bmw_r1300gs_cartec





Téma: Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Zdravím všechny nadšence jízdy na dvou kolech
S manželkou jsme se cca týden zpátky (19.2.2020) rozhodli, že se za dva roky (až manželka dokončí vysokou) vydáme na cestu kolem světa a to tak, že každý pojedeme na své motorce.

S cestou kolem světa to myslíme vážně, a proto jsem začal hledat vhodný stroj, který bude:

- lehký kvůli dobré ovladatelnosti v terénu

- zvládne náročnější terén (Mongolsko, Bolívie, Argentina...)

- jednoduchý (málo elektřiny, karburátor, nakopávačka…) a tím pádem i co nejvíce spolehlivý, jelikož kde skoro nic není, nemá se co rozbít + čím jednoduší stroj, tím jednodušeji se ho naučím rozebrat do šroubku a opět složit

- malé vibrace od motoru při vyšších rychlostech

- dojezd aspoň 300 – 350 km (pokud se rozhodnu pro Yamaha TT 600 R, budu muset koupit větší 20 L nádrž)

- pořizovací cena za jeden stroj kolem 40-60 tisíc Kč

Toto vše by mělo TT R splňovat.

S terénními motorkami nemám vůbec zkušenosti (jezdil jsem vždy na naháčích).

Proto bych znal rád Váš názor na toto:

1) jak dle Vás Yamaha TT 600 R zvládne cestu kolem světa?

2) jak se tato motorka chová na silnici a v terénu, pokud je vzadu ověšena bočními hliníkovými kufry + mezi nimi naskládané další věci, kde odhaduji celkovou hmotnost kufrů a „nákladu“ na 50 - 70 kg, těžko se to nyní odhaduje, když ještě přesně nevím, co vše sebou budeme brát

3) jakou motorku (mimo Yamaha TT 600 R) byste si na cestu kolem světa vybrali Vy a proč?

Všem moc děkuji za názory

PS: pokud budete chtít sledovat jak naší přípravu, tak cestu samotnou posílám zde odkazy, kde vše budeme sdílet :

Youtube: bit.ly/2uxEPyJ

Facebook: bit.ly/39ZxV4m

Instagram:bit.ly/2PsuJq3

Web: bit.ly/3938M8S


Naposledy editováno 26.02.2020 19:03:58

1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

Skvělá odpověď, děkuji! 28.2.2020 v 09:47 | Nahoru | #91
Člověk by měl mít motorku osahanou, umět udělat základní údržbu (oleje, brzdy, filtry, svíčky) a opravy (defekty pneu, lanka, páčky, řetěz) a měl by mít odpovídající nářadí, aby se třeba nestalo, že nemůže vyměnit duši, protože nemá klíč na zadní kolo. To je tak asi všechno. Samo a zničeho nic se toho moc nerozbije, a když s tím někdo třískne a třeba prorazí víko motoru do oleje, tak bude stejně potřebovat pomoc místních machrů.

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

28.2.2020 v 09:49 | Nahoru | #92
vilemx> jj, mam to stejne. zkouknu, jestli neco netece a par zakladnich veci (stav retezovky, kapaliny napr.) s sebou par zakladnich ND a jedu. preservisovanost se casto nevyplaci.

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

28.2.2020 v 09:51 | Nahoru | #93
Kohlstein> tohle se da casto resit tekutym kovem a kouskem konzervy napr., kdyz je prasklina vetsi. kdyz jedu dal, beru ho s sebou. jenze to uz chce nejakou zrucnost a praxi. nicmene, cim vetsi zapadakov a mene lidi, tim vetsi ochota a chut pomoc. alepson takhle jsem se s tim setkal ja.

2 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

28.2.2020 v 09:59 | Nahoru | #94
"BMW G 650 Xcountry" Nejsem žádný rozumbrada ale zachovalý kousek by neposloužil?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

28.2.2020 v 10:50 | Nahoru | #95
pivoň> G650 X-country prípadne X-challenge je špičkový základ. Má ale niekoľko problémov ktoré je potrebné vyriešiť:
1. malá základná nádrž - existujú nádrže dopredu alebo zadné camel tanky. Všetko sú to ale riešenia za 500+ eur
2. hlinníková podsedlovka - jedno z miest, ktoré je následkom nízkej cieľovej hmotnosti. Na dlhodobé cestovanie aj s textilnou bagážou nie je vhodné. Prasknutý hlinník nie je také jednoduché vyriešiť mimo civilizácie
3. zadný tlmič - sériový vzduchový mech je rovno na výmenu. Neservisovateľná záležitosť.
4. motorka (x-challenge) je extrémne vysoká - ja mám 170cm a napriek tomu, že mám skúsenosti aj s ostrými endurami, ktoré sú veľmi vysoké aj inými vysokými mašinami, tak XChallenge bol v tomto smere skutočne extrém. Na ceste si na to človek zvykne. Ale naložené, tak aj pre mňa veľký problém na členitom podklade, keď človek zastavuje neplánovane. Takže ak je človek vysoký, tak ani nevie, ale pre nižšie postavy nepoužiteľný stroj.

Okrem toho je to taká klasická staršia motorka, ale dobre postavená. V podstate dlho, dlho ideálny základ na skutočné adventure cestovanie. Motor blbuvzdorný a nezničiteľný, schopný jazdy aj na nízko kvalitné palivo.

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

28.2.2020 v 11:05 | Nahoru | #96
erbe> No tak prima. Jsem rád , že se toho chopil fundovaný pardál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

28.2.2020 v 15:10 | Nahoru | #97
vilemx>
Dominika Gawliczková před cestou do Jižní Ameriky dala komplet připravit skútr do servisu a v Americe se jí brzo podělal motor a když vyměnili díly tak znovu až se přišlo na to že servisáci v Česku zapomněli vrátit do motoru jednu podložku

To aby člověk po servisu ještě pár týdnů testoval jestli vše funguje

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

28.2.2020 v 15:26 | Nahoru | #98
Pedl> takova klasika, jak se.neco rozebere a servisuje kvuli delsi ceste je treba s tim aspon tyden nejezdit a dat 1000km jestli se neco nesere

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

28.2.2020 v 16:09 | Nahoru | #99

erbe píše: pivoň> G650 X-country prípadne X-challenge je špičkový základ. Má ale niekoľko problémov ktoré je potrebné vyriešiť:
1. malá základná nádrž - existujú nádrže dopredu alebo zadné camel tanky. Všetko sú to ale riešenia za 500+ eur
2. hlinníková podsedlovka - jedno z miest, ktoré je následkom nízkej cieľovej hmotnosti. Na dlhodobé cestovanie aj s textilnou bagážou nie je vhodné. Prasknutý hlinník nie je také jednoduché vyriešiť mimo civilizácie
3. zadný tlmič - sériový vzduchový mech je rovno na výmenu. Neservisovateľná záležitosť.
4. motorka (x-challenge) je extrémne vysoká - ja mám 170cm a napriek tomu, že mám skúsenosti aj s ostrými endurami, ktoré sú veľmi vysoké aj inými vysokými mašinami, tak XChallenge bol v tomto smere skutočne extrém. Na ceste si na to človek zvykne. Ale naložené, tak aj pre mňa veľký problém na členitom podklade, keď človek zastavuje neplánovane. Takže ak je človek vysoký, tak ani nevie, ale pre nižšie postavy nepoužiteľný stroj.

Okrem toho je to taká klasická staršia motorka, ale dobre postavená. V podstate dlho, dlho ideálny základ na skutočné adventure cestovanie. Motor blbuvzdorný a nezničiteľný, schopný jazdy aj na nízko kvalitné palivo.



1. malou nadrz podepisuji, na druhou stranu, dneska je spousta lidi, kteri se uz Xchall zbavuji, pripadne se zbavuji jen doplnku... za celkem rozumne ceny,
2. podsedlovka mi taky prasklarekl bych, ze je to kombinace tvrdejch doskoku (zadni cast sedla ma zamek hodne na konci motorky = dlouha paka) a nezvladnutejch wheelee
3. vzduchovy tlumic se mi naopak zamlouva, muzes prima reagovat na zmenu vahy.... jinak pochopitelne jsou na prodej jak originalni (jete) tlumice, tak i Ohlinsy za cca 1kE.
4. mam 182 a stejne mam potize s kratkou nohou... ale asi to jde resit snizenim tlaku v tlumici

Xchall je rekl bych hodne oblibeny cestovatelsky stroj...

Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

Skvělá odpověď, děkuji! 29.2.2020 v 12:40 | Nahoru | #100
Vybíral bych motorku hlavně i s ohledem na vaše tělesné poporce. Hlavní parametr je vaše výška, hlavně Tvé manželky. Potřebuje idélně motorku ze které dosáhne plnohodnotně obouma nohama na zem. Dost jí to ulehčí veškerou manipulaci s motorkou a bude si více věřit a mít méně krizových situací co se týče "syndromu krátké" nohy a z toho vyplývajících problémů.

1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

1.3.2020 v 19:18 | Nahoru | #101
Napadla mě ještě Honda CB125F. Jo má to jenom 8kW, po rovině z toho jde vytáhnout maximálně kilo, ale:
- nová stojí 60 tísíc Kč, spotřebu to má kapku přes 2L/100km, na plnou nádrž ujede 600km
- je to vyrobené Hondou, sice v Číně, ale Honda si kvalitu hlídá dobře. V případě problémů to půjde opravit a náhradní díly sehnat kdekoliv na světě.
- 18" kola, rozumné pérovaní, vyvažovací hřídel = pohodlí při jízdě, navíc s dobrou ergonomií
- klasické pružení vzadu se dvěma tlumiči - menší namáhání podsedlového rámu při zatížení cestovním vakem
- váhu 120kg bez paliva zvládne každý
Úplně pomalá taky není, 80-90km/h to dokáže jet skoro pořád. Co je dobré, když jedeš něco poznávat, že ti dovolí jet pomalu, dokonce velmi pomalu. Na silnější motorce ti to nedá a hltáš kilometry jak blázen a ve finále jsi viděl jenom tu silnici. Myslím, že nejsem jediný, kdo jezdí na babetě, když chce opravdu něco vidět.
Edit - jenom bych volil nějak lepší gumy, než ty originál čínské, s nejlépe nějakým tradičním vzorkem, třeba Michelin City

Naposledy editováno 01.03.2020 19:24:14

Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

Skvělá odpověď, děkuji! 4.3.2020 v 17:16 | Nahoru | #102
Jen pro inspiraci jak se pobalit na cesty
https://www.motorkari.cz/tema/?t=32037

Naposledy editováno 04.03.2020 17:17:16

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

5.3.2020 v 21:34 | Nahoru | #103

TomElefant750 píše: Možná bude přehlednější když použiješ při odpovědi tlačítko "citovat" jako já teď, ale pokud ti to nevyhovuje rozhodně tě k tomu netlačím.
Čau, Tom


Super, škoda že jsem to nevěděl od začátku.

Díky

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

5.3.2020 v 21:52 | Nahoru | #104

Komorerth píše: co tak vidim a sledujem cestovatelov a neriesim take tie klasicke premiovky za mnoho penazi, napada ma z vrchy hlavy:

CB500x od Hondy, dvojvalec - novy
GS650 od Bawora, jednobuch - rozumne stary, idealne Dakar
V-Strom 650 od Suzuki - novy, idealne XT
RE Himalayan, jednobuch - novy
Tenere 660Z od yamahy, jednobuch, mierne jazdeny. Pripadne Tenere 700 novu

nejake stare vrany by som si asi 2x rozmyslel. Svet sa da obist v podstate cimkolvek, budes tomu musiet samozrejme prisposobit cestu. A nie je vzdy teren ako teren
vsetky moto co som pisal su od cca 120 do 250 000kc.,. Niektore uz s nosicmi, padkami, susplechmi a podobnym balastom - ja by som ciste nezistne hlasoval pre Tenere 700 > borci tu vsak dobre pisu, staci sa rozhodnut a urobit par "kratsich" tras po Europe aby ste videli s manzelkou ako vam to funguje. Pretoze nie je asi okay ak sa dostekate do maxu niekde v Kolyme a co potom. Nu a cersvy vodicak zeny, to chce bud talent alebo moc treningu pretoze ak to nebude len o jazdeni po hlavnych cestach, bude to sakra narocne aj pre trenovaneho borca



Tipy na motorky zajímavé, díky. Až na Himalayan a CB500x mám ostatní moto již v seznamu (lépe řečeno v porovnávací tabulce). Tak ona zase stará vrána se dá dát do kupy a také v zemích typu Mongolsko, Bolivie atp. tu starnou vránu spíše opraví, než nějakou voňavku se vstřikami a plnou elektřiny. Nebo jsou mé doměnky milné? Zatím máme v merku Honda XL 650V Transalp, ale to se samozřejmě ještě může změnit. Jak tu mnozí psali a ty také, nejlepší je si vybrat pár motorek, ty si projet a pak se pro některou rozhodnout a udělat delší testovací jízdy. U ženy bude hodně moc tréningu nejprve na asfaltu a pak začne i trénink v terénu, má výhodu, že já už nějaký ten rok jezdím, mám za sebou nějaké kurzy, takže jí usnadním začátky a pak je to už jen na ní

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

5.3.2020 v 22:12 | Nahoru | #105

erbe píše: No nápad obdivuhodný a správny Aj časový fond je super.

Z mojej skúsenosti máš toho nákladu moc. Tým duplom na starú mašinu. Na hlinníkové kufre by som sa byť tebou vykašlal, ušetríš kopec hmotnosti, máš lepšiu ovládateľnosť, je to menej nebezpečné pri pádoch (že ti pod kufrom ostane noha) a aj motorkám sa uľaví, lebo pružné uloženie nebude tak namáhať podsedlovky. Ja aj s náhradnými dielmi a všetkým potrebným na dlhodobé cestovanie za všetkých podmienok mám 27kg napríklad a myslím si že to je veľa. Do terénu určite.

Osobne si myslím, že ak žena nikdy na motorke nejazdila a je útlejšieho vzrastu (menej ako 175cm a 70kg) tak bude veľmi vhodné aby mala ľahšiu a nižšiu motorku + menšiu bagáž, takže ty budeš voziť toho viac.

Ten odhad s terénom je veľmi prehanný. 1/3 terénu je hrozne moc aj keby si vyhľadával len terén. Reálne toho bude tak 5-10% a aj to prevažná väčšina budú len šotolinky. Skrátka bežné komunikácie iba bez asfaltu. To len pre úplnosť.

Osobne si myslím, že náklady na mesiac budete mať dlhodobo trochu vyššie. Tých 1200eur je tak akurát na život, palivo. Celosvetová dlhodobá poistka aj v najúspornejšom režime je dosť drahá. Pri dlhodobom cestovaní sa vám ale začnú zbierať ešte ďalšie náklady. Ak nepôjdete fakt na ľahkých strojoch, tak pneumatiky budú nezaneedbateľná položka. Oleje, brzdové komponenty, reťazovky a pod. Ďalej poistenie motoriek všade mimo EÚ tiež vyjde nejaké peniaze. Potom ak budete chcieť navštíviť krajiny, ktoré vyžadujú karnet napr. Preprava cez more, ale aj hlúpa Stahlratte zo Strednej do Južnej Ameriky je už dnes viac ako 1000eur na osobu+moto. A dostávame sa k vízam. Na východ je to celkom pohoda už dnes. Ameriky tiež. Ale Afrika a Arábia už taká sranda nie je. Mne vyšiel rozpočet na víza východnej Afriky + Arábie dosť cez 1000eur na osobu. A to je pomerne dosť zoptimalizované. Reálne si myslím, že bude ťažké dostať sa pod 1500eur na mesiac so všetkým dlhodobo. Aj pri dosť veľkom šetrení.

No a k motorke. Mne doposiaľ ako najrozumnejšia a najekonomickejšia varianta vychádza Honda CRF250L. Je to nezmar. Sám som na nej najazdil cez 80000km za všetkých podmienok a tomu stroju vôbec nič nie je. Prevádzkové náklady sú fakt minimalistické. Je to moderný stroj a nemá žiadne zbytočné serepetičky. Ale s tým nižším výkonom sa človek musí naučiť žiť. Ale zase vám to fakt otvorí dvere dostať sa tam kam sa na hocičom väčšom (600+) nepustíte. Určite si tento stroj vyskúšaj. Veľa ľudí mu podľahlo. Ponáhľať sa za 2 roky nebudete a jazdiť sa na tom dá dlhodobo 90-100 po malých úpravách.

Som zvedavý ako sa nakoniec rozhodneš. Máš na to ešte veľa času a veľa sa toho môže zmeniť. Držím palce



Ok, díky za informace, které mě ani nenapadly
Ohledně kufrů, chci vzít hliníkové, jelikož při pádu se neprodře, protože představa, že se mi "látkový" kufr při pádu někde v Mongolsku prodře a nebude pak použitelný a věci z něj se budou muset nějak "narvat" jinam + některé věci jako foťak, notebook atp. při pádu mají větší šanci na rozbití, tak to mě moc neuklidní Co ty na to?
Náklad 27 kg, to jsem na tom skoro stejně, pokud odečtu hmotnost kufrů, tak jsem pro jednoho na 28 Kg, ale bez náhradních dílů. Níže pošlu seznam věcí a jejich hmotnost, co máme v plánu si vzít a napiš mi prosím, co by si z toho vyhodil a co naopak mi tam chybí. Díky
Díky za informace ohledně rozpočtu, takže radši budu počítat s 40 000 Kč na měsíc na hlavu.
Také jsem zvědav, na čem nakonec pojedeme Určitě si projedeme lehké i těžší stroje a uvidíme.




Naposledy editováno 05.03.2020 23:43:18

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

5.3.2020 v 22:17 | Nahoru | #106

Eso_Rimmer píše: ted to ctu... tvoje zena nikdy nejezdila na masine a chces ji vzit na cestu kolem sveta, aby pritom ridila svoji masinu? no, tak to vam drzim palec. prijde mi, ze to mas v hlave srovnany, nazory rozumny, ale tohle je, podle me, hodne pres caru.



Popravdě, sám jsem na ženu zvědavý, nadšení ji nechybí, tak snad bude mít i talent a pak by to mohla dát, aspoň se za to modlím

1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

Skvělá odpověď, děkuji! 5.3.2020 v 22:25 | Nahoru | #107
Já jsem jen mrdal, co nebyl nikde, kam se nedá dojet za 2 týdny, ale moje zkušenosti s offroad cestovaním na 120kg až 220kg motorkách jsou: Lehká motorka je v terénu super (terénem nemyslím štěrkovku, kde místňáci jezdí osobákem), ale jen pokud není naložená. Pokud na lehkou motorku (včetně CRF) naložíš trochu víc bagáže, je v terénu neovladatelná - to už je snadnější řídit těžkou mrchu, co má i po naložení těžiště tam kde má být. Dále lehká endura obvykle nejsou moc pohodlná. Pokud nemáš ocelovou prdel jako někteří cestovatelé, sedlo si budeš muset nechat přešít a důkladně dopolstrovat do šířky i síly. Stejně ten posaz nebude optimální. Výkon 20kW neomezuje, kilo jede bez problémů všechno a rychleji se dá bezpečně jen po dálnici, které většinou nejsou nebo po nich nechceš jet. Pokud jsi extrémista, kterému stačí na cestu zabalit dvoje trenky, spacák, plachtu a láhev tvrdého, nepotřebuješ vaření, stan, oblečení (co nemáš na sobě) a v podstatě vůbec nic, pak je malá motorka dobrá volba.
Zmíněné CRF250L je dobrá motorka, ale vyrobená v Malajsii, ne v Japonsku. Zradí tě spojka (špatné pružiny), vyteče přední USD vidle a rozhodně to chce vyčalounit sedlo. Spojka je známá konstrukční chyba, prodává se aftermarket sada pružin a lamel řešící problém. Gufera vidle jsou skladný díl. Pokud má tvá žena dlouhé nohy, je to dobrá volba, pro sebe bych ale na tvém místě zvážil, kolik terénu opravdu pojedete (můj odhad je 1%). Štěrkové cesty se dají snadno i na 200kg+ motorce, která pobere víc nákladu a je obvykle výrazně pohodlnější.

Já chci jet někdy v životě východní Sibiř (bohužel jsem to nestihl před dětma) a zcela jistě vím, že na NX250 ani jiné lehké motorce to nepojedu.


O enduru přemýšlím, jelikož by dle mého selského rozumu, mělo být enduro přece stavěno na větší "zátěž" (tím myslím jízdu po nekvalitních silnicích a terénu) než jiný typ motorky a tím pádem by měla něco vydržet. Pokud se mýlím, tak mě opravte, jak jsem psal v endurech se nevyznám.



To se pleteš. Endura jsou stavěná na to aby byla vyrazně lehčí než cestovní motorky a obecně pro dobré jízdní vlastnosti v terénu a to i na úkor častější údržby. Kvalita i odolnost se značně liší model od modelu bez ohledu na kategorii motorky. K tomu stejně jako u aut, stroje vyrobené v 90-tých letech a na přelomu tisíciletí bývají obvykle z kvalitnějších materiálů než novější výroba.

Naposledy editováno 05.03.2020 22:39:50

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

5.3.2020 v 22:37 | Nahoru | #108

Honza-TA950 píše: podle toho cos tu různě řekl či naznačil máš dle mého vybráno - CRF250

pokud žena nemá na ničem najeto tak nic velkého nemá moc smysl řešit - čím menší a lehčí stroj tím příjemnější na ovládání atd.
malá spotřeba se u 2 strojů také hodí ono se to na té dlouhé štrece dost pozná
je relativně lehká - to s ehodí v terénu, při nakládní na náklďák nebo jízdě po schodech do recepce, na malý přívoz a jiné cestovatelské situace
navíc necheš nic drahého, aby to bylo splehlivé a případně díly, aby šly snadno sehat - to vše Honda splňuje.
na tyhle malé stroje seženeš řetěz, destičky nebo gumy v podstatě kdekoliv a za normální peníze

navíc pokud máš čas tak i menší rychlost a pomaljší provoz bez problémů zvládnete
erbe Ti to dobře shrnul

webů ohledně CRF250 upravených na cestování jsou tuny takže zkušeností taky a máš se kde inspirovat

taky jsem s myšlenkou nějakého takovéhoto stroje koketoval, že bych si ho mohl různě posílat nebo ho někde nechat apak si ho zase vyzvednout ...ale nějak pořád jsme s enedokopal k tomu dát vápověd a udělat si dlouhý čas, dovolená na to nestačí



Sakriš, to co píšeš má logiku, to skariš píši, jelikož jsem se začal pohlížet po silnějších strojích, jelikož většina cestování bude po asfaltu a co si budeme povídat, i když má člověk dost času, tak rychlejší jízda je rychlejší jízda Kolikrát mi přijde pomalá jízda víc nebezpečná, např když ti moto jede max 80-90 km/h a ostatní kolem jezdí 100 km/h, tak tě neustále někdo předjíždí, musíš jezdit u kraje a navíc si stále ve stresu, jelikož se na tebe furt někdo tlačí. Takže to bude ještě veselé, jsem zvědav na čem na konec pojedeme. Ale je jasné, že v tomto bude muset mít hlavní slovo žena, dle toho na čem se jí bude dobře jezdit v terénu.
Každopádně díky za další otevření očí a námětu o čem přemýšlet

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

5.3.2020 v 22:45 | Nahoru | #109

TomElefant750 píše: To taky dost záleží na tom jestli má něco najeto (čti nařízeno) v autě, pomáhá i mít najeto na kole.
Pokud je to "řidičská panna" tak ji pomáhej alláh
Čau, Tom


Tak naštěstí to není řidičská pana, v autě jezdí cca rok a jezdí denně. Dává to dost dobře na to že řídí rok, zvládá i provoz po Praze, dálnici atp. Samozřejmě na řízení v Bangkoku ještě nemá, tam je to jiná liga
Kdyby neměla zkušenosti v řízení auta, tak to bych se bál asi i já s ní za 2 roky vyrazit na motorkách, ale takto vím, že zvládá předpisy, složitější provoz, má dobré reflexi atp. Proto věřím, že pokud vybereme motorku co jí bude vyhovovat, tak to zvládne.

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

5.3.2020 v 22:49 | Nahoru | #110

TomElefant750 píše: Eso_Rimmer> Rozumíme si určitě, osobně mi kombinace "dvě motorky za pade kus", ženská co se to všechno za dva roky naučí a cesta kolem světa připadá jako "mission imposible", ale víš jak to je, nikdy neříkej že něco nejde, vždycky se najde magor kterej to dokáže
Čau, Tom


Tak snad budeme ti magoři co to dokážou

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

5.3.2020 v 22:58 | Nahoru | #111

vilemx píše: K té otázce na trasu. Nemyslel jsem ani tak vyjmenovat státy, ale jestli chcete jet hlavní tahy (pak má smysl něco pohodlnějšího a dobrou ochranou proti větru, klidně ty nabalené hliníkáče) nebo to brát "zkratkou" přes kozí stezky, vozit to na vydlabaných kanoích a balancovat na visutých lávkách pro pěší (pak na CRF 250 fláknout velké plexi a hóódně zredukovat bagáž klidně i o hliníkáče).
Ohledně novicky šoférky bych si hlavu nelámal. Než se dostanete někam do jezdecky těžších věcí, tak je to furt několik tisíc km daleko.



Jo ták, tak to bych viděl něco mezi tím co píšeš. Zase žádný mega extrémy, jak převoz na vydlabané kánoi , ale stále po hlavním tahu taky nepojedeme. Na přejezdy pro nás nudných lokací využijeme hlavní tahy a kde to bude zajímavé, tak po "vedlejších" cestách, jelikož nejsme moc příznivci turistických destinací, kde se úplně vytrácí atmosféra dané kultury a země.

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

5.3.2020 v 23:02 | Nahoru | #112

Pedl píše: To vypadá jako Long Way Round s Ewanem McGregorem. Ten taky nikdy nejel v terénu, celý nadšený a pak furt padal a nadával. A manželka ještě méně zkušeností (a hádám že i svalů)...
Jak říká Soccer, chce to nabrat zkušenosti, vyjet nejdřív na kratší bezpečnější cesty...
Jinak bych na tu náročnou cestu použil nějakou lehkou spolehlivou motorku jak tu už někteří doporučují třeba CRF250L Rally, nicméně na lehkou motorku se nehodí velké těžké kufry, chce to pečlivě rozložit hmotnost.


Souhlas, máme v plánu enduro školu a pak se vydat na trip na východ a otestovat své schopnosti, stroje a vybavení. Proto to chceme realizovat až za dva roky, abychom měli na to dost času. A proto, jsem také založil toto téma, aby mi zkušenější řekli svůj názor a tím mi dali nový pohled na věc, za což Vám všem děkuji

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

5.3.2020 v 23:07 | Nahoru | #113

Slávek-TDM píše: Jo a jeste jednu poznamku, vlacet s sebou kanystry na 10L vody je ptakovina. 2x 2L camelbag plus jeden 3L rezervni kanystr uplne staci. Krom vyslovene suchych mist v Mongolsku je voda vsude, staci ji upravit filtrem nebo tabletama. A petku kdyz tak nekam vetknes...



Ok, díky za info, v sobotu jedeme na Moto Salon do Brna a tam mám v plánu se pobavit s co nejvíce cestovateli ohledně těchto věcí, abychom toho netahali zbytečně moc, ale zase aby nám něco nechybělo.

Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

Skvělá odpověď, děkuji! 5.3.2020 v 23:10 | Nahoru | #114
pár poznámek

hliník bedna vs. brašny - od hiníku jsem ustoupil, má výhodu bezpečnosti protii krádeži, ale je těžší (u lehké motory ještě víc platný argument), v terénu i nebezpečný když ti skřípne nohu, a při poškození blbě opravitelný a rány neodpouští
brašny zase tak chatrné nejsou vydrží i nějké ty pády, něketré rány pohltí a odpuží, akorát je třeba u balení na to myslet - jednou jsem na to nemyslel a nechal ešus v boční brašně a po pádu z něj byla zmačkaná plechovka

případně lze použít malý zamykací pelicase (nebo jiný vodotěsný kufr) jako bezpečností schránku a na to vaky

co se motorek týče - ideálně obě stejné, je to výhodou pro díly/opravy/znalosti, ale i pro jízdu, pokud bys jel na velké a žena na malé tak je třeba se sladit

transalp je moje srdcovka - je to zcela jednoduchá blbuvzdorná motrka - na blbnutí kole komína nudná, ale na cesty super - levná, spolehlivá

CRF

CRF2

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

5.3.2020 v 23:11 | Nahoru | #115

Wenca24 píše: Souhlasím s tím, že poměr 1/3 terén je přehnanej...bude to ve finále tak 5% a spíš si myslím, že opravdový terén ani neprobehne... Ale to je jedno...
Jen chci říct... pokud se rozhodnes pro tu Crf 250L jak ti tady spousta lidí, včetně mě, doporučuje, prosím tě nic preventivne nerozdelavej! Je to v podstatě nová motorka a nikdy už to neslozis jako ti činani ve výrobě... Akorát to zkurvis... Holt v případě poruchy to budeš muset dopravit do nejakyho většího města a tam si s tím poradí.. Je to nějaký zdržení, ale když na to máš dva roky tak o co jde? S největší pravděpodobností to ale ta motorka objede jen s plánovaným servisem...



Ok, díky za info.
Každopádně, když se budu chtít vrtat v motoru či převodovce, tak to určitě nebudu dělat sám, ale s někým kdo to umí a víc co a jak. Nerad bych skončil dřív než bych vyjel

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

5.3.2020 v 23:26 | Nahoru | #116

pivoň píše: "BMW G 650 Xcountry" Nejsem žádný rozumbrada ale zachovalý kousek by neposloužil?


Díky za zajímavý tip, již jsem ho dal do seznamu adeptů.

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

5.3.2020 v 23:30 | Nahoru | #117

erbe píše: pivoň> G650 X-country prípadne X-challenge je špičkový základ. Má ale niekoľko problémov ktoré je potrebné vyriešiť:
1. malá základná nádrž - existujú nádrže dopredu alebo zadné camel tanky. Všetko sú to ale riešenia za 500+ eur
2. hlinníková podsedlovka - jedno z miest, ktoré je následkom nízkej cieľovej hmotnosti. Na dlhodobé cestovanie aj s textilnou bagážou nie je vhodné. Prasknutý hlinník nie je také jednoduché vyriešiť mimo civilizácie
3. zadný tlmič - sériový vzduchový mech je rovno na výmenu. Neservisovateľná záležitosť.
4. motorka (x-challenge) je extrémne vysoká - ja mám 170cm a napriek tomu, že mám skúsenosti aj s ostrými endurami, ktoré sú veľmi vysoké aj inými vysokými mašinami, tak XChallenge bol v tomto smere skutočne extrém. Na ceste si na to človek zvykne. Ale naložené, tak aj pre mňa veľký problém na členitom podklade, keď človek zastavuje neplánovane. Takže ak je človek vysoký, tak ani nevie, ale pre nižšie postavy nepoužiteľný stroj.

Okrem toho je to taká klasická staršia motorka, ale dobre postavená. V podstate dlho, dlho ideálny základ na skutočné adventure cestovanie. Motor blbuvzdorný a nezničiteľný, schopný jazdy aj na nízko kvalitné palivo.



Díky, za super info a ušetření času, zase jsem tuto moto ze seznamu adeptů smazal

Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2020 v 01:40 | Nahoru | #118
Taky bych raději volil vak, než kufr.
Podkova. Můžeš se tam zastavit podívat a pokecat o rozdílu kufr/vak s majitelem.

1 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2020 v 07:58 | Nahoru | #119
Ahoj, ja to vezmem nejak postupne.

K tým kufrom sa ti tu už ľudia vyjadrovali. Dnes sú materiály odolné. Väčšinou je to buď Cordura alebo podobné pogumované ešte. Ja som s tým najazdil nejakých 120-130tisíc v severnej ázií. Fakt dosť som s tým padal a tašky sú stále v pohode. Trhať sa keď tak bude popruh od samotných tašiek ak to budeš mať preťažené a zle upnuté. Ale obrovská výhoda je práve to, že to vieš hocikde a hocikedy sám zašiť. Obuvnícka niť, silnejšia ihla a ideš. Ale ten rozdiel v manipulácií s motorkou je galaktický. Váhu máš bližšie stredu motorky, celkovo si úžší a preplietanie sa premávkou alebo inými stiesnenejšími priestormi je výrazne jednoduchšie a nehrozí, že niekomu spôsobíš škodu aj keď ho šuchneš.

Čo sa týka CRFky, tak nejaké linky tu už máš. Ja keď som ju adventurizoval, tak som sa inšpiroval hlavne týmito:
http://amsterdamtoanywhere.nl/en/motoren/
Veľmi veľa info máš aj tu
http://oneroadonewor...-for-our-world-trip/

Ak sa rozhodnete pre CRFku, tak by som motor rozhodne nerozoberal. Veľa kúskov obišlo svet a majú cez 120 000km bez zásahu do motora. Vyskúšať si robiť ventily a hotovo. So spojkou by som sa netrápil. Neviem kto to tu písal, ale spojka rozhodne nie je slabé miesto a vôbec by som ju neriešil. Spojka sa dá ľahko zničiť, keď tú motorku jazdí skúsený enduro jazdec v štýle ostré enduro. Je tam spojka klasického cestného stroja (rovnaký motor má CBR 250/300 a pod). Pokiaľ viem, nikto kto na tom obišiel svet so spojkou nemal problém. Predfacelift mal občas problém s napínakom rozvodovej reťaze (aj jedna z Amsterdam2anywhere) ale novší model tým už netrpí. Pozor, predface a poface majú veľmi veľa vzájomne nekompatibilných dielov.

Čo sa týka rýchlosti na ceste, tak myslím, že mimo Európy tento problém efektívne mizne. Mimo USA/Kanada je infraštruktúra horšia a dobré sú len hlavné ťahy, kde jazdiť aj tak nechceš. Naopak budete radšej vyhľadávať zapadnutejšie cestičky.

S tým zoznamom by som sa moc netrápil. Postupne ho budete aj tak ladiť. Po mesiaci-dvoch pozbierate veci, ktoré ste nepoužili a efektívne zistíte, čo treba a nie a pošlete to domov. Námatkovo som to ale preletel a vypichnem len veci, ktoré mne udreli do očí. Ale ber to tak, že je to tvoj zoznam a tebe tie veci budú chýbať

náhradné gumy - predpokladám, že ide o duše. Lebo ťahať so sebou penumatiky je čistý nezmysel. To si vieš naplánovať na väčšie mestá, objednať a jediný kontitent kde to nemusí byť úplne triviálne je Afrika
buzola - podľa mňa dnes už na nič. Slnko a telefón máš so sebou
kresadlo - som zvedavý koľko krát použiješ. zápalky, zapalovač.
solárny panel + powerbanka - úplne zbytočné. Všetko nabiješ z motorky. Navyše máte dve, takže keď aj jednu úplne vymlátite, tak druhou stále naštartujete.
lopatka - nenapadá ma na čo by som ju použil a keď tak využitie je tak úzke, že substitúcia sa nájde.
kanister na vodu - počitam, že to je len pre úplnosť hmotnosti. Kanister je veľký a nespratný, PETky sa niekam strčia, prípadne camelbak
dron - môže to byť potenciálne problém na mnohých hraniciach. Treba premyslieť ako ho nosiť cez hranice. Videl som, že to ľudia schovávajú do airboxu. Alebo si ho posielať z krajiny do krajiny poštou
notebook - asi individuálne, ale prakticky zbytočnosť. Ak netreba niečo veľmi špeci nahraditeľné tabletom.
externý disk - prežitok. malé veľkokapacitné USB flashky alebo pamäťové karty zaberú zlomok miesta, sú nezničiteľné a ľahšie schovateľné.

Vy máte v čechách pomerne dosť ľudí ktorí obišli svet. Moja rada. Naštuduj si ako to spravili oni, pouvažuj, či to je spôsob ako to chcete realizovať vy, kontaktuj ich a spýtaj sa ich na to čo by spravili inak keby šli znova.

Ak ste odhodlaní, tak to určite dokážete. Cestovanie nie je náročná činnosť. Je to vystupovanie z komfortnej zóny čoho sa necestujúci ľudia boja. Ak to človeka ťaha a baví, tak práve to sú zážitky a limit sú napokon len peniaze. Lebo čas strávený na cestách pri veľkých cestách už nič iné ako peniaze nelimituje.

Naposledy editováno 06.03.2020 08:01:46

2 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2020 v 10:08 | Nahoru | #120
jak píše erbe - plný souhlas

vidím to stejně - jezdím s vaky + rolkou, mám i podkovu, ale delší cesty jsem ji nepřišel na chuť blbě se mi do ní leze, super proprcované jsou třeba moskomoto ale jsou drahé - používám vaky od willa viz motovaky - cena dobrá, odolné a funkční
důležité je je mít dobře uchycené, aby se vibracemi v terénu neprodřely - ale gumicuky či popruhy opět koupíš kdekoliv

brát pneumatiky je nesmyl - překáží, zvyšují zatížení stroje, jednodušší je koupit cestou, to má smysl max. na jasně vymezené cestě kde si vezeš terénní gumy a nechceš je sjet na silnici na úvodním přesunu

solární panel + powerbanka - to je spíš pro cestovatele s batohem, tady je lepší mít vyvedené víc zásuvek z motorky, když jedeš sám můžeš si vzít powerbanku s
vývodem na startování pro případ problému s baterkou, u dvou motorek to problém není - tam si pomůžou mezi sebou

z tohoto pohledu bych doporučil montáž voltmetru přímo na motorku- abys viděl jestli se neděje nějaká neplecha v elektrice - mě takhle odešel regulátor a dokud to pobírala baterka tak to jelo, ale pak už to baterka vzdala a odešla i řídící jednotka

když jsme u těch oprav tak dobrá je delší kurta na odtažení motorky - vojtěch na bigu by mohl vyprávět - tahali ho v mongolsku za uatem stovku kilometrů
jinak ideální způsob tažení motorky je přes stupačky - v rámci nácviku si to vyzkoušejte

vodu vezmeš normálně v petkách - nebo pokud jezdíš s batohem (já v podstatě pořád tak camelbag)

benzín bych rovnou preferoval vetší nádrž - ale těch možností je víc

notebook není špatný - hodně informací se dá řešit cestou, samozřejmě stačí telefon nebo tablet, ale pro psaní a lepší přehled je větší displej a klávesnice výhodou - malý, kovový, rovnou si tam stáhneš i servisní manuál k motorce a microfische dílů
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R pospa5 18 14.6.2023 v 20:11 tucnak66
Nastavení předpětí pružiny Yamaha T... Yamaha TT 600 R Blueracing 8 30.3.2023 v 20:55 Blueracing
Výměna oleje u TT600R Yamaha TT 600 R jent 15 30.3.2022 v 13:28 Wolf_64_2010
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... Ales5 19 27.12.2020 v 10:06 Palomoto


TOPlist