Téma: Poradíte cestovní enduro
13.7.2018 v 10:16
Ahoj, sice už jsem se při pokládání dotazu párkrát spálila,ale zkusím to Prosím zkuste mi nenadávat a pokud k tématu nic nemáte tak ani nepsat..a ..NE! kozy neukážu To jen aby bylo jasno
Takže-jezdím třetí sezonu na Banditovi 600. Kupovala jsem ho na naučení-je to model 1996. I když učit se budu asi do konce života myslím, že je čas na změnu. Jsem hlavně cestovatel a Bandit není úplně stavěný na dlouhé cesty a sem tam špatný terén. Taky se na něj už nedělají doplňky a já bych chtěla třeba kufry
Takže poradíte cestovní enduro tak 650-800, co málo žere, je pro vysokou babu a dá se ojeté sehnat kolem 100tis?
A ještě jedna věc-mám čtyřválec a vyhovuje mi ta plynulost.. Dá se to co chci sehnat jako čtyřválec a nebo mám smůlu a budu si muset zvyknout? je to velká změna?
(model motorky co jsem doplnila byl pro příklad..ale celkem se mi V-Strom líbí..)Díky moc

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

19.7.2018 v 10:56 | Nahoru | #61
VladaM> teda-ty sis toho stihl prohlédnout!
Popravdě, všichni mi říkají,že je ten můj Bandit těžká motorka,ale já to nepociťuji. Je to asi jako když máš první auto Škodu 120 naučíš se to řídit a nepřijde ti to těžké.
Ale chápu že jsou lehčí a lépe ovladatené motorky. Když mě se ta moje stará herka líbí právě proto, že je stará a dobře se mi na ní sedí a zároveň vzhledem je retro, což se mi líbí projela jsem s ní Rumunsko i Polsko a žádný problém. Teda až na tu vyšší spotřebu a na chybějící plexi..
nejezdím jen terény,ale..byl jsi někdy v Rumunsku? Tam nikdy nevíš, kdy silnice skončí polňačkou..A to nemluvím o Albánii apod. Takže chci něco, s čím nebudu mít problém to zvládnout..nejezdím rychle-spíš daleko

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte cestovní enduro

19.7.2018 v 13:54 | Nahoru | #62
Kolik do toho chceš dát peněz?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte cestovní enduro

19.7.2018 v 15:28 | Nahoru | #63
dave-lister> ráda bych se vešla do 100tis..

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

19.7.2018 v 16:29 | Nahoru | #64
Marge01> No všechny podmínky asi splnit nepůjdou, čtyřválec neklapne určitě, pokud to má být cenduro.
Podle toho co píšeš - cenovej limit, motor kterej jede v celým rozsahu otáček, výběr příslušenství a pohodí na dlouhý štreky - co BMW1100GS, nesleduju ceny tak nevím jestli by se do limitu nevešlo i 1150GS.
A jinak ideální dojet na nějakej sraz cestovních endur a tam ty stroje okouknout a třeba si aspoň sednout, teď se nic neděje ale na podzim bych o pár akcích věděl.
Čau, Tom

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

19.7.2018 v 23:10 | Nahoru | #65
Marge01> endura jsou teď v kurzu takže ceny některých motorek jsou dost vysoko. Tom ti navhl BMW R 1150 GS - dá se sehnat kolem 100 tis., ale je to prostě 18 stará motorka s hodně km - mám to taky tak a to nevím jestli si ochotná akceptovat. Navíc boxer je naprostý opak čtyřválce. Klepe se to, třepe se to, kroutí se to a pak se to ještě klepe.... Má to svoje kouzlo proti nudnýmu čtyřválci ale nevím jestli zrovna tohle je pro tebe. Koukni na hondu NC 700X, hodný motor a tváří se jako enduro. Na cestování po asfaltu pohodička. Nejlevnější tady na Motorkářích je za 104 tis. https://www.motorka...nc-700x-1311409.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte cestovní enduro

19.7.2018 v 23:10 | Nahoru | #66
Marge01> endura jsou teď v kurzu takže ceny některých motorek jsou dost vysoko. Tom ti navhl BMW R 1150 GS - dá se sehnat kolem 100 tis., ale je to prostě 18 stará motorka s hodně km - mám to taky tak a to nevím jestli si ochotná akceptovat. Navíc boxer je naprostý opak čtyřválce. Klepe se to, třepe se to, kroutí se to a pak se to ještě klepe.... Má to svoje kouzlo proti nudnýmu čtyřválci ale nevím jestli zrovna tohle je pro tebe. Koukni na hondu NC 700X, hodný motor a tváří se jako enduro. Na cestování po asfaltu pohodička. Nejlevnější tady na Motorkářích je za 104 tis. https://www.motorka...nc-700x-1311409.html

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

20.7.2018 v 09:22 | Nahoru | #67
Simitom> díky moc, mrknu na to.. Takže ti ta Honda připadá jako lepší volba než Strom 650?

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte cestovní enduro

20.7.2018 v 11:16 | Nahoru | #68
zkousneš pomalu polovicni vykon? a ze musis radit casteji jak na banditovi?
o NC vubec neuvazuj, to bys akorat vyhodila penize. Kdybys nic nejezdila, tak snad,

Naposledy editováno 20.07.2018 11:19:12

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

20.7.2018 v 11:27 | Nahoru | #69
olda7905> "zkousneš pomalu polovicni vykon? a ze musis radit casteji jak na banditovi?" -to mluvíš jen o NC nebo i o Stromovi? Mě právě na Banditovi baví, že mi lecos odpouší vytáhne mě ze zatáčky když si nepodradím jak bych úplně měla, při předjíždění zrychlí velmi svižně... Ach jo, kdyby tak nežral tak bych si ho nechala

Poradíte cestovní enduro

20.7.2018 v 11:39 | Nahoru | #70
jen o nc. Strom ma motor z SV 650 a je na nem vyborny, ze se da podrzet pod krkem. U Nc se sice uvadi kroutak dole, ale max. otacky jsou min o 1/3 nize, coz nuti furt kvaltovat. Kdybych opravdu chtel zase "cenduro" v objemu kolem 600, o nicem jinem nez stromovi neuvazuju. jen ten 2V ma svoje, oproti zvyklosti ze 4V

Poradíte cestovní enduro

20.7.2018 v 11:42 | Nahoru | #71
Za mě osobne je lepší volba V-strom. Oproti NC je to opravdovy enduro. Plusy: vyssi výkon, lepsi ochrana proti větru, nabidka příslušenství, vic mista pri ridice i zavazadla a nebal bych se s nim jezdit cely den na šotoline a taky velky výběr mezi ojetinami.
Minusy: vyšší těžiště, vetsi nájezd u prodavanych motorek, asi vyssi cena proti stejne starým NC, pro nekoho vzhled.
Stejne dokud si na motorku nesedneš a neprojedes tak nevíš jestli ti to bude vyhovovat. Kdyz v bazaru složíš plnou částku za motorku tak te určitě nechaji motorku projet než ji koupíš.

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte cestovní enduro

20.7.2018 v 15:32 | Nahoru | #72
Marge01 : A koľko je tá spotreba na tom Banditovi? Treba aj s tým rátať, lebo ak niekto najazdí 20000km ročne a litrová motorka mu bude o liter viacej žrať, a bude to chcieť len na bežné vozenie do stovky, tak sa to niekde prejaví.

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

20.7.2018 v 23:02 | Nahoru | #73
nevo7> uz jsem to psala,neni to o spotrebe ale o dojezdu.Kamoska ma Stromka a ma dojezd 500.Ja se stejnou nadrzi tak max.250 a to uz se bojim ze nedojedu.Coz je pro cestovani napr.Rumunsko atd nic moc.Jsem stale nervozni jak se blizim k 200 abych uz mela po ruce benzinku..Vlovek pak z te jizdy nema takovej pozitek..

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte cestovní enduro

20.7.2018 v 23:02 | Nahoru | #74
Clovek☺

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte cestovní enduro

21.7.2018 v 06:37 | Nahoru | #75
Marge: ona neexistuje ideální motorka. Je to stejné jako když hledáš pneumatiky co drží dobře za sucha i za mokra. Fungují na asfaltu i v těžším terénu, v blátě i na kamenech. Vydrží 20tis km a stojí 2500 sada. Neexistuje.
Je to vždy souhra kompromisů.
Stejně tak je to i s Vostromem. Není to supersport a mnoho lidí ti řekne že to nejede. Zejména když se to naloží bagáži a doplní batůžkem. Ovšem to jedna z mála 650-tek co dokážou jet 200 a na svůj objem má solidní výkon. Jakkoliv je to dvouválec, nevyklepe tě z bot a nevyklepe ti plomby ze zubů. Charakter šicího stroje tě neunaví na delších cestách a veliká nádrž a výborné krytí proti větru ti dá solidní cestovní potenciál.
Na druhou stranu je ta motorka charakterem poměrně nezábavná. Ale jestli ses srovnala se čtyřválcovým Banditem, tak ti to ani nepřijde.
Kdybych se měl stát majitelem, pořeším si aby to lépe brzdilo, pořeším si podvozek nějakými progresivními pružinami.

Zkus si na to někde sednout, projeď se a vyzkoušej sama. Osobní zkušenost ti dá nejvíc.
A pak zkus někde sednout na litrovou CBF jak ti radil ten chytrej TECH a zkus s tím projet polní cestou

BMW 1150 jak psal Elefant je taky rozumná volba. Vyšši hmotnosti se nemusíš bát, protože bawor má tak extrémně nízko těžiště, že se to vodí jak koloběžka. Nádrž 22 litrů a spotřeba 5-5.5 litru dávají taky solidní cestovní možnosti. Vyšší objem ti dává 80 koní a když ten stroj držíš pod krkem tak taky docela umí letět

Naposledy editováno 21.07.2018 06:44:22

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

21.7.2018 v 07:06 | Nahoru | #76

Poradíte cestovní enduro

21.7.2018 v 16:00 | Nahoru | #77
Tak to bude asi zle zoštelovaný karburátor, alebo je to vydraté. Ja keď som mal Bandita 2000ku tak spotreba bola 4,3l, pri celodennej diaľnici 4,8 a na rezervu som dal v pohode tak 90 km. Nemal som si na čo pri ňom sťažovať /možno fakt vyššia váha pri manipulácii na mieste pri dovolenkovom nabalení/.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte cestovní enduro

22.7.2018 v 08:48 | Nahoru | #78

seikos píše: Marge: ona neexistuje ideální motorka. Je to stejné jako když hledáš pneumatiky co drží dobře za sucha i za mokra. Fungují na asfaltu i v těžším terénu, v blátě i na kamenech. Vydrží 20tis km a stojí 2500 sada. Neexistuje.
Je to vždy souhra kompromisů.
Stejně tak je to i s Vostromem. Není to supersport a mnoho lidí ti řekne že to nejede. Zejména když se to naloží bagáži a doplní batůžkem. Ovšem to jedna z mála 650-tek co dokážou jet 200 a na svůj objem má solidní výkon. Jakkoliv je to dvouválec, nevyklepe tě z bot a nevyklepe ti plomby ze zubů. Charakter šicího stroje tě neunaví na delších cestách a veliká nádrž a výborné krytí proti větru ti dá solidní cestovní potenciál.
Na druhou stranu je ta motorka charakterem poměrně nezábavná. Ale jestli ses srovnala se čtyřválcovým Banditem, tak ti to ani nepřijde.
Kdybych se měl stát majitelem, pořeším si aby to lépe brzdilo, pořeším si podvozek nějakými progresivními pružinami.

Zkus si na to někde sednout, projeď se a vyzkoušej sama. Osobní zkušenost ti dá nejvíc.
A pak zkus někde sednout na litrovou CBF jak ti radil ten chytrej TECH a zkus s tím projet polní cestou

BMW 1150 jak psal Elefant je taky rozumná volba. Vyšši hmotnosti se nemusíš bát, protože bawor má tak extrémně nízko těžiště, že se to vodí jak koloběžka. Nádrž 22 litrů a spotřeba 5-5.5 litru dávají taky solidní cestovní možnosti. Vyšší objem ti dává 80 koní a když ten stroj držíš pod krkem tak taky docela umí letět



Jo 48 kw DL 650 ....je fakt skvělej výkon. Určitě jo..... A jede 200, jo, jo, pro tazatelku fakt důležitý parametr.

Já CBF 1000 dal jen jako alternativu v módu a to se tam řeší, že chce přejet 300 metrů postavit někde stan a jinak jezdí jenom silnici.

Jinak DL650 je dobrý stroj a pro ni určitě taky vhodný, to jsem nikdy nerozporoval, jen jsem dal alternativu, pokud nebude jezdit terén.

Naposledy editováno 22.07.2018 09:06:03

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte cestovní enduro

22.7.2018 v 21:33 | Nahoru | #79

T.E.CH píše: Jo 48 kw DL 650 ....je fakt skvělej výkon. Určitě jo..... A jede 200, jo, jo, pro tazatelku fakt důležitý parametr.

Já CBF 1000 dal jen jako alternativu v módu a to se tam řeší, že chce přejet 300 metrů postavit někde stan a jinak jezdí jenom silnici.

Jinak DL650 je dobrý stroj a pro ni určitě taky vhodný, to jsem nikdy nerozporoval, jen jsem dal alternativu, pokud nebude jezdit terén.


nezapomněl bych na to, že Vstrom 650 je suchý o 30 kilo lehčí než CBF1000. Což by mohl být pro ženskou důležitý parametr
Ve svém úvodním textu psala "...a sem tam špatný terén". Psala o Rumunskou a Albánii a že Bandit není stavěný na takové cesty. A ty ji nabízíč okapotovaný autobus A ještě se zlobíš, že má někdo jiný na tenhle stroj nezaujatý názor.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte cestovní enduro

23.7.2018 v 09:20 | Nahoru | #80
seikos> Díky moc za rady. asi se fakt budu muset někde projet a otestovat. každý má jiné nároky a jiné představy. Já když někam přijedu s Banditem tak se všichni diví, že to řídí ženská,ale mě to přijde úplně v pohodě. nedala bych třeba cruisera, to nízké těžiště a ruce daleko od sebe..to mi nedělá dobře
Stromek se mi líbí, jen mě všichni straší, že to do kopce skoro nejede.. Tak to asi budu muset zkusit.. Děkuju kluci

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

23.7.2018 v 12:50 | Nahoru | #81
Marge01> Kdo tvrdí že 650 V-Strom nejede, na něm asi nikdy nejel. Véčkový motor jede na svůj objem výborně. Na cestování v jednom podle mě super volba. Taky jsem o něm uvažoval, ale ve dvou a s kuframa už by mě osobně výkon chyběl.

Naposledy editováno 23.07.2018 15:31:26

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

23.7.2018 v 13:54 | Nahoru | #82
Marge01> koukám Slatiňany ,hned vedle máš v Lukavice tam mají stromka tak můžeš odzkoušet

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

23.7.2018 v 17:24 | Nahoru | #83

seikos píše: nezapomněl bych na to, že Vstrom 650 je suchý o 30 kilo lehčí než CBF1000. Což by mohl být pro ženskou důležitý parametr
Ve svém úvodním textu psala "...a sem tam špatný terén". Psala o Rumunskou a Albánii a že Bandit není stavěný na takové cesty. A ty ji nabízíč okapotovaný autobus A ještě se zlobíš, že má někdo jiný na tenhle stroj nezaujatý názor.



Napsal jsem ti, proč a za jakých okolností jsem to navrhl.Čist snad umíš...pokud do terénu, tak logicky CBF1000 ne. CBF sice váží 250 kg, ale díky těžišti se ovládá velice dobře. Dovolím si tvrdit že lépe než Vstrom.Mám na mysli otáčení, otáčení na místě, manipulace s motorkou Já ty motorky jezdil, takže vím o nich relativně dost. Vstrom je vykonově slabší, ale nemyslím že by to bylo vyloženě slabé, ale to si každý musí vyzkoušet. Mělo by to stačit.

Poradíte cestovní enduro

23.7.2018 v 19:57 | Nahoru | #84
650 Vstrom v sóle i s kuframa je v pohodě, není to na závodění a trhání gum, ale na letošním tripu na balkán jsem si s dvěma multistradama 1200 nepřipadal nijak méněcenně. Holt si člověk občas musí podřadit..

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

23.7.2018 v 20:19 | Nahoru | #85

Marge01 píše: seikos> Díky moc za rady. asi se fakt budu muset někde projet a otestovat. každý má jiné nároky a jiné představy. Já když někam přijedu s Banditem tak se všichni diví, že to řídí ženská,ale mě to přijde úplně v pohodě. nedala bych třeba cruisera, to nízké těžiště a ruce daleko od sebe..to mi nedělá dobře
Stromek se mi líbí, jen mě všichni straší, že to do kopce skoro nejede.. Tak to asi budu muset zkusit.. Děkuju kluci


Ti všichni co tě straší, mají pravdu, osobně vyzkoušeno po celé Evropě, a fakt bez keců, co kopeček, musím sesednout a tlačit, ale dá se to von totiž nejede ani po rovině. Tudlenc mě ve Španělsku předjel i traktor.
Takže za mě V-strom v žádným případě

3 reakcí na tento příspěvek Poradíte cestovní enduro

23.7.2018 v 21:00 | Nahoru | #86
Jeste se vas zeptam-radite mi tu vsechno mozne,ale nikdo mi nedal tip treba na BMW-proc?Jen ma zvedavost Bracha na GS a strasne to vychvaluje..tak se vas ptam na nazor.Proc ne starsi BMW?

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

23.7.2018 v 21:13 | Nahoru | #87

Marge01 píše: Jeste se vas zeptam-radite mi tu vsechno mozne,ale nikdo mi nedal tip treba na BMW-proc?Jen ma zvedavost Bracha na GS a strasne to vychvaluje..tak se vas ptam na nazor.Proc ne starsi BMW?



Odkaz 51
Jedině vyzkoušet pokud nejsi lehká holka tak bys to mohla dát.

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

23.7.2018 v 21:17 | Nahoru | #88
Marge01> BMW ti tu nabízeli, ale většinou to byla buď stará herka nebo mimo tvůj rozpočet. V limitu je snad jedině F650GS, ale ta je docela slabá, ošklivá. Já bych tohle nechtěl.

Poradíte cestovní enduro

23.7.2018 v 21:31 | Nahoru | #89
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/bmw/bmw-f-650-gs/bmw-f-650-gs-1320133.html Tohle je za posledi dobu asi nejlepší v inzerci malá lehká dvousvíčka.
Lehká dobře ovladatelná malá spotřeba ale jednoválec´= vibrátor.

Naposledy editováno 23.07.2018 21:32:01

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

24.7.2018 v 06:59 | Nahoru | #90
Marge01> Ahoj, návrh na BMW tu padl. Má se to asi tak:
- GS 650 jednoválec, na cestování pro někoho kdo preferuje čtyřválec to fakt nebude, navíc by ti možná připadala tahle motorka malá, když dáš kufry tak si nech o závodění zdát.
- GS 700/800 dvouválec, na cestování pro jednoho dobrý, výkon dosttačující, ale cena mimo tvůj rozpočet, navíc kolují informace o nespolehlivosti motorů u prvních kusů (mám to jen z interneru, bez vlastní zkušenosti, tak mě prosím neukamenujte)
- GS 1150/1200 - dvouválec, síly dostatek, pohodlí, na cestování super i ve dvou, cena na horní hranici tvého rozpočtu, navíc modely tak kolem roku 2000, ale jsou to kusy které prostě mají nalítáno cca 100 tis a víc protože dělají to na co byli stvořené - cestují. Ale motorky jsou většinou dobře servisované a ty motory jsou asi fakt nesmrtelný. Jediná nevýhoda tohoto motoru kterou osobě vnímám je nutnost hlídat a dolívat olej.Taky pozor na váhu - 280 kg s naloženýma kuframa a plnou nádrží asi nebude problém. Na druhou stranu díky koncepci motorku je váha opravdu nízko.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké cenduro [1 ... 4, 5] Suzuki DL 650 V-Strom, Honda CRF1000L Africa Twin, T... Firecracker 124 Dnes v 17:58 Firecracker
off s cendurem ostravsko Suzuki DL 650 V-Strom walaszek 5 21.10.2018 v 18:06 walaszek
Nestartuje Suzuki DL 650 V-Strom michal186 18 11.10.2018 v 13:43 sered
Nestartuje V Strom Suzuki DL 650 V-Strom Davsa 5 8.10.2018 v 19:21 _Michal
Rýha na pneumatice Suzuki DL 650 V-Strom konykonecny 7 7.10.2018 v 20:39 jarak

TOPlist