bbg_listopad_2





Téma: Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019
Zdravím motorkári - vlastníci CRF1000 od 2016 do 2019 vrátane. Isto sa stretávate s "anomáliou" tohoto motora a to strielanie do sania. Motorka niekedy aj zdochne, je jedno či studená alebo po 400km výlete. Má niekto poznatok ako tento neduch odstrániť? Ako som sa dočítal táto anomália by mala byť spôsobená hlavne plnenim Euro normy pre tento motor- ochudobnená zmes. Ako som spozoroval, motor to robí hlavne z prechodu z voľnobehu do zvýšených otáčok ( použitie medziplynu) vrknutim plynu a iné. Strelí do airboxu, niekedy motor zdochne niekedy nie. Existuje nejaký spôsob odstránenia tohoto neduhu? Odkalenie airboxu samozrejme nepomôže. Mám model 2019 s elektronickým plynom a robí presne to isté ako 2017 s lanovodmi. Podľa zahraničných fór by tento problém mal odstrániť ladák (predpokladám so zvodmi) s lepšiou priechodnosťou a úpravy mapy ( prispôsobenie dávky paliva). Existuje nejaká iná varianta ako tomu motoru ulahodiť a aby to nespôsobovalo tieto spätné rany do airboxu? Rozšírme diskusiu, dajme vedieť ostatným. Ďakujem.


Naposledy editováno 02.10.2019 12:47:56

1 reakcí na tento příspěvek Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

Skvělá odpověď, děkuji! 6.10.2019 v 08:58 | Nahoru | #31
Davelister: myslim si ze 14.7 to drzi tak max na volnobeh.

Vilemx: to by me zajimalo, jakej smysl ma menit bohatost?

Co ja vim, tak vsechny motorky co nemají sekundární klapky nebo elektronickej plyn tak přepínání map meni predstih. U složitějších systemu vstřikování palivové mapy nemeni poměr benzinu ve směsi ale ciste jen průběh otevření plynu - tzn rain mapa otevre plyn na pul ikdyz na heftu je full atd...

1 reakcí na tento příspěvek Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 10:54 | Nahoru | #32
Jsi si tím otevření plynu na půl jistý? Moc se mě to nezdá, pokud dám mapu Rain tak je 50simlu pryc a reakce je úplně jiná, ale maximálních rychlosti na kvalty dosáhnes, s tím půl plynem by to nešlo

(reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 11:01 | Nahoru | #33

foxdive píše: Jsi si tím otevření plynu na půl jistý? Moc se mě to nezdá, pokud dám mapu Rain tak je 50simlu pryc a reakce je úplně jiná, ale maximálních rychlosti na kvalty dosáhnes, s tím půl plynem by to nešlo



To bylo pro predstavu - samozrejme, ze pak s tim mapovanim plynu jdou delat kouzla, omezit rychlost otevirani, omezit maximalni otevreni atd atd.. kazdej vyrobce tohle resi malicko jinak.

Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 11:14 | Nahoru | #34
Ok

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 14:58 | Nahoru | #35

assassin píše: to by me zajimalo, jakej smysl ma menit bohatost? ...


Aby měli v Ignitechu co žrát? Třeba aby na D prolezla emisema a na S nebyla oproti KTM za ostudu, vivat dieselgate
Nejnovější CRF už má el. plyn, starší modely ještě ne.

Naposledy editováno 06.10.2019 15:03:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 15:06 | Nahoru | #36
t_freedom> jazdím s veteránmi, dobre poznám ten náhul, hlavne pri zjazde dvojtaktov, to je už udenie, nie zjazd.

Aby som upresnil svoju myšlienku, rozpíšem sa viac. Áno, isté normy znečistenia musia existovať, samozrejme technika napreduje a mali by sa normy meniť adekvátne.

Ale vďaka normám stroj dogabať, rozumej normu stoj, čo stoj dodržať, za cenu značných obmedzení, alebo dokonca urobiť krok späť vo využiteľnosti je už moc.

Zároveň aj spôsob merania noriem a ich obchádzanie zo strany výrobcov s častými opačnými účinkami je dobrá téma na debatu...

1 reakcí na tento příspěvek Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 15:17 | Nahoru | #37
Ohledně těch emisí to je podobné, jako kdyby bylo nařízení o minimální účinnosti elektroniky. Prostě na daný početní výkon maximálně tolik Wattů. Z hlediska energetiky v celé EU by dávalo smysl, aby se obměnil starý neefektivní HW. Jenže proč tohle nařízení není (kromě snad vysavačů a žárovek)? Protože lidé i výrobci sami chtějí mít co nejvýkonnější, ale úsporné mobily, PC, televize. Takže i ke snižování smradu z aut v ulicích by docházelo samovolně, jak by šel vývoj kupředu.
Když jsme na začátku devadesátých let jezdili po Evropě s prvorepublikovými veterány, tak všude mávali. Jen v Holandsku hrozili a dělali gesta s ucpanými nosy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 15:19 | Nahoru | #38

vilemx píše: Aby měli v Ignitechu co žrát? Třeba aby na D prolezla emisema a na S nebyla oproti KTM za ostudu, vivat dieselgate
Nejnovější CRF už má el. plyn, starší modely ještě ne.



No nevim, s mapama uz jsem delal kde co a takovy ty historky o tom jak se to nakrmi palivem a jede to jak das, protoze je to kvuli emisim chudy jsem nezaznamenal... dokonce se to casto kvuli vykonu navic i ochuzuje... s tim palivem se neda nejak zasadne hejbat, je tam pomerne mala oblast ve ktery se s tim hejbe a neni to zas tak zasadne znat. U ryze sportovnich modelu se taky u prepinacu map nehejbe palivem (krosky treba) prestoze tam na nakych emisich nesejde...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 15:20 | Nahoru | #39

jawakain píše: t_freedom> jazdím s veteránmi, dobre poznám ten náhul, hlavne pri zjazde dvojtaktov, to je už udenie, nie zjazd.

Aby som upresnil svoju myšlienku, rozpíšem sa viac. Áno, isté normy znečistenia musia existovať, samozrejme technika napreduje a mali by sa normy meniť adekvátne.

Ale vďaka normám stroj dogabať, rozumej normu stoj, čo stoj dodržať, za cenu značných obmedzení, alebo dokonca urobiť krok späť vo využiteľnosti je už moc.

Zároveň aj spôsob merania noriem a ich obchádzanie zo strany výrobcov s častými opačnými účinkami je dobrá téma na debatu...



Muzes mi dat priklad skrze normy dojebane nove motorky co funguje hur nez jeji stary predchudce?

(reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 15:22 | Nahoru | #40

vilemx píše: Ohledně těch emisí to je podobné, jako kdyby bylo nařízení o minimální účinnosti elektroniky. Prostě na daný početní výkon maximálně tolik Wattů. Z hlediska energetiky v celé EU by dávalo smysl, aby se obměnil starý neefektivní HW. Jenže proč tohle nařízení není (kromě snad vysavačů a žárovek)? Protože lidé i výrobci sami chtějí mít co nejvýkonnější, ale úsporné mobily, PC, televize. Takže i ke snižování smradu z aut v ulicích by docházelo samovolně, jak by šel vývoj kupředu.
Když jsme na začátku devadesátých let jezdili po Evropě s prvorepublikovými veterány, tak všude mávali. Jen v Holandsku hrozili a dělali gesta s ucpanými nosy.



Na jednu stranu se tu o vyrobcich vozidel pise, ze je zajima jen zisk a cpou tam schvalne kurvitka a pak je tu odvazne tvrzeni, ze by se vyrobci sami postarali o to aby auta byla cistsi a setrnejsi k prostredi...

(reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 15:39 | Nahoru | #41

assassin píše: No nevim, s mapama uz jsem delal kde co a takovy ty historky o tom jak se to nakrmi palivem a jede to jak das, protoze je to kvuli emisim chudy jsem nezaznamenal... dokonce se to casto kvuli vykonu navic i ochuzuje... s tim palivem se neda nejak zasadne hejbat, je tam pomerne mala oblast ve ktery se s tim hejbe a neni to zas tak zasadne znat. U ryze sportovnich modelu se taky u prepinacu map nehejbe palivem (krosky treba) prestoze tam na nakych emisich nesejde...


Beru to tak, že když jsem měl opravit kolem volnoběhu škytající a do sání střílející karburátorovou motorku (velká cendura od Hondy), tak byl většinou problém přímo související se směsí, s její bohatostí. Podobně i CRF má problém i některých kousků jen při volnoběhu nebo nízkých otáčkách, takže mi logika i zkušenost říká, že bude problém s bohatostí nebo prouděním směsi. Zvlášť, když DCT verze v defaultním režimu D je naladěná vyloženě na min. spotřebu, resp. emise.
Jak už jsem spal, nejde mi i hejtování nové AT, ale snažím se pochytit zkušenosti, až tyhle motorky coby ojeté herky zase třeba jednou budu servisovat. Třeba tomu pomůže nějakým rezistorem za 3,50 Kč odborně "zkalibrovat" nějaké čidlo, jak se dřív ladily první stříkačky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 15:44 | Nahoru | #42

assassin píše: Muzes mi dat priklad skrze normy dojebane nove motorky co funguje hur nez jeji stary predchudce?


Svez se na Varanovi do 99-02, 2003-2006 a 2007-konec výroby. Čím novější, tím tupější. A to i mezi oběma stříkačkovými facelifty.
Dále třeba XL600LM 1985 vs. NX650 od cca 96, také sice papírově stejný výkon, ale reakce na plyn úplně jinde. A takovou perlu, jako CRF450L s 18 kW, snad ani nemá cenu psát.

Naposledy editováno 06.10.2019 15:47:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 16:16 | Nahoru | #43
assassin> napríklad spomínaná Afrika

U automobilov je toho hafo, napríklad levík 206 a 207 1.4, VW dieselgate, japonské crdi hlavne u Mazdy a teda Toyoty.

No a spomínam si s odporom na Suzuki Bandit 400 pre japonca a juesej. To bola mrdka- 10 kg ekobordelu a 7kw v čudu. Vyhodili sme z juesej verzie katy, práskli origo výfuky, vačky, vybastlili všetky ohyzdné aktívne filtre a motorka šla...

Ajéje, sú tisíce príkladov eurohujerizmu a denne ich vidíš okolo na dvoch, či štyroch kolesách.

A ďalší príklad je aj samotná kawa ex500. Ako mu za 30 rokov existencie výkon stúpal a zničoho nič spadol... KLE 2001 je živšia, ako nová versysa 650, čo je výkonom kus inde

Naposledy editováno 06.10.2019 16:23:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 16:16 | Nahoru | #44

vilemx píše: Svez se na Varanovi do 99-02, 2003-2006 a 2007-konec výroby. Čím novější, tím tupější. A to i mezi oběma stříkačkovými facelifty.
Dále třeba XL600LM 1985 vs. NX650 od cca 96, také sice papírově stejný výkon, ale reakce na plyn úplně jinde. A takovou perlu, jako CRF450L s 18 kW, snad ani nemá cenu psát.



No a myslis, ze i u motorek kolem 96 se neco dělalo kvuli emisím? To co jsi jmenoval jsou motorky ktere si koupi nekdo kdo netouží po přesný a agresivní reakci na plyn...
Crf450l neznam, ale predpokladam, ze to je taky z nejakyho duvodu zdechla motorka, protoze honda dela i R a X a ty maji na plyn reakci dostatecne divokou (na R jsem jezdil nedavno)

Asi najdes nejakej stroj s problémem, ale to obecný “driv to bylo super, dnes to stoji za hovno” me dráždí a neudrzim se a musim reagovat, ale pokusim se lepe ovládat

Naposledy editováno 06.10.2019 16:22:32

(reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 16:21 | Nahoru | #45

jawakain píše: assassin> napríklad spomínaná Afrika

U automobilov je toho hafo, napríklad levík 206 a 207 1.4, VW dieselgate, japonské crdi hlavne u Mazdy a teda Toyoty.

No a spomínam si s odporom na Suzuki Bandit 400 pre japonca a juesej. To bola mrdka- 10 kg ekobordelu a 7kw v čudu. Vyhodili sme z juesej verzie katy, práskli origo výfuky, vačky, vybastlili všetky ohyzdné aktívne filtre a motorka šla...

Ajéje, sú tisíce príkladov eurohujerizmu a denne ich vidíš okolo na dvoch, či štyroch kolesách.



Kalifornská Suzuki je dobrej příklad eurohujerismu

Vw dieselgate? Taky super příklad- mame doma auto postižené dieselgate a jezdi dobre. Stejne tak moje auto je postižené euro4 a taky jsem s nim spokojenej, byl jsem na vázkach koupit si starší verzi “bez ekokurvitek” a po vyzkoušení to fakt nechci.

Ten pláč nad novejma autama a adorace starych mi moc nejde do hlavy.

A treba tu novou afriku jsem zkousel a je to docela dobry svezeni, proti te stare je to uplne jinej vesmír....

Naposledy editováno 06.10.2019 16:23:10

Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 16:30 | Nahoru | #46
Kalifornia je skvelý príklad, lebo presne tam eurohujerizmom smerujeme.

1 reakcí na tento příspěvek Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 16:35 | Nahoru | #47
vw postihnutý dieselgateom je prekrásny príklad opaku. euronormy to spĺňa len a iba na kontrole. To je mnou vyššie spomínané vysvetlenie si euronoriem po svojom.
Levíky e3 a e4 s totožným agregátom, papierovo e4 vyšším výkonom v skutočnosti tupé.

Tie adorácie tiež nechápem, naopak neviem pochopiť chvály nových.

osobne by som novú nechcel a ostal pri starej. zas raz- stará nie je dokonalá, ale nová nie je lepšia

Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 16:40 | Nahoru | #48
Tak na pezotu 206/207 by me to, ze je to “tupe” trápilo az asi jako posledni ja dostal zadara 205ku a s radosti jsem ji po roce vezl do srotu, to se fakt nedalo

Jestli ti stara Afrika pripada jako lepsi motorka nez nova, tak asi nemusíme pokracovat v dialogu, protoze společnou rec nenajdem. A to zrovna nejsem příznivce tehle kategorie motorek ani Hondy jako znacky

A jestli to dotahnem na úroveň Kalifornie, tak to nebude az zas takovy zlo...

Naposledy editováno 06.10.2019 16:41:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 17:26 | Nahoru | #49

assassin píše: No a myslis, ze i u motorek kolem 96 se neco dělalo kvuli emisím? To co jsi jmenoval jsou motorky ktere si koupi nekdo kdo netouží po přesný a agresivní reakci na plyn...
Crf450l neznam, ale predpokladam, ze to je taky z nejakyho duvodu zdechla motorka, protoze honda dela i R a X a ty maji na plyn reakci dostatecne divokou (na R jsem jezdil nedavno)


Ty motorky z 80. 90. let jsem psal jako příklad, kdy už technika i technologie byla na určité úrovni a emise se začaly řešit tak, aby to fakt moc nesmrdělo Co si matně vzpomínám, tak už 1990 byly u motorek emisní normy. v půlce devadesátek se řešilo odvětrání benzínu, koncem devadesátek první neřízené katíky, pair systémy. Na hajtře z roku 1991 mám EHK 40-01. S tím vším spojený úbytek výkonu a reakce na plyn prostě byl znát. Varana před 15 lety jsem napsal, protože tam je krásně poznat vliv Euro norem na jeden a ten samý motor. Nemůžu ti dát příklad z posledních let, protože jsem z dění okolo motorek docela vypadnul.
Také netvrdím, že dnes to je jen samý šunt a kdysi to bylo všechno čupr. Pokrok je znát, tipuji, že co pět sedm let, to skok o jednu třídu. Jenže se objevují i věci, které se kdysi prostě řešit nemusely

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 18:46 | Nahoru | #50
vilemx> Ty stary stroje mely svoje mouchy, maj je i dnesni... jen ted si nekteri usmysleli, ze zla ekologicka lobby jim nici motorky a svedou na to kazdej nepodarek...
Co ja jsem mel moznost vyzkouset, tak ty stary krapy byly skoro vsechny mrtvy na spodek, dominator jako ukazka poctiveho stareho motoru ani v dobe bez kurvitek nejel ani nahore ani dole
Sportovni motorky pod 8tis nejely ani 900ccm(jezdil jsem na ninje 96)

Trosku mi to prijde jako vzpominkovy optimismus a reci o zelenejsi trave.

Ze stare motorky mely ostrejsi reakce - hlavne kvuli primejm karbcum - je fakt, ale zmenilo se to spis kvuli tomu, aby na tom mohlo jezdit vetsi mnozstvi lidi, ne jen par nadsencu s velkym nadanim a zkusenostma. Par kamaradu co zkouselo moje stroje s primym karbcem (nebo fi s jednou klapkou) melo s ovladanim docela problemy, to jsem si nevymyslel...

(reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 19:44 | Nahoru | #51
assassin> Já bych na Dominu také nejezdil ani zadarmo a ani ho nemám za ukázku starého poctivého motoru! Je to jen recyklát, kterým se Honda snažila za levno bez vývoje udržet v kategirii 1V dualsportů. Už ve své době byl zastaralý.

1 reakcí na tento příspěvek Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 19:53 | Nahoru | #52
Okej, čo navrhujete urobiť na novej 2019 motorke aby som predišiel týmto všetkým problémom? Ladák + zvody? SW úprava - dynojet / Rapidbike?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 22:22 | Nahoru | #53
Foggino> Nejčastěji se doporučuje měnit pravidelně vzduchový filtr a odkalovat ty tři hadičky.

Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

6.10.2019 v 23:54 | Nahoru | #54
Kamarad mel na test DCT nebo jak se ten automat jmenuje a nedělala to, jinej kamarad si automat koupil a taky jsem od nej na to neslysel stížnost. Me osobne na ty Africe prijde jako nejlepsi vec ten automat takze moc nechapu ty co si koupili manual, to mohli zustat u te stare, kdyz je navic lepsi a nedojebana eurohujerstvim

Ten kamarad co to testoval pro motorbike jezdi docela dobre MX a tomu teda ten automat v terénu moc neseděl - ale zase jsem nepotkal moc lidi co by na ni v terénu jezdili to same ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

7.10.2019 v 00:12 | Nahoru | #55
jawakain>

Tie adorácie tiež nechápem, naopak neviem pochopiť chvály nových


Mě třeba euro6 splnilo sen,vždy jsem chtěl benzínový přeplňovaný motor, variabilní časování,ventily chlazené sodikem...f1,než šlapnu na plyn:)

(reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

7.10.2019 v 00:29 | Nahoru | #56
HMS> Ja mam taky asi zkreslenej pohled na vec, sam mam stare auto..ale kdyz si neco pujcim kvuli svezeni, tak je to neco co me zajima a treba naposledy to bylo 440i grancoupe a ten motor je proste dokonalej, nikdy jsem nejel s lepsim ... a ma asi uplne kazdy kurvitko ktery lze vymyslet...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

7.10.2019 v 10:04 | Nahoru | #57
dave-lister> airbox odkalený, filtre majú 4000 km. Nereálne aby boli pripchate. 90% asfalt 1x pole 1x šotolina

(reakce na) Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

7.10.2019 v 13:16 | Nahoru | #58
Foggino> Mě motor beží dobře. Mám automat DCT, kdykoliv přidám plyn, motorka se začne rozjíždět a jedu.

Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

7.10.2019 v 13:58 | Nahoru | #59
U dct to očividně nezlobí

2 reakcí na tento příspěvek Strielanie do sania Africa Twin 2016-2019

7.10.2019 v 15:14 | Nahoru | #60
chcípání po startu nebo za jízdy se řešilo u prvního ročníku výměnou přepínačů na pravé straně řídítek, tak při servisní prohlídce na to chcípání upozorni a případně požaduj výměnu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Írán 2020 Honda CRF1000L Africa Twin kosa1500 19 5.11.2019 v 18:32 titus
Sedlo Africa Twin Adventure Sports Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports art007 6 28.10.2019 v 19:17 bunka20
Snížení motocyklu - jiné sedlo / tl... Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 14 26.10.2019 v 14:36 ondrej-ek
kmitání řídítek na nové CRF1000 Afr... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin Svejk1 84 24.10.2019 v 23:35 petr1000001
Nová Africa Twin 1100 [1 ... 7, 8] Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Animals21 212 4.10.2019 v 08:45 Pete-Biggy

TOPlist