bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moto na dloooooouhé cesty
Po 10 letech jsem se zbavil Monstera, se kterým jsem najel 90000 km (bez nehody) vesměs vše po zemích exSSSR. Svezení bylo parádní, ale je to motorka bez originální možnosti báglů/kufrů a jiných cestovatelských doplňků. Navíc se chci letos vydat k Bajkalu... A tak přemýšlím.... Střelbu už nejezdím, jasně že semtam když je pěkná cesta to osolím, ale je to spíše výjimka než pravidlo. Takže vybírám....

Nechci nic přetechnizovaného, cestuju sám a ne moc naložený (pokud něco potřebuji, tak si to v tom Rusku koupím, nic navíc sebou netahám), takže objem motoru nemusí být ani těch 1000....

Logicky se nabízí Multistrada 1000 DS (vzducháč, nic složitého) ale nebráním se i jíným univerzálům...

BMW 650 GS - sice jednobuch, ale podle mě o moc více vibrací, než na Monster 900 tam není....
Aprilia Caponord - sice jsem na ni neseděl, ale od pohledu se mi jeví vysoká (mám 175cm)
TDM 900 - totéž jako Caponord
V-Strom 650/100 - není to moc velká rozpočtovka?
CBF 1000 - na to jsem moc negativních reakcí nenašel
Transalp 650/700 - taky asi spolehlivá moto, ale při srovnání vůči GS 650 je asi Báwo lepší, ne?
Honda VFR 800 VTEC - ty budou už asi hodně vyhoněné, na ciferníku 50000 najetých km za 15 let je výsměch
Fazer - tuctovka, ale na dálky no problem

Budu rád za postřehy, nebo další tipy. Rozpočet 100k.

Naposledy editováno 02.03.2019 16:44:32

Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2019 v 16:46 | Nahoru | #1
Ani malý Versys není vůbec špatný
Jako 650 myslím

Naposledy editováno 02.03.2019 16:46:42

Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2019 v 19:11 | Nahoru | #2
Kdybych jezdil solo, klidně bych naskočil do V stroma 650...............lze zvednout sadou od Marselusu................a jelo se mě na něm daleko lépe, než na litru.
A na zatáčkovité trase mě bezproblémově ukáže záda.........jezdím BMW K 1200 GT.
Připadá mě ten stroj ve tvé cenové hladině jako nejlepší univerzál - silnice OK, pohodlí, ochrana, spotřeba, servisovatelnost........lehčí terén zvládne - takže kde je cesta, tam projede. Překvapivě 650 lepší než 1000.........litr byl dost "ucukaný".
Klasické cestovní koráby typu BMW K 1200 LT, Honda Pan European 1300, Yamaha FJR 1300, Kawasaki GTR 1400 a podobně sice vysoký komfort, ale nulová možnost provozu na nezpevněných cestách............což by mohlo být v RF, nebo alespoň při přesunu z ČR, problémové.

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2019 v 19:17 | Nahoru | #3
Rado_> jezdil jsem obě verze, vtec asi 40t km Fi jsem měl 2x a asi 90t km ..jasný, vtec budí dojem sportovnější modernější motorky...ale
Vtec....rozvody řetězy , 2x napinak, někomu nesedí sepnuti od 7t otacek na full vykon. Pokud chceš laďaky lze koupit od 12t, origo kufry nic moc obsah
Fi....rozvod ozubená kola , kontrola ventilu, podložky , menší náklady na servis v tomto směru. Neřešíš homologaci laďáku.
Srovnání obou verzí....stejny posez, u Fi jsem měl dlouhodobě nižší spotrebu. Možnosti výbavy jako tlumic řízení totožná sada pro obě verze.
Na Fi jdou udělat různý “vychytávky “....zadní 8 paprskové kolo z vfr750, nevyhovuje Ti dual brzdy....pasuje tam komplet předek z Fireblade 06 apod....
V podstatě za 50t nákupní ceny a 10t servis/ doplňky máš cestovni motorku na dalších 100t km....
Jasný jsou modernější , novější , hezčí atd....ale většinou kdo ji vyzkouší je příjemně překvapený

Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2019 v 19:36 | Nahoru | #4

Tohle je ta verze předek Faros a zadní kolo 750....
Já tenhle model mam rád, najel jsem na něm nejvíc a zase si ho koupím....

Naposledy editováno 02.03.2019 19:37:59

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 3.3.2019 v 07:04 | Nahoru | #5
Jezdil jsem litrovýho Fazera, pokud chceš jezdit kolem 200 km/h a po dobrých cestách, je na to parádní. Pokud chceš jezdit převážně do 150 km/h (umí samozřejmě i víc) a občas nějaký horší cesty, šel bych do Vstroma 650. Syn na něm jezdí a když mi ho půjčil, byl jsem nadšený z podvozku a cestovatelského pohodlí motorky. Já teď jezdím Crosstourera 1200 a ten Vstrom byl snad i pohodlnější a určitě hodnější. Přeji dobrý výběr a hlavně šťastné návraty na čemkoliv.

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 3.3.2019 v 18:27 | Nahoru | #6

Rado_ píše: foxdive > u VFR jo, TA jsem stejně jako CBF odvrhl

bylo to myšleno na Transalpa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 3.3.2019 v 19:40 | Nahoru | #7

foxdive píše: každy je má jinak, zastavis a si plný pocitu radosti, nadšení a těšíš se na další nášup kdy se tlemis do přilby a chceš víc a víc, třba



Ale v tom případě neví co s tímto má společného značka motorky. Na každé motorce já osobně mám emoce a to i babete.

Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 3.3.2019 v 23:02 | Nahoru | #8
Myslím si že TDM 900 by ti mohla sednout. Sám jsem jezdil XJ 600, Fazer 600, přechod na dvouválec byl trochu nezvyk, ale dneska už bych neměnil. Chtěl jsem univerzální motorku, s kterou mohu pohodlně cestovat i na delší vzdálenosti popřípadě se i rychleji svést a aby se s ní dalo jet i mimo silnici a měla nízké náklady na servis. Jediné co mi chybí je tak o 20 koní větší výkon, 650ccm bych nechtěl. Víc mám v profilu prostě se svézt a uvidíš jestli ti sedne.

1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 4.3.2019 v 11:52 | Nahoru | #9
Tři stránky o motorce na dálkové cestování a zatím ani jeden návrh na 3 .... 2 ..... 1 ....... ((+))

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 4.3.2019 v 15:31 | Nahoru | #10
Rado_> Kola je to nejmenší Jednu Ducati známost máme v komaxitu,já ti půjčím vše na zakrytí děr a tak a hodit to do bílé je už minimum

(reakce na) Moto na dloooooouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 10.3.2019 v 10:19 | Nahoru | #11
Roman2bk> Vůbec bych svým příspěvkem nechtěl Stromka 650 zavrhnout. Bylo to jen upozornění pro zakladatele vlákna, když bude zvažovat různé aspekty. Jinak, jak jsem psal v jiném svém příspěvku v tomto vlákně, nedám na Stromka dopustit. Syn na něm jezdí a když mám možnost se na něm výjimečně svézt, jsem nadšený. Olej mění po 6000 km, dával Motul 10W40 a nyni poprvé zkusil 15W50, tak jsem zvědavý, jaký bude rozdíl. Já sám jezdil Hondu Deauville 700 a nyní jezdím Hondu Crosstourer 1200 a jsem zvyklý na dvojnásobně větší servisní intervaly. Někdo tu psal, že při dlouhém cestování to nehraje roli, já na to mám jiný názor, jsem už líný
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1


TOPlist