globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kompresní poměr vs prémiový benzín
27.5.2021 v 18:20
U prémiových (100 oktanových benzínů) se všude uvádí, že jsou pro určeny pro motory s vysokým kompresním poměrem. Nikde se však neuvádí od jakého konkrétního čísla mluvíme a je považováno za vysoký kompresní poměr.
Nebo je to někde určeno?
Kamoš si 100 oktanový benzín pochvaluje u své NC 750X, kde pak cítí větší výkon. Přitom motorka má kompresní poměr 10,7:1. Africa Twin má 10:1. Jestli tohle už lze považovat za vysoký KP?

Můj V-Strom nebo Triumph 900 GT má 11,2:1, Yamaha MT-07 11,5:1, GS 1250 má 12,5:1, KTM 890 má 13,5:1....
Předchozí
1 2 3
Následující

Kompresní poměr vs prémiový benzín

27.5.2021 v 18:26 | Nahoru | #1
10:1 bych za vysokej kompresni pomer fakt nepovazoval, 12 a vejs jo.. jinak staci treochu googlit, viz treba tu:
https://dsportmag.co...ion-ratio-101-part2/

BTW ten duke ma 13,5 ? tyvole fakt ma no.. https://www.motorcy...ktm_890_duke_21.html no, tak to je uz docela hodne,...

Naposledy editováno 27.05.2021 18:26:58

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín

27.5.2021 v 19:27 | Nahoru | #2
No slyšel jsem, že až od 13ti to dělá nějaký rozdíl. Já na motorkách rozdíl nepozoroval, ale takovou mašinu nemám, možná spíš problém ve vysokých otáčkách jsem měl. Dávám ho jen na zimu, to stejně jezdím klidným tempem.

Naposledy editováno 27.05.2021 19:27:50

Kompresní poměr vs prémiový benzín

27.5.2021 v 19:28 | Nahoru | #3
Vůbec bych s tím nešpekuloval. V-Strom má v uživatelském manuálu uveden rozsah oktanového čísla od 91. Což je proto, že při cestách Bůhví v jaké prdeli tam můžeš nalejt i horší palivo.
Zkoušel jsem různé benzíny. Prémiové, i normální, a pocitově nejlépe mi z toho vyšel Natural 95 Optimal, od Eurooilu. Pocitově píšu proto, že jsem neprováděl žádný emperický výzkum, ale chod motoru, reakce na plyn, a dojezd jsou rozpoznatelné. U V-Stromu nalejvat 100 oktanů mi přijde spíš takový placebo efekt. Alespoň já jsem nějakou zásadní změnu nezaznamenal. Spíš mám pocit že je ten motor hlučnější, a má větší vibrace. Toliko moje pozorování.
Samozřejmě u jiných motorů to může být úplně jinak i v rámci jednoho modelu.

Naposledy editováno 27.05.2021 19:30:21

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

27.5.2021 v 19:38 | Nahoru | #4
Pedl> ciste teoreticka technicka poznamka - komprese je (u motoru normalni koncepce) stejna ve sviznem i pomalem tempu

(reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

27.5.2021 v 19:41 | Nahoru | #5
kerut> Komprese jo. Ale mluvím o otáčkách a předstihu. Nicméně nic přesného ode mně v tomhle neočekávejte

2 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín

27.5.2021 v 20:06 | Nahoru | #6
Ahoj s kompresním poměrem se netrap,běžná 95tka benzin uspokojí krom supersportů,každou motorku.problem nastává u moto s karbcema,když delší dobu nejezdíš.(cca2-3 měsíce).obsahuje babišovi biosložky na bázi lihu a jelikož se v benzinu nerozpouští a je těžší,
časem se odělí,v plovakové komoře klesne ke dnu a po nasátí do válce ho jiskra nezapálí.navic poškozuje plastové hadičky.já dávám 98,nebo vervu100,které líh nemají.je to drobet dražší,ale nám klid.-memu miláškovi jen to nejlepší.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín

27.5.2021 v 20:10 | Nahoru | #7
jj, NC musí se svými 5326 otáčkami vysloveně letět na ten vysokooktanový benzín ... tvůj kámoš musí bejt fakt vyjetej na milionu mašin a úplně trhat ruce s tím poměrem 3:1 ...

tak a teď věcně... veškerý motory koncipováný na 95okt nepojedou na 98 o nic víc... žádnej vyšší výkon z toho NELZE dostat ... jen po-zápaly se zlepší, nebo lepší chod motoru(ve smyslu nezapálených cyklů, nebo vibraci)..ostatní je jen " chtění "

Kompresní poměr vs prémiový benzín

27.5.2021 v 22:29 | Nahoru | #8
já tankuju už roky Shell v-power a to do auta a začal jsem ho tankovat i do dvoukolových přibližovadel jednu věc jsem vypozoroval, evidentně to čistí motor od karbonu a asi to tam zanechává i nějakou nano vrstvu ve válcích ale kdo ví.... Každopádně co jsem zpozoroval po tom kdy jsem začal tankovat tento benzín přestaly se mi například tvořit saze ve výfuku(auta) chod motoru bych řekl že je klidnější možná reakce na plyn hbitější větší výkon nebo tak něco řekl bych že to nepozoruji. Takže jedné věci věřím že té bio sračky je v tom přece jen trochu méně, a možná nějaká ty čistící aditiva tam také budou navíc ale že bych pociťoval nějaký rozdíl ve výkonu To fakt ne to už je pak ne úpravě řídící jednotky

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 05:00 | Nahoru | #9
Já a můj kolega máme stejné motorky oba CRF 1000 ATAS. Já tankuji vždy standardní Natural 95. Kolega tankuje vždy ty prémiový 100 okrajových paliva. Výkon nemůžu porovnat, asi stejný, protože mi neuvidí. Jediný rozdíl je, že na stejném výletu tankuje vždy skoro o litr méně než já. Příčin může být více, tankuje tu nádrž jinak plnou, mají blbě nacejchovaný měřáky, řadí jinak než já, má někde zdrclou nádrž atd....
Zkusím příště tankovat stejné palivo jako on a uvidíme.

Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 05:46 | Nahoru | #10
Bacha hosicto j nc honda nc honda nc 750x!!!! To j jinej gang

Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 06:07 | Nahoru | #11
Jak čtu ty tvoje příspěvky, tak ten tvůj nick k tobě opravdu sedí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 07:20 | Nahoru | #12
dave-lister> já mám stejnou zkušenost, nižší spotřeba, ale ne o moc.

ale jak chápete Natural 95 E10?

Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 07:37 | Nahoru | #13
Já jediné co pozoruji u R1150 GS je malinko klidnější chod, nejspíš kvůli vyššímu kompresnímu poměru a náchylnosti boxeru na samozápaly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 08:45 | Nahoru | #14

Calomel píše: Ahoj s kompresním poměrem se netrap,běžná 95tka benzin uspokojí krom supersportů,každou motorku.problem nastává u moto s karbcema,když delší dobu nejezdíš.(cca2-3 měsíce).obsahuje babišovi biosložky na bázi lihu a jelikož se v benzinu nerozpouští a je těžší,
časem se odělí,v plovakové komoře klesne ke dnu a po nasátí do válce ho jiskra nezapálí.navic poškozuje plastové hadičky.já dávám 98,nebo vervu100,které líh nemají.je to drobet dražší,ale nám klid.-memu miláškovi jen to nejlepší.



Ještě že tuto informaci nemají motorové stroje, co doma (na zahradě) používáme, dvě sekačky na trávu čtyřtaktní (traktůrek a sekačka) a dvoutaktní křovinořez a pila. Ty sekačky se nepoužívají od podzimu do jara, je v nich normální natural 95 s lihem, tak jak se tankuje u pump, na jaře chytnou na první otočení klíčkem a na první zatažení za špagát a ty dvoutakty chytají na drc i po odstavení delším než rok a to je v nich ten benzín i s olejem

(reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 09:06 | Nahoru | #15
Stanley78> U 95tky by měl být vyšší poměr bioložky (lihu) ,od letoska Benzina - Verva 100 taky E 10 ,tak jsem se potom pídil...Je to v podstatě E5 (poměr biosložky) a ten zbytek - z internetu VERVA 100 neobsahuje klasický biolíh, ale je na bázi ETBE (etyltercbutyléter). ETBE má příznivý vliv na výhřevnost paliva, lepší oxidační stabilitu a neváže na sebe vodu, která negativně působí na výkon motoru a korozi.

(reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 09:09 | Nahoru | #16

t_freedom píše: jj, NC musí se svými 5326 otáčkami vysloveně letět na ten vysokooktanový benzín ... tvůj kámoš musí bejt fakt vyjetej na milionu mašin a úplně trhat ruce s tím poměrem 3:1 ...

tak a teď věcně... veškerý motory koncipováný na 95okt nepojedou na 98 o nic víc... žádnej vyšší výkon z toho NELZE dostat ... jen po-zápaly se zlepší, nebo lepší chod motoru(ve smyslu nezapálených cyklů, nebo vibraci)..ostatní je jen " chtění "



Ten prvni odstavec nejak nechapu, ja mam dostatecne výkonné motorky na to abych to poznal nebo ne?

(reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 09:09 | Nahoru | #17

Stanley78 píše: dave-lister> já mám stejnou zkušenost, nižší spotřeba, ale ne o moc.

ale jak chápete Natural 95 E10?



V Německu si můžeš vybrat. Natural 95 buď 5% nebo 10% biosložky.

Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 09:19 | Nahoru | #18
K původnímu dotazu, od jaké komprese jaké oktanové číslo: Kompresní poměr je při volbě oktanového čísla hlavní, nikoli jediná proměnná. Požadavek na oktanové číslo se zvyšuje s tlakem ve válci ve fázi stlačování a ten souvisí s kompresním poměrem a plněním vzduchem. Dva stejné motory se stejným komp. poměrem, ale jiným sáním, vačkou apod. mohou mít jiný požadavek na oktanové číslo.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 12:27 | Nahoru | #19
Souhlasím a chápu, že každý motor to může mít jinak. Akorát dopátrat se toho, co je pro konkrétní motor to nejlepší (ne co ještě zvládne), je docela problém.
Všeobecný popisek výrobců paliv, že je doporučeno pro motory s vyšším KP, je nekonkrétní.
Kamarád si na NC 750X s KP 10,7:1 benzin 100 oktan pocitově chválí, zatímco já na V-Stromu s KP 11,2:1 stále laboruji s tím, co je pro motorku lepší. Bez ohledu na finance. Na Vervu 100 to jede líp za plynem, reakce na plyn jsou rychlejší, ale hlavně nezasírám motor bio bordelem. Jenže, jak už tady víš někdo psal, mám stejný pocit, že motor je hlučnější a víc vibruje než s Efectou 95. Škodím mu nebo ne? V manuálu je neurčitě 91 a vyšší. Proč tam nepíše výrobce kromě toho rozptylu, co motor zvládne i doplňující info "ideálně N95" například. A když si dáte práci a obvoláte více prodejců značky, tak se nic moc nedozvíte, protože půlka si myslí to, půlka ono.
A pak jsou jen nekonečné debaty na netu jako tato.

Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 12:34 | Nahoru | #20
Do motorky dávám 100oktan , do auta ho dám občas ,abych "proplachl" palivový systém atd...Na autě to jde poznat hrozně - rychlé studené starty, dřívější reakce na plyn,i z nižších otáček jede lépe než při 95 (atmosféra)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 12:40 | Nahoru | #21

kerut píše: Pedl> ciste teoreticka technicka poznamka - komprese je (u motoru normalni koncepce) stejna ve sviznem i pomalem tempu


Efektivní komprese bude při svižné jízdě(plný plyn) určitě větší, než při pomalém tempu (škrcené sání). Od toho se odvíjí, že na pomalé tempo (škrcené sání) stačí menší oktanové číslo, než na plný plyn. Takže je to vlastně napsané správně.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 13:07 | Nahoru | #22
V autě jezdím poslední rok a půl jen na 100 oktan. Motor 1,4 TSI 150k. Tam vůbec pochyby nemám. Motor se ve všech směrech chová o něco lépe.
Jen s tou motorkou si nejsem jistý, co je pro ni lepší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 13:18 | Nahoru | #23
mito7> to jako myslis, ze pri jizde na plnej plyn to sani neskrti prumer hrdel ? zkusil bych se zamerit na vyraz constant velocity

(reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 13:45 | Nahoru | #24
zahadnytajemny> Je třeba vzít v úvahu, že ta verva se liší nejen oktanovým čísem.

Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 14:02 | Nahoru | #25
presne, taky cena je jinde

..jinak jsem bral od oemfuj (jina pumpa nebyla po ruce) ten jejich normalni 95 za skoro 35! a byl takovej hnusne zakalenej,.. ale jede to teda vyrazne uplne stejne, jako na kazdej jinej benzin vcetne 98 z ONO (u 95 byla fronta a za 32 bez cekani, neber to), to zase jo

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 14:37 | Nahoru | #26
Páni bratia, ak budete robiť trip po Slovensku nariešte oktany 95 alebo 100 VpowerVerva, ale množstvo bio zložky v benzine.
Odporúčam tankovať len z pištole na ktorej je E 5. Benzínom s obsahom 10% (E10) bio zložky by som sa z ďaleka vyhol a môže mat aj sto oktaVy.

(reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 15:11 | Nahoru | #27

zahadnytajemny píše: V autě jezdím poslední rok a půl jen na 100 oktan. Motor 1,4 TSI 150k. Tam vůbec pochyby nemám. Motor se ve všech směrech chová o něco lépe.
Jen s tou motorkou si nejsem jistý, co je pro ni lepší.


Tak to ale mícháš hrušky s jabkama, u toho TSI bych předpokládal, že má čidlo klepání, upraví si předstih a tu 98 využije, u motorky aditivovaná 95 stačí. 100 oktanů pokud vím nemá nic, ale třeba se pletu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 15:13 | Nahoru | #28
hruso25> jj proto jsem to zmiňoval. v madarsku je E5 jenom 100oktanove

(reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

28.5.2021 v 17:21 | Nahoru | #29

Stanley78 píše: hruso25> jj proto jsem to zmiňoval. v madarsku je E5 jenom 100oktanove



To isté je aj na Slovenensku

E5 len premiové benziny.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr vs prémiový benzín

29.5.2021 v 07:59 | Nahoru | #30
Vysoký poměr v řeči těch kteří psali ty doporučení je vše nad 10:1.

Jinak, ty benziny jsou v pohodě do snad každý motorky, ale pikud se na ně nezmění mapa nebo seřízení karburátoru, tak to nemá celkem smysl.
Ten vstrom na to nereaguje dobře, taky mám tu zkušenost ze na normální benzin jede líp. Asi jsou mapy napsané na horší paliva, aby na cestach bylo jedno co tam dáš.
Ale i tak jsem do V stroma dával lepší když byl, protože tam obvykle neni tolik bioslozky.

Ale na běžný provoz se mi nejvíc osvědčila ta verva. Ne že by to nějak jelo víc, ale je to čistý, je v tom hodně aditiv.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Mikrotrhlina v ALU disku Suzuki DL 650 V-Strom Newman666 12 5.1.2024 v 11:36 neznamyScooterD


TOPlist