Originální díly PARTSDEPOT




padaky Přidat reklamu

Téma: ČZ Posilube 125 vs 175
9.10.2020 v 23:19
Všechny zdravým
Chtěl bych se zeptat, zda by mi někdo neporadil, jaké byli rozdíly mezi odděleným mazáním posilube na čz 125 a 175? Popřípadě, zda existuje nějaká možnost, jak tyto dvě čerpadla zaměnit? Přesněji dát to ze 175 do převrtané 125.
Budu moc rád za všechny odpovědi

ČZ Posilube 125 vs 175

10.10.2020 v 09:35 | Nahoru | #1
Čerpadla se liší v kladce pro lanko,tím pádem zdvihu pístku co řídí množství oleje.

ČZ Posilube 125 vs 175

10.10.2020 v 20:17 | Nahoru | #2
Ty čerpadla budou totožný, pouze nepatrně jinak seřízené vymezovacíma podložkama ze strany kladky, na obsah 125/175.
Čerpadlo pro 175 má na štítku 400, jestli si to dobře pamatuju.
Klidně je můžeš zaměnit, ten rozdíl v množství oleje bude minimální.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ Posilube 125 vs 175

11.10.2020 v 06:54 | Nahoru | #3
Asi nejjistější je míchat olej v předepsaném poměru rovnou do benzínu. je spousty případů kdy se motor zadřel díky špatné funkci olejového čerpadla mám s tím osobní zkušenost.

(reakce na) ČZ Posilube 125 vs 175

11.10.2020 v 16:50 | Nahoru | #4

libor600 píše: Asi nejjistější je míchat olej v předepsaném poměru rovnou do benzínu. je spousty případů kdy se motor zadřel díky špatné funkci olejového čerpadla mám s tím osobní zkušenost.



Čau, no ja mám práve opačnú skúsenosť. Kutil domáci československý, odpojil funkčné čerpadlo čo dávkovalo olej priamo do kľuky a dal olej do benzínu, zadrel kľukové ložiská. Teda jedno ložisko. Na mojej najmilšej jawe 350-634 Oilmaster, čo som sa natrápil z napojením Oilmasteru a so zháňaním nádržky na olej , kúpil som totiž motor s olejovým čerpadlom určený na export a daný do bazaru. Debo čo ju kúpil od mojej ženy ( kúpila si za tie prachy farebnú telku) odpojil tiež oilmaster a zadrel. Ináč k téme, chválim a fandím tím ľuďom čo tie čerpadlá dávajú späť do prevádzky.

3 reakcí na tento příspěvek ČZ Posilube 125 vs 175

13.10.2020 v 10:48 | Nahoru | #5
žádný Československý 2 takt s čerpadlem neměl jím mazanou kliku přímo, aní to není technicky možné. Jaké koly čerpadlo, které tam bylo montováno přidávalo olej do paliva podle stupně zatížení. Olej byl přidáván do sání. Tak je vlastně šumafuk jestli tam je přidáván čerpadlem, nebo již namíchaný v benzínu. Pokud se ti zadřelo nějaké ložisko ( nenapsal jsi jaké) tak proto že nebyl olej, ale jak říkám, kdyby byl v palivu nic se nemohlo stát. Malý osobní přiklad- kdysi jsem jezdil i v zimě, ČZ 477 s oilmaster olej přituhl a čerpadlo nedalo potřebné množství a motor se zadřel, přesto že ho bylo v nádržce dost a čerpadlo plně funkční. Od té doby, vždy jen olej do paliva. Olejové čerpadlo je jistě zajímavý prvek, ale každý musí zvolit pro co se rozhodne

(reakce na) ČZ Posilube 125 vs 175

13.10.2020 v 12:05 | Nahoru | #6
libor600> Za to zadření v zimě si můžeš sám, protože v návodu se jasně píše, že v mrazu se nemá dávat M2T, ale M3AD, tedy místo viskozity SAE40 tehdy dostupný olej s viskozitou SAE20.
Pro čerpadlo samotné je možné stáhnout návod a zkontrolovat seřízení podle tohoto
http://jawarmaniak.w...navod_oilmaster.html

ČZ Posilube 125 vs 175

13.10.2020 v 12:35 | Nahoru | #7
Doporučuji normálně mazat 1:33 celý rok v benzínu, a čerpadlo pokud chcete používat tak nalít směsí 1:10...ve výsledku bude směs v motoru o málo bohatější na olej ale nijak moc. Funguje to v pohodě.

(reakce na) ČZ Posilube 125 vs 175

13.10.2020 v 18:28 | Nahoru | #8
libor600> Při použití m2t v zimě se v návodu psalo naředit m2t s benzínem v poměru 10:1, takže sis to zadřel vlastní blbostí, při použití vhodného oleje např mogul tsf tohle vůbec nehrozí.

(reakce na) ČZ Posilube 125 vs 175

13.10.2020 v 19:15 | Nahoru | #9
libor600> čau, teda nejadnalo sa o československý dvojtakt, ale o nejaký čínsky skúter, kópiu hondy. Pohon čerpadla bol riešený nie remienkom ale šnekom a žiadny plast. Ono aj teraz sa skútre mažú priamo do kľuky, čiže nemajú tie otvory na prefukových kanáloch .To bol asi dôvod zadretia, lebo sa nedostal ten olej zmesou do kľukových ložiskek. U ČZ , mal som ju hadička oleju ústila do sacieho potrubia za karbecom, u Jawy to ústilo do viečka nad šúpatkom do takej trubky s dierkami ktorá je otvorom privedená do prúdu vzduchu v karburátore. Mal som aj takú Jawu. A tých skútrov s primazávaním do kľuky som pár opravoval.

Naposledy editováno 13.10.2020 19:17:07

ČZ Posilube 125 vs 175

13.10.2020 v 20:45 | Nahoru | #10
Na tu dobu to měly tyhle ČZ-ty dost vychytaný. Čerpadlo bylo spolehlivý, jen se musela sledovat hladina oleje v nádobce a včas dolít.
Lanko plynu do karburátoru bylo vedený přes kladku čerpadla, takže se nemohlo stát, že by si jel bez čerpadla. Navíc na těchto motorech bylo řešeno mazání ložisek klikovky převodovým olejem. Za mě určitě zachovat. Občas to chce za jízdy kouknout na propojovací hadičku nádobka - čerpadlo jestli je v ní olej bez bublin.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koupě staré motorky ze zahraničí ČZ 125/476, ČZ 125/488 RockNRolenc 5 5.11.2020 v 10:19 CRF1000
Ložisko rozety ČZ 175/477 Popsa 21 15.10.2020 v 09:26 DRN.
Spotřeba ČZ 175/477 Popsa 17 6.10.2020 v 21:17 Popsa
ČZ 125/476 - blikače ČZ 125/476 mirexz 10 28.9.2020 v 23:12 udinar
Posilube ČZ 175/477 Kkarloscz 12 17.8.2020 v 15:03 Pesoun

TOPlist