bez kolíků, ale s kameny. Které jsou navíc podbroušené. Tak jak to ty kozopasci měli dělat.

Jawa 23 Mustang vynechává na trojku

12.4.2024 v 08:48 | Nahoru | #13


Tak abych to uzavřel. V přiložené fotce jsem zakroužkoval na automatu co bylo ohnuté. Složil jsem to s jiným automatem a trojka drží “jak zamlada!” Ještě jednou všem díky za rady ?

Naposledy editováno 12.04.2024 08:48:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Fichtl nejede Jawa 50/23 Mustang Hanz647 4 Dnes v 07:17 Bugs
Jawa 23 mustang vypadává trojka za ... Jawa 50/23 Mustang Chlebnik1 8 Včera v 20:02 Frantas
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto
Olej do methanolu Jawa 50/23 Mustang Matmote123 28 22.3.2024 v 11:55 assassin


TOPlist