globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti
 
23.9.2019 v 10:38
O co jde:
Řeším úvahu o změně způsobu chlazení oleje u svého stroje.Abych předešel nedorozumění,v motorce mám kapalinou chlazený motor,který krom kapalinového chladiče má i chladič olejový.Bohužel,jeho umístění je dost "na raně",přemístění by bylo obtížné a navíc tak nějak pochybuju o jeho nutnosti.Uvažuji o záměně za výměník.Slibuju si od toho větší svázanost teploty oleje a "vody" ,rychlejší zahřívání oleje a jeho podstatně větší stálost teploty.Jezdím často jen krátké trasy (cca 10km) do práce i za chladného počasí a tato úprava by mohla pomoci.
Vás poprosím o případné komentáře,především pokud víte o nějakém zásadním problému proč ne,díky.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 14:20 | Nahoru | #1
HMS> rostou otacky, roste prutok/tlak, kdyz prekroci nejakou mechanicky(ventil - pruzina) nastavenou hranicni hodnotu otevre si cestu ventilem takze pri dalsim narustu prutoku uz tlak neroste tolik a prutok se deli mezi mazaci cestu a otevrenej ventil.. predpokladam ze mi nezacnes oponovat presne kompenzovanou/linearizovanou sterbinou a specialne vinutou prog. pruzinou s jejichz pomoci se drzi konstantni tlak s presnosti +- kpa.. kdyby bylo potreba drzet konst tlak asi by to slo vymyslet jinak, ale nechapu k cemu by to bylo kdyz spalovaci motor rozume pracuje v uzkem rozmezi otacek nekde kolem horni ctvrtiny rozsahu, a zbytek spektra je neodstranitelne nutne zlo jak se k tomu provoznimu rezimu dostat.. ano dnesni motory napr v autech maji plossi prubeh, ale to neni tim ze by byly dobry dole, to je tim ze jsou diky EU vejmyslum k zbliti nahore.. viz par prispevku vejs

Assassin> jasne ze jsou auta co se pres 80/l dostanou (zrovna M je mi docela sympatickej uz proto ze jako jeden z mala pouziva kompresor) .. ale koukni na nejblizsi parkoviste kolik jich tam najdes.. my VFR z devadesatejch ma se tretinovemn objemem vykon jako deset let stary HTP (uznavam ze HTP je fakt extrem... takovej soucasnej trabant...) to proste k zbliti je...

(reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 16:24 | Nahoru | #2
kerut> No, tak pokud je řeč o té pružině a dosedací ploše redukčního ventilu, pak jsi blízko pravdě. Je to jedna z věcí které se musí při GO ověřit ( zvážit pružina ) nebo spíš vyměnit, bo je toho za korunu pytel...

A funkce redukčního ventilu je ta, že udržuje nastavený tlak po jeho dosažení... Ne jen v motoru, ale i u flašky na foukání pivního sudu...
Nechápu co na tom je divnýho, to snad všude na strojárně děcka mají v malíku ne ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

2.10.2019 v 16:30 | Nahoru | #3

kerut píše: HMS> rostou otacky, roste prutok/tlak, kdyz prekroci nejakou mechanicky(ventil - pruzina) nastavenou hranicni hodnotu otevre si cestu ventilem takze pri dalsim narustu prutoku uz tlak neroste tolik a prutok se deli mezi mazaci cestu a otevrenej ventil.. predpokladam ze mi nezacnes oponovat presne kompenzovanou/linearizovanou sterbinou a specialne vinutou prog. pruzinou s jejichz pomoci se drzi konstantni tlak s presnosti +- kpa.. kdyby bylo potreba drzet konst tlak asi by to slo vymyslet jinak, ale nechapu k cemu by to bylo kdyz spalovaci motor rozume pracuje v uzkem rozmezi otacek nekde kolem horni ctvrtiny rozsahu, a zbytek spektra je neodstranitelne nutne zlo jak se k tomu provoznimu rezimu dostat.. ano dnesni motory napr v autech maji plossi prubeh, ale to neni tim ze by byly dobry dole, to je tim ze jsou diky EU vejmyslum k zbliti nahore.. viz par prispevku vejs

Assassin> jasne ze jsou auta co se pres 80/l dostanou (zrovna M je mi docela sympatickej uz proto ze jako jeden z mala pouziva kompresor) .. ale koukni na nejblizsi parkoviste kolik jich tam najdes.. my VFR z devadesatejch ma se tretinovemn objemem vykon jako deset let stary HTP (uznavam ze HTP je fakt extrem... takovej soucasnej trabant...) to proste k zbliti je...



Zvlastni, ze tohle tvrdí obvykle lidi co na nicem moderním nejeli - ja jsem si nevsiml vršku k zbliti uz ani nepamatuju (od te doby co nejezdim staryma kramama :D )
Btw mercedes uz jede taky turba...

Srovnávat poměr vykon/objem motorka vs auto neni fér, Kazdopadne novy auta maji tenhle poměr diky masivnímu použití preplanovani casto na urovni tech motorek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení oleje-Chladič vs Výměník,pro a proti

3.10.2019 v 01:36 | Nahoru | #4
.

Naposledy editováno 30.12.2020 22:48:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist