globalmoto_duben_nolan





Téma: Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
Zdravím všechny nadšence jízdy na dvou kolech
S manželkou jsme se cca týden zpátky (19.2.2020) rozhodli, že se za dva roky (až manželka dokončí vysokou) vydáme na cestu kolem světa a to tak, že každý pojedeme na své motorce.

S cestou kolem světa to myslíme vážně, a proto jsem začal hledat vhodný stroj, který bude:

- lehký kvůli dobré ovladatelnosti v terénu

- zvládne náročnější terén (Mongolsko, Bolívie, Argentina...)

- jednoduchý (málo elektřiny, karburátor, nakopávačka…) a tím pádem i co nejvíce spolehlivý, jelikož kde skoro nic není, nemá se co rozbít + čím jednoduší stroj, tím jednodušeji se ho naučím rozebrat do šroubku a opět složit

- malé vibrace od motoru při vyšších rychlostech

- dojezd aspoň 300 – 350 km (pokud se rozhodnu pro Yamaha TT 600 R, budu muset koupit větší 20 L nádrž)

- pořizovací cena za jeden stroj kolem 40-60 tisíc Kč

Toto vše by mělo TT R splňovat.

S terénními motorkami nemám vůbec zkušenosti (jezdil jsem vždy na naháčích).

Proto bych znal rád Váš názor na toto:

1) jak dle Vás Yamaha TT 600 R zvládne cestu kolem světa?

2) jak se tato motorka chová na silnici a v terénu, pokud je vzadu ověšena bočními hliníkovými kufry + mezi nimi naskládané další věci, kde odhaduji celkovou hmotnost kufrů a „nákladu“ na 50 - 70 kg, těžko se to nyní odhaduje, když ještě přesně nevím, co vše sebou budeme brát

3) jakou motorku (mimo Yamaha TT 600 R) byste si na cestu kolem světa vybrali Vy a proč?

Všem moc děkuji za názory

PS: pokud budete chtít sledovat jak naší přípravu, tak cestu samotnou posílám zde odkazy, kde vše budeme sdílet :

Youtube: bit.ly/2uxEPyJ

Facebook: bit.ly/39ZxV4m

Instagram:bit.ly/2PsuJq3

Web: bit.ly/3938M8S

Naposledy editováno 26.02.2020 19:03:58

2 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2020 v 10:08 | Nahoru | #1
jak píše erbe - plný souhlas

vidím to stejně - jezdím s vaky + rolkou, mám i podkovu, ale delší cesty jsem ji nepřišel na chuť blbě se mi do ní leze, super proprcované jsou třeba moskomoto ale jsou drahé - používám vaky od willa viz motovaky - cena dobrá, odolné a funkční
důležité je je mít dobře uchycené, aby se vibracemi v terénu neprodřely - ale gumicuky či popruhy opět koupíš kdekoliv

brát pneumatiky je nesmyl - překáží, zvyšují zatížení stroje, jednodušší je koupit cestou, to má smysl max. na jasně vymezené cestě kde si vezeš terénní gumy a nechceš je sjet na silnici na úvodním přesunu

solární panel + powerbanka - to je spíš pro cestovatele s batohem, tady je lepší mít vyvedené víc zásuvek z motorky, když jedeš sám můžeš si vzít powerbanku s
vývodem na startování pro případ problému s baterkou, u dvou motorek to problém není - tam si pomůžou mezi sebou

z tohoto pohledu bych doporučil montáž voltmetru přímo na motorku- abys viděl jestli se neděje nějaká neplecha v elektrice - mě takhle odešel regulátor a dokud to pobírala baterka tak to jelo, ale pak už to baterka vzdala a odešla i řídící jednotka

když jsme u těch oprav tak dobrá je delší kurta na odtažení motorky - vojtěch na bigu by mohl vyprávět - tahali ho v mongolsku za uatem stovku kilometrů
jinak ideální způsob tažení motorky je přes stupačky - v rámci nácviku si to vyzkoušejte

vodu vezmeš normálně v petkách - nebo pokud jezdíš s batohem (já v podstatě pořád tak camelbag)

benzín bych rovnou preferoval vetší nádrž - ale těch možností je víc

notebook není špatný - hodně informací se dá řešit cestou, samozřejmě stačí telefon nebo tablet, ale pro psaní a lepší přehled je větší displej a klávesnice výhodou - malý, kovový, rovnou si tam stáhneš i servisní manuál k motorce a microfische dílů

(reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

8.3.2020 v 18:37 | Nahoru | #2

Honza-TA950 píše: jak píše erbe - plný souhlas

vidím to stejně - jezdím s vaky + rolkou, mám i podkovu, ale delší cesty jsem ji nepřišel na chuť blbě se mi do ní leze, super proprcované jsou třeba moskomoto ale jsou drahé - používám vaky od willa viz motovaky - cena dobrá, odolné a funkční
důležité je je mít dobře uchycené, aby se vibracemi v terénu neprodřely - ale gumicuky či popruhy opět koupíš kdekoliv

brát pneumatiky je nesmyl - překáží, zvyšují zatížení stroje, jednodušší je koupit cestou, to má smysl max. na jasně vymezené cestě kde si vezeš terénní gumy a nechceš je sjet na silnici na úvodním přesunu

solární panel + powerbanka - to je spíš pro cestovatele s batohem, tady je lepší mít vyvedené víc zásuvek z motorky, když jedeš sám můžeš si vzít powerbanku s
vývodem na startování pro případ problému s baterkou, u dvou motorek to problém není - tam si pomůžou mezi sebou

z tohoto pohledu bych doporučil montáž voltmetru přímo na motorku- abys viděl jestli se neděje nějaká neplecha v elektrice - mě takhle odešel regulátor a dokud to pobírala baterka tak to jelo, ale pak už to baterka vzdala a odešla i řídící jednotka

když jsme u těch oprav tak dobrá je delší kurta na odtažení motorky - vojtěch na bigu by mohl vyprávět - tahali ho v mongolsku za uatem stovku kilometrů
jinak ideální způsob tažení motorky je přes stupačky - v rámci nácviku si to vyzkoušejte

vodu vezmeš normálně v petkách - nebo pokud jezdíš s batohem (já v podstatě pořád tak camelbag)

benzín bych rovnou preferoval vetší nádrž - ale těch možností je víc

notebook není špatný - hodně informací se dá řešit cestou, samozřejmě stačí telefon nebo tablet, ale pro psaní a lepší přehled je větší displej a klávesnice výhodou - malý, kovový, rovnou si tam stáhneš i servisní manuál k motorce a microfische dílů



Super, díky, za super tipy na kurty a voltmetr Nádrž pokud bude třeba chci zvětšit, jen otázkou je kolik to bude stát ale to budu řešit až vybereme konkrétní motorku.

Na některé věci jsem odpověděl v předchozím příspěvku, opět budu rád pokud mi napíšeš svůj názor na můj pohled na věci co jsem tam psal, přece jen mám stále to nadšení z dobrodružství a něco si představuji jak Hurvínek válku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R

9.3.2020 v 10:31 | Nahoru | #3

Honza-TA950 píše: … ideální způsob tažení motorky je přes stupačky - v rámci nácviku si to vyzkoušejte …



Jak se to dělá? Nějak si to neumím představit, aby kurtna nepřekážela přednímu kolu?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R pospa5 18 14.6.2023 v 20:11 tucnak66
Nastavení předpětí pružiny Yamaha T... Yamaha TT 600 R Blueracing 8 30.3.2023 v 20:55 Blueracing
Výměna oleje u TT600R Yamaha TT 600 R jent 15 30.3.2022 v 13:28 Wolf_64_2010
Jakou motorku Suzuki DR 650, Suzuki DR 350, Honda XR 400, Yamaha T... Ales5 19 27.12.2020 v 10:06 Palomoto


TOPlist