bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pridretý motor - Zlý piest
Zdravím všetkých!

Na jeseň som dával robiť výbrus na svoju ČZtku, ku ktorému som samozrejme dostal nový piest, krúžky, čap a menilo sa aj bronzové ojničné púzdro. Najazdil som na tom asi 30 km úplne v pohode, samozrejme jemne a opatrne kvôli zábehu. Až do nedele išlo všetko má.

V nedeľu som sa išiel previezť, šiel som asi 50 na 4ke (je robená na 100), normálne otáčky, skôr nižšie. Motor bol teplý ale tiež skôr chladnejší. Zrazu mi začalo niečo silno klepať vo valci, tak som stlačil spojku, zastal som a nechal ju vychladnúť. Kompresiu mala, tak keď vychladla som skúsil naštartovať ale klepanie neprestalo.

Keď som to rozobral, tak som našiel zhora piestu niečo "odlupnuté" a z hlavy som vybral nejaké kovové kúsky. Sviečku som vonku nemal, takže to buď odletelo z piestu alebo vtiahlo z karbecu - to by ale asi boli aj hlboké ryhy vo valci a na pieste. Na pieste som si tiež všimol nejaké ryhy, nie hlboké, ktoré sú presne na miestach, kde je karburátor a výfuk. Nemá s tým niekto podobné skúsenosti? Prípadne by niekto neporadil ako to riešiť? Nový piest je samozrejmosťou ale okrem toho?


2 reakcí na tento příspěvek Pridretý motor - Zlý piest

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2020 v 10:57 | Nahoru | #1
Já bych se naopak toho Valvoline nebál. Do motoru něco vlítlo, snad se dozvíme, co to bylo.
Je potřeba ověřit vůli pístu min. 0,05mm, protože výrobci jsou různí a kvalita pístu může být všelijaká. Pak to můžeš zajíždět 1000km a stejně se nakonec při prvním pokusu o dosažení rychlosti 100km/h kousne. Jak přesně probíhalo těch prvních 30km? Takovéto zabíhání "prvních 500km nepřekračujte rychlosti ..., poté postupně zrychlujte" podle návodu k ničemu nevede. Zabíhej to jako krosku, píst musí postupně projít teplotnímy cykly ohřívání a zchlazování:
1. Nastartovat, prohřát, vypnout, zchladit. Namazat 1:25 pro celý záběh.
2. Pak pomalu projíždět, nejdřív 10 minut, pak 20, nakonec 30 minut, v nižších otáčkách někde po rovině. Po každé jízdě zchladit.
3. Po druhé jízdě shodit válec a případná oleštěná zrcátka na pístu vzít jemným brouskem.
4. Najezdit asi 100km ve vlažnějším tempu s občasným vytočením k max. otáčkám na nižší rychlosti .
5. Namazat 1:30 a ready to race.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

3.4.2020 v 11:12 | Nahoru | #2
Kohlstein> Nemôžem povedať, že by som išiel úplne jemne a opatrne, ale určite to nebolo naplno. Maximálne som šiel tak 60-70 km/h a raz za čas som to vytočil. Išlo to pekne, neboli tam žiadne problémy. Keď sa motor veľmi zohrial, tak som zastal a počkal kým vychladne. Keď na nej niekde idem, tak sa neponahlam takze nie je problém zastať na takéto chladiace prestávky.

(reakce na) Pridretý motor - Zlý piest

3.4.2020 v 20:10 | Nahoru | #3
Kohlstein> Pri všetkej úcte, je to motor konštrukčne z tridsiatych rokov, nie vesmírna loď. To zabiehanie, čo popisuješ, je návod na zabehnutie ostrého dvojtaktu. Ako píšem vyššie, prerábali sme tie motory na 477 výmenou kľuky, vŕtali sme ich na 220 ccm, laborovali sme s výškou tesnenia pod hlavou kvôli kompresii, nemerali sme vôľu piestu mierkami, len pocitovo (ako išiel po spustení do valca), krúžky pre rôzne výbrusy sme upravovali zbrúsením zámku a tie motory jazdili. S M2T, žiadne Valvolíny neboli.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Čz 125/476 Elektrika ČZ 125/476 Hovořak1 3 8.4.2023 v 18:38 Hovořak1
ČZ Posilube 125 vs 175 ČZ 175/477, ČZ 125/476 RockNRolenc 11 21.9.2022 v 17:47 VGT
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist