motozem_cervenec





Téma: Pridretý motor - Zlý piest
Zdravím všetkých!

Na jeseň som dával robiť výbrus na svoju ČZtku, ku ktorému som samozrejme dostal nový piest, krúžky, čap a menilo sa aj bronzové ojničné púzdro. Najazdil som na tom asi 30 km úplne v pohode, samozrejme jemne a opatrne kvôli zábehu. Až do nedele išlo všetko má.

V nedeľu som sa išiel previezť, šiel som asi 50 na 4ke (je robená na 100), normálne otáčky, skôr nižšie. Motor bol teplý ale tiež skôr chladnejší. Zrazu mi začalo niečo silno klepať vo valci, tak som stlačil spojku, zastal som a nechal ju vychladnúť. Kompresiu mala, tak keď vychladla som skúsil naštartovať ale klepanie neprestalo.

Keď som to rozobral, tak som našiel zhora piestu niečo "odlupnuté" a z hlavy som vybral nejaké kovové kúsky. Sviečku som vonku nemal, takže to buď odletelo z piestu alebo vtiahlo z karbecu - to by ale asi boli aj hlboké ryhy vo valci a na pieste. Na pieste som si tiež všimol nejaké ryhy, nie hlboké, ktoré sú presne na miestach, kde je karburátor a výfuk. Nemá s tým niekto podobné skúsenosti? Prípadne by niekto neporadil ako to riešiť? Nový piest je samozrejmosťou ale okrem toho?

Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

2.4.2020 v 13:27 | Nahoru | #1
1. ty kousky jsou hliníkové, nebo ocelové?
2. podle materiálu se dá jít po stopě odkut to upadlo ale i tak to tady na fóru bude dost věštění
3. vyměnil bych píst, vyndal bych ty kousky z hlavy a po ohledání karburátoru a filtrboxu tradá.

E: na pístu ten materiál nebude odloupnutý ale vyražený od toho jak ten kousek připáčkl v HÚ k hlavě.

Naposledy editováno 02.04.2020 13:49:20

1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

2.4.2020 v 14:08 | Nahoru | #2
Proč má ten spodní kroužek zámek do výfuku? Nevidím jednu pojistku pístního čepu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

2.4.2020 v 14:27 | Nahoru | #3
grooll> To práveže neviem. Motorku mám vo víkendovom dome a dostanem sa tam až zajtra. Nemal som na to moc čas, len som to narýchlo otvoril. Len som sa chcel spýtať, či s tým nemá niekto skúsenosť. Určite to ale pozriem, ďakujem.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

2.4.2020 v 14:28 | Nahoru | #4
Kohlstein> ten krúžok bude asi trošku pretočený a poistka tam je, len ju nevidno.

1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

2.4.2020 v 14:52 | Nahoru | #5
pojistce kousek chybí, je to ten vytlačený v hlavě
...a píst bych neměnil, nic mu není.

Naposledy editováno 02.04.2020 14:54:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

2.4.2020 v 15:29 | Nahoru | #6
ramlik> A to navrchu? To nevadí?

1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

2.4.2020 v 15:43 | Nahoru | #7
Nikde jsi neuvedl čím mažeš a jak. Mě se kousal motor u 473 i 475 a po přechodu na obyčejný M6AD místo "echt mastné vodičky" a zvednutí jehly bylo po problémech. Očisti to, slož, rozjezdi a uvidíš.

Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 15:55 | Nahoru | #8
Takhle černej píst po pár km. To bude nějaký M6AD. Možná ti tam něco vlítlo přes sání, podle podření pístu.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

2.4.2020 v 16:56 | Nahoru | #9
cmiral> Dávam tam VALVOLINE DURABLEND 2T, presné označenie neviem. Je to polosyntetika, ktorú som tam začal dávať po výbruse na odporúčanie od viacerých ľudí, čo majú už dosť odjazdené. Nikde sa neuvádza mazací pomer nakoľko ide o moto s Oilmasterom. Keďže je to prvá nádrž, tak som dal 1:25. Je to síce dosť ale radšej viac ako menej. Karburátor mám podľa príručky nastavený na zábeh - bohatšia zmes a ihla o zarez vyššie.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

2.4.2020 v 18:49 | Nahoru | #10

MarekPalovic píše: ramlik> A to navrchu? To nevadí?


kosmetická vada

Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 18:56 | Nahoru | #11
Dnes někteří doporučují kde co . Olej stejné značky typ teď nevím jsem tam dal taky a bylo vymalováno, ale jak jsem psal s obyčejným motorákem jsem je pomalu rozjezdil a dříve nic jak minerál nikdo nedával a ani neznal .

2 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 20:06 | Nahoru | #12
Píst není tak hroznej . Zažil jsem mnohem horší a po začištění ještě dlouho funguje . Na třetí fotce vidím zakouslej kroužek v drážce , tu taky lehce proškrábni . A pak mě napadá co to těsnění pod hlavou , to je nějakej klingerit ? Tam by mělo bejt hliníkový těsnění .

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

2.4.2020 v 20:46 | Nahoru | #13
motovlk> taktak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

2.4.2020 v 21:16 | Nahoru | #14
motovlk> Áno, je to klingerit. Niekto dáva hliník, iný zase toto. Ja som to skúšal aj s jedným aj s druhým a zdalo sa mi, že pri tomto to lepšie sadlo.

1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 21:46 | Nahoru | #15
Niečo som na týchto zetkách odjazdil. Môj názor: piestu nič nie je, zabrúsiť zaleštenú plochu, skontrolovať krúžky, nahodiť a jazdiť. Ani po výbruse som nemenil pomer 1:33 a to sme tie motory vŕtali na cca 220 ccm. A vykašli sa na kadejaké polosyntetické valvolíny, lej tam M2T, na ten je motor stavaný. Vodičkami do kosačiek tomu motoru nepomôžeš, skôr ublížiš. Dvanásť rokov dávam M2T do Trabanta a no problem.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

3.4.2020 v 09:20 | Nahoru | #16
hycomat>

2 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2020 v 10:57 | Nahoru | #17
Já bych se naopak toho Valvoline nebál. Do motoru něco vlítlo, snad se dozvíme, co to bylo.
Je potřeba ověřit vůli pístu min. 0,05mm, protože výrobci jsou různí a kvalita pístu může být všelijaká. Pak to můžeš zajíždět 1000km a stejně se nakonec při prvním pokusu o dosažení rychlosti 100km/h kousne. Jak přesně probíhalo těch prvních 30km? Takovéto zabíhání "prvních 500km nepřekračujte rychlosti ..., poté postupně zrychlujte" podle návodu k ničemu nevede. Zabíhej to jako krosku, píst musí postupně projít teplotnímy cykly ohřívání a zchlazování:
1. Nastartovat, prohřát, vypnout, zchladit. Namazat 1:25 pro celý záběh.
2. Pak pomalu projíždět, nejdřív 10 minut, pak 20, nakonec 30 minut, v nižších otáčkách někde po rovině. Po každé jízdě zchladit.
3. Po druhé jízdě shodit válec a případná oleštěná zrcátka na pístu vzít jemným brouskem.
4. Najezdit asi 100km ve vlažnějším tempu s občasným vytočením k max. otáčkám na nižší rychlosti .
5. Namazat 1:30 a ready to race.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

3.4.2020 v 11:12 | Nahoru | #18
Kohlstein> Nemôžem povedať, že by som išiel úplne jemne a opatrne, ale určite to nebolo naplno. Maximálne som šiel tak 60-70 km/h a raz za čas som to vytočil. Išlo to pekne, neboli tam žiadne problémy. Keď sa motor veľmi zohrial, tak som zastal a počkal kým vychladne. Keď na nej niekde idem, tak sa neponahlam takze nie je problém zastať na takéto chladiace prestávky.

Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2020 v 11:13 | Nahoru | #19
Zapucovat nerovnosti v pístu a v hlavě (hrany) a pokud v motoru nic nechybí (taky tam mohlo neco vletět sáním) a nebo nepřebývá...a jezdit.
Takové lehké ťafnutí u takového stroje s tak vysokým měrným výkonem nic néni.

1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

3.4.2020 v 20:01 | Nahoru | #20
No tak som to teda vyčistil, jemne zarovnal a poskladal. Robí to však úplne to isté. Niečo take ako keby piest narážal na hlavu.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

3.4.2020 v 20:10 | Nahoru | #21
Kohlstein> Pri všetkej úcte, je to motor konštrukčne z tridsiatych rokov, nie vesmírna loď. To zabiehanie, čo popisuješ, je návod na zabehnutie ostrého dvojtaktu. Ako píšem vyššie, prerábali sme tie motory na 477 výmenou kľuky, vŕtali sme ich na 220 ccm, laborovali sme s výškou tesnenia pod hlavou kvôli kompresii, nemerali sme vôľu piestu mierkami, len pocitovo (ako išiel po spustení do valca), krúžky pre rôzne výbrusy sme upravovali zbrúsením zámku a tie motory jazdili. S M2T, žiadne Valvolíny neboli.

2 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

3.4.2020 v 20:11 | Nahoru | #22
Máš pod hlavou nějaké těsnění?

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2020 v 20:28 | Nahoru | #23
MarekPalovic> Hlavu dole, plastelínu do hlavy, alebo na piest, 1-3mm vrstvu, hlavu hore s tesnením, zľahka pretočiť motor. Tým potvrdíš, alebo vylúčiš túto nepravdepodobnú možnosť.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

3.4.2020 v 20:38 | Nahoru | #24
cmiral> Áno mám. Predtým som mal klingerit, teraz som dal hliníkové.

Pridretý motor - Zlý piest

3.4.2020 v 21:51 | Nahoru | #25
Taky to mohla odnést ojnice v klice.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

4.4.2020 v 11:33 | Nahoru | #26
MarekPalovic>Může bejt slabý těsnění pod válcem a pak se stane , že píst naráží do hlavy . S tím klingeritem byla hlava výš a neprojevilo se to. Při skládání to vypadá dobře , ale jak utáhneš hlavu si to sedne.

Pridretý motor - Zlý piest

4.4.2020 v 12:03 | Nahoru | #27
Nejsem si jistý, ale myslím, že tady se to stát nemůže.

1 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

4.4.2020 v 13:20 | Nahoru | #28
Mě ten střep na fotce č. 5 přijde, jako úlomek ze zajišťovacího kroužku pístního čepu. Na foto č. 4 vidím jen jeho jeden zobáček. Podle mně, mají být dva zobáčky na každé straně a kroužku. Ale Čz nevlastním. Jen doměnka z foto.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

4.4.2020 v 19:01 | Nahoru | #29
Boss.trx850> Tie drôtené existujú aj s jedným zobáčkom. Tam problém nebude...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

4.4.2020 v 20:49 | Nahoru | #30
No tak som to poriešil. Tým ako sa dostali tie kúsky kovu do hlavy, čo mi s najväčšou pravdepodobnosťou vtiahlo cez karburátor lebo všetko ostatné sedí, sa vnútro trošku „zdeformovalo” a piest narážal na to. Jemne som to obrúsil a použil som 2 kovové tesnenia. Vyzerá to tak, že problém je vyriešený. Ešte poriadne vyčistiť airbox a ide sa jazdiť.

Ďakujem všetkým za rady, odpovede a Váš čas.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 48 14.7.2020 v 14:00 Richie1990
Nosič ČZ 477,487 apod. ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/477, ČZ 1... AngusCZ 12 3.7.2020 v 12:10 Vojta_M
Jaká je přibližná cena ČZ 125/476 ČZ 125/476 TheHype 17 1.6.2020 v 04:49 VlaHa
Logo kastlíku 125 ČZ 125/476, ČZ 125/488 Vojta_M 1 26.5.2020 v 19:07 Vítězslav_Máří
výrobní číslo rámu čz 125 476 ČZ 125/476 podzemák 1 20.1.2020 v 20:03 mirapulec


TOPlist