Téma: Moto na dloooooouhé cesty
Po 10 letech jsem se zbavil Monstera, se kterým jsem najel 90000 km (bez nehody) vesměs vše po zemích exSSSR. Svezení bylo parádní, ale je to motorka bez originální možnosti báglů/kufrů a jiných cestovatelských doplňků. Navíc se chci letos vydat k Bajkalu... A tak přemýšlím.... Střelbu už nejezdím, jasně že semtam když je pěkná cesta to osolím, ale je to spíše výjimka než pravidlo. Takže vybírám....

Nechci nic přetechnizovaného, cestuju sám a ne moc naložený (pokud něco potřebuji, tak si to v tom Rusku koupím, nic navíc sebou netahám), takže objem motoru nemusí být ani těch 1000....

Logicky se nabízí Multistrada 1000 DS (vzducháč, nic složitého) ale nebráním se i jíným univerzálům...

BMW 650 GS - sice jednobuch, ale podle mě o moc více vibrací, než na Monster 900 tam není....
Aprilia Caponord - sice jsem na ni neseděl, ale od pohledu se mi jeví vysoká (mám 175cm)
TDM 900 - totéž jako Caponord
V-Strom 650/100 - není to moc velká rozpočtovka?
CBF 1000 - na to jsem moc negativních reakcí nenašel
Transalp 650/700 - taky asi spolehlivá moto, ale při srovnání vůči GS 650 je asi Báwo lepší, ne?
Honda VFR 800 VTEC - ty budou už asi hodně vyhoněné, na ciferníku 50000 najetých km za 15 let je výsměch
Fazer - tuctovka, ale na dálky no problem

Budu rád za postřehy, nebo další tipy. Rozpočet 100k.


Naposledy editováno 02.03.2019 16:44:32
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

Moto na dloooooouhé cesty

27.3.2019 v 04:01 | Nahoru | #121
VFR je parádní svezení, na cesty i sportovnejsi vyblbnutí, ale tak nejak vnitre citim, ze ve svych 47 uz bude rekonvalescence poi 600 dennich km kdesi pod Kavkazem horsi, nez pred 10 lety, trebaze M900 byla jeste min pohodlna.... Sportovni srdicko ve me stale bije takze pekna VFR se ve vyberu muze objevit taky, stejne jako Fazer, TDM900 a V-Strom. Zbytek asi ne-e..... sleduju nabidky...

Moto na dloooooouhé cesty

27.3.2019 v 07:56 | Nahoru | #122
Asi se nakonec rozhodneš pro modernější kus se vzpřimenějším posezem....což bude nejméně namáhavá varianta cestování 500km+

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

27.3.2019 v 12:01 | Nahoru | #123

Gahan37 píše: Mike70> Na mobile.de se daji najít a přivézt Fi 98-01 i s výbavou ....tohle je taky dovoz.


No, ony ty ceny na mobile.de už taky nejsou co bejvávaly. Když si připočtu dotažení kdoví odkud z DE a domlouvání s podejcem, tak je jednodušší to koupit tady.

Moto na dloooooouhé cesty

2.4.2019 v 20:45 | Nahoru | #124
Pokud zůstává ve hře i jednoduchost, pak je z uvedených nejlepší volba versys 650. Řadový dvouvalec. U véček je vše nad klikovkou dvakrát. Sám jezdím spoustu let vfr, dvě fi a teď vtec. Fi je levnější na servis, ale taky se pěkný dá sehnat za cenu vybaveného vtecu. Jak zmínil někdo výš, čím dýl jedeš tím míň žere . Cestovka běžně do 5.5. Jel jsem na ní od rána do rána, je pohodlná. Slušný výkon a tah motoru. Výborný světla, taky má všude zdvojené žárovky. Motor je držák, ale není zrovna jednoduchý. Na delší cesty stáčí přibalit alternátor a regulátor. Nic jiného jsem u vtecu neslyšel odejít. Např u fi občas praskaly trojkovy kolečka. Koukni na profil Simír, tady na m. cz. Na fi toho odjezdil spousty a taky dost velké porce km. Našel jsem u vfr výhody dvouvalce a čtyřválce. Přeji šťastnou ruku a návraty z cest

Moto na dloooooouhé cesty

28.4.2019 v 09:43 | Nahoru | #125
Tak se do toho ruska vodstěhuj a kup si leninovy sáně

Moto na dloooooouhé cesty

28.4.2019 v 19:57 | Nahoru | #126
za me tedy VFR 800Fi (jinak bracha ma tdm 900 a nemenil bych)
paradni univerzalni moto,da s ena ni zablnout i jet dalky, po rumunsku nas odovoliza i s manzelkou bez ztraty kyticky a ze tam nejsou trovna luxusni cesty (i na sotolinu doslo):)
pro pohodlnejsi posezeni se treba daj zvednout riditka ale ja to zatim nepotreboval
edit:
moje ma najeto 90tisic a zatim na ni byl akorat vymenel regulator za novejsi a dan na lepe chlazene msito takze pohoda...a ja ni teda jeste vymenil predni pruziny za progresivni plus novy olej a jezdi to paradne)

Naposledy editováno 28.04.2019 20:02:04

Moto na dloooooouhé cesty

28.7.2019 v 06:26 | Nahoru | #127

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

30.7.2019 v 11:33 | Nahoru | #128

Roman2bk píše: Vrátím se k tomuto staršímu příspěvku,
pokud někdo zavrhne Stroma 650 jen kvůli tomu, že má kratší servisní interval (6 tis.), tak je to zbytečná obava.
Už kdysi jsem tu četl několik důvodů, proč stačí olej na Stromu 650 měnit co 10 tisíc km, bylo to doplněno i článkem myslím z ČMN a více majitelů Stromu tu napsalo, že takto mění olej. Tak jsem taky na to přešel a už hodněkrát měnil co 10 tisíc km. Mám najeto hodně nad 100t a motor pořád šlape jako hodinky.

Jinak mám tam 10W40 (konkrétně mi kamarád doporučil Motul 5100 10W40),
o tom 15W50 jsem zatím nic nečetl a neřešil to (neříkám že je to dobré, nebo špatné, říkám jen že zatím nevím a myslím že nemám důvod uvažovat o změně).



Hlavně, výměna oleje i po cestě je detail, to asi netřeba řešit. Jsou tam podle modelu cca 2 litry, ok, tři abys měl po ruce a zbytek nechal na dolití. Vyměníš to za 20 minut , je to snazší než postavit stan ( teda aspoň pro mě ) . A z toho 10 minut to necháš vykapat.
Filtr se dělá na tři výměny, podle manuálu, takže akorát aby nebyl dojetej před cestou, abys ho nemusel tahat sebou. I když ani to není nic těžkýho, u Stroma tam šáhneš když to zchladne trošku a uděláš to jednou rukou.
Včera jsem Stromka koupil, a olej je první věc, vyndal jsem to z dodávky, projel a i s filtrem to tam bylo za 15 minut v garáži a u toho cigáro , krásně přístupný.

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

30.7.2019 v 18:19 | Nahoru | #129
DVI> ve stromku je 2,75L oil i s filtrem.

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

31.7.2019 v 19:31 | Nahoru | #130
Zkus i toho Fazera, sportovní srdíčko si na něm užiješ, a na cestování je také příjemný. Výkonu má dost, takže to pobere i v nižších otáčkách. Mě se podařilo k němu koupit 3kufry i s držáky za 7tk. Jsem s ním velmi spokojenej.

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

1.8.2019 v 14:56 | Nahoru | #131

MrZman píše: Zkus i toho Fazera, sportovní srdíčko si na něm užiješ, a na cestování je také příjemný. Výkonu má dost, takže to pobere i v nižších otáčkách. Mě se podařilo k němu koupit 3kufry i s držáky za 7tk. Jsem s ním velmi spokojenej.



Musim souhlasit - s fejzrem je to cestování v trochu jiný dimenzi než třeba na stromu ...

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

25.8.2019 v 08:17 | Nahoru | #132
Mimochodem, už jsem koupil.... a to jak už to tak bývá, něco zcela jiného...

BMW R1150R. Klasický cestovní naháč, vzducháč, dvouválec, žádná tuctovka - o to mi šlo především. Spokojenost zatím max a za rok cesta do Sojuzu!!!!



Naposledy editováno 25.08.2019 08:21:05

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

25.8.2019 v 21:25 | Nahoru | #133
Rado_> Hezký stav - to už se moc nevidí.............a solidní výbava - asi vše co potřebuješ. Pokud se s tímto motorem naučíš, tak je i zábavný. Já ho mám v GSu - takže cestovní stroj na východ.......na západ jezdím také s BMW, ale tam starou "cihlu" - řadový čtyřválec - ve verzi 1200 GT.
Budeš překvapen z podvozku..............ostatní je průměrné - pokud máš verzi s posilovačem brzd, tak se toho bazmeku urychleně zbav...........já ho z GSa vyndal, v Káčku jej ještě trpím - asi jediný vysloveně průserový díl, co se objevil v seriovém stroji.
Tak ať slouží a přináší spoustu zážitků - je to poslední BMW produkt z kategorie kovářských bytelných strojů.

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

25.8.2019 v 21:29 | Nahoru | #134
Ještě bych možná díky občasné nekvalitě benzínu vyhodil celý katalyzátor a dal Ysvod se závitem na lambdu...........pak jde ještě udělat propojka pro nekvalitní palivo a Eprom si to přechroustá sám.

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

25.8.2019 v 21:42 | Nahoru | #135
Brůča.> ale já jezdím do Ruska, tam právě že je ten nejkvalitnější benál.... A92 od Rosněfti, nebo LUKoilu kvalitnější než zde 99+ s €kosračkami

Podvozek je super, motor podobný průběh jako můj vzduchový Monster, spotřeba nula nula nic a hlavně - ty analogové hodiny, to je pecka!!!!

Jak říkáš (a jak jsem dumal i já).... poslední motorka od BMW ve stylu "půl tuny železa" kde nic nenadbývá, tak jako Monster 900 kde elektronické vychytávky zastupuje pouze žárovka v reflektoru. Na to mít skvělý motocykl Ti stačí motor, dvě kola a pár trubek

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

26.8.2019 v 13:16 | Nahoru | #136
A kardanka… Počkej, zparchantíš a nebudeš už chtít motorku s řetězem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

26.8.2019 v 15:53 | Nahoru | #137
DVI> No nevím. Já mám dvě motorky s kardanem a dvě s řetězem. A zrovna kardan za výhru nepovažuji.............když třeba potřebuji zpomalit GSo, tak musím hledat komplet zadek, abych ho mohl přehodit. A zatím jsem zpomaloval téměř všechny stroje - jezdím plně naložen a ve dvou lidech. Triumph - jeden zub na malém kolečku do mínusu, ostré enduro dle libosti a preferencí terénu, GS - z 31/11 na zadek 34/11 a potřeboval bych ještě míň............když je horší cesta, tak to, že motorka umí 200km/h je dost k ničemu. Když to ale na jedničku musíš pořád držet přes spojku, tak je to o ničem.........a když kolem tebe projede stroj jen na volnoběh krokem a řidič jen vybírá stopu, protože se o nic jiného starat nemusí je dost deprimující pocit. Pokud ale jezdí člověk sám, na lehko a asfalt, tak tam je to asi jedno.

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

26.8.2019 v 16:30 | Nahoru | #138
Brůča.>
No, to asi jo, ale on jezdi po cestě. Ale to ticho, zadnej šmír, mazání, napínání, čištění... na ty dálky pohoda.

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

26.8.2019 v 18:15 | Nahoru | #139
JJ, na cesty je řetěz pěkný opruz. Do hrobu půjdu s deficitem pěkných pár desítek panáků vodky, které kamarádi na cestách večer vypili navíc, zatímco já se lopotil každý druhý večer s řetězem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

27.8.2019 v 07:47 | Nahoru | #140
Rado_> Od vynálezu automatického mazání o řetězu téměř nevím..............umytí jednou ročně. Dokonce i na ostrém enduru jsem měl ztrátové mazání - nádobku od brzdové kapaliny z Lada Niva a z akvaristických potřeb regulační šroubek ke vzduchování, kterým jsem nastavil kapání podle hustoty oleje a venkovní teploty. Já bych si díky těmto zkušenostem a bylo-li by na výběr zvolil řetěz. K 1200 GT a R 1150 GS volbu nemají.

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

27.8.2019 v 11:08 | Nahoru | #141

Brůča. píše: Rado_> Od vynálezu automatického mazání o řetězu téměř nevím..............umytí jednou ročně. Dokonce i na ostrém enduru jsem měl ztrátové mazání - nádobku od brzdové kapaliny z Lada Niva a z akvaristických potřeb regulační šroubek ke vzduchování, kterým jsem nastavil kapání podle hustoty oleje a venkovní teploty. Já bych si díky těmto zkušenostem a bylo-li by na výběr zvolil řetěz. K 1200 GT a R 1150 GS volbu nemají.



A to jsi po každém zastavení musel to mazání zavírat, jako benzín u pincka, nebo to po odstavení kapalo dál??

Moto na dloooooouhé cesty

27.8.2019 v 14:27 | Nahoru | #142
Na ostré to kapalo dál - to jsem zavíral až po příjezdu domů. Na cestovním stroji to mám řízené zvýšením napětí - běží-li motor, maže, když je zastaven, nemaže. Na enduru jsem to později řešil podtlakovým palivovým kohoutkem benzinu..........hadička od karburace - stejné chování jako elektrika. Jen množství se u elektriky řídilo přepínačem a u podtlaku tím kohoutkem od akvaristů.

Moto na dloooooouhé cesty

27.8.2019 v 14:33 | Nahoru | #143
Náklady na samodomo systém cca 100kč. Nádobka z vrakárny, kohout benzinu z Cagivy River - zdarma, pár kousků hadičky, kohoutek vzduchování a hadicová spona, kterou jsem přidělal nádobku s mazáním k rámu............a mazal jsem to u malého kolečka - ne až u rozety...........v terénu to bylo stejně jedno - hlavně že se na řetězu nedrželo bláto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

27.8.2019 v 18:22 | Nahoru | #144

Brůča. píše: Rado_> Od vynálezu automatického mazání o řetězu téměř nevím..............umytí jednou ročně. Dokonce i na ostrém enduru jsem měl ztrátové mazání - nádobku od brzdové kapaliny z Lada Niva a z akvaristických potřeb regulační šroubek ke vzduchování, kterým jsem nastavil kapání podle hustoty oleje a venkovní teploty. Já bych si díky těmto zkušenostem a bylo-li by na výběr zvolil řetěz. K 1200 GT a R 1150 GS volbu nemají.

M900 nic takového nemá

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

27.8.2019 v 21:19 | Nahoru | #145
Rado_> To neřeš. Teď máš stroj, který při troše alespoň základní péče má předpoklady sloužit až do tvého motorkářského důchodu. A hlavně, alespoň podle té fotky, co jsi sem dával, na svůj rok vzniku v opravdu pěkném a zachovalém stavu. Tak ať slouží a jsi s ním spokojen.

Moto na dloooooouhé cesty

2.9.2019 v 20:18 | Nahoru | #146
zdravím .mam dotaz na všechny co mají FZ1 FAZER.hádám že dotaz je na r.v.07-08.má tato motorka sytič nebo je to řešeno bohatostí směsi?nemám tento stroj a v manuálu jsem nic o studeném startu nenašel.klasické řešení je sytič a zvednuté otáčky.ale u kolegy jsou otáčky stále na klasických cca 1050-1150ot/min.tak nevím jak to teda je.děkuji za odpověď.
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna tlumičového oleje Honda XL 650V Transalp PetNed 2 Dnes v 12:51 Destroyer
Versys 650 2015+ vs CB 500 X 2014+ ... Suzuki DL 650 V-Strom, Kawasaki Versys 650, Honda CB... t00thy 17 Dnes v 07:12 prcek80
Fz6 Fazer - cestování Yamaha FZ6 Fazer Forta 15 Včera v 12:32 Koudy01
tlumiče na V-Strom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Roman2bk 24 23.2.2020 v 15:23 tyfoza
Pirelli Scorpion Trail II - výdrž Suzuki DL 650 V-Strom Jojko 8 21.2.2020 v 22:42 tomixx

TOPlist