Nebo je to někde určeno?
Kamoš si 100 oktanový benzín pochvaluje u své NC 750X, kde pak cítí větší výkon. Přitom motorka má kompresní poměr 10,7:1. Africa Twin má 10:1. Jestli tohle už lze považovat za vysoký KP?
Můj V-Strom nebo Triumph 900 GT má 11,2:1, Yamaha MT-07 11,5:1, GS 1250 má 12,5:1, KTM 890 má 13,5:1....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
Maxipes_Fík píše: Na Shellce jsem natankoval jen jednou v životě, "benzín" do auta, výsledkem byly rozleptané a sežrané gumičky v čerpadle nezávislého topení Webasto, které do té doby spolehlivě sloužilo s benzíny od jiných pump spoustu let, takže ať si to ředidlo, co mu říkají benzín nalejou za klobouk, od nich už nekoupím nikdy ani tavnou pojistku.
Už 9 let jezdím jen na V-power s autem s Webastem a žádný problém jsem nezaznamenal. Topení stále funguje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
ale to jako dement (neves hlavu, 99,9% z vas bezny popuzlace jste totalni dementi) stejne nepochopis takze je to jedno
kerut píše: mito7> ten povoz nejede pomalu protoze kone brzdi zebrinak plnej cihel, jede pomalu protoze kun s tim zebrinakem plnym cihel jede pomalu...
ale to jako dement (neves hlavu, 99,9% z vas bezny popuzlace jste totalni dementi) stejne nepochopis takze je to jedno
A ty se cítíš v té desetině %? A kdo ti to řekl? To sis určil sám? A jses v popuzlaci, nebo populaci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
mito7 píše: Už 9 let jezdím jen na V-power s autem s Webastem a žádný problém jsem nezaznamenal. Topení stále funguje.
Stalo se mi to před zhruba dvaceti lety, možná se s tím "benzínem" trochu polepšili nebo spíš Webasto začalo používat odolnější gumičky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
Barney píše: Maxipes_Fík> Takže k dnešní době naprosto nesouvisející zkušenost. Ale všude dál hlásej, jak je Shell nahovno...
Omlouvám se, vzpomněl jsem si, že jsem tankoval u Shellky dvakrát v životě, podruhé to bylo skoro v dnešní době, před pár lety, tankoval jsem motocykl a když jsem strčil tankovací pistoli do nádrže, tak přiběhla velice protivná slečna a drze mi začala tvrdit, že nesmím při tankování na motocyklu sedět, tak jsem se jí zeptal, jestli můžu sedět při tankování auta za volantem, když mi bude tankovat spolujezdec a dál jsem ji ignoroval. Na žádné jiné pumpě se mi to nestalo, aby mě někdo vyháněl ze sedla, s motocyklu sesedám vždycky až po natankování.
Možná ještě někteří pamatují dobu, kdy člověk přijel k pumpě, ke stojanu, zatáhl v autě za páčku (třeba ve Škodě 1000 MB), uzávěr hrdla nádrže odskočil, pumpař přiskočil, zeptal se kolik natankovat, natankoval, okénkem auta zkasíroval peníze, popřál šťastnou cestu a bylo natankováno, stejně to fungovalo i při tankování motocyklu, to ještě někde musel pumpař ručně namíchat v konvi mix do dvoutaktu, když na pumpě nebyl stojan na mix.
P.S. tím nechci obhajovat staré časy
Od 1. 1. 2021 jsme zvýšili podíl ETBE. Díky tomu se nám podařilo ještě zlepšit výkonnostní parametry paliva. Zároveň tak došlo k posunu maximálního obsahu kyslíku v palivu. Proto je od 1. 1. 2021 VERVA 100 na stojanech označená evropským značením E10. "
No nevím, zda zvýšením podílu ETBE skutečně došlo ke zlepšení výkonnostních parametrů paliva. Laickým pohledem mi to přijde divné. Myslím, že jde o PR slogan a motivace byla nějaká jiná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom | Stromowner | 23 | 16.2.2024 v 20:26 Edyk |
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom | Bocik13 | 4 | 13.2.2024 v 16:49 Bocik13 |
Mikrotrhlina v ALU disku Suzuki DL 650 V-Strom | Newman666 | 12 | 5.1.2024 v 11:36 neznamyScooterD |