globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti
 
23.9.2019 v 10:38
O co jde:
Řeším úvahu o změně způsobu chlazení oleje u svého stroje.Abych předešel nedorozumění,v motorce mám kapalinou chlazený motor,který krom kapalinového chladiče má i chladič olejový.Bohužel,jeho umístění je dost "na raně",přemístění by bylo obtížné a navíc tak nějak pochybuju o jeho nutnosti.Uvažuji o záměně za výměník.Slibuju si od toho větší svázanost teploty oleje a "vody" ,rychlejší zahřívání oleje a jeho podstatně větší stálost teploty.Jezdím často jen krátké trasy (cca 10km) do práce i za chladného počasí a tato úprava by mohla pomoci.
Vás poprosím o případné komentáře,především pokud víte o nějakém zásadním problému proč ne,díky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 10:44 | Nahoru | #61
dakarista> tak schvalne koukam ze udaj v manualu, a i ten udava min ref hodnotu pri 5k(70-85 psi coz by dle mereni by to zhruba odpovidalo),.. pri dvojnasobku tam bylo kolem stovky.. BTW bavime se o motorkach, dobrej motor ma ve 3k volnobeh...

HMS> tyvole co ty musis bejt za retardovanyho pracuraka kdyz se jak malej fracek hadas o necem co mam zmereny, snazis se me asi presvedcit ze mam misto tlakomeru generator nahodnejch cisel ? jako tohle me na tech ruznych forech sere nejvic, ta nesmyslna snaha preargumentovat realna fakta

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 10:54 | Nahoru | #62

kerut píše: dakarista> tak schvalne koukam ze udaj v manualu, a i ten udava min ref hodnotu pri 5k(70-85 psi coz by dle mereni by to zhruba odpovidalo),.. pri dvojnasobku tam bylo kolem stovky.. BTW bavime se o motorkach, dobrej motor ma ve 3k volnobeh...

HMS> tyvole co ty musis bejt za retardovanyho pracuraka kdyz se jak malej fracek hadas o necem co mam zmereny, snazis se me asi presvedcit ze mam misto tlakomeru generator nahodnejch cisel ? jako tohle me na tech ruznych forech sere nejvic, ta nesmyslna snaha preargumentovat realna fakta



Hele ja zas nechapu, ze kdyz se to netýká tebe osobne, tak te “zmereny” nezajima a jedes si teorii - treba nedavno s vyfukem, je zmereny, ze to s ucpaným vezme vykon opravdu znatelne, ale ty si jedes teorii o ztrátách a ze to vliv nema...

To ze jsi neco nameril na jedny stary vylitany Hondě neznamena, ze to tak je vsude.

(reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 11:14 | Nahoru | #63
kerut> to by mě zajímaly ty dobrý motory co mají volnoběh 3000 ot . To možná před 30 lety, dnes už ne

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 11:21 | Nahoru | #64
assassin> ale ja nikde nerikam ze "je to vsude"

kerut píše: HMS> ja zadny regulator tlaku nemam, ale rad se poucim ??


BTW i co koukam na ten jeho post na youtube tak to do pulky (do 3/5) otacek roste.. to etdy opravdu neni regulace to je omezeni max tlaku jak tvrdim...

ucpanej neucpanej vejfuk se bude rozdilne chovat v ruznych rezimech otacek, ale to jsme resili asi milionkrat..

Dakarista> koukni na GP, ci WRC napr.. motor co ma pod 150kw/l je proste mrdka (muj je se 112 mrdka, to uznavam, i kdyz kluci z G-force jsou schopny to dotahnout o peknej kus vejs a tech >60kw z toho dostat... ale furt lepsi nez ty sracky v plechovkach co maji stezi 50 )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 11:25 | Nahoru | #65

kerut píše: assassin> ale ja nikde nerikam ze "je to vsude"

BTW i co koukam na ten jeho post na youtube tak to do pulky (do 3/5) otacek roste.. to etdy opravdu neni regulace to je omezeni max tlaku jak tvrdim...

ucpanej neucpanej vejfuk se bude rozdilne chovat v ruznych rezimech otacek, ale to jsme resili asi milionkrat..

Dakarista> koukni na GP, ci WRC napr.. motor co ma pod 150kw/l je proste mrdka (muj je se 112 mrdka, to uznavam, i kdyz kluci z G-force jsou schopny to dotahnout o peknej kus vejs a tech >60kw z toho dostat... ale furt lepsi nez ty sracky v plechovkach co maji stezi 50 )



Redukcni ventily tedy taky nespadaji pod regulaci? Regulator tlaku paliva taky ne? Regulator dobijeni?

Uz jsem jel se spoustou stroju co maji pres 150kW a jedou od volnobehu kterej rozhodne neni 3tis

A kdyz tak nad tim premyslim, soucasny auto s 50k snad neznam, z tech starejch asi jen cesky krapy a trabanta

A zavodni motorky casto mivaj vysokej volnobeh kvuli omezeni brzdeni motorem.. ja si na okruh taky zvedam otacky

Naposledy editováno 02.10.2019 11:28:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 11:28 | Nahoru | #66
kerut> nikde jsem si nevšiml, že by se tu řešily speciály motoGP, WRC nebo Formule1. Bavíme se tu celou dobu o běžných strojích a ty to srovnáváš s něčím nesrovnatelným...

Jen tu hledáš alibi na svá tvrzení, která jsou v normální praxi k ničemu. Až přijdeš s tvrzením ve stejné úrovni, můžeme se bavit, že to tak může být

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 11:37 | Nahoru | #67
assassin> ale no tak, uz zase zkousis tyhle finty :D ..50kw/l vic zadna normalni skodovka, VW nema.. ..trabant mel mozna 30 a to byl jeste dvoutakt

(reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 11:39 | Nahoru | #68
dakarista> v normalni praxi zijou lidi co nikdy nic nevyhrajou, vseho se bojej, koukaj do mobilu nebo na NOVU, a zijou uplne zbytecne... chce to genocidu a fofrem

Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 11:49 | Nahoru | #69
když ti dosly argumenty, začneš urážet

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 11:59 | Nahoru | #70
Syndrom dnešní doby.Můžu založit diskuzi na jakékoliv téma,skončí to přeměřováním pindíků...A to můžu být rád,že sem nezamířili Medvědi..
Ale jo,něco jsem se dověděl...

(reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 12:02 | Nahoru | #71
Anti> Hele jdi od jednoduchyho.. prvni tam dej kazdopadne teplomer, prip teplomer se zaznamem,.. a pak to zkus viz #21, a pak pripadne premyslej dal

(reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 12:16 | Nahoru | #72

kerut píše: assassin> ale no tak, uz zase zkousis tyhle finty :D ..50kw/l vic zadna normalni skodovka, VW nema.. ..trabant mel mozna 30 a to byl jeste dvoutakt



jo pomer k litru - sorry to jsem prehlidnul ... pres 100kW ma spousta jejich motoru a zadnej neni vetsi nez 2litry

150+kW/l uz se da najit dneska i v produkcnim Ackovym mercedesu

a ty redukcaky? je to regulace? zvlastni je, ze treba tomu na liste se rika regulator ikdyz vlastne omezuje max. tlak...

Naposledy editováno 02.10.2019 12:20:41

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 12:44 | Nahoru | #73
.

Naposledy editováno 30.12.2020 22:41:53

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 14:20 | Nahoru | #74
HMS> rostou otacky, roste prutok/tlak, kdyz prekroci nejakou mechanicky(ventil - pruzina) nastavenou hranicni hodnotu otevre si cestu ventilem takze pri dalsim narustu prutoku uz tlak neroste tolik a prutok se deli mezi mazaci cestu a otevrenej ventil.. predpokladam ze mi nezacnes oponovat presne kompenzovanou/linearizovanou sterbinou a specialne vinutou prog. pruzinou s jejichz pomoci se drzi konstantni tlak s presnosti +- kpa.. kdyby bylo potreba drzet konst tlak asi by to slo vymyslet jinak, ale nechapu k cemu by to bylo kdyz spalovaci motor rozume pracuje v uzkem rozmezi otacek nekde kolem horni ctvrtiny rozsahu, a zbytek spektra je neodstranitelne nutne zlo jak se k tomu provoznimu rezimu dostat.. ano dnesni motory napr v autech maji plossi prubeh, ale to neni tim ze by byly dobry dole, to je tim ze jsou diky EU vejmyslum k zbliti nahore.. viz par prispevku vejs

Assassin> jasne ze jsou auta co se pres 80/l dostanou (zrovna M je mi docela sympatickej uz proto ze jako jeden z mala pouziva kompresor) .. ale koukni na nejblizsi parkoviste kolik jich tam najdes.. my VFR z devadesatejch ma se tretinovemn objemem vykon jako deset let stary HTP (uznavam ze HTP je fakt extrem... takovej soucasnej trabant...) to proste k zbliti je...

(reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 16:24 | Nahoru | #75
kerut> No, tak pokud je řeč o té pružině a dosedací ploše redukčního ventilu, pak jsi blízko pravdě. Je to jedna z věcí které se musí při GO ověřit ( zvážit pružina ) nebo spíš vyměnit, bo je toho za korunu pytel...

A funkce redukčního ventilu je ta, že udržuje nastavený tlak po jeho dosažení... Ne jen v motoru, ale i u flašky na foukání pivního sudu...
Nechápu co na tom je divnýho, to snad všude na strojárně děcka mají v malíku ne ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 16:30 | Nahoru | #76

kerut píše: HMS> rostou otacky, roste prutok/tlak, kdyz prekroci nejakou mechanicky(ventil - pruzina) nastavenou hranicni hodnotu otevre si cestu ventilem takze pri dalsim narustu prutoku uz tlak neroste tolik a prutok se deli mezi mazaci cestu a otevrenej ventil.. predpokladam ze mi nezacnes oponovat presne kompenzovanou/linearizovanou sterbinou a specialne vinutou prog. pruzinou s jejichz pomoci se drzi konstantni tlak s presnosti +- kpa.. kdyby bylo potreba drzet konst tlak asi by to slo vymyslet jinak, ale nechapu k cemu by to bylo kdyz spalovaci motor rozume pracuje v uzkem rozmezi otacek nekde kolem horni ctvrtiny rozsahu, a zbytek spektra je neodstranitelne nutne zlo jak se k tomu provoznimu rezimu dostat.. ano dnesni motory napr v autech maji plossi prubeh, ale to neni tim ze by byly dobry dole, to je tim ze jsou diky EU vejmyslum k zbliti nahore.. viz par prispevku vejs

Assassin> jasne ze jsou auta co se pres 80/l dostanou (zrovna M je mi docela sympatickej uz proto ze jako jeden z mala pouziva kompresor) .. ale koukni na nejblizsi parkoviste kolik jich tam najdes.. my VFR z devadesatejch ma se tretinovemn objemem vykon jako deset let stary HTP (uznavam ze HTP je fakt extrem... takovej soucasnej trabant...) to proste k zbliti je...



Zvlastni, ze tohle tvrdí obvykle lidi co na nicem moderním nejeli - ja jsem si nevsiml vršku k zbliti uz ani nepamatuju (od te doby co nejezdim staryma kramama :D )
Btw mercedes uz jede taky turba...

Srovnávat poměr vykon/objem motorka vs auto neni fér, Kazdopadne novy auta maji tenhle poměr diky masivnímu použití preplanovani casto na urovni tech motorek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 17:01 | Nahoru | #77

assassin píše: To je otazka, jestli ty moderni nemají výměník kvuli tomu, ze je to levnejsi. Vsechno se na tech modernich strojich kvuli katovani kostu zhoršilo, jen chlazeni ty kurvy udělaly na tech novejch lip

Ja mam na TLS i 999 chladič. TLR melo výměník. Osobne se mi libi vic reseni s chladičem



Souhlasím, 1098 měla chladiče zvlášť vodu a olej. U Panigale je na chlazení oleje výměník a Pani má problém s vysokou teplotou. Výměník jsem vyhodil a dal chladič oleje napřímo + větší chladič na vodu. Většinou se při stavbě závoďáka používá tohle řešení. Pokud vím tak Panigale V4 má opět dva chladiče.

(reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 17:14 | Nahoru | #78
doucha> Ale jo,u Panigale to chápu,respektive se divím že tam je výměník olej/voda, když duc měla vždy klasiku. Nicméně upravují sto unavených koní pro duchodcovské cmrndání po okolí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 17:20 | Nahoru | #79
assassin> a proc to neni fer ? protoze motorky se delaj (nejen ale ve vetsi mire) pro zabavu a auta proto aby preplnovali silnice a brzdili provoz ? auta ktery jsou pro zabavu maji ty pomery podobny, to souhlas.. nefer by bylo srovnavat vykon/hmotnost, to uznavam, i kdyz ty zabavny auta jsou taky relativne lehky, ale ne tak moc..

100koniku ? co to je za stroj, to zas az takova "duchodcovska bida" hele neni ne ?

Naposledy editováno 02.10.2019 17:24:14

(reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 17:33 | Nahoru | #80
kerut> Výkon ani ne,ale způsob používání... . Když se někdo rozhodne, že chce vodou chlazený motor od Ducati,ale ne čtyř ventil,moc možností nemá...

Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 17:43 | Nahoru | #81
Kerut: myslim, ze ten účel používání rozhoduje i o životnosti.

Treba prave ten mercedesi dvoulitr ma pres 150kW (420koni z 2l) na litr a pomerne beznej servis. Takze dnes uz takovej motor postavit jde i pri zachování jakz takz životnosti.
Postavit takovej atmosferickej motor uz tak jednoduchy nebude. Ono bych chtel videt jak lidi po 2tis km delaj komplet GO treba za 200tis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

3.10.2019 v 01:36 | Nahoru | #82
.

Naposledy editováno 30.12.2020 22:48:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

3.10.2019 v 03:39 | Nahoru | #83
HMS> bez ohledu na nas spor, proc by to proboha mela byt blbost ?? obtokem filtru se snizi odpor (filtr je odpor zarazeny v serii se zbytkem systemu) v celem systemu a vzroste prutok.. jedinej rozdil je ze ventil na cerpadle defakto "sabotuje" mazani, ventil ve filtru je vuci mazani takrikajic "invariantni".. ventil na filtru je tam aby to mazalo i kdyz nestiha filtr(kdyz ma vetsi tlakovou ztratu nez na kolik je navrzenej obtokovej ventil), zatim co ventil na cerpadle je tam aby se nerozletelo cerpadlo/nahon cerpadla/atd..
obrazky mi postovat nemusis, ja vim jak to myslis, ja ti jen pisu ze ten "regulator" je normalni tlakem oteviranej ventil (BTW ten rozdil tlaku pred a za.. ehm.. to maji snad taky oba konstrukcne spolecny, jen ten u cerpadla proste nema protitlak ve vane tak se chova "absolutne", ale kdybys mu dal na druhou stranu protitlak bude normalne diferencialni o ten tlakovej rozdil na kterej je navrzenej)

...jdu sapt, Caps to nejde Sasa s Vranou jsou marny... E: tak vida, sotva jsem dopsal a 2:2.. ale stejne jdu spat...

Naposledy editováno 03.10.2019 03:40:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

3.10.2019 v 11:06 | Nahoru | #84
.

Naposledy editováno 30.12.2020 22:44:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

3.10.2019 v 20:30 | Nahoru | #85
HMS> ted si asi nerozumime.. mozna od zacatku.. to samozrejme neni prvoplanovej ucel aby se nefiltrovalo, to je ochrana.. kdyz bude studenejsi(vazci) olej, kdyz hodne rychle pridas otacky, proste pokazde kdyz tlak oleje vzroste natolik ze tlakovej spad na filtru prekroci tech 10 nebo 20 psu (ktery ten opbtok +- ma, nekdy driv jsem to poctive hledal kvuli zamenitelnosti dlouhyho za kratkej) aby se neprerusilo mazani
co se tyka cerpadla, motoru by prece asi taky nevadil jeste vyssi tlak, nicemu by nevadiol, ale cerpadlo ma nejaky mechanicky moznosti, a retizek co ho honi je docela tenkej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

3.10.2019 v 20:57 | Nahoru | #86

kerut píše: HMS> ..co se tyka cerpadla, motoru by prece asi taky nevadil jeste vyssi tlak, nicemu by nevadiol, ale cerpadlo ma nejaky mechanicky moznosti, a retizek co ho honi je docela tenkej...


Špatný argument,třeba moje pumpa je poháněná napřímo ozubeným kolem od kliky...Co se týče vyššího tlaku,taky pochybuju že by to nevadilo.Některé mazací místa jsou pouzdřené gufery.Většinou vyšší tlak nemá smysl,pouze zvyšuje ztráty výkonu.

(reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

3.10.2019 v 21:13 | Nahoru | #87
Anti> jasne, nemel by smysl (proto se z hora omezuje) ale principialne by nevadil, bude lepsi odovd tepla olejem, k mazani staci mensi otvory.. gufera snesou hodne.. ale jak pises zbytecne by odebiral vykon a vyzadoval masivnejsi pumpu...

2 reakcí na tento příspěvek Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

3.10.2019 v 21:32 | Nahoru | #88
Abych se vrátil k tématu...Našel jsem vcelku hezký kompaktní výměník.
Bohužel,nenašel jsem adekvátní konektor na tyto koncovky.Ty co jsem našel jsou nylonové,maximální tlak 5Bar a teplota 118celsia.To je na olej dost málo. Neví někdo o nějaké výkonnější variantě?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

3.10.2019 v 22:07 | Nahoru | #89
Anti> Konektory? Když je to na obyčejné černé autohadice?

(reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

4.10.2019 v 06:27 | Nahoru | #90

Anti píše: Abych se vrátil k tématu...Našel jsem vcelku hezký kompaktní výměník.
Bohužel,nenašel jsem adekvátní konektor na tyto koncovky.Ty co jsem našel jsou nylonové,maximální tlak 5Bar a teplota 118celsia.To je na olej dost málo. Neví někdo o nějaké výkonnější variantě?



Zdar, jestli potrebujes neco takoveho, tak ti dam zadarmo origo vymenik z R6 nebo cbr600. Staci si tam jen nechat vyrobit zadni desku s vyvody pro olej a mas to same.

Naposledy editováno 04.10.2019 06:28:03
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist